جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پلتفرم های شبکه های اجتماعی به ما اجازه می دهند با دوستان و اعضای خانواده که هر روز آنها را نمی بینیم، در ارتباط باشیم، اما در عین حال شرایط برای هکرها و دزدان هویت نیز به منظور دسترسی به اطلاعات شخصی ما فراهم است. در سال های اخیر تعداد سرقت های هویتی رو به افزایش و شروع آن از شبکه های اجتماعی بوده است.

استفاده امن و هوشمند افراد از شبکه های اجتماعی نه تنها برای مراقبت از خود، بلکه برای مراقبت از تجارت و مشتریان نیز الزامی است. در ادامه به سه اشتباه معمول که می تواند باعث به خطر افتادن اطلاعات شخصی شما شود اشاره خواهیم کرد.

از اشتراک گذاری زیاد پرهیز کنید

زمانی که افراد اطلاعات را برای عموم به اشتراک می گذارند، درب های سوءاستفاده از اطلاعات را باز می کنند. جزییاتی مانند نام کامل، روز تولد، شهر و حتی مدرسه و تاریخ فارغ التحصیلی می توانند در دستان افراد سودجو، بسیار خطرناک باشند. پلتفرم های شبکه های اجتماعی عموماً از شما نام و روز تولد را درخواست می کنند، اما بیشتر آنها به شما این گزینه را خواهند داد که این اطلاعات را به اشتراک نگذارید.

علاوه بر اطلاعات ابتدایی، در مورد پست های تان نیز جوانب احتیاط را رعایت کنید. طبیعتاً نباید شماره کارت اعتباری و یا کد ملی خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، اما عکس ها نیز می توانند خطرناک باشند؛ برای مثال عکسی از ماشین جدیدتان بدون پوشاندن شماره پلاک و یا اشتراک گذاری جزییاتی که آدرس خانه شما را نمایان کند. اگر این اطلاعات در اختیار افرادی که نمی شناسید قرار گیرد، می تواند باعث سرقت هویت شما شود.

اجازه های اپلیکیشن ها را به اکانت های شبکه های اجتماعی محدود کنید

وقتی یک اپلیکیشن جدید نصب می کنید که به شما اجازه ورود با اکانت یکی از شبکه های اجتماعی را می دهد، به آن اجازه دسترسی به اطلاعاتی را داده اید که در پلتفرم شبکه اجتماعی موجود است. شاید فکر کنید این اطلاعات تأثیر منفی بر شما نخواهد گذاشت، اما همان طور که در بررسی داده ای کمبریج آنالیتیکا (Cambridge Analytica) نشان داده شد، گروه های سومی توانسته بودند بدون اطلاع کاربران، به اطلاعات آنها در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

هنگام پذیرش اجازه های یک اپلیکیشن جدید، به گزینه های آن دقت کنید. حتی اگر اپلیکیشن بی خطر باشد، هک و یا نفوذ داده ای به آن می تواند اطلاعات شما را به دست دیگران بیندازد. هرچه تعداد اپلیکیشن هایی که به شبکه اجتماعی شما متصل هستند بیشتر باشد، اطلاعات تان بیشتر در معرض خطر هک و سوءاستفاده قرار می گیرد. تنظیمات شبکه های اجتماعی خود را مرور و اپلیکیشن هایی را که دیگر مورد استفاده ندارند پاک کنید.

مطلب مرتبط: تاثیر رسانه های اجتماعی روی سلامت روان جوانان

تابع ها و نرم افزارهای امنیتی را همواره به روز سازید

وب سایت ها و اپلیکیشن ها همواره در حال تغییر هستند و هیچ گاه کنترل توابع امنیتی در شبکه های اجتماعی مختلف به منظور اطمینان از امنیت اطلاعات، ایده بدی نخواهد بود. شما باید درک کاملی از تنظیمات پیش فرض امنیتی و همچنین چگونگی تغییر آنها داشته باشید تا اطلاعات فقط با مخاطبین موردنظر شما به اشتراک گذاشته شوند. بسیاری افراد از میزان بالای وضوح اطلاعات در تنظیمات پیش فرض شبکه های اجتماعی شگفت زده می شوند.

علاوه بر توابع امنیتی، باید کلمه عبور خود را به صورت مستمر عوض کنید و از به کارگیری کلمه عبور تکراری در اکانت های مختلف بپرهیزید. ممکن است فرستادن چند توییت توسط یک هکر از روی اکانت شما برای تان مهم نباشد، اما اگر او به اطلاعات حساب بانکی و یا پزشکی شما نیز دست یابد، احساس تان چگونه خواهد بود؟ اگر فردی بتواند به یک اکانت با کلمه عبور مشترک دست یابد، اطلاعات بسیار زیادی از شما در اختیار خواهد داشت و می تواند هویت تان را سرقت کند.

چگونه می توانید از اطلاعات حفاظت کنید؟

پیش از اینکه به دنبال بستن تمامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی به دلیل ترس از سرقت هویت باشید، می توانید از چند نکته به منظور محافظت از خود استفاده کنید. تنها افرادی را دنبال کنید که آنها را می شناسید و مراقب آنچه پست می کنید باشید. هنگامی که به اکانت های عمومی مراجعه می کنید، از خروج از حساب و پاک کردن تاریخچه جست وجوی خود اطمینان حاصل کنید. در آخر هیچ گاه اطلاعات کد ملی و یا شماره کارت اعتباری را به شخص یا تجارتی خاص، مگر در مواقع ضروری، ارائه نکنید.

سرقت هویت چیزی است که افراد باید مراقب آن باشند، اما نباید یک سربار برای آنها محسوب شود. این موارد را در ذهن داشته باشید تا بتوانید از نکات و مزایای مثبت شبکه های اجتماعی استفاده و از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rHpgDQMR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه