جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

عرصه طراحی وب به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. با توجه به اینکه تمام کسب و کارها به خدمات مربوط به طراحی وب نیاز دارند، فعالیت در این حوزه برای بسیاری از کارآفرینان جذابیت بالایی دارد. همچنین برندهای مختلف نیز به دنبال یادگیری تکنیک های طراحی سایت برای صرفه جویی در هزینه های شان هستند. 

بدون تردید با ظهور کانال های ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی انتظار عمومی کاهش اهمیت سایت ها به عنوان عرصه ای برای تعامل میان برندها و مشتریان است. با این حال چنین پیش بینی هایی به طور کامل اشتباه هستند. براساس گزارش همکاران ما در موسسه هاب اسپات، سایت ها دومین کانال ارتباطی پرطرفدار در میان مشتریان هستند. بنابراین اگر یک مشتری قصد خرید از یک برند را داشته باشد، پس اکانت آن در شبکه های اجتماعی بدون معطلی سراغ سایت رسمی اش خواهد آمد. 

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

امروزه داشتن یک سایت رسمی برای تمام برندها امری اساسی محسوب می شود. مشتریان به برندهایی که فاقد سایت رسمی هستند، توجه بسیار کمی دارند. این امر درباره تمایل مشتریان برای خرید نیز مصداق دارد. بنابراین اگر شما مشکلات بسیار زیادی در زمینه جلب توجه مشتریان دارید، به احتمال زیاد باید تغییری در روند فعالیت تان صورت دهید. این امر شامل طراحی سایت برای تعامل بیشتر با مشتریان می شود. البته شما به چیزی بیشتر از طراحی صرف سایت نیاز دارید. نکته مهم در این میان طراحی سایت با ظاهری جذاب و هیجان انگیز برای مشتریان است، در غیر این صورت شاید کمتر کسی حتی به شما و برندتان توجه نماید. 

مطلب مرتبط: تشخیص زمان بازطراحی وب سایت

اشتباه بسیاری از کارآفرینان طراحی سایت و سپس بی توجهی به نکات اساسی در این راستاست. یک سایت معمولی هرگز تاثیر چندانی بر روی مشتریان ندارد. بنابراین شما باید به خوبی از ترندهای طراحی سایت خبر داشته باشید، در غیر این صورت به احتمال فراوان مشتریان خیلی زود از کنار برندتان پراکنده خواهند شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ترندهای کاربردی و جذاب برای طراحی سایت است. این امر به شما برای طراحی یک سایت جذاب برای برندتان کمک خواهد کرد. اگر شما از مدت ها قبل سایت رسمی برای برندتان دارید، ترندهای این مقاله همچنان به دردتان خواهد خورد. این ترندها به شما برای به روز رسانی سایت تان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین ترندها در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

تایپوگرافی بزرگ

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

امروزه کمپین های بسیار زیادی در حوزه بازاریابی از علائم نوشتاری بزرگ استفاده می کنند. دلیل این امر نیز بسیار ساده است. وقتی یک کلمه یا جمله کوتاه با فونت بسیار بزرگ نوشته شود، نگاه مخاطب اول از همه به آن جلب خواهد شد. درست به همین خاطر اغلب سایت ها برای جلب نظر مخاطب هدف شان از این تکنیک سود می برند. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید یافت. 

بسیاری از برندها در زمینه طراحی سایت به تایپوگرافی بزرگ توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر کاربران پس از مشاهده سایت شان بدون حتی یک لحظه درنگ آن را ترک می کنند. وقتی کاربران با نوشته های بزرگ در سایت شما رو به رو شوند، دست کم برای چند ثانیه نگاه شان به محتوای شما خیره می ماند. همین امر برای تاثیرگذاری اولیه بر روی مخاطب هدف کافی خواهد بود. بنابراین شما مشکلی در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

استفاده از سینماگرافی

سینماگرافی در ظاهر اصطلاح پیچیده ای به نظر می رسد، اما معنای ساده آن گیف ها یا ویدئوهای کوتاه باکیفیت است. بدون تردید همه ما در شبکه های اجتماعی از انواع گیف استفاده می کنیم. نکته مهم در کاربرد این نوع محتوا در طراحی سایت نیاز به گیف های بسیار باکیفیت است، در غیر این صورت نمای کلی سایت شما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. خوشبختانه شما امروزه به سادگی هرچه تمام تر امکان پیدا کردن گیف های کاربردی و جذاب را دارد. همچنین در صورت تمایل تبدیل برشی از فیلم ها به گیف نیز در دسترس قرار دارد. شما با چنین کارهایی به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. 

امروزه بسیاری از سایت ها برای صفحه اصلی شان از گیف های جذاب استفاده می کنند. شاید این امر در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. یکی از دلایل این امر مواجهه کاربران با محتوایی عجیب و غیرمنتظره است. درست به همین خاطر آنها تمایل بیشتری برای تعامل با سایت شما نشان خواهند داد. اگر شما تا به حال در سایت تان از گیف های باکیفیت استفاده نکرده اید، اکنون زمان اعمال تغییرات اساسی در نحوه مدیریت سایت تان فرا رسیده است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان جلب نظر مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

تنها نکته مهم در زمینه استفاده از گیف ها در طراحی سایت توجه به ارتباط میان مفهوم گیف موردنظر با ساختار سایت و ماهیت کسب و کارتان است، در غیر این صورت شاید نتیجه دلخواه از فرآیند فعالیت تان را کسب نکنید. 

طراحی همراه با رنگ پس زمینه اشباع شده

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

استفاده از رنگ های پس زمینه یکسان برای طراحی سایت یکی از ترندهای جذاب محسوب می شود. این امر شامل استفاده از یک طیف رنگ به طور کامل برای پس زمینه و طراحی اصلی سایت است. به عنوان مثال، شما امکان انتخاب طیف رنگی آبی را دارید. این امر از آبی پررنگ شروع شده و به آبی بسیار کمرنگ یا سفید خواهد رسید. چنین امری نوعی تضاد در پس زمینه سایت شما ایجاد کرده و همین امر برای جلب نظر کاربران ایده بسیار جذابی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: طراحی سایت بهتر با نکات طلایی

امروزه بسیاری از برندها به دنبال طرح های شلوغ برای سایت شان هستند. متاسفانه چنین امری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز مناسب نیست. اکنون دیگر دوره طرح های شلوغ به پایان رسیده است. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با طرح های ساده ای مثل رنگ های پس زمینه اشباع شده باشید. 

اگر در این میان به غیر از رنگ های پس زمینه از فونت های ساده نیز استفاده کنید. ماهیت سایت تان به طور قابل ملاحظه ای جذاب و تاثیرگذار خواهد شد. امروزه کاربران به سایت هایی که تفاوت محسوسی با دیگر رقبای شان داشته باشند، بهترین واکنش را نشان می دهند. بنابراین شما باید به دنبال استفاده از چنین شرایطی برای برندتان باشید. 

لایه های چندرنگی در پس زمینه

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

گاهی اوقات سایت یک برند نه به خاطر محتوای کاربردی اش، بلکه تم رنگارنگ و هیجان انگیزی که دارد مورد توجه کاربران قرار می گیرد. این امر یکی از تکنیک های طراحی سایت محسوب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه چنین تم هایی را مدنظر قرار دهید. 

یکی از نکات مهم برای استفاده از تم های چندرنگی توجه به ماهیت کسب و کار و تلاش برای ایجاد همانگی میان تم و آن است، در غیر این صورت به احتمال زیاد توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. نکته جالب اینکه بسیاری از سایت ها در عمل از این تکنیک به خوبی استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت تولید اسنک را در نظر بگیرید. این شرکت امکان استفاده از انواع تم های مختلف برای سایتش را دارد. با این حال اگر از تمی با محوریت مزرعه و همچنین رنگ های مختلف استفاد نماید، به احتمال زیاد تاثیرگذاری ویدئوهای برندش به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

امروزه شما امکان استفاده از انواع مدل ها برای طراحی تم با جذابیت های بصری را دارید. اگر کسب و کار شما امکان ترکیب رنگ های مختلف در تم سایت را دارد، هرگز این شانس را از دست ندهید. نکته مهم در این میان استفاده از یک الگوی مناسب است. بنابراین در صورت امکان به سراغ یک سایت معتبر دیگر رفته و با استفاده از تجربه آن در طراحی سایت فعالیت تان را ادامه دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان کمک خواهد کرد. 

استفاده انحصاری از متن

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

برخی از سایت ها برای جلب نظر مخاطب هدف فقط از محتوای متنی استفاده می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. همانطور که پیش از این نیز بیان شد، شما برای جلب نظر کاربران به سایت تان باید در تلاش برای عملکرد متفاوت در مقایسه با رقبای تان باشید. مشاهده یک سایت فقط با محتوای متنی نیز چنین تفاوتی را رقم می زند. 

امروزه اغلب بازاریاب ها بر روی محتوای بصری مثل ویدئو و عکس تاکید دارند. این امر بسیاری از برندها را نسبت به اهمیت متن بی توجه کرده است. نکته مهم اینکه در دوره کنونی هنوز هم متن دارای اهمیت است. بنابراین شما باید در طراحی سایت تان از این محتوا بهره ببرید. در صورتی که شما اخبار و نکات تازه فراوانی برای مخاطب هدف تان دارید، سرمایه گذاری بر روی طراحی یک سایت فقط با محتوای متنی جذابیت خاصی خواهد داشت. این امر شما را به سرعت در میان مشتریان بدل به یک برند خاص خواهد کرد. به این ترتیب احتمالا گفت و گو در میان مشتریان درباره سایت شما بسیار زیاد خواهد شد. این امر دقیقا هدف بازاریاب ها در زمینه طراحی سایت و فعالیت تبلیغاتی است. 

مطلب مرتبط: طراحی سایت برند بر مدار سلیقه مشتری

بهره گیری از طراحی های ساده

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

استفاده از المان های بصری در سایت راهکار دیگری برای جلب نظر مخاطب هدف است. بسیاری از بازاریاب ها در طول زمان مهارت بسیار زیادی برای طراحی المان های ساده پیدا کرده اند. چنین امری به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

اگر شما به دنبال طراحی یک سایت ساده و جذاب هستید، هیچ نکته ای به اندازه استفاده از مهارت تان در طراحی سایت به شما کمک نخواهد کرد. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای بدل به یک بازاریاب حرفه ای خواهد کرد. امروزه برندهایی که خودشان قالب یا دیگر بخش های سایت شان را طراحی می کنند، بیش از هر کسب و کار دیگری مورد توجه مشتریان قرار می گیرند. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با این ترند ساده را خواهید داشت. 

بدون تردید دنیای طراحی تکنیک های بسیار زیادی دارد، اما شما برای بهینه سازی وضعیت سایت تان به تکنیک های عجیبی نیاز ندارید. همین که طراحی بخش های مختلف سایت تان قابل قبول و چشم نواز باشد، کافی خواهد بود، بنابراین سختگیری بی جهت را کنار بگذارید. 

توجه به مینیمالیسم در طراحی سایت

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

مینیمالیسم یکی از شیوه های طراحی در عرصه هنر محسوب می شود. این الگو بر روی ضرورت سادگی برای انتقال پیام و مفاهیم آثار نقاشی و دیگر حوزه تاکید دارد. یکی از نکات جالب در عرصه طراحی سایت استفاده از این مفهوم است. بر این اساس شما باید قید کارهای اضافه در سایت تان را بزنید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. درست به همین خاطر بسیاری از سایت های پرطرفدار در عرصه کسب و کار از طرح های مینیمال سود می برند. اگر شما هم به دنبال استفاده از چنین راهکاری هستید، مسیر بسیار ساده ای در انتظارتان است. 

تنها نکته مهم در طراحی سایت براساس این ترند توجه به بخش های اضافه و غیرضروری و تلاش برای حذف شان است. شما با چنین کاری در نهایت یک سایت مینیمال و کاربردی خواهید داشت. بی شک این راهکار به اندازه کافی ساده هست که تمام بازاریاب ها به خوبی از آن سود ببرند. 

استفاده از متن های عمودی و افقی در کنار هم 

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

انتقال یک پیام در قالب متن کار ساده ای به نظر می رسد، البته به شرط اینکه مخاطب هدف حوصله مطالعه متن شما را داشته باشد. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها در عمل برای انتقال محتوای شان دقت زیادی به خرج نمی دهند. همین امر مشکلات زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. 

یک ترند ساده برای طراحی سایت استفاده از متن های افقی و عمودی در کنار هم است. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را می دهد. نکته جالب اینکه چنین ترندی به طور قابل ملاحظه ای با مینیمالیسم همسو است. بنابراین شما امکان استفاده از این تکنیک به عنوان مکمل بخش قبلی را دارید. 

مطلب مرتبط: 7 راز یک سایت پربازدید

بی تردید شما بارها و بارها با محتوای متنی کج و خمیده در سایت ها مواجه شده اید. چنین الگویی بیش از هر زمان دیگری توجه مخاطب هدف را به محتوای یک سایت جلب می کند. بنابراین شما در صورت تمایل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از این ترند را خواهید داشت. 

انتخاب طرح ها و الگوهای هندسی

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

طرح های هندسی همیشه تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. نکته مهم در این میان استفاده از آنها در سایت به طور منطقی است. برخی از بازاریاب ها به هنگام طراحی سایت به طور غیرمنطقی از طرح های موردنظر استفاده می کنند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. با این حساب سایت های دارای چنین طراحی هایی در همان نگاه نخست مخاطب هدف را فراری خواهند داد. 

یکی از تجربه های موفق در زمینه طراحی سایت با طرح های هندسی مربوط به استودیو کانادایی MSDS است. این استودیو به خوبی برای جلب نظر مخاطب هدف پیام های متنی را در قالب طرح های هندسی قرار می دهد. به این ترتیب تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری ساده می شود. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این الگو هستید، حتما سری به سایت این برند بزنید. 

استفاده از مزیت همپوشانی متن و تصویر

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

برخی از بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف همیشه اندکی از متن را در تصویر قرار می دهند. این نوع همپوشانی ها شاید در نگاه نخست چندان جذاب به نظر نرسد، اما اغلب اوقات تاثیرگذاری بسیار خوبی برای روی مخاطب هدف به همراه دارد. بنابراین شما باید همیشه در برخی از پست ها یا بخش های سایت تان به این نکته توجه نشان دهید. به این ترتیب امکان جلب نظر مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

همپوشانی میان متن و عکس اغلب اوقات برای صفحه اصلی سایت یا عکس هر مقاله مورد توجه قرار می گیرد. البته یادتان باشد استفاده بیش از اندازه از چنین ترندی نتیجه معکوس برای برندتان به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید در استفاده از آن نهایت دقت را به خرج دهید. 

توجه به خطوط ارگانیک

ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت

دوره محبوبیت خطوط شکسته و بیش از اندازه مستقیم دیگر به سر رسیده است. امروزه خطوط منحنی و دایره ای بیشترین محبوبیت را در میان کاربران دارد. بنابراین شما برای طراحی سایت تان باید بیش از هر زمان دیگری چنین خطوطی را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

اغلب اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با خطوط ارگانیک یا منحنی از 2 یا 3 طرح دایره ای همراه با رنگ های مختلف استفاده می کنند. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه مخاطب هدف قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: طراحی مجدد سایت برند بدون ضربه به رتبه سئو

بدون تردید طراحی سایت در طول سال های اخیر بدل به یک تخصص مهم شده است. اگر شما قصد استفاده از ترندهای کاربردی در این حوزه را دارید، نکات مورد بحث در این مقاله مروری اجمالی بر مهمترین ترندهای سال 2021 در زمینه طراحی سایت را برای تان به همراه داشته است. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Id52tSJZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه