جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در طرح آگهی چاپی از رسانه تبلیغاتی برای رساندن پیام تبلیغاتی کمک گرفته شده است. بانک ملت برای معرفی خدمت جدید خود چندی ا ست طرح آگهی را از طریق رسانه های چاپی منتشر کرده است. این خدمت جدید، ملت شاپ است که بانک از طریق آن قرار است  خدمات جدیدی را به مخاطبانش ارائه دهد. این آگهی به شکلی طراحی شده که مخاطب با دیدن آن احساس می کند طرح نیز جزیی از صفحه روزنامه است. همین موضوع باعث تفکیک این طرح آگهی با طرح آگهی های چاپی دیگر شده است.

«فرصت امروز» به منظور بررسی این طرح آگهی گفت وگویی را با علی جمشیدی، مدیر استودیوی خلاق توک و مشاور خلاقیت داشته است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر گفت وگویی نیز با هارمیک نواسارتیان، مدیر روابط عمومی آژانس تبلیغاتی بادکوبه و مجری طرح آگهی ملت شاپ بانک ملت داشته ایم که در ادامه می خوانید.

تکنیکی تر شدن طرح آگهی بانک ملت

علی جمشیدی، مدیر استودیوی خلاق توک و مشاور خلاقیت درباره طرح آگهی چاپی ملت شاپ و بهره بر داری از فرم رسانه در مراحل ایده پردازی آگهی می گوید: استفاده از ویژگى هاى یك رسانه براى ایجاد یك آگهى خلاق رسم تازه اى نیست، سال هاست كه در دنیا از این تكنیك خلاق استفاده مى شود.

از مشهورترین هاى این سبک تبلیغاتی می توان به آگهی ژیلت و ستون هاى حذف شده روزنامه یا آگهى هاى ترحیمى كه پس از مطالعه آنها متوجه می شدید مربوط به خانواده هاى حشرات موذى است و در كمال تعجب مخاطب متوجه می شد كه با یك آگهى حشره كش طرف است، اشاره کرد.

در ایران هم از این تكنیك ها استفاده شده كه قدیم تر در آگهى مایع ظرفشویى و اواخر در هود آشپزخانه شاهد آن بودیم. بنابراین استفاده از این تكنیك علاوه بر اجراى خلاق و نه لزوما پیچیده، نیازمند عناصرى مانند شوك، طنز یا غافلگیرى است. در آگهى هاى بانك ملت اصرار بر مینیمالیسمى بیهوده كه زمانى نقطه تمایز تبلیغات این بانك بوده باعث بر حذر بودن تیم هاى خلاق و طراح از هرگونه اعمال تكنیك و ساخت و ساز شده است.

این ساده تر، ساده تر و ساده تر شدن آگهی بانک ملت به كدام سمت می رود و می خواهد به كدام نقطه برسد را مطمئنا نه من می دانم و نه سفارش دهنده اما گاهى اوقات حداقل نیم نگاهى به تكنیكى تر شدن كارها هیچ صدمه اى به كار نمی زند و حتی می تواند كار را به سمت فرامرزى شدن هدایت كند.

جسارت بیشتر در اجرای طرح آگهی

جمشیدی می گوید: دیدن آگهی چاپی ملت شاپ مرا خوشحال می كند، از این باب كه با تیمى طرف هستم كه بهتر می بینند و فراتر از یك قاب را می خواهند و به دنبال خلاقیت هستند اما طرح آگهی موردنظر شوک آور نیست. حدس من این است كه دست تیم خلاق در جسارت هاى بیشتر بسته بوده و در نهایت اگر هم این ایده به مدیاهاى دیگر راه پیدا كند كه مناسب آن نیست ، باز هم اشکال از طرف تیم خلاق نبوده است.

جمشیدی درباره اجرای طرح آگهی چاپی ملت شاپ می گوید: اجرای کار تمیز است اما این تنها شرط نیست. مینیمال دیدن یك كار به معنى حذف متریال ها نیست. . . بند پاكت یا جنس آن چرا نباید فاقد متریال هاى پر بازى تر یا پیچیده تری باشد؟ چرا كمى جنس در سطح وجود ندارد؟ چرا پاكت خرید خود را بیشتر پاكت خرید معرفى نمی كند؟ انتخاب این متریال ها و كمى سه بعدى تر دیدن مطمئنا علاوه بر ذهن من به ذهن تیم خلاق می رسد اما مطمئنا در سر راه مسائلی وجود دارد كه سفارش دهنده راه طراح را با فشار بر پدال همان مینیمالیسم اجبارى سد كرده است.

البته موارد گفته شده تنها یک حدس است اما با تمام این توصیفات طرح را می پسندم به دلیل اینكه در این روزهاى تكرار و تكرار متمایز است، پیام رسانى مناسبى دارد و در این حیطه مدیا بسیار بجاست. اینکه بیشتر درباره این طرح آگهی قرار است چه اتفاقى بیفتد، باید دید.

انتقال پیام برند به مخاطب

جمشیدی در ادامه می گوید: انتخاب تعداد كاراكترهاى كلمات به اندازه است اما با زیادتر شدن شان شاید ایده بیشتر پیام رسانى می كرد. طرح در نمایش محصولى كه از بانك معرفى می كند موفق است و از فضاى حداقل به ایده خود رسیده است و این موارد همه در انتقال پیام برند به مخاطب امتیاز محسوب می شوند. در پایان به تیم خلاق و به سفارش دهنده باوجود اینكه حدس می زنم خیلى هم دچار آزردگى نشده اند بابت اجرای این کار تبریک می گویم.

کیسه خرید، کلید بصری طرح آگهی بانک ملت

هارمیک نواسارتیان، مدیر روابط عمومی آژانس تبلیغاتی بادکوبه درباره طرح آگهی چاپی ملت شاپ بانک ملت می گوید: این آگهی در جهت معرفی خدمت جدید بانک ملت یعنی ملت شاپ ایده پردازی شده است.ملت شاپ در واقع شبکه  اعتباری پرداخت بانک ملت است که دارندگان کارت اعتباری آن می توانند از مجموعه  های طرف قرارداد نسبت به خرید کالا یا خدمات اقدام و اعتبار مصرف شده را یکجا یا به صورت تقسیطی بازپرداخت کنند.

این طرح آگهی بخشی از کمپین وسیعی  است که امیدواریم در روزهای آینده فازهای دیگر آن اکران شود. به نوعی بانک ملت، علاوه بر این آگهی، از رسانه های دیگری مانند محیطی و تلویزیونی نیز برای انتقال پیام بهره برداری خواهد کرد.

نواسارتیان می گوید: طرح آگهی چاپی با هدف معرفی کلی و ایجاد آگاهی اکران شده اما کمپین رفته رفته درباره ابعاد مختلف این خدمت به مخاطبان اطلاعات بیشتری خواهد داد. در مورد مراحل ایده پردازی این طرح آگهی باید بگویم ایده پردازی این آگهی براساس رسانه آن در نظر گرفته شده است و رسانه را جزیی از کار دانسته ایم. کلید بصری آگهی کیسه خرید انتخاب شد و به شکلی طراحی انجام شده است که رسانه به شکلی در آن استفاده شود.

در واقع در نگاه اول این گونه به نظر می رسد که متن اصلی روزنامه در آگهی استفاده شده است. در فازهای بعدی نیز همین رویکرد را ادامه خواهیم داد، برای مثال در آگهی چاپی بیلبورد از داخل کیسه خرید بیرون می آید.

نواسارتیان در ادامه می گوید: برای اجرایی کردن طرح آگهی چاپی با مشکلاتی نیز روبه رو شدیم برای مثال تمایل گروه این بود که کادر دور آگهی برداشته شود اما با محدودیت مواجه شدیم، این طرح آگهی برای یک چهارم در نظر گرفته شده است. از طرفی سفارش دهنده کار از این آگهی برای رسانه های دیگری نیز مانند مانیتورهای دستگاه های خودپرداز استفاده کرده  که از قابلیت آگهی کاسته شده است.

این آگهی به تنهایی قادر به ارسال پیام برند نیست و باید رسانه به کمک آن بیاید و گرنه از اثربخشی آن کم خواهد شد. برای این طرح آگهی شعاری در نظر گرفته نشده اما در فازهای بعدی از شعار کمپین نیز رونمایی خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1qLF43PN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه