دوشنبه, 23 تیر 1399 - 14:05

چرا برندها باید جذاب، اصیل و سرگرم کننده باشند؟

نسل جوان موسوم به نسل Z اکنون دیگر یک گروه خردسال محسوب نمی‎شوند. این گروه اکنون در سن فعالیت کاری و کسب درآمد هستند بنابراین توجه به این گروه به عنوان یکی از مهمترین مشتریان هدف برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. برندهای بزرگ و کوچک در طول سال‎های اخیر به طور مداوم در تلاش برای جلب نظر مشتریان نسل جوان هستند، با این حال تعداد محدودی از برندها موفق به جلب نظر مشتریان مورد نظر شده‎اند. دلیل این امر سختگیری بسیار زیاد مشتریان نسل جوان در مورد تعامل با برندهاست. بازاریاب‎ ها در تعامل با این دسته از مشتریان باید به نکات ریز و جزئی بسیار زیادی توجه داشته باشند.

مهمترین ویژگی نسل جوان اتکا به اینترنت برای کسب اطلاعات موردنیازشان است. بر این اساس برندها باید سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی و تبلیغات داشته باشند. چالش اصلی در این میان مهارت بالای مشتریان نسل جوان در کاربست شیوه‎ های مسدود سازی تبلیغات است بنابراین بازاریاب‎ها در این زمینه مسیر دشواری برای تعامل با مخاطب هدف خواهند داشت. در طول شیوع ویروس کرونا نیز بسیاری از کاربران نسل جوان به دورکاری مشغول بوده‎اند، با این حساب فعالیت بازاریابی در شبکه‎های اجتماعی نوعی ضرورت برای برندها محسوب می‎شود.

انتظارات نسل جوان برندها

امروزه بسیاری از کارشناس‎ها نسبت به افزایش تاثیر فناوری بر روی زندگی مردم واکنش‎های منفی دارند. نکته مهم در این میان خوشبینی عمیق نسل جوان نسبت به تاثیر فناوری‎های مدرن بر روی زندگی است بنابراین برندهای فعال در زمینه فناوری‎های نوین شانس بسیار بالایی برای جلب نظر مشتریان نسل Z دارند. وظیفه اصلی برندها در این میان تمرکز بر روی نکاتی مانند جذابیت و اصالت در رابطه با مشتریان نسل جوان است. امروزه مشتریان نسل Z به دنبال برندهای اصیل هستند بنابراین اگر شما در زمینه تولید محصول و کمپین بازاریابی به صورت اصیل و غیرتقلیدی عمل کنید، توجه مشتریان نسل Z به طور خودکار به شما جلب می‎شود. این نکته در حوزه بازاریابی یکی از مهم‎ترین ویژگی‎های نسل جوان محسوب می‎شود. بسیاری از برندها به دلیل عدم آشنایی با این ویژگی نسل جوان اقدام به بازاریابی به شیوه‎ های سنتی برای این گروه سنی می‎کنند.

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

توصیه اساسی ما برای برندها و بازاریاب‎ها در تعامل با نسل Z توجه به ویژگی‎های منحصر به فرد این گروه است. شما امکان تعامل سازنده با این گروه از مشتریان با استفاده از شیوه‎های بازاریابی سنتی را ندارید، بنابراین باید به دنبال راهکارهایی مانند ایجاد جذابیت، اصالت و همچنین تلاش برای سرگرم ‎سازی مخاطب هدف باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید