سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

دوباره زمان بررسی تکنیک ها و ترندهای برتر برای بازاریابی در سال پیش روی فرا رسیده است. بسیاری از برندها برای این بازه زمانی برنامه های بسیار زیادی را تدارک دیده اند. بازاریاب هایی که در طول سال اخیر به هر دلیلی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را نداشته اند، اکنون امیدواری بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان با ترندهای تازه در سال جدید دارند. این امر به آنها برای فعالیت بهتر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

بی شک هر بازاریابی در طول یک سال اخیر سوالات بسیار زیادی در رابطه با شبکه های اجتماعی داشته است. آیا تیک تاک به عنوان یک پلتفرم تازه به خوبی توانایی رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی را دارد یا اینکه به زودی روزگار خوش آن پایان می پذیرد؟ همچنین آیا باید باز هم بر روی بازاریابی ارگانیک سرمایه گذاری کرد یا اینکه راهکارهای دیگری مانند تبلیغات پولی در اولویت خواهند بود؟ پاسخگویی به این سوالات به این سادگی ها امکان‎پذیر نیست. درست به همین خاطر شما به برخی از حرفه ای ترین توصیه ها برای پیگیری کارتان در این زمینه نیاز دارید. 

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

بسیاری از بازاریاب ها و برندها در طول دو سال اخیر به طور مداوم با بحران مالی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم کرده اند. با این حساب کریسمس امسال برای چنین برندهایی بهترین فرصت به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جبران بخشی از ضررهای هنگفت‎شان در طول سال های اخیر است. 

مطلب مرتبط: ترندهای احتمالی اینستاگرام در سال 2022

بدون تردید شناسایی ترندهای تازه برای سال پیش روی مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال برخی از مهمترین ترندهای مربوط به شبکه های اجتماعی در سال پیش روی خواهیم بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین ترندهای موردنظر را با هم مرور خواهیم کرد. 

مسیر تیک تاک برای تبدیل شدن به مهمترین شبکه اجتماعی دنیا

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

اینستاگرام در حال حاضر رتبه نخست بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا را در اختیار دارد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها و برندها دارد. با این حال اینستاگرام تنها جایی نیست که بازاریاب ها امکان سرمایه گذاری خواهند داشت. این امر با توجه به رشد دیگر پلتفرم های اجتماعی امری طبیعی به نظر می رسد. به همین خاطر شما باید نیم نگاهی به دیگر شبکه های اجتماعی نیز داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

تیک تاک در طول سال های اخیر خودش را به عنوان یکی از رقبای مهم اینستاگرام و به طور کلی پلتفرم های قدیمی تر مطرح کرده است. امروزه بسیاری از کاربران در تیک تاک عضویت دارند. نکته جالب اینکه بسیاری از ویدئوهای محبوب در این پلتفرم در اینستاگرام و توییتر بازنشر پیدا می کند. با این حساب شما با پلتفرمی رو به رو هستید که کلی طرفدار در سراسر دنیا دارد. 

نکته جالب درباره تیک تاک عبور این پلتفرم از مرز یک میلیارد کاربر فعال در سپتامبر سال 2021 است. این امر به خوبی رشد غیرقابل باور این شبکه اجتماعی را توضیح می دهد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از تیک تاک استفاده می کنند. اگرچه شرایط عضویت و فعالیت در تیک تاک با دیگر پلتفرم ها متفاوت است، اما بازاریاب ها خیلی زود با این شرایط هماهنگی پیدا کرده اند. 

امروزه تیک تاک هنوز تا تبدیل شدن به اولین پلتفرم دنیا از نظر تعداد کاربران فاصله زیادی با رقبا دارد. این امر بسیاری از برندها را نسبت به حضور در تیک تاک مردد کرده است. مهمترین مسئله در این میان محبوبیت رو به افزایش تیک تاک است. با این حساب پلتفرم محبوب کاربران در سراسر دنیا خیلی زود به جمع سه شبکه اجتماعی پرکاربر خواهد پیوست. 

وقتی یک پلتفرم تازه برای بازاریابی در دسترس قرار می گیرد، اغلب بازاریاب ها مایل به استفاده از آن هستند. این امر سرمایه گذاری بر روی تیک تاک را بدل به نوعی ترند محبوب کرده است. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، نباید شانس بازاریابی بهینه در تیک تاک را از دست بدهید. این امر نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف در بازار سال آینده خواهد داشت. 

براساس آنچه بیان شد تیک تاک در طول سال آینده یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی برای بازاریاب ها خواهد بود. با این حساب پیش بینی های متعدد درباره محبوبیت فزاینده تیک تاک در شبکه های اجتماعی امر عجیبی نیست. شما باید برای سازگاری با این شرایط هرچه زودتر نسبت به استفاده از امکانات این پلتفرم اقدام نمایید، در غیر این صورت خیلی زود شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را از دست خواهید داد. 

ضرورت سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های کوچک تر

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

یکی از ترندهای مم برای بازاریابی در سال 2022 مربوط به سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های کمتر شناخته شده است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. نکته مهم اینکه بسیاری از برندها در این میان به سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی کوچک تر توجهی نشان نمی دهند. این امر موج بزرگی از سرمایه گذاری بر روی پلتفرم هایی مثل اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب را به همراه داشته است. 

یکی از پلتفرم های کمتر شناخته شده که برای بازاریاب ها در طول سال پیش روی اهمیت بالایی خواهد داشت، پینترست است. این پلتفرم که مثل اینستاگرام به طور انحصاری برای بارگذاری محتوای بصری طراحی شده است، به شما امکان جلب نظر مشتریان را می دهد. نکته مهم اینکه هنوز بسیاری از برندها نسبت به بازاریابی در این فضا توجه لازم را نشان نمی دهند. بنابراین شما بهترین فرصت ممکن برای ورود به این پلتفرم و جلب نظر مخاطب هدف به دور از رقابت های رایج را خواهید داشت. 

در دنیایی که سطح رقابت در شبکه های اجتماعی بزرگ روز به روز بیشتر می شود، سرمایه گذاری شما بر روی پینترست و دیگر پلتفرم های کمتر شناخته شده امکان بازاریابی بهتر را فراهم می کند. دلیل این امر نیز کاهش حجم رقابت در چنین پلتفرم هایی است. شما به این ترتیب به دور از شلوغی های رایج امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: ترندهای احتمالی یوتیوب در سال 2022

یکی از نکات مهم برای بازاریابی در پلتفرم های کوچک تر توجه به ماهیت شان است. شما در این مسیر باید ابتدا از میان پلتفرم های مختلف آنهایی که با اهداف بازاریابی تان هماهنگی بالایی دارند، انتخاب کنید. در مرحله بعد بارگذاری محتوای اختصاصی در این پلتفرم ها نکته بسیار مهمی خواهد بود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. 

بدون تردید بازار شبکه های اجتماعی در طول سال آینده بیش از امسال شلوغ خواهد بود. درست به همین خاطر سرمایه گذاری شما بر روی پلتفرم های تازه نفس ایده جذابی محسوب می شود. شما به این ترتیب بخش گسترده ای از رقابت در این حوزه را دور خواهید زد. 

انتظار مشتریان برای خرید درون برنامه ای از شبکه های اجتماعی

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

فروش محصولات در شبکه های اجتماعی دیگر هیچ شباهتی به گذشته ندارد. درست به همین خاطر برندها باید آمادگی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این شرایط را داشته باشند. شما برای فروش محصولات تان دیگر لازم نیست مشتریان را به فروشگاه آنلاین تان دعوت کنید، بلکه این امر با اضافه شدن فروش مستقیم در شبکه های اجتماعی به طور کامل حل شده است. 

امروزه برندها امکان فروش مستقیم محصولات شان در بسیاری از شبکه های اجتماعی را دارند. مهمترین پلتفرم های در این میان فیس بوک و اینستاگرام هستند. خبر خوش اینکه سایر پلتفرم ها نیز در تلاش برای راه اندازی سرویس هایی مشابه فیس بوک هستند. با این حساب شما به زودی امکان خرید از تمام شبکه های اجتماعی را خواهید داشت. این امر میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد. 

انتظارات مشتریان در طول سال های اخیر به طور متنوعی توسعه پیدا کرده است. این امر برخی از بازاریاب ها را برای پیش بینی رفتار مشتریان به دردسر می اندازد. نکته مهم اینکه در طول سال آینده دست کم درباره انتظار مشتریان از خرید آنلاین یک پیش بینی درست و دقیق وجود دارد. بر این اساس شما باید سرمایه گذاری تان بر روی شبکه های اجتماعی را به طور چشمگیری افزایش دهید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مشتریان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این امر درباره میزان فروش برند شما نیز به طور چشمگیری مصداق دارد. 

امروزه شما برای عضویت در شبکه های اجتماعی به عنوان یک برند باید به دنبال تیک آبی و سپس راه اندازی فروشگاه تان در این پلتفرم ها باشید. این امر به شما فرصت جلب اعتماد مشتریان و فروش بی دردسر به آنها را می دهد. بنابراین شما در عمل مشکلی برای جلب نظر مشتریان تان نخواهید داشت. 

براساس نظرسنجی همکاران ما در موسسه Hootsuite، 81 درصد از کاربران در طول سال های اخیر خرید آنلاین را به هر الگوی دیگری ترجیح می دهند. نکته جالب اینکه در صورت ساده سازی فرآیند خرید از طریق شبکه های اجتماعی این درصد به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب حتی یک مشتری نیز در بازار نخواهد ماند که مایل به خرید از برندها در فضای شبکه های اجتماعی نباشد. 

هیچ کس مایل به صحبت تلفنی با برندها نخواهد بود

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

امروزه راهکارهای برندها برای تعامل با مشتریان به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این امر به کسب و کار شما امکان تعامل بسیار ساده و کاربردی با مشتریان را می دهد. بنابراین شما نیازی برای برقراری تماس تلفنی با مشتریان نخواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها از طریق شبکه های اجتماعی یا سرویس های ایمیل با مشتریان شان در ارتباط بوده و از این طریق بر روی آنها تاثیر می گذارند. 

مطلب مرتبط: 4 پرسش ضروری برای بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی

برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم هزینه های سنگینی از نظر خدمات جانبی و امور مشتریان پرداخت می کنند. نکته مهم در این میان کاهش انگیزه مشتریان برای تعامل با برندها از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری است. بنابراین شما باید استراتژی تان در این حوزه را به طور چشمگیری با ارزیابی این نکات بازآفرینی کنید، در غیر این صورت به تدریج تمام مشتریان تان در بازار را از دست خواهید داد. 

سرمایه گذاری بر روی راهکارهایی نظیر تعامل ایمیلی، ربات های چت و همچنین ارسال پیامک برای مشتریان در مقایسه با دیگر شیوه های تاثیرگذاری به مراتب بهتری به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید به جای الگوهای سنتی به دنبال به روز رسانی وضعیت برندتان در این میان باشید. 

توصیه ما در این بخش برای بازاریاب ها شروع تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری حرفه ای برای ارائه خدمات پس از فروش و مشاوره به مشتریان است. چنین امری شاید در ابتدا بسیار سخت باشد، اما در مدت زمانی اندک برندتان را به خوبی با شرایط تازه هماهنگ خواهد کرد. شما با چنین کاری در طول زمان بدل به برندی محبوب برای مشتریان خواهید شد. اگر در این میان از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مثل Hootsuite یا اسپارک سنتر نیز استفاده نمایید، کارتان به شکل حرفه ای پیش خواهد رفت. 

کاهش علاقه کاربران به ویدئوهای طولانی، به غیر از یوتیوب

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

ویدئوهای طولانی دیگر طرفدارهای زیادی در شبکه های اجتماعی ندارد. دلیل این امر نیز تمایل کاربران برای مشاهده محتوای کوتاه و صرفه جویی در زمان‎شان است. البته در این میان یوتیوب هنوز هم استثنای بزرگی محسوب می شود. کاربران در یوتیوب مایل به مشاهده انواع ویدئوهای طولانی هستند. نکته جالب اینکه اگر در یوتیوب ویدئوهای کوتاه و کمتر از سه دقیقه بارگذاری کنید، به احتمال زیاد واکنش مناسبی از سوی کاربران دریافت نخواهید کرد. بنابراین وضعیت یوتیوب به طور کامل با دیگر پلتفرم ها متفاوت است. 

بازاریاب ها به طور عمومی در شبکه های اجتماعی باید در تلاش برای خلاصه سازی ویدئوهای شان باشند. براساس گزارش موسسه ویدیارد، امروزه 37 درصد از کاربران فقط به ویدئوهای زیر 60 ثانیه توجه نشان می دهند. معنای این امر ضرورت بیان تمام نکات و پیام های بازاریابی در این زمان کوتاه است. 

اگر در این میان ارزیابی کلی کاربران از یک ویدئو در سه ثانیه ابتدایی را هم مد نظر قرار دهیم، دردسرهای شما تازه شروع خواهد شد. این امر مسئولیت تیم های بازاریابی را به طور چشمگیری افزایش می دهد. بنابراین دیگر خبری از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های سنتی نخواهد بود. امروزه برخی از برندها برای رهایی از دست این دردسرهای بزرگ با موسسه های بازاریابی حرفه ای همکاری دارند. این امر شاید راهکار خوبی باشد، اما هزینه بسیار زیادی برای تان به همراه دارد. 

توصیه ما در این بخش تمرکز بر روی تولید محتوای کوتاه و بارگذاری نمونه های طولانی در یوتیوب است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به این ترتیب دیگر مشکلی از نظر جلب نظر مشتریان و بازاریابی حرفه ای پیش روی تان نخواهد بود. 

واگذاری بخشی از فرآیند تعامل با مشتریان به یک تولید کننده حرفه ای محتوا

ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2022

سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی دیگر از توان بازاریاب ها خارج شده است. امروزه آشنایی با تمام ترندهای بازاریابی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس آنها دیگر امری ساده نیست. بنابراین شما باید برای جلب نظر مشتریان تمام توان تان را به کار گیرید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان در بلندمدت نخواهید داشت. 

توصیه اساسی در این میان شروع فرآیند همکاری با یک تولید کننده حرفه ای محتواست. نکته مهم اینکه منظور ما در این بخش همکاری با یک اینفلوئنسر به معنای دقیق کلمه نیست. شما باید از میان افراد حرفه ای در زمینه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یک فرد را برای همکاری بلندمدت با برندتان انتخاب نمایید. این امر موجب افزایش تعامل میان شما و مشتریان در بلندمدت خواهد شد. همچنین وقت بیشتری به شما برای پیگیری سایر کارهای مهم تان در حوزه بازاریابی خواهد داد. به این ترتیب تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از امری سخت و غیرممکن بدل به فرآیندی ساده خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تحول در بازاریابی شبکه های اجتماعی با 4 پرسش اساسی

یکی از موانع اصلی برای همکاری با اینفلوئنسرهای حرفه ای که استخدام تولید کننده محتوا را منطقی می سازد، هزینه بالای چنین کاری است. این امر برندها را در مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. بنابراین شما باید همیشه بودجه برندتان را در این میان مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

اگر برند شما به اندازه کافی بودجه در اختیار دارد، همکاری با اینفلوئنسرها ایده چندان بدی نخواهد بود. با این حال در نهایت شما به یک تولید کننده و طراح حرفه ای محتوا نیاز خواهید داشت، در غیر این صورت حجم بالای کارها خیلی سریع توانایی تان را کاهش می دهد. 

توصیه ما برای همکاری مناسب با یک طراح محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی ارائه اطلاعات تان از مشتریان هدف و همچنین پیش بینی‎تان از وضعیت بازار به این افراد است. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. بنابراین دیگر مشکلی از نظر بازاریابی و بحران بودجه موردنیاز در سال پیش روی نخواهید داشت. همکاری با اینفلوئنسرها نیز در این میان بدل به امری موقتی خواهد شد. چنین راهکاری شما را از نظر صرفه جویی در بودجه تان حسابی جلو خواهد انداخت.

بدون تردید سال پیش رو ترندهای تازه بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. نکته مهم در این بین استفاده درست از ترندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما هنوز تصمیم خاصی در این حوزه نگرفته اید، نکات مورد بحث در این مقاله برای تان راهگشا خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eheyfXEe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه