جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چندی ا ست برندها سعی در اجرای کمپین های تبلیغاتی خود به طور گسترده و 360 درجه دارند. این روند حرکتی برندها باعث شده که آنها نگاهی متمرکزتر به تبلیغات در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) مدتی ا ست کمپین  گسترده ای را با نام «جایزتو جانذار» در حال اجرا دارد. این شرکت برای کمپین خود از رسانه های مختلفی بهره برداری کرده  و با شیوه های متنوع خدمات ارائه شده را برای مخاطبان  توضیح می دهد. بخش عمده ای از کمپین پککو در شبکه های اجتماعی متنوع در حال اجراست.

«فرصت امروز» در گفت وگو با میلاد اسلامی زاد، مشاور تبلیغاتی و کارشناس دیجیتال مارکتینگ به بررسی روند تبلیغاتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، (پککو) در شبکه های اجتماعی پرداخته است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر گفت وگویی نیز با محمد جعفر کرمانپور مدیر دیجیتال مارکتینگ نگین تبلیغات مجری بخش تبلیغات دیجیتال پککو داشته ایم که در ادامه می خوانید.

محتوای تولید قابل تعمق بانک

میلاد اسلامی زاد، مشاور تبلیغاتی و کارشناس دیجیتال مارکتینگ درباره شیوه ایده پردازی و روند حرکتی پککو در شبکه های اجتماعی می گوید: اینكه یك نهاد مالی بزرگ نظیر یك بانك به اهمیت فعالیت های خلاقه توجه نشان داده و از موج مرسومی كه بین سازمان های بزرگ در شبكه های اجتماعی شان ساخته اند، تبعیت نكرده است، خود جای تقدیر دارد.

به نظر می رسد محتوای تولیدی در رسانه های اجتماعی این بانك با تعمق و تفكری مبسوط تولید و حول پیام های كلیدی شان تولید شده است. اما پاسخ به این سوال مهم كه سبك طراحی بر پیام ها و شیوه ارائه چیره شده یا سازوكاری بلندمدت و هدفمند در دستور كار است، نیازمند زمان بیشتری ا ست.

اسلامی زاد درباره اینکه آیا محتوای تولیدی توسط پککو قدرت جذب مخاطبان را دارد یا خیر می گوید: محتوا، عامل كلیدی در پیوستگی ارتباط مخاطب و طبعا جذب تدریجی است. محتوای تولیدی اخیر این مجموعه، ویژگی های لازم برای تامل از سمت كاربر را داراست و مخاطب می تواند دوستش داشته باشد ولی یك «اما»ی بزرگ وجود دارد و آن اینكه «اما» نباید در دام تكرار بی افتند.

هیچ كاربری، علاقه به دریاقت پیام های تكراری ندارد، حتی اگر به جذاب ترین و خلاقانه ترین شیوه ممكن عرضه شود. یك رسانه اجتماعی قدرتمند برای حیات در این فضا، همیشه باید حرف های جدیدی برای عرضه داشته باشد.

طرح آگهی های جالب اما نه چندان خلاق

اسلامی زاد درباره طراحی و ایده پردازی طرح آگهی ها پککو در شبکه های اجتماعی می گوید: طرح های موردنظر جالب و دوست داشتنی هستند اما آنها را «انقلابی» نمی دانم. این طرح های خوب نظیر طرح های خوب دیگر هستند. بعید می دانم این طرح ها را به كسی نشان دهید و او بگوید طرح های این بانك خیلی خلاق و كم نظیرند.

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ درباره KPI  روند تبلیغاتی پککو می گوید: برای ارزیابی KPI روند تبلیغاتی پککو باید از استراتژی كلان بانك اطلاع کامل داشت و به تبع آن سنجه های اندازه گیری وابسته به آن را نیز به دقت مورد بررسی قرار داد. بنابراین در این باره نمی توان با قطعیت پاسخ داد.

حرکت تبلیغاتی پککو در شبکه های اجتماعی

محمدجعفر کرمانپور، مدیر دیجیتال مارکتینگ نگین تبلیغات درباره جزییات و روند ایده پردازی طرح آگهی های مختلف شبکه های اجتماعی پککو (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان) می گوید: با توجه به اینکه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) کمپین فعالی تا پایان دی ماه دارد و تبلیغات محیطی و تلویزیونی آن نیز به موازات شبکه های اجتماعی در حال انجام است، فعالیت بازاریابی دیجیتال از ابتدا توسط روابط عمومی تاکید شده بود به همین جهت استراتژی محتوایی ما به این شکل بوده که همگام با کمپین «جایزتو جانذار» حرکت کنیم.

در روند ایده پردازی، عمده تمرکز روی این دو کمپین قرار گرفته تا با طرح های جذاب و خلاقانه کاربر را نسبت به این کمپین در وهله اول آگاه کنیم. اگر به شبکه های اجتماعی پککو نگاهی بیندازید، می بینید که محتواهای مختلفی در رابطه با این کمپین تولید شده است. از موشن گرافیک گرفته تا پست های گرافیکی، البته سعی شده محتوا آموزشی و همچنین معرفی سرویس های مختلف پککو در ساختار تولید محتوا قرارگیرد.

اطلاع رسانی به شیوه ساده اما جذاب

کرمانپور می گوید: در کمپین جایزتو جانذار چه خریدار و چه فروشنده تا پایان دی ماه با خرید از کارتخوان های پککو به صورت آنی و لحظه ای شانس برنده شدن جایزه را خواهند داشت و ممکن است در انتهای رسید، پیام «شما برنده شدید» را ببینند، برای همین ما مانور ویژه ای روی این موضوع داده ایم و اعلام کرده ایم که این یک رسید معمولی نیست و در طول مدت کمپین با دقت بیشتری به رسیدهای پککو نگاه کنید، چرا که شانس برنده شدن دارید.

کرمانپور درباره نحوه جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی و اینکه آیا برای ویرال شدن محتوای تولیدی برنامه ریزی شده است یا خیر، می گوید: برای جذب کاربران در شبکه های اجتماعی برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است؛ از اطلاع رسانی مستقیم به مشتریان و کاربران پککو به شیوه های مختلف گرفته تا پروموت محتواهای جذاب پککو در سایر کانال های بانکی و خبری. ما برای بازه های زمانی خاص مثل شب یلدا محتوای اختصاصی در نظر گرفتیم و در آینده نیز تصمیم داریم برای تعامل هر چه بیشتر با مخاطب، محتواهای تعاملی یا محتوایی که خدمات را به شیوه ای ساده اما جذاب شرح دهد تولید کنیم.

روند تولید محتواهای تولیدی شبکه های اجتماعی

کرمانپور درباره نحوه طراحی و ایده پردازی آگهی ها می گوید: در روند تولید محتواهای تولیدی (به خصوص آنها که خلاقه هستند) نفرات مختلفی همکاری دارند. ابتدا ایده پرداز، ایده های خود را طبق استراتژی محتوایی و مارکتینگ پککو به مدیر هنری منتقل می کند و با تایید مدیر هنری و مدیر پروژه، تولیدها وارد فاز اجرایی می شوند و تیم طراح کار را انجام می دهند.

خیلی از اوقات ایده های خوبی مطرح می شود اما به خاطر محدودیت زمانی یا در یک راستا نبودن با سیاست های کلی محتوایی و بازاریابی امکان اجرا فراهم نمی شود. البته تولید محتوا با نظارت و مشارکت روابط عمومی صورت می گیرد بعد از تولید محتواها نیز با هماهنگی تیم روابط عمومی و مدیران مجموعه، به ترتیب در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می شوند.

سنجش اثربخشی روند تبلیغاتی

کرمانپور درباره KPI محتوای تولید شده و اینکه محتوای تولیدی برای چه رسانه های تولید شده اند، می گوید: این محتواها علاوه بر تلگرام در شبکه های اجتماعی دیگری همانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین نیز منتشر می شوند.

در رابطه با پارامترهای کلیدی این تولیدها می توان چند بخش را در نظر گرفت؛ پارامترهای مشخصی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد مثل میزان بازدید در تلگرام یا میزان لایک و کامنت در اینستاگرام به قوت خود باقی است و ما در آنالیزهای خود لحاظ می کنیم اما چیزی که جدا از این در نظر داریم، میزان اثربخشی آن روی کمپین و آگاهی مردم نسبت به کمپین است.

همچنین نباید از این مورد مهم غافل شد که پککو را می توان نخستین PSP در نظر گرفت که برای محتوای شبکه های اجتماعی و کاربران خود ارزش قائل می شود و راضی نمی شود هر محتوایی را در کانال  خود قرار دهد؛ کاری که شرکت های فعال در این زمینه با سودهای میلیاردی کمتر انجام می دهند و اهمیتی به محتوا نمی دهند. به همین جهت است که می گوییم اهمیت دادن به فضا و محتوای تولیدی شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است و این را جزو دغدغه های مهمی حساب می کنیم که باید به کاربر اهمیت داد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rJALuXqE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه