روان‌ شناسی رنگ‌ ها در بازاریابی و فروش - فرصت امروز

سه شنبه, 01 ارديبهشت 1394 - 09:12

روان‌ شناسی رنگ‌ ها در بازاریابی و فروش

از جمله مسائل تاثیرگذار و تعیین‌کننده در بازاریابی موضوع رنگ است که کاویدن آن ملاحظاتی را در زمینه‌های فیزیک، فیزیولوژی و هنر و روان‌شناسی پیش می‌آورد‌. رنگ نخستین نمادی است که موجب جلب توجه، جذب یا دفع مشتری می‌شود‌. بعد از رنگ، شکل و پس از آن نیز مارک و لوگو تاثیرگذارند‌. رنگ را فروشنده خاموش می‌نامند که باید به‌گونه‌ای به کار گرفته شود که در نگاه اول، مشتری را به خود جذب کند و در راستای فرایند خرید به خدمت درآید‌. اما در حال حاضر توجه به رنگ‌ها محدود به موضوعات زیبایی‌شناسی، مسائل فنی و هارمونی است و درباره تاثیرهای روانی و بازاریابی آن دقت اندکی صورت می‌پذیرد‌.

کتاب روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش نوشته یوسف محمدی‌فر از نخستین آثاری است که در حوزه بازاریابی و رنگ منتشر می‌شود و کوششی آغازین برای بررسی جایگاه رنگ و تاثیر آن در بازاریابی و فروش است‌. مفاهیم مطرح شده در این مجموعه براساس پژوهش‌های علمی تدوین شده و در خصوص چگونگی بهره‌گیری از رنگ‌ها به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف بازاریابی است‌.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: از تصمیمات مهمی که در بازاریابی اتخاذ می‌شود، استفاده درست از رنگ است‌. برای این مهم باید به مسائل مختلفی توجه داشت و با در نظر داشتن آنها تصمیم مناسبی را اتخاذ کرد‌. مهم‌ترین این متغیرها عبارتند از شناخت کارکردهای فیزیولوژیک رنگ، شناخت کارکردهای ادراکی رنگ، رعایت اصول زیبایی‌شناسی رنگ، شناسایی مفاهیم بازاریابی تاثیرگذار بر انتخاب رنگ، بررسی محدودیت‌های رنگ و پیش‌بینی تغییرات‌.

این کتاب در 146 صفحه به قیمت 3500 تومان توسط انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا به چاپ رسیده است.

رنگ نخستین نمادی است که موجب جلب توجه، جذب یا دفع مشتری می‌شود‌. بعد از رنگ، شکل و پس از آن نیز مارک و لوگو تاثیرگذارند‌. رنگ را فروشنده خاموش می‌نامند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی