شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۰ / Sat, 8 May(5) 2021 /
           
فرصت امروز
راهکارهای تولید محتوای باکیفیت در توییتر

بازاریابی در توییتر با تکنیک‏ های کاربردی

3 هفته پیش ( 1400/1/21 )

موفقیت بازاریابی در توییتر برای هر برندی مهم است. توییتر به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی دارای محبوبیت و دامنه وسیع کاربران است. بسیاری از مردم برای روایت داستان های مربوط به رویدادهای عجیب، اخبار و حتی مطالب طنز از این پلتفرم استفاده می کنند بنابراین حضور برندها در کنار مشتریان با تلاش برای بازاریابی در این پلتفرم به خوبی هماهنگی خواهد داشت. 

اغلب کسب و کارها برای بازاریابی از شیوه های مشابهی استفاده می کنند. امروزه تمام برندها بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به انواع دیگر بازاریابی و تبلیغات ترجیح می دهند. دلیل این امر نیز تاثیرگذاری به مراتب بیشتر بازاریابی در شبکه های اجتماعی بر روی مخاطب هدف است. استفاده از توصیه ها و تکنیک‏ های مناسب برای بازاریابی در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از بازاریاب ها در زمینه تعامل با مخاطب هدف و تولید محتوا در توییتر از تکنیک‏ های اشتباهی استفاده می کنند. مهمترین نکات در این راستا توجه به ماهیت متفاوت توییتر نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین تلاش برای شخصی سازی تکنیک‏ های بازاریابی رایج است. 

بازاریابی در توییتر با تکنیک‏ های کاربردی

اگر تمام برندها با استفاده از شیوه های بازاریابی یکسان توانایی کسب موفقیت را داشتند، دیگر صحبت از شکست در عرصه بازاریابی بی معنا بود، با این حال امروزه هنوز هم برخی از برندها در عرصه بازاریابی با شکست مواجه می شوند. بنابراین استفاده از توصیه های منحصر به فرد و تلاش برای شخصی سازی آنها امر مهمی خواهد بود. هدف اصلی در این مقاله تلاش برای ارائه برخی از تکنیک ها و نکات مهم برای بازاریابی و تعامل موفق با مخاطب هدف در توییتر است. این نکات گام مناسبی برای شروع فرآیند بازاریابی منحصر به فرد هر برندی خواهد بود. در ادامه برخی از این نکات را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها

شناخت درست از برندمان

بسیاری از بازاریاب ها بر روی شناخت دقیق از مشتریان تمرکز دارند. بدون تردید این امر مزیت های زیادی برای هر کسب و کاری دارد. وقتی تیم بازاریابی دارای شناخت درستی از مشتریان باشد، امکان ارائه پیشنهادهای درست و تاثیرگذار را پیدا خواهد کرد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی کاربران در شبکه های اجتماعی اقدام به دسته بندی آنها در قالب گروه های متفاوت می کنند. معیار اصلی در زمینه دسته بندی شباهت میان کاربران با هم است. 

اگر کسب و کارها شناخت درستی از خودشان نداشته باشند، امکان بازاریابی مناسب از بین خواهد رفت. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از ارزش ها و پیام های اصیل برندشان دارند. این امر اغلب اوقات به دلیل وجود فاصله میان کسب و کار و تیم بازاریابی با مشکل مواجه می شود بنابراین تلاش برای پیگیری فعالیت های بازاریابی به نزدیک ترین شکل ممکن ضروری خواهد بود. در غیر این صورت هماهنگی میان تیم بازاریابی و سایر بخش های کسب و کار ایجاد نخواهد شد. 

محتوای تولیدی هر برند در توییتر باید حال و هوای آن کسب و کار را داشته باشد. در غیر این صورت تاثیرگذاری مناسب را به همراه نخواهد داشت. ایراد اصلی بسیاری از برندها تلاش برای نمایش جلوه ای بیش از اندازه صمیمانه از کسب و کارشان است. این امر به معنای نمایش تصویر یک کاربر حقیقی از یک برند است. شاید این امر در ابتدا ایده جالبی به نظر برسد، اما در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی برای هر کسب و کار به همراه دارد. چالش اصلی در این میان تصور کاربران از یک برند به عنوان یک فرد عادی مثل خودشان است. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به عنوان یک برند معتبر خواهد شد. 

انتشار توییت های ارزشمند

بازاریاب ها باید نسبت به هر کدام از توییت های ‎شان ذهنیت درستی داشته باشند. این امر شامل تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف است. متاسفانه برخی از برندها در بازه های زمانی متفاوت فقط برای نمایش کسب و کارشان اقدام به انتشار توییت می کنند. این امر تردیدهای بسیار زیادی در میان کاربران ایجاد می کند. اگر یک برند دارای ایده مناسب برای انتشار محتوا نیست، باید اندکی بیشتر صبر نماید. در غیر این صورت شاید اعتبار کسب و کارش با مشکل مواجه شود. 

توجه به اهمیت تمام توییت ها امری ضروری محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها برنامه های کوتاه مدتی برای بازاریابی در توییتر ندارند. این امر به معنای توجه بیش از حد به چشم اندازهای بلندمدت است. همین امر موجب عدم ارزش گذاری بر روی توییت ها به صورت منفرد است. 

تلاش برای افزایش سطح تعامل با مخاطب هدف با استفاده از هر توییت امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها نسبت به پیگیری این امر توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین مواجهه با مشکلاتی در این راستا امری طبیعی خواهد بود. اگر هر کدام از توییت های برندمان توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشد، مجموعه آنها نیز هیچ تاثیر مشخصی به همراه ندارد. این یک اصل مهم در حوزه بازاریابی محسوب می شود. اگر این نکته را مدنظر قرار دهیم، روند فعالیت بازاریابی کسب و کارمان به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

واکنش نسبت به فالوورها

یکی از راهکارهای مناسب برای تعامل با مخاطب هدف در توییتر تلاش برای ارائه واکنش های دقیق و مستمر به نظرات شان است. توییتر همیشه به دلیل سادگی اظهارنظر و همچنین درج کامنت شهرت داشته است. این امر باید در نحوه فعالیت بازاریابی هر برند به خوبی قابل مشاهده باشد. برخی از کسب و کارها نسبت به پاسخگویی به نظرات کاربران توجه لازم را نشان نمی دهند. استدلال اصلی در این میان ضرورت پاسخگویی به پرسش های کاربران، به جای نظرات عادی، است. شاید این امر موجب صرفه جویی مناسب در زمان کسب و کارها شود، اما تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه ندارد. 

مطلب مرتبط: مزیت های توییتر برای کسب و کارها

امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی دارای انتظارات بسیار بالایی از برندها هستند. این امر موجب جلب نظر مخاطب هدف به برخی از کسب و کارهای موفق در زمینه پاسخ به انتظارات شان می شود. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس درک درست انتظارات شان است. اگر این نکته مهم مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند تاثیرگذاری بر روی کاربران دشوار خواهد شد. 

پاسخگویی به نظرات کاربران همیشه به معنای تایید آنها نیست. گاهی اوقات امکان ارائه واکنش در قالب اموجی نیز وجود دارد. هر کاری که تیم بازاریابی برای تعامل با مخاطب هدف انجام می دهد، در نهایت باید وجهه حرفه ای داشته باشد. همچنین قدردانی از نظرات کاربران با بازنشر برخی از مهمترین آنها ایده جذابی خواهد بود. این امر اهمیت کاربران در نگاه کسب و کارمان را نشان خواهد داد. بدون تردید چنین فعالیت هایی بسیار ساده به نظر می رسد، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی وضعیت هر کسب و کار دارد. 

تولید محتوا به طور مداوم

عنصر تداوم در زمینه بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. بسیاری از برندها در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند. دلیل این امر یافتن ایده‏ ای مناسب در زمانی مشخص و سپس فراموشی کامل آن ایده است. برخی از کسب و کارها در این راستا وضعیت بهتری دارند. دلیل این امر برنامه ریزی برای انتشار محتوا به طور مداوم است. وقتی یک تیم بازاریابی دارای برنامه ای مشخص برای تولید محتوا باشد، امکان برنامه ریزی پیش از موعد را پیدا خواهد کرد. این امر موجب تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف می شود. 

بسیاری از برندها پس از موفقیت کوتاه مدت در توییتر دیگر انگیزه ای برای تولید محتوا به طور مداوم ندارند. تلاش برای تقویت انگیزه تیم بازاریابی و ترسیم اهداف تازه همیشه نکته مهمی محسوب می شود. برخی از برندها در این راستا تلاش بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. نکته مهم در این میان تلاش برای ایده گرفتن از کاربران در این راستاست. معنای ضمنی این امر تلاش برای یافتن اهداف تازه بازاریابی با توجه به ایده های متفاوت کاربران است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه خواهیم شد. همچنین انگیزه تیم بازاریابی مان نیز به طور مداوم کاهش پیدا می کند. 

استفاده درست از هشتگ ها

افزودن تعداد بالایی از هشتگ ها به پست های بازاریابی به تنهایی ایده مناسبی نیست. بسیاری از تیم های بازاریابی هشتگ ها را عنصری مهم در موفقیت بازاریابی قلمداد می کنند. نکته مهم در این میان استفاده درست از هشتگ هاست. هر عنصر مهمی در حوزه بازاریابی در صورت استفاده نادرست همراه با تاثیرات منقی بر روی کسب و کار خواهد بود بنابراین باید اصول کار با هشتگ ها را یاد بگیریم. 

اغلب اوقات بازاریاب های حرفه ای برای یافتن هشتگ های مناسب اقدام به جست وجوی فضای شبکه های اجتماعی می کنند. این امر بدون استفاده از ابزارهای هوشمند بسیار سخت خواهد بود. نکته جالب اینکه برخی از کسب و کارها از سرویس هایی نظیر گوگل ترندز نیز استفاده می کنند. چنین ابزارهایی امکان تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل براساس هشتگ های مورد علاقه شان را به همراه دارد. 

بدون تردید هشتگ های بسیار زیادی مدنظر کاربران در شبکه های اجتماعی قرار دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده تعداد محدودی از هشتگ ها در هر پست است. اگر این امر مدنظر بازاریاب ها قرار نداشته باشد، در نهایت توییتی با بی نهایت هشتگ خواهیم داشت. اگرچه توییتر استفاده از حداکثر 30 هشتگ در هر توییت را مدنظر قرار داده است، اما اغلب اوقات 3 تا 5 هشتگ برای هر توییت کافی خواهد بود. البته اگر توییت شما کوتاه است، شاید یک هشتگ نیز کافی باشد. اگر برندها به این نکته مهم توجهی نشان ندهند، در بلندمدت با مشکلاتی نظیر کاهش شدید مخاطب هدف مواجه خواهند شد. 

استفاده از آمارهای تحلیلی توییتر

شبکه های اجتماعی درآمد اصلی شان از طریق نمایش محتوای تبلیغاتی برای کاربران است. این امر بستگی به تمایل برندها برای همکاری با شبکه های اجتماعی دارد بنابراین ارائه خدمات به صورت مناسب به برندها در این میان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. راه ‏اندازی سرویس های آماری برای توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی براساس همین استدلال قابل توجه است. 

مطلب مرتبط: بازاریابی موفق در توییتر با پرهیز از اشتباهات رایج

اغلب اوقات تیم های بازاریابی به داده ها و اطلاعات طبقه بندی شده در مورد نحوه رفتار کاربران و وضعیت توییت های شان نیاز دارند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود بنابراین برندها باید نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین داده هایی توجه نشان دهند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. این امر یک فرآیند سودمند برای پلتفرم های اجتماعی و برندها به طور همزمان است. هرچه اطمینان برندها نسبت به امکان تولید محتوای تعاملی و جذاب در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کند، تمایل بالاتری برای استفاده از گزینه تبلیغاتی در پلتفرم ها خواهند داشت. 

آمارهای توییتر به طور رایگان در دسترس هر اکانت تجاری قرار دارد بنابراین کسب و کارها امکان صرفه جویی در هزینه های شان را نیز خواهند داشت. این امر یکی از مهمترین بحث ها برای هر کسب و کاری محسوب می شود بنابراین برندها باید نسبت به این نکته توجه لازم را نشان دهند. بودجه های بازاریابی اغلب برندها به شدت محدود است بنابراین باید استفاده درست از آن را مدنظر قرار دهیم. استفاده از تحلیل های دقیق و اطلاعات توییتر در این میان راهکاری مناسب برای کسب و کارها خواهد بود. 

ایجاد انطباق میان توییتر و استراتژی کلان بازاریابی برند

بدون تردید هر برند در شبکه های اجتماعی پرتعدادی عضویت دارد. این امر ضرورت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تلاش برای بازاریابی مناسب را نشان می دهد. مسئله مهم در این میان نگاه به هر کدام از شبکه های اجتماعی به مثابه مکمل فرآیند بازاریابی است. اگر این امر مدنظر برندها قرار داشته باشد، از تمرکز بیش از اندازه بر روی یک پلتفرم جلوگیری خواهد شد. 

نگاه هر تیم بازاریابی به توییتر باید به طور خاصی صورت گیرد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به طراحی استراتژی برای پاسخگویی به نیاز دامنه وسیعی از آنها دارند. کاربران دارای سلیقه های متفاوت در پلتفرم های اجتماعی گوناگونی حضور پیدا می کنند. این امر به معنای تلاش برای پیگیری اهداف متفاوت در هر پلتفرم است. اگر این نکته مهم مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به زودی با مشکلاتی نظیر تکراری شدن محتوای برند در تمام شبکه های اجتماعی مواجه خواهند شد. 

نگاه به توییتر باید در قالبی حرفه ای صورت گیرد. این امر شامل تعریف سلیقه های کاربران در توییتر و تلاش برای تولید محتوای اختصاصی برای کاربران این پلتفرم است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، شانس چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. کاربران توییتر اغلب به محتوای محبوب در سایر شبکه های اجتماعی روی چندان خوشی نشان نمی دهند بنابراین بازنشر صرف محتوای برند در دیگر شبکه های اجتماعی هرگز ایده مناسبی نخواهد بود. هر کسب و کار باید محتوای منحصر به فردی برای هر پلتفرم اجتماعی تولید نماید. در غیر این صورت جلب نظر مخاطب هدف امری غیرممکن خواهد بود. 

مطلب مرتبط: توییتر به‌ عنوان یک ابزار بازاریابی

تعیین اهداف مشخص

بازاریابی بدون هدف امری بی فایده خواهد بود. اهداف مشخص و دقیق نظم خاصی در حوزه بازاریابی ایجاد می کند. بسیاری از برندها به دلیل تعیین اهداف دقیق در بازه های زمانی طولانی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنند. بدون تردید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر می رسد، با این حال بسیاری از برندها نسبت به این امر بی توجه هستند. بازاریاب ها اغلب فقط به دنبال تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفند. اگر در این میان نسبت به هدف این فرآیند پرسشی طرح شود، اغلب آنها توانایی ارائه پاسخ مناسبی را نخواهند داشت. این امر نوعی بحران در حوزه بازاریابی محسوب می شود. 

تعریف اهداف حوزه بازاریابی در توییتر باید براساس نیازهای کسب و کار صورت گیرد. اگر این امر مورد توجه برندها قرار نداشته باشد، بسیاری از فرآیندهای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از اهداف قابل توجه در فرآیند بازاریابی مربوط به فروش بیشتر است. این امر در کنار اهدافی مانند تبدیل کاربران به مشتریان وفادار برند باید براساس تکنیک‏ های منحصر به فردی دنبال شود بنابراین در صورت فقدان آگاهی از تکنیک‏ های مناسب بازاریابی در عمل تمام بخش های کسب و کارمان هزینه این بی توجهی را پرداخت خواهند کرد. 

توجه به تبلیغات در توییتر

پرداخت هزینه برای نمایش محتوای بازاریابی برند به کاربرانی خاص همیشه ایده جذابی است. توییتر این امکان را در ازای پرداخت هزینه های مشخص فراهم کرده است. مهمترین نکته در این میان طراحی ایده‏ ای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب است. بدون تردید هیچ برندی تمایل به پرداخت هزینه و سپس ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برند به همراه دارد. 

بودجه های بازاریابی اغلب اوقات بسیار فشرده طراحی می شود. این امر به معنای ناتوانی برای استفاده از هرگونه بودجه جانبی خواهد بود بنابراین برندها در صورت تمایل برای موفقیت در زمینه بازاریابی در توییتر باید برنامه دقیق را مورد توجه قرار دهند. این امر شامل همکاری تبلیغاتی هوشمندانه با توییتر است. برخی از برندها با صرف هزینه های سرسام آور در تلاش برای توسعه جایگاه برندشان هستند. بدون تردید این امر مشکلات زیادی برای هر کسب و کار به همراه دارد. مسئله مهم در این میان عدم تمایل کاربران برای مشاهده شمار بالایی از محتوای تبلیغاتی از سوی یک برند است. این امر کاربران را نسبت به ارزش های اساسی کسب و کار موردنظر مردد خواهد ساخت. 

درخواست برای بازنشر توییت برند

هیچ نکته ای به اندازه همکاری کاربران با برند برای بهبود کیفی فرآیند بازاریابی مهم نیست. برخی از برندها برای دستیابی به این نکته هزینه های بسیار زیادی را صورت می دهند. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف حتی تمایل به پرداخت هزینه به منظور همکاری برخی از کاربران دارند. 

یکی از راهکارهای مهم برای ترغیب کاربران به منظور همکاری با برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به ارائه خدمات مناسب است. اغلب مشتریان تمایل به همکاری با برندهای مورد علاقه شان دارند بنابراین این امر باید در استراتژی کلان بازاریابی هر برند جایگاه مشخصی داشته باشد. 

دعوت و درخواست از کاربران برای بازنشر توییت های برند امری رایج در میان برندها محسوب می شود، با این حال برخی از کسب و کارها هنوز هم نسبت به طرح چنین درخواست هایی تردید دارند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران به طور مناسب است. این امر تاثیرات بلندمدتی بر روی وضعیت هر کسب و کار به همراه خواهد داشت. 

استفاده از فرمت های مختلف

امروزه توییتر دیگر پلتفرمی برای انتشار محتوای متنی نیست. کاربران امکان بارگذاری ویدئو، عکس و فایل های صوتی را نیز پیدا کرده اند بنابراین توییتر با ماهیت ابتدایی اش تفاوت آشکاری پیدا کرده است. این امر دست بازاریاب ها برای تعامل با مخاطب هدف در این فضا را به شدت باز کرده است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در طول سال های اخیر به توییتر به عنوان یک پلتفرم کامل برای بازاریابی توجه نشان می دهند. 

مطلب مرتبط: اصول بازاریابی محتوایی در توییتر

یکی از مهمترین نکات برای بازاریابی موفق در توییتر مربوط به تلاش برای ایجاد تنوع محتوایی از نظر فرمت است. تولید هماهنگ و متعادل ویدئو، عکس و متن برای تعامل با مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود. شاید این نکته در ابتدای امر بسیار دشوار باشد، اما به مرور زمان توانایی کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این الگو افزایش پیدا می کند. بدون تردید این امر به معنای استفاده دقیق از محتوای سایر پلتفرم ها بدون اعمال تغییرات در توییتر نیست بنابراین باید همچنان تولید محتوای منحصر  به فرد را مدنظر قرار دهیم. 

منبع : business
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WSA7QWh7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه