شنبه, 21 تیر 1399 - 12:41

بررسی 4 تکنیک بازاریابی بهینه

فعالیت در دنیای کسب و کار بدون رقابت با برندهای بزرگ و کوچک امکان ناپذیر است. امروزه سطح رقابت در کسب و کارهای مختلف به شدت افزایش پیدا کرده است. اگر شما تمایل به ماندگاری طولانی در دنیای کسب و کار دارید، باید نسبت به حضور آنلاین تان در عرصه های کسب و کار و همچنین مقابل دید مشتریان توجه داشته باشید. در این میان تفاوتی میان نوع فعالیت برندها وجود ندارد. ما در هر صورت باید وجه آنلاین برندمان را تقویت کنیم. در غیر این صورت به سرعت از دنیای کسب و کار کنار خواهیم رفت.

امروزه بازاریابی دیجیتال در صدر اولویت های برندها قرار دارد. ما برای بازاریابی دیجیتال به صورت تاثیرگذار بیش از هر نکته دیگری به داشتن سایتی کارآمد نیاز داریم. امروزه سایت های معتبری در سراسر دنیا برای مشتریان اطلاعات دست اول فراهم می سازند بنابراین در این حوزه کار ساده ای پیش روی ما نخواهد بود. نکته مهم در این میان تاثیر ویروس کرونا بر روی اهمیت یابی حوزه آنلاین کسب و کار است. بسیاری از برندها در طول مدت زمانی طولانی نسبت به حضور در فضای آنلاین اقدام نکرده بودند، اما با شیوع ویروس کرونا این استراتژی در دستور کار آنها قرار گرفت.

بازاریابی با هدف افزایش ترافیک سایت

هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی شیوه های بازاریابی و تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف نیست. برعکس، هدف ما بررسی نحوه افزایش ترافیک سایت رسمی برندهاست. بدون تردید بازاریابی مناسب و تاثیرگذاری بدون تعداد قابل توجهی از مخاطب هدف نتیجه دلخواه را در پی نخواهد داشت. بنابراین ما باید در نخستین گام نسبت به راه اندازی و مدیریت سایتی تاثیرگذار اقدام کنیم. این امر بیشتر نوعی بازی از جنس مدیریت سئو محسوب می شود بنابراین در ادامه به بررسی نکات اساسی در این زمینه خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط: بررسی 10 راهکار ساده برای افزایش ترافیک سایت

اشاره به نیازهای جاری مشتریان

افزایش بازدید و ترافیک سایت رسمی برند ارتباط نزدیکی با محتوای آن دارد. تولید محتوای غیرجذاب برای مخاطب هدف همیشه مانعی جدی بر سر راه موفقیت بازاریابی محسوب می شود. امروزه اغلب برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و افزایش شمار مشتریان شان به دنبال تولید محتوای جذاب هستند. مسئله مهم در این میان ماهیت محتوای جذاب است. بدون تردید این نوع محتوا با تقلید از عملکرد دیگر برندها قابل دستیابی نیست بنابراین ما باید ایده ای مناسب برای نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشیم. در غیر این صورت در بلندمدت از عرصه کسب و کار حذف خواهیم شد.

امروزه نیازهای مشترین دارای تنوع بسیار زیادی است. تلاش برای توجه به نیازهای مشتریان در قالب محتوای جذاب اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد بنابراین ما در نخستین اقدام مان برای ساماندهی یک سایت جذاب و افزایش ترافیک باید به دنبال کشف نیازهای اساسی و مهم مشتریان باشیم. نکته جالب اینکه اغلب برندها دارای درکی نسبی از نیازهای اساسی مشتریان شان هستند. بنابراین کار برای تولید محتوای جذاب چندان دشوار نخواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها در عین آگاهی از نیازهای اساسی و جاری مشتریان نسبت به ترکیب آن با ایده های بازاریابی اقدامی نمی کنند. به همین خاطر ما به طور مداوم شاهد کمپین های بازاریابی بی کیفیت و عدم تمایل مخاطب هدف برای تعامل نزدیک با برندها هستیم.

به روز رسانی محتوای قدیمی

آیا محتوای قدیمی سایت دیگر کاربردی برای جلب نظر مخاطب هدف ندارد؟ ایده ما در این بخش در تقابل با حذف سریع محتوای قدیمی سایت هاست. بر این اساس امکان استفاده از محتوای قدیمی برند در هر زمانی وجود دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای به روز رسانی محتوای موردنظر براساس اطلاعات تازه تر است. بدون تردید نیازهای قدیمی مشتریان به طور ناگهانی ناپدید نمی شود، نکته مهم در این میان اشاره دوباره به همان نیازها در قالبی تازه است. این امر همیشه نظر مساعد مخاطب هدف را جلب می کند. همچنین هزینه بازاریابی بسیار کمتری برای برند ما به همراه دارد.

امروزه بازاریابی و تولید محتوا برای برندها دردسرهای زیادی به همراه دارد. این امر علاوه بر بار مالی فراوان موجب دشواری در زمینه بازاریابی نیز می شود. به روز رسانی مطالب قدیمی امکان کاهش بار مالی برای برندها را دارد. همچنین گوگل در این زمینه به برندهای فعال پاداش مناسبی می دهد. این امر از نقطه نظر مدیریت سئو به معنای افزایش رتبه سایت های فعال در زمینه به روز رسانی محتوای قدیمی شان است بنابراین ما باید این نکته را به عنوان یکی از گرایش های اصلی الگوریتم گوگل مدنظر قرار دهیم.

استفاده مداوم از تکنیک های مدیریت سئو جدید

استفاده از تکنیک های مدیریت سئو باید همراه با نگرش های تازه باشد بنابراین ما در بازه های زمانی مشخص باید نسبت به اخذ شیوه های مدیریت سئو تازه اقدام کنیم. همانطور که اغلب برندها در طول زمان های مختلف اقدام به به روز رسانی تکنیک های بازاریابی شان می کنند، باید نسبت به اخذ شیوه های تازه مدیریت سئو نیز حساس باشند. در غیر این صورت به سرعت تعامل شان با مخاطب هدف در خطر قرار می گیرد.

برخی از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به سراغ استفاده از شیوه های جعلی تعامل با مخاطب هدف می روند. این امر شامل خرید ترافیک جعلی و همچنین استفاده غیرواقعی از تکنیک های مدیریت سئو است. گاهی اوقات الگوریتم گوگل توانایی تشخیص این نوع تقلب ها را ندارد بنابراین رتبه سایت های موردنظر بدون کاربست واقعی فنون مدیریت سئو افزایش پیدا می کند. این امر در طول چند سال اخیر توجه بسیاری از برندها را جلب کرده است. با این حال در مقیاسی وسیع تر باید نسبت به آینده برندمان نیز توجه داشته باشیم. شاید الگوریتم گوگل در برخورد نخست متوجه تقلب ما نشود، اما دیر یا زود اشتباهات ما لو خواهد رفت. این امر تاثیر بسیار نامطلوبی بر روی روند توسعه کسب و کارمان دارد. گوگل در برخی از موارد برندهایی با چنین عملکردی را به طور کلی از نتایج جست وجوی اش حذف می کند. با این حساب ما باید توجه بسیار بیشتری به نحوه بازاریابی برندمان و همچنین استفاده از تکنیک های مدیریت سئو داشته باشیم.

مطلب مرتبط: 5 دلیل عمده پایین بودن ترافیک سایت

یافتن مخاطب هدف برندمان

تولید محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف عام جذابیت چندانی ندارد. بدون تردید هر کسب و کاری با توجه به ماهیت کسب کارش دارای مخاطب هدف خاصی است. تمرکز اصلی ما به جای تولید محتوا برای تمام مشتریان حاضر در یک بازار باید یافتن مخاطب هدف خاص برندمان باشد. نتیجه این امر کاهش هزینه های بازاریابی در عین افزایش تاثیرگذاری محتوای مان است. این تکنیک امروزه از سوی اغلب برندهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی ما به جای نیاز عمومی بازار بر روی نیازهای خاص مشتریان علاقه مند به کسب و کارمان تمرکز کنیم، افزایش ترافیک سایت امری طبیعی خواهد بود. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از شیوه های متفاوت و تلاش برای فریب مخاطب هدف نیز نخواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید