پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

توییتر بزرگترین شبکه اجتماعی در زمینه میکروبلاگ محسوب می شود. درواقع در این پیام رسان شما می توانید متن های کوتاه با حداکثر 280 حرف را ارسال نمایید. همچنین این موضوع باعث خاص بودن این شبکه شده است. درواقع هر شبکه ای که خواهان موفقیت است، باید اقدامی جدید را در دستور کار خود قرار دهد و کپی برداری، ابدا نتیجه بخش نخواهد بود. این شبکه در سال 2006 توسط جک دورسی، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شده و در حال حاضر مدیریت آن در اختیار آقای دورسی است. در کنار متن های کوتاه شما می توانید فیلم، عکس و صدا را نیز ارسال نمایید. امسال با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا و قرنطینه خانگی افراد، زمان اوقات فراغت نیز به مراتب بیشتر شده که نتیجه آن افزایش کاربران اینترنت است. به همین خاطر حضور حداکثری در شبکه های اجتماعی مطرح و محبوب، مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود و نباید زمان را از دست داد. در این زمینه آگاهی از جدیدترین آمارها باعث خواهد شد تا بهتر بتوانید اولویت های خود را مشخص کرده و در نهایت نتیجه بهتری از اقدامات خود به دست آورید. در ادامه جدیدترین آمارها و ترندهای شبکه محبوب توییتر را بررسی خواهیم کرد. 

جدیدترین آمارها درباره توییتر

1-تعداد کاربران فعال توییتر 353 میلیون نفر است

جدیدترین آمارها درباره توییتر

در این زمینه توییتر جایگاه شانزدهم جهان را در اختیار دارد که ابدا مناسب محسوب نمی شود. با این حال نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این فهرست، بسیاری از شبکه های چینی وجود دارد که به خاطر جمعیت میلیاردی این کشور، طبیعی است که زمینه رشد بالایی را داشته باشند. با این حال تمامی این بهانه ها نباید به دلیلی برای عملکرد نامناسب توییتر تبدیل شود. درواقع این شبکه علی رغم شهرت بالایی که دارد، عملا در بین 10 شبکه برتر نبوده و این موضوع یک نکته منفی محسوب می شود. در این زمینه برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که توییتر یک شبکه خاص محسوب می شود و این موضوع باعث می شود تا جذابیت عمومی نداشته باشد و خصوصیات کاربران آن، تقریبا مشابه محسوب شود. حال باید دید که این شبکه برای بهبود وضعیت خود و پیوستن به جمع 10 شبکه برتر، در سال های آینده چه اقدامی را انجام خواهد داد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شبکه تیک تاک با چهار سال فعالیت جهانی، موفق شده است تا بیش از دو برابر آمار مخاطبان توییتر را به دست آورد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در توییتر با تکنیک‏ های کاربردی

2- 52 درصد از کاربران به صورت روزانه از توییتر استفاده می کنند 

جدیدترین آمارها درباره توییتر

اگرچه توییتر در زمینه جذب مخاطب به مراتب ضعیف تر از رقبای خود عمل کرده است، با این حال آمار امیدوارکننده آن، تعامل بالای مخاطبان است. همین موضوع باعث شده است تا این شبکه در بین پنج سایت با بالاترین میزان و تعامل بیش از 50 درصد کاربران خود به صورت روزانه باشد که آماری بسیار عالی محسوب می شود. همچنین توییتر آمار 96 درصد فعالیت کاربران خود به صورت ماهانه را در اختیار دارد که بالاتر از هر شبکه دیگری است. 

3-توییتر در سال 2020 بیش از 3.7 میلیارد دلار درآمد داشته است

جدیدترین آمارها درباره توییتر

آمارها درباره سودآوری این شبکه کاملا امیدوار کننده است و در هیچ سالی، با روند نزولی مواجه نشده و پیش بینی می شود که در سال آینده این رقم به بیش از 4.5 میلیارد دلار برسد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به واکسیناسیون سراسری، در صورتی که اوضاع کرونا بهبود جدی پیدا کند، ممکن است این پیش بینی به سرانجام نرسد. 

4-بیشترین تعداد کاربران توییتر در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند

جدیدترین آمارها درباره توییتر

یکی از نکات منفی توییتر این است که در زمینه جذب نوجوانان ابدا مناسب عمل نکرده و این شبکه جذابیت سرگرم کننده لازم را برای آنها ندارد. درواقع بیشترین گروه سنی کاربران، 25 تا 34 سال است و در رده بعدی نیز 35 تا 49 قرار دارد. با این حال نکته بسیار جالب این است که در رده سوم، گروه سنی بیش از 50 است که یک رکورد در بین تمامی شبکه های اجتماعی محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها

5- 42 درصد از کاربران توییتر مدرک دانشگاهی دارند 

جدیدترین آمارها درباره توییتر

یکی از آمارهای جالب در رابطه با توییتر این است که درصد بالایی از کاربران آن مدرک دانشگاهی دارند. درواقع در این زمینه تنها لینکدین آمار بهتری را دارد که با توجه به اینکه شبکه ای تخصصی در زمینه کسب و کار محسوب می شود، کسب این آمار طبیعی است. با این حال برای توییتر، این موضوع بسیار جالب بوده و باعث شده است تا اعتبار این شبکه، بسیار بالا باشد. طبیعی است که حضور چنین کاربرانی، کمک کرده است تا سطح محتواها و اعتبار آنها، به مراتب بیشتر باشد. این امر در حالی است که در سایر شبکه ها، اخبار زرد و فاقد اعتبار و ارزش به سرعت پخش می شوند. 

6-آمریکا بازار اصلی توییتر است

جدیدترین آمارها درباره توییتر

توییتر 73 میلیون کاربر در کشور خود دارد. این موضوع اگرچه تقریبا نزدیک به آمار سایر شبکه های اجتماعی آمریکایی است. با این حال با بررسی آمار سایر کشورهای هدف، پی به این موضوع خواهید برد که توییتر در زمینه گسترش هرچه بیشتر در سطح جهان، چندان موفق نبوده است. در این آمار سایر کشورها شامل ژاپن با 55 میلیون نفر، هند با 22 میلیون نفر و برزیل با 17 میلیون نفر است. 

7-توییتر یک شبکه مردانه است 

توییتر یکی از بدترین هرم های جنسی در بین تمامی شبکه های اجتماعی را دارد و 69 درصد از کاربران آن از بین آقایان است. در این زمینه بهترین تعادل را در حال حاضر اینستاگرام در اختیار دارد که 51 درصد کاربران آن خانم و 49 درصد آقا هستند. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، توییتر باید به دنبال ریشه یابی دلیل عدم محبوبیت توییتر در بین بانوان باشد. این موضوع می تواند به انقلابی در زمینه جذب مخاطب آنها منجر شود. 

8- 79 درصد از کاربران توییتر کسب و کارها را دنبال می کنند

جدیدترین آمارها درباره توییتر

اگر تصور می کنید که توییتر صرفا یک شبکه برای بیان عقاید است و فضایی جهت اقدامات تبلیغاتی ندارد، سخت دراشتباه هستید. درواقع این شبکه امکانات متنوعی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و این موضوع خود یکی از درآمدهای اصلی آن محسوب می شود. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که خود کاربران نیز از اقدامات تجاری به خوبی استقبال کرده اند و براساس جدیدترین آمارها، حدود 79 درصد از کاربران حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند. 

مطلب مرتبط: مزیت های توییتر برای کسب و کارها

9- 92 درصد از توییت ها توسط 10 درصد از کاربران تولید می شود 

جدیدترین آمارها درباره توییتر

از دیگر آمارهای بسیار جالب و تا حدی تاسفبار در رابطه با توییتر این است که تولید محتوای جمعی در آن وجود ندارد و اکثر کاربران صرفا بازدیدکننده اقدامات هستند و اقدام به ری توییت (بازنشر) می کنند. درواقع تعداد افرادی که محتوایی را تولید می کنند بسیار کم بوده و تنها 10 درصد کاربران را تشکیل می دهد. با ین حال نکته جالب دیگر این است که اشتراک گذاری محتوا در این شبکه، در رتبه نخست جهان قرار دارد. 

10- 71 درصد از کاربران توییتر از این شبکه برای پیگیری اخبار استفاده می کنند

جدیدترین آمارها درباره توییتر

از نظر پیگیری اخبار توسط کاربران توییتر رتبه سوم را پس از فیس بوک و یوتیوب در اختیار دارد. این امر در حالی است که تعداد مخاطبان آن، به مراتب کمتر از دو گزینه دیگر است. درواقع سرعت نشر اخبار در توییتر بیشتر از هر شبکه دیگری است و شما سریعا می توانید از آخرین اخبار در حوزه های مختلف آگاه شوید. 

11-کاربران توییتر بهترین میزبان های تبلیغات هستند 

اگرچه در اکثر شبکه های اجتماعی تبلیغات عاملی کاملا مزاحم محسوب می شود، با این حال در توییتر این موضوع کاملا متفاوت بوده و مخاطبان آن، از اختصاص زمان بیشتر برای تبلیغات احساس بدی را ندارند. همین امر نیز باعث شده است تا تاثیر اقدامات بازاریابی در این شبکه بسیار بالا باشد. براساس آمارهای جهانی، بیش از 80 درصد بازاریاب ها از این شبکه به عنوان یکی از استراتژی های اصلی خود استفاده می کنند. 

12-توییتر بالاترین میزان تاثیر را در تصمیمات کاربران خود دارد 

درواقع یک توییت می تواند در تصمیم گیری و عقیده جمع بسیار تاثیرگذار باشد. این موضوع نکته ای است که در هیچ شبکه دیگری نمی توان آن را مشاهده کرد. درواقع تاثیر اقدامات در این شبکه بسیار بالا بوده و این موضوع یک آمار فوق العاده محسوب می شود. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از 60 درصد کاربران، عقیده دارند که توییت ها در تصمیم گیری و نظرات آنها تاثیر بسزایی را دارد. این موضوع باعث شده است تا توییتر عنوان بهترین شبکه برای تعاملا برندها با جامعه هدف را به دست آورد. 

13- کرونا پرکاربردترین هشتگ توییتر در سال 2020 بوده است

با توجه به این امر که کرونا در مدت زمانی بسیار کوتاه تمام جهان را درگیر خود کرده و بحران ناشی از آن در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، طبیعی است که مهمترین هشتگ نیز به این موضوع اختصاص پیدا کند. آگاهی از پرکاربردترین هشتگ ها، در زمینه جلب نگاه مخاطب و شناخت ترندها، بسیار ضروری است. 

مطلب مرتبط: لینکدین یا توییتر، کدام یک برای فعالیت های تجاری مناسب تر هستند

14-بیشترین تعداد لایک و بازنشر متعلق به آخرین توییت چادویک بوزمن است

آخرین توییت بازیگر معروف که با نقش پلنگ سیاه محبوبیت جهانی پیدا کرده است، بیشترین لایک و بازنشر را در توییتر در اختیار دارد و سال گذشته پس از چهار سال مبارزه با سرطان روده بزرگ جان خود را از دست داد و همین امر باعث توجه بیش از حد به آخرین توییت وی شده است. در حال حاضر این توییت بیش از 7 میلیون لایک را در اختیار دارد که با توجه به اختلاف فاحش با رقبا، به نظر نمی رسد حداقل تا پنج سال آینده شاهد تغییری در این آمار باشیم. 

منبع : bloggingwizard
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BZ5n8yuy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه