سه شنبه, 21 مرداد 1399 - 12:15

هیچ وقت برای برندسازی دیر نیست

برندسازی شخصی یکی از راهکارهای مناسب برای حضوری فعال و تاثیرگذاری در عرصه کسب و کار محسوب می ‎شود. بسیاری از برندهای بزرگ علاوه بر شهرت بالا به خاطر فعالیت مناسب‎ شان، مدیران نام ‎آشنایی نیز دارند. این امر اعتبار و جذابیت برندها برای مخاطب هدف را به شدت افزایش می ‎دهد. اگر شما نیز به عنوان یک کارآفرین یا کارمند در تلاش برای ایجاد برند شخصی برای خود هستید، توصیه‎ های این مقاله به درد شما می ‎خورد.

آمادگی برای برندسازی شخصی اغلب اوقات از سوی کارآفرینان جوان صورت می ‎گیرد. همین نکته انگیزه بسیاری از کارآفرینان میانسال برای برندسازی شخصی را کاهش می ‎دهد. اگر شما تجربه بالایی در زمینه کسب و کار دارید، شروع فرآیند برندسازی شخصی تجربه شما را بدل به مزیت رقابتی ‎تان خواهد کرد. امروزه تعداد برندهای شخصی متعلق به افراد بالای 50 سال چندان زیاد نیست، با این حال چنین نکته ای به معنای ناتوانی افراد میانسال برای حضور فضای موردنظر نخواهد بود.

برندسازی شخصی برای افراد بالای 50 سال

ما در این مقاله قصد بررسی راهکارهای مناسب برای افراد بالای 50 سال به منظور حضور در عرصه برندسازی شخصی را داریم.

مطلب مرتبط: برندسازی شخصی با 5 راهکار / چطور برند شخصی خود را بسازیم؟

مزیت اصلی افراد میانسال در زمینه کسب و کار تجربه فراوان‎شان است. همچنین اگر شما چهره ‎ای شاخص در زمینه کسب و کار باشید، امکان جلب نظر مخاطب و ساماندهی برند شخصی ‎تان بسیار ساده ‎تر خواهد شد. ساماندهی برند شخصی همیشه کار پیچیده‎ ای نیست. این امر از سوی بسیاری از افراد با موقعیت‎ های گوناگون قابل اجراست. مدیران شرکت ‎ها برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی کارمندان و مشتریان اقدام به ایجاد برند شخصی می ‎کنند. چنین استراتژی توانای کلی برند موردنظر برای جلب نظر مشتریان را افزایش خواهد داد.

هدف اصلی مقاله کنونی ارائه راهکارهایی ساده و قابل اجرا از سوی اغلب کارآفرینان است، بنابراین شما امکان بهره ‎مندی از توصیه ‎های مقاله کنونی در هر حوزه و زمینه ‎ای را خواهید داشت. ما در ادامه به بررسی مهم ترین بخش‎ های ساماندهی برند شخصی خواهیم پرداخت.

اهمیت ذهنیت مناسب

فعالیت در زمینه برندسازی شخصی نیازمند ذهنیت مناسب است. بدون تردید در ابتدا شما توانایی تاثیرگذاری قابل ملاحظه بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت. این امر به دلیل محدودیت‎ های بازار کسب و کار و حضور برندهای شخصی متعدد است بنابراین صبر و شکیبایی اهمیت بالایی برای برندسازی شخصی خواهد داشت. شما به عنوان کارآفرینان بالای 50 سال تجربه بسیار زیادی در زمینه کسب و کار دارید. این امر شما را نسبت به رعایت صبر و تلقی برندسازی شخصی به مثابه یک بازی بلندمدت ترغیب خواهد کرد. فعالیت ‎های شتاب ‎زده در زمینه بازاریابی و برندسازی همیشه با شکست مواجه می ‎شود. بنابراین زمان لازم برای رشد و فعالیت مناسب را مدنظر داشته باشید.

شناسایی نقاط قوت کارآفرینان برای برندسازی شخصی اهمیت بالایی دارد. بدون تردید افراد در عرصه کسب و کار دارای تفاوت ‎هایی با هم هستند. این امر امکان تمرکز بر روی مهارت ‎ها و برتری ‎های شخصی برای برندسازی را فراهم می‎ سازد. اگر شما سخنران خوبی هستید، باید نسبت به تولید محتوا و حضور در همایش‎ های مختلف اقدام کنید. مهمترین مسئله در اینجا عدم اتخاذ یک رویکرد برای برندسازی شخصی فقط به دلیل استفاده آن از سوی دیگر افراد است. شما باید به دنبال نقطه مزیت و هدف اصلی خودتان باشید. در غیر این صورت تمام فرآیندهای شما در نهایت با شکست مواجه خواهد شد.

بهبود سازگاری با فناوری ‎های دیجیتال

بسیاری از افراد میانسال رابطه مناسبی با فناوری ‎های دیجیتال ندارند. این امر اغلب بزرگ ‎ترین نقطه ضعف کارآفرینان میانسال در زمینه برندسازی شخصی محسوب می‎ شود. وقتی شما آگاهی درستی از فناوری دیجیتال نداشته باشید، توسعه برند شخصی دشوار خواهد شد. امروزه اغلب کمپین های بازاریابی و فرآیند های برندسازی در شبکه ‎های اجتماعی، به طور کلی فضای آنلاین، روی می ‎دهد بنابراین حضور در فضای موردنظر برای توسعه برند اهمیت بالایی دارد.

حضور افراد دارای برند شخصی در شبکه ‎های اجتماعی شباهت بسیار زیادی به بازاریابی و برندسازی برای شرکت ‎ها دارد. مزیت اصلی شما در این میان امکان بیان نظرات کارشناس و ارائه جلوه ‎ای انسانی است. امروزه مشتریان ارتباط بهتری با برندهای شخصی، در مقایسه با برندهای تجاری، دارند. همین نکته موجب تقویت انگیزه بسیاری از شرکت‎ ها به منظور کمک به مدیران ‎شان برای ایجاد برند شخصی شده است.

بدون شک کارآفرینان میانسال در زمان جوانی ارتباط مناسبی با فناوری ‎های روز داشته ‎اند. مسئله مهم در اینجا فقدان ادامه ارتباط مناسب و به روز رسانی اطلاعات در زمینه فناوری ‎هاست. شاید شما نیاز به شروع دوباره فرآیند یادگیری فناوری‎ های مدرن برای حضور بهتر در فضای بازاریابی و کسب و کار داشته باشید. این امر برای بسیاری از برندها اهمیت بالایی دارد بنابراین اگر شما نیز در تلاش برای برندسازی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید ابتدا نسبت به سازگاری هرچه بهتر با فناوری‎ های نوین اقدام نمایید.

مطلب مرتبط: ۵ اصل اولیه برندسازی شخصی

نقش نخستین برخورد

برخورد اولیه ما و برند شخصی ‎مان با مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر درست مانند روابط اجتماعی افراد تا پایان رابطه میان برند شخصی و مخاطب هدف تداوم خواهد داشت، با این حساب شما باید جلوه بسیار جذابی از کسب و کارتان در اختیار مخاطب هدف قرار دهید. امروزه اغلب کاربران برای جست ‎و جوی برندها به سراغ گوگل می ‎روند. دلیل این امر ارائه اطلاعات دقیق و معتبر از سوی گوگل است. نکته مهم درست در همینجاست. وقتی کاربران نام ما را در گوگل جست ‎و جو می ‎کنند، باید نتایج مناسبی دریافت کنند. در غیر این صورت برند ما اعتبارش را از دست خواهد داد.

مشاهده فقدان اطلاعات کافی از برندهای شخصی اغلب موجب تردید کاربران می‎ شود بنابراین شما باید اطلاعات درست و دقیقی از برند شخصی ‎تان در اختیار مخاطب هدف قرار دهید. این امر فرآیند بهبود رابطه و تاثیرگذاری نخست بر روی مخاطب را سرعت می ‎بخشد.

برندسازی شخصی درست مانند تلاش برای افزایش شهرت و اعتبار در عرصه کسب و کار است. اگر شما به دنبال ارائه اطلاعاتی کامل از برند شخصی‎ تان به مخاطب هدف هستید، عضویت در لینکدین ایده مناسبی خواهد بود. این شبکه اجتماعی به طور ویژه برای کارآفرینان و شرکت ‎ها طراحی شده است. مزیت اصلی عضویت در لینکدین امکان تعامل میان برندها و کارمندان است. همچنین کاربران عادی نیز برای دریافت اطلاعات بیشتر از برندها به لینکدین مراجعه می‎ کنند بنابراین شما در عمل شهرت ‎تان را میان مشتریان عادی و سایر شرکت‎ ها توسعه خواهید داد.

حضور فعال در شبکه ‎های اجتماعی

همانطور که پیش از این بیان شد، سازگاری با فناوری‎ های دیجیتال اهمیت بالایی دارد. امروزه مهمترین فناوری دیجیتال در دسترس برندها شبکه‎ های اجتماعی است. این امر هزینه‎ های بازاریابی و برندسازی را به شدت کاهش داده است. تا چند دهه پیش دسترسی به مخاطب جهانی در فضای مجازی غیرممکن به نظر می ‎رسید، با این حال اکنون بسیاری از برندها در طول روز برای مخاطب جهانی‎ شان تولید محتوا می ‎کنند.

برندهای شخصی نیز مانند برندهای عادی باید نسبت به تولید محتوا برای مخاطب هدف اقدام نمایند. این امر مورد توجه اغلب بازاریاب‎ ها و کارشناس ‎های برندسازی قرار دارد . وقتی یک کارآفرین در تلاش برای ساماندهی برند شخصی ‏اش اقدام به حضور در شبکه ‎های اجتماعی می‎ کند، کانال ارتباطی مستقیم و ارزان قیمتی با مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد بنابراین در عمل شما نیز باید در فضای موردنظر حضور چشمگیری داشته باشید.

شاید در ابتدا حضور در فضای شبکه‎ های اجتماعی اندکی دشوار باشد، با این حال پس از گذشت مدت زمانی اندک امکان سازگاری با شرایط حضور در چنین فضایی فراهم خواهد شد. امروزه استفاده از ترندهای برتر برای تولید محتوا در شبکه ‎های اجتماعی اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها در عمل توانایی استفاده از ترندهای برتر را ندارند. شما به عنوان یک برند شخصی باید نسبت به کاربست ترندهای مناسب با وضعیت ‎تان اقدام کنید. این امر شامل ارزیابی ترندهای مختلف و انتخاب گزینه‎ های مناسب است.

استفاده از ترندهای برتر نیازمند صرف زمان زیاد برای آگاهی از تازه ‎ترین تغییرات و رویدادها نیست. شما با مراجعه به بخش اخبار گوگل یا خبرگزاری ‎های اختصاصی کسب و کار امکان آگاهی از طیف وسیع ترندها را خواهید داشت. بنابراین پیش از تولید محتوا همیشه نسبت به مشاهده ترندهای برتر اقدام نمایید.

تقویت مهارت در تولید ویدئو

تولید محتوا در شبکه‎ های اجتماعی همیشه محدود به محتوای متنی نیست. امروزه کاربران تمایل بسیار بالایی برای مشاهده محتوای متنی دارند. همین امر برندها را به سوی تولید نوع تازه ‎ای از محتوای بازاریابی سوق داده است. شما به عنوان یک برند شخصی باید توانایی استفاده از فرمت ویدئو را داشته باشید. ساده ‎ترین شیوه بازاریابی به کمک محتوای ویدئویی شامل ضبط سخنرانی ‎های کوتاه است. البته اگر توانایی شما برای بازاریابی و برندسازی ویدئویی تقویت شود، تولید کلیپ ‎های کوتاه نیز ایده مناسبی خواهد بود.

مطلب مرتبط: فراتر از برند سازی / وقتی خود شما یک برند هستید

امروزه بسیاری از رویدادهای مرتبط با دنیای کسب و کار به صورت آنلاین برگزار می‎ شود. آشنایی با نحوه استفاده از سیستم‎ های مختلف ویدئویی نظیر اسکایت و سایت ‎های میزبانی از وبینار مزیت مهمی برای برندسازی شخصی محسوب می ‎گردد. شما به عنوان یک کارآفرین باید ایده ‎های جذابی برای تولید محتوای ویدئویی در نظر داشته باشید. این امر شامل درخواست کمک و ایده ‎پردازی از سوی کارمندان شرکت نیز خواهد بود. همچنین حضور در کنفرانس‎ های ویدئویی با همکاری دیگر کارآفرینان دارای برند شخصی نیز ایده جذابی خواهد بود. اگر شما به اندازه کافی مهارت و توانایی در زمینه کار با فناوری‎ های نوین و تولید محتوای ویدئویی دارید، برگزاری یک رویداد آنلاین نیز گزینه خوبی خواهد بود. امروزه یکی از بهترین راهکارها برای بهبود وضعیت برندهای شخصی برگزاری رویداد های آنلاین است بنابراین شما باید از چنین گزینه ‎ای نهایت استفاده را ببرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید