رموز موفقیت در یک فروشگاه پرده‌ فروشی / خوش‌ قولی حرف اول و آخر را می‌ زند - فرصت امروز

چهارشنبه, 26 شهریور 1393 - 10:14

رموز موفقیت در یک فروشگاه پرده‌ فروشی / خوش‌ قولی حرف اول و آخر را می‌ زند

همه ما می‌دانیم که فعالیت در شغل آزاد یا همان بازار درآمدش بیشتر از شغل کارمندی است، اما فعالان این عرصه از شرایطی مانند بیمه و سنوات و دیگر مزایای کارمندان محروم خواهند ماند. با این‌حال درآمد مشاغل آزاد آنقدری است که این هزینه‌ها را پوشش دهد و افراد زیادی را در شغل‌های مختلف مشغول به کار کند. یکی از این مشاغل پردرآمد و پرطرفدار پرده‌فروشی است که در این گزارش قصد داریم به ریزه‌کاری‌های مدیریتی این شغل به همراه مزایا و معایب آن، همچنین چگونگی فعالیت خریدوفروش در این حوزه بپردازیم.

افزایش قدرت ریسک با حضور مداوم در بازار
یک فروشگاه پرده‌فروشی، پر از طاقه‌های پارچه و ویترینی که جلوی مغازه جاخوش کرده و جدیدترین مدل روز را به مشتریان نمایش می‌دهد، تصور کنید. شاید در نظر اول مطلع نباشید که از کجا و چگونه فعالیت خود را آغاز کنید. خواندن این گزارش می‌تواند تا حد زیادی به شما در این زمینه کمک کند. برای اینکه در این شغل موفق باشید و بخواهید به‌صورت مستقل عمل کنید باید چند سالی از عمر خود را در این شغل صرف کنید تا به آن پتانسیل لازم برای استقلال و اداره یک مغازه برسید.

برخی نوجوانان و جوانان بر این باورند که می‌توانند یک مغازه را به خوبی اداره کنند، اما بعد از مدتی فعالیت به‌صورت مستقل متوجه زیاندهی می‌شوند و مدام به دنبال مقصر می‌گردند. برای اینکه این اتفاقات و مشکلات پیش نیاید سعی و تلاش اکثر افراد برای کسب رموز فعالیت در حوزه کسب‌و‌کار آزاد یا همان بازار خودمان است. فعالیت در این شغل به‌صورت مداوم می‌تواند بهترین سرمایه برای شروع فعالیت شما باشد تا بتوانید در مواقعی که بازار دچار نوسان می‌شود بهترین تصمیم را بگیرید. به زبان ساده‌تر باید بگوییم که حضور مدام شما در این شغل قدرت ریسک و توان مدیریتی شما را بالا می‌برد.

رموز موفقیت
بعد از اینکه فعالیت به‌صورت مستقل آغاز شد، در نظر داشته باشید که خوش‌حسابی باید رکن اصلی فعالیت شما باشد، در غیر‌این صورت موفق نخواهید شد و هرروز به زیان‌های خود اضافه می‌کنید. برای فعالیت در این عرصه باید حداقل دو نفر را برای کار در مغازه استخدام کنید.

سعی کنید در این مورد افرادی را به کار بگیرید که خوشنام و همچنین خوش‌برخورد هستند. این افراد معمولا از افراد تازه‌کارتر دستمزد و حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، اما نکته اینجاست که این توانایی را دارند که مشتری را دست خالی از مغازه راهی نکنند. ممکن است در نظر اول حقوق آنها بسیار بیشتر از سایر افراد به نظر برسد، اما هم چرخه مالی و هم چرخه محصولات مغازه افزایش می‌یابد.

خودتان هم سعی کنید در مواقعی مانند عید نوروز که سر مغازه‌داران بسیار شلوغ است مانند یک فروشنده ماهر وارد عمل شوید تا سایر فروشنده‌ها بتوانند به مشتری خود مدل‌ دلخواه پرده را نشان بدهند و در این زمینه تمرکز کافی داشته باشند. افراد به طور معمول هر 4 سال یکبار پرده‌های خانه خود را تعویض می‌کنند، اما این موضوع نباید روی روند کاری شما تاثیر داشته باشد به این دلیل که همین افراد می‌توانند مشتری‌های زیادی را برای شما بیاورند.

خوش‌قول باشید
یکی  از ویژگی‌های ناخوشایندی که میان فعالان این عرصه باب شده و مشتریان را فراری می‌دهد، بدقولی است. ممکن است در برخی ایام سال مانند عید نوروز سرتان حسابی شلوغ باشد، اما در همین زمان است که باید خودتان را ثابت کنید و مشتری را راضی نگه دارید. در آن زمان همه مغازه‌ها از مشتری برخوردار هستند و تقاضا به میزان کافی وجود دارد، اما برخی مشتری‌ها می‌توانند دائمی باشند و تنها رمز موفقیت در این کار خوش‌قول بودن و تحویل به موقع کالای خریداری شده است. حتما قبل از اینکه برای نصب قول بدهید با نصاب خود مشورت کنید تا نزد مشتری بد قول نشوید و دفعات بعدی هم مشتری برای خرید به شما مراجعه کند.

مغازه تک یا بازار اصلی
اینکه فعالیت خود را به‌صورت یک مغازه تک در یک خیابان شروع می‌کنید یا در یک پاساژ بزرگ در کنار سایر رقبا باشید بسیار تفاوت دارد. فعالیت به‌صورت مغازه تکی ممکن است سود کار شما را در فروش‌ها بالا ببرد، اما تعداد مشتریان شما در این حالت کم است و نباید توقع سود کلان داشته باشید، اما فعالیت در بازارهای بورس پرده سود شما را نسبت به یک مغازه تکی در فروش یک کار کاهش می‌دهد، ولی چند برابر همین کاهش سود به تعداد فروش‌های مغازه اضافه می‌کند. به این دلیل که افراد جامعه ترجیح می‌دهند برای خرید یک پرده زمان بسیاری را صرف کنند و مدل‌های زیادی را ببینند تا آن مدلی را که در نظر دارند، پیدا کنند.

نورپردازی و ویترین
برای اینکه بتوانید نظر مشتریان را به فروشگاه خود جلب کنید باید از ویترین‌های زرد رنگ به همراه نورپردازی‌های متمرکز که روی جدیدترین مدل‌های پرده می‌افتند استفاده کنید. سعی کنید ویترین خود را ترجیحا هفته‌ای یکبار عوض کنید و مدل‌های جدید و روز را در ویترین به نمایش بگذارید، اما تعداد مدل‌های جدید به قدری زیاد است که نمی‌توان همه مدل‌ها را در یک فضای محدود جا داد، پس چه کار باید کرد؟ در اینجا باید از یک لپ‌تاپ یا آلبوم کمک بگیرید و مدل‌های گوناگون را در آن جای دهید تا مشتری مدل دلخواه خود را بپسندند.
 اگر مغازه شما از نور کافی برای نمایش پرده و پارچه پرده‌ای برخوردار نباشد مشتری سریعا مغازه شما را ترک خواهد کرد پس به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.
در ضمن اگر مشتری شما زمان زیادی را برای انتخاب مدل دلخواه خود در مغازه صرف کرد حتما بعد از قرارداد با یک آبمیوه یا بستنی از او پذیرایی کنید تا خستگی خرید از دوش‌شان برداشته شود. اصلا نگران هزینه‌های کوچک نباشید، چون درآمدهای کلانی را روانه کسب‌و‌کار شما می‌کند.

برای اینکه بتوانید نظر مشتریان را به فروشگاه خود جلب کنید باید از ویترین‌های زرد رنگ به همراه نورپردازی‌های متمرکز که روی جدیدترین مدل‌های پرده می‌افتند استفاده کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی