لینکدین یا توییتر، کدام یک برای فعالیت های تجاری مناسب تر هستند - فرصت امروز

چهارشنبه, 23 مرداد 1398 - 16:21

اگرچه برای بسیاری از افراد شبکه های اجتماعی صرفا یک سرگرمی محسوب می شوند، با این حال این امر برای برندها کاملا متفاوت بوده و همین امر باعث می شود تا بهترین شبکه موجود برای آنها از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار باشد. در ابتدا لازم است تا نگاهی به تاریخچه این دو شبکه داشته باشیم. لینکدین در سال 2002 توسط مانتین ویو تاسیس شد که شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار محسوب می شود.

توییتر نیز در سال 2006 توسط جک دورسی تاسیس شده که نخستین شبکه مبتنی بر میکرووبلاگ(ارسال متن کوتاه) است. اگرچه بهتر بودن هر یک به معنای عدم امکان استفاده تجاری از مورد دیگر نیست و در این رابطه روش های متنوعی نیز وجود دارد، با این حال یک مقایسه منطقی میان دو شبکه ای که امروزه مورد توجه جدی برندها قرار گرفته است، به انتخاب مدیران کمک بسیاری را خواهد کرد. درواقع حتی اگر قصد تمرکز کامل بر روی تنها یک شبکه را ندارید، لازم است تا به خوبی نسبت به اولویت اول خود آگاهی پیدا کنید. در همین راستا و در ادامه به دلایل برتری لینکدین در مقایسه با توییتر برای اقدامات تجاری خواهیم پرداخت.

لینکدین یا توییتر فعالیت تجاری

1-وجود مخاطبان حرفه ای تر در لینکدین

در توییتر شما با افراد مختلف مواجه بوده و این امر باعث می شود تا کار سخت باشد. فراموش نکنید که فعالیت تجاری، صرفا به بخش تبلیغات محدود نشده و اگر تنها این بعد را مدنظر دارید، هر شبکه اجتماعی که کاربران بیشتری را داشته باشد، گزینه منطقی تری خواهد بود، با این حال در راستای انجام اقداماتی نظیر پیدا کردن اسپانسر و یا شرکای تجاری خود، شما باید به کیفیت مخاطبان توجه نشان دهید. درواقع بهترین شبکه از نگاه متخصصین، موردی است که بتوانید به وسیله آن بیشترین اقدامات تجاری را انجام دهید.

مطلب مرتبط: چگونه به شیوه مؤثر از لینکدین بهره بگیریم؟

با توجه به این امر که لینکدین را باید پاتوق بهترین ها تلقی کرد، بدون شک عدم حضور شما، وجهه خوبی را به همراه نخواهد داشت. با توجه به آمادگی ذهنی بالای کاربران این شبکه، اقدامات شما با بازخورد و نرخ تبادل به مراتب بالاتری نیز همراه خواهد بود. همچنین در این شبکه شما با محدودیت ارسال مطالب مواجه نبوده و امکانات متعددی برای ایجاد روزمه ای کامل، در اختیار شما قرار دارد. این امر در حالی است که توییتر بیشتر حالت دوستانه داشته و محدودیت شدید کلمه، باعث می شود تا شما عملا هیچ اطلاعات کاملی را نتوانید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

درواقع اگر از افراد در رابطه با شبکه ای به مانند پینترست سوال کنید، نخستین تصویری که در ذهن افراد شکل می گیرد، وجود میلیون ها عکس است و یا اینستاگرام را بهترین گزینه برای ثبت لحظات قلمداد می کنند. برای توییتر نیز متن کوتاه، نخستین تصویری است که در ذهن افراد شکل می گیرد. این امر در حالی است که نگاه افراد به لینکدین کاملا متفاوت بوده و کسب وکار، تصویر اولیه هر فردی خواهد بود. به همین خاطر نوع نگاه به این شبکه، نخستین عامل برتری لینکدین در مقایسه با توییتر و سایر شبکه های موجود در جهان است.

2-در لینکدین رتبه بندی وجود دارد

در حال حاضر در اختیار داشتن تعداد بالای دنبال کننده، دیگر به عنوان یک مزیت تلقی نمی شود. علت این امر به این خاطر است که تعداد صفحات تقلبی بسیار زیاد شده است. به همین خاطر کسب شهرت به علت تایید دیگران، یک روش بهتر محسوب می شود. درواقع دیگر تفاوتی ندارد که صفحه شما چه تعداد دنبال کننده را دارد، بلکه مهم این است که چه افرادی شما را تضمین می کنند. این امر در لینکدین تحت عنوان ایندورس مطرح می شود. افرادی که سابقه کار با شما را دارند، مهارت های شما را تایید خواهند کرد که هرچه میزان این امر بالاتر باشد، شما در رده بالاتری نیز قرار خواهید گرفت. خوشبختانه تا به امروز در این رابطه هیچ روشی برای ارائه آمارهای تقلبی ارائه نشده است. برای مثال فرض کنید که یک شرکت که تعداد مشتریان زیادی نیز دارد، به علت تجربه کاری موفق با شما، حداقل بخشی از مهارت هایی که برای خود معرفی کرده اید را تایید کرده است. این امر باعث خواهد شد تا اعتبار شما به علت تایید یک شرکت و یا فرد واقعی، افزایش یابد. در نهایت ایجاد گروه و شبکه سازی در لینکدین به شکلی به مراتب حرفه ای تر و کارآمدتر در مقایسه با توییتر انجام می شود. این امر در حالی است که در توییتر شما نمی توانید نسبت به درستی روزمه برندها، اطمینان حاصل کنید.

مطلب مرتبط: مزایای شبکه مجازی لینکدین برای کسب و کارها / سایتی که می‌تواند بانک اطلاعاتی جامع مدیران باشد

3-لینکدین تاثیر به مراتب بیشتری را بر روی سئو سایت دارد

سئو سایت از جمله موارد بسیار مهم برای هر برند محسوب می شود و علت این امر به این خاطر است که تقریبا تمامی افراد، نتایج جست وجوهای خود در مرورگرها را تنها به صفحه اول محدود می کنند. به همین خاطر نیز بسیار مهم است که مطالب شما در رتبه های بالاتر قرار گیرد. نتایج آمارها نیز حاکی از آن است که لینکدین به دلیل امکانات و ماهیت تخصصی خود، نتایج به مراتب بهتری را در مقایسه با توییتر برای سئو به همراه دارد.

4-در این شبکه شما قادر به پیدا کردن بهترین شرکای تجاری و کارمندان برای خود هستید

با توجه به حضور تعداد بی شماری از برندها و افراد فعال در حوزه های مختلف کسب-وکار، شما از این شبکه می توانید برای پیدا کردن بهترین ها استفاده کنید. اگرچه سرچ کردن در این رابطه ساده ترین اقدام ممکن محسوب می شود، با این حال شما با عضویت در گروه های مختلف، می توانید نظرات افراد را مورد ارزیابی قرار داده و افراد همسو با اهداف خود را پیدا کنید. این امر در حالی است که توییتر ابدا نمی تواند در این زمینه حرفی را برای گفتن داشته باشد.

5-لینکدین امکانات متنوعی را برای انجام بهتر اقدامات تجاری در اختیار شما قرار می دهد

در توییتر هیچ گونه قابلیت خاصی برای استفاده تجاری از آن وجود ندارد. همین امر نیز کار را برای شما به مراتب مشکل خواهد ساخت. فراموش نکنید که تولید محتوای درست در شبکه های اجتماعی، تنها شامل ارسال تصویر از محصولات و ارائه یکسری توضیحات نبوده و این امر یک اقدام کاملا تخصصی محسوب می شود که روش های متنوعی را نیز دارد. به همین خاطر نیز برای یک اقدامات حرفه ای شما به امکانات کافی نیز احتیاج خواهید داشت. برای مثال قابلیت Content Marketing Score به افراد این اجازه را می دهد تا به اطلاعاتی نظیر میزان تعامل کاربران دسترسی داشته باشند. در نهایت پس از ارائه تمامی اطلاعات موردنیاز، لینکدین امتیازی را برای فعالیت شما تعیین خواهد کرد. پس از آن نیز توصیه های خود برای بهبود عملکرد شما را در معرض نمایش قرار خواهد داد. به همین خاطر نیز شما می توانید آن را به عنوان یک مشاور حرفه ای نیز تلقی کنید.

6-در این شبکه شانس دیده شدن شما بیشتر خواهد بود

با توجه به این امر که اکثر کاربران توییتر را جوانان تشکیل می دهند، برای دیده شدن شما نیاز به مطالبی دارید که مورد پسند آنها باشد که این موارد بیشتر در مطالب طنز خلاصه می شود. این امر در حالی است که در لینکدین به هر میزانی که مطالب شما ارزشمندتر باشد، شانس دیده شدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع یک مطلب مفید ممکن است مورد بازدید تمامی کاربران فعال قرار گیرد. این امر در حالی است که در توییتر سلیقه افراد به علت اهداف متفاوت برای فعالیت، کاملا متفاوت است. به همین خاطر حتی یک مطلب طنز فوق العاده نیز حتی توسط نیمی از کاربران فعال نیز مشاهده نخواهد شد. بدون شک این امر که محتواهای حرفه ای تولید کنید، بیانگر توانایی های شما نیز خواهد بود.

مطلب مرتبط: 4 توصیه اساسی برای بازاریابی در توییتر

همچنین در لینکدین یک بخش به نام لینکدین پلاس وجود دارد که خبرگزاری آن محسوب می شود و بهترین و به روزترین مطالب در آن یافت می شود. این امر درست به مانند این است که مطالب شما در یک روزنامه فروشی بسیار شلوغ به نمایش گذاشته شود که خود مزیتی فوق العاده محسوب خواهد شد. با توجه به این امر که مخاطبان این شبکه، همگی یک هدف مشخص و مشترک دارند، شانس به اشتراک گذاری مطالب شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد که یکی از اهداف مهم فعالیت های تجاری در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. همین امر نیز سرمایه گذاری بر روی آن را با ریسک به مراتب کمتر و نتایج بیشتر همراه خواهد ساخت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی