جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سلبریتی ها یکی پس از دیگری وارد عرصه تبلیغات می شوند و برندها هر روز از چهره تازه ای برای مخاطبان شان رونمایی می کنند. این  بار پژمان بازغی به میان آماده و در کنار برند شیفر آگهی تبلیغاتی را اکران کرده است. شیفر، برندی فعال در حوزه تولید محصولات چرمی  است که پژمان بازغی را به عنوان سفیر برند خود برگزیده است.

به بهانه انتشار نخستین آگهی تبلیغاتی این برند گفت وگویی را با امید خاکپورنیا، کارگردان باسابقه تبلیغاتی تلویزیونی داشته ایم. همچنین «فرصت امروز» برای دریافت اطلاعات بیشتر گفت وگویی نیز با بابک پویا، کارگردان آگهی تبلیغاتی برند شیفر داشته است که در ادامه می خوانید.

پیامدهای حضور افراد مشهور در تبلیغات

امید خاکپورنیا، کارگردان باسابقه تبلیغات تلویزیونی درباره آگهی تبلیغاتی برند شیفر می گوید: حضور افراد مشهور در تبلیغات برندهای داخلی موضوع نوپایی  در کشورمان محسوب می شود و به ابعاد مختلف این موضوع در کشورمان آنچنان پرداخته نشده است. حال در این میان حضور ورزشکاران در این عرصه بیشتر از هنرپیشگان و بازیگران سینما است اما رفته رفته این قشر از افراد مشهور جامعه روند خود را تغییر و حضور فعال تری در تبلیغات پیدا کرده اند.

این بخش از تبلیغات باید حمایت شود و برندها در این باره سرمایه گذاری بیشتری کنند. حال با این توصیفات آگهی تبلیغاتی شیفر با اینکه ایده محوری ویژه ای ندارد اما از روند اجرایی و حرکتی خوبی برخوردار است. آگهی موردنظر با تعلیق خوبی شروع شده و همین موضوع باعث جذب مخاطب می شود. برند در آگهی خود تمرکزش را روی بازیگر قرار داده و به نظر منطقی نیز همین است چون در این سبک آگهی ها بازیگر نقش کلیدی دارد و مخاطب نیز برحسب آن جذب تبلیغ می شود.

رویکرد مردانه آگهی تبلیغاتی شیفر

خاکپورنیا می گوید: نکته ای که در این آگهی سوال برانگیز است، رویکرد مردانه آن است. این درحالی است که شیفر محصولاتی را برای گروه بانوان نیز تولید می کند. البته شاید برند بخواهد در آگهی های دیگری به این موضوع بپردازد اما به هرحال جای این نکته در آگهی خالی  است و باید به آن توجه کرد.علاوه براین موارد، فضای طراحی آگهی نیز خوب و یکدست از کار درآمده و همین موضوع به ساختن فضای مردانه آگهی کمک زیادی کرده است.

خاکپورنیا درباره انتخاب پژمان بازغی به عنوان بازیگر آگهی برند شیفر می گوید: پژمان بازغی نیز انتخاب مناسبی برای این برند است و استایل این بازیگر با شیفر هماهنگی خوبی پیدا کرده است. بازغی به خاطر چهره موجهی که در سریال های تلویزیونی از خود نشان داده، مورد اعتماد خانواده هاست. بنابراین از این زوایه هم بازغی انتخاب خوبی برای این آگهی  است.

خاکپورنیا درباره سناریوی این آگهی می گوید: آگهی موردنظر به خاطر حضور بازیگر معروف از سناریوی پیچیده ای پیروی نمی کند. البته این موضوع ضربه ای به آگهی نزده چون حضور بازیگر و نحوه ساخت این موضوع را پوشش داده است. همچنین این آگهی از لحاظ کارگردانی نیز روند درستی را طی کرده است. موسیقی نیز با تصاویر هماهنگی خوبی دارد. در مجموع آگهی حس قدرت، اعتماد و صلابت را به مخاطب منتقل می کند.

حضور پژمان بازغی در آگهی تبلیغاتی

بابک پویا، کارگردان آگهی تبلیغاتی برند شیفر درباره این آگهی می گوید: برند شیفر یکی از برند های محصولات چرمی  است که اخیرا تصمیم به ساخت و اکران آگهی هایی با محوریت معرفی برند خود گرفته  است. آگهی های این برند قرار است در چند اپیزود و در فواصل زمانی مختلف به نمایش درآید. در این راستا برند برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی بریفی را به گروه ما ارائه کرد. برند از قبل پژمان بازغی را برای حضور در آگهی خود انتخاب و معرفی کرده بود، بنابراین ساخت آگهی با این سوپراستار آغاز شد.

بابک پویا درباره سناریوی آگهی تبلیغاتی برند شیفر می گوید: برای نگارش این سناریو و انتخاب نوع تیزر سعی کردیم گروه مخاطبانی را که از محصولات چرمی بیشتر استفاده می کنند مورد توجه قرار دهیم. معمولا طبقه خاصی از جامعه که دارای سطح درآمد نسبتا خوبی هستند، از محصولات چرمی استفاده می کنند. بر همین مبنا سعی کردیم در انتخاب ریتم و محتوا به این مهم گوشه چشمی داشته باشیم. علاوه براین، خواستیم به خاطر جذاب تر شدن تیزر کمی چاشنی تعلیق را در ابتدای کار به آن اضافه کنیم تا حس کنجکاوی را در بیننده تحریک کرده باشیم.

لاکچری بودن به مخاطب خاص

 پویا می گوید: در این کار تلاش شد از عنصر فضا در عین سادگی و همچنین جنس تصویر، حالت لاکچری بودن به مخاطب خاص القا شود. از سوی دیگر به خاطر حضور پژمان بازغی در این آگهی و کلا حضور سوپر استار ها در این قبیل تولیدات بهانه بسیار خوبی برای استفاده از تکنیک تعلیق در جریان و مسیر داستان است.

بابک پویا درباره حضور و به کارگیری سوپر استارها در آگهی تبلیغاتی می گوید: آگهی هایی که در آنها سلبریتی حضور دارد، معمولا بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرند و خود چهره مشهور در جذب نگاه اول مخاطب تاثیر زیادی دارد ولی اینکه چگونه و به چه فرمی از این عامل استفاده شود، بسیار مهم است. به این معنی که فقط به صرف استفاده ابزاری از چهره و سیمای بازیگر یا هر سوپر استاری نمی توان منتج به موفقیت و دیده شدن تیزر شود.

برای گواه این مطلب با مروری بر تولیدات تیزر های برند های مشهور خارجی و با کمی نگاه دقیق تر می توان دید که حضور سلبریتی های هالیوودی و چهره های مشهور فقط به مثابه استفاد ابزاری از ظاهر آنان نیست بلکه انتخاب بازیگر برای ساخت تیزر با تهیه شناسنامه ای از او با تمامی ابعاد شخصیتی و اجتماعی اش برای معرفی برند انتخاب می شود. آنان با تعریف دقیق و روشنی که از هویت برند خویش دارند و همچنین پایبندی به این هویت به انتخاب هایی دست می زنند که هم راستا و هم داستان با برند خود باشند.

برای مثال در چند سال قبل یکی از برند های لوازم برقی و خانگی از مرحوم اینانلو به عنوان سفیر خود در کمپین تبلیغاتی اش استفاده کرده بود که به نظر بنده این انتخاب هیچ همسویی با هدف آن برند که همان تکنولوژی و فناوری بود نداشت.

خلق بدون استراتژی هنر و خلق با استراتژی تبلیغ

پویا می گوید: بازی در قالب فیلم سینمایی، با بازی در آگهی تبلیغاتی متفاوت است. این تفاوت که همان نوع ریتم و آهنگ است باید در کوتاه ترین زمان و مستقیم به مخاطب انتقال یابد. این جمله که خلق بدون استراتژی هنر و خلق با استراتژی تبلیغ نامیده می شود به همین معناست.

این استراتژی همان استفاده هوشمندانه از هنر و توازن آن با اقتصاد و هدفی اقتصادی است که به موفقیت برند و تیزر کمک می کند که البته به نظرم هنوز حضور ذهنی و درک تبلیغاتی سوپراستار ها و چهره های مشهور از این فضا کم است که صد البته ناشی از کمیت حضور آنان و حضور گهگاه در این عرصه است.

برند شیفر در این راستا در انتخاب خود فاکتور های گفته شده را لحاظ کرده و باید گفت انتخاب دقیق و هوشمندانه ای داشته است زیرا پژمان بازغی تمامی فاکتور هایی را که برند به عنوان هویت خویش در ذهن داشت، برآورده می کرد. ضمنا اشاره کنم که بازغی به عنوان سفیر کنار برند باقی خواهد ماند و به امید خدا منتظر تولیدات بعدی برای برند شیفر باشید، اما در این میان دغدغه مهم دیگری که هم سازندگان و هم سفارش دهندگان و صاحبان برند را دچار مشکل کرده و مصایب و محدودیت زیادی برای آنها در استفاده از سلبریتی ها پیش آورده، ممانعت از حضور آنها در اکران عمومی تبلیغات است.

این قانون نانوشته باعث شده به سختی در شبکه سراسری بتوانیم از این عامل مهم و برگ برنده استفاده بجا کنیم. امید است در آینده نیز با نگاهی درست و جامع این مشکل از جانب مسئولان و تصمیم گیرندگان مرتفع شود.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VmjKwt0Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه