جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

2019؛ سالی انقلابی برای خرید آنلاین

5 سال پیش ( 1397/8/4 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش  

خرید آنلاین دیگر یک مد زودگذر نیست، بلکه تبدیل به سبک زندگی شده است. مردم در تمامی مناطق از آسانی سفارش و تحویل در محل استفاده می کنند. به منظور سرمایه گذاری بر روی این تغییر در سبک زندگی، خرده فروشان به دنیای تجارت آنلاین وارد شده و عرف های جدیدی را برای آن به وجود آورده اند.

تجارت آنلاین پیوسته در حال رقابتی تر شدن و خرید آنلاین همانند تکنولوژی همواره در حال تکامل است. اکنون وب سایت ها هوشمندتر، حمل ونقل سریع تر و توقعات بیشتر هستند. فروشگاه های آنلاین به منظور همگام ماندن با بازار، بیشتر به سمت گرایش ها و روندهای جدید می روند.

در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که در سال آینده بیشتر دیده خواهند شد.

شخصی سازی

مردم عاشق تجربه هایی هستند که با توجه به سلایق و نیازهای آنها شخصی سازی شده باشد. به دلیل عدم وجود مدیران فروشی که مطمئن شوند نیازهای مشتریان رفع شده است، تکنولوژی باید این وظیفه را برعهده بگیرد.

مطلب مرتبط: 4 مرحله برای ترغیب مشتریان به خرید آنلاین (قسمت اول)

ایجاد حس شخصی سازی از طرق مختلف قابل انجام است. بسیاری شرکت ها گزینه های موجود را با فراهم کردن اقلام گوناگون از منابع مختلف ایجاد می کنند. این شرکت ها تاریخچه خرید مشتریان را بررسی می کنند و محصولاتی ارائه می دهند که برای مشتری جذاب باشد. آنها همچنین گزینه های اضافی و غیرضروری را حذف می کنند.

برای پیشبرد بیشتر شخصی سازی خرید، شرکت ها استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به منظور تجربه خرید اینترنتی آغاز کرده اند.

شرکت هایی مانند فیس نوت (Facenote) که پلتفرم تشخیص چهره برای شناسایی مشتری ارائه می دهد، به دنبال ایجاد احساس راحتی برای مشتریان در حال خرید هستند. فیس نوت از تکنولوژی های پیشرفته بهره می گیرد تا حس قدرتمند وفاداری را میان مشتریان و برندها ایجاد کند. با شناسایی صورت مشتریان توسط دوربین، ادامه فرآیند خرید با توجه به نیازها و خریدهای پیشین شخصی سازی می شود.

واقعیت تکمیلی

واقعیت تکمیلی یک تکنولوژی جدید به منظور منطبق کردن تصاویر و گرافیک های دیجیتال بر روی محیط واقعی است. با وجود اینکه افراد عموماً این خصوصیات را در بازی های کامپیوتری دیده اند، توانایی استفاده از آن در خرید آنلاین نیز وجود دارد.

شرکت های لوازم خانگی، مانند مگنولیا مارکت (Magnolia Market)، راه استفاده از واقعیت تکمیلی به منظور کمک به مشتریان برای دیدن اثاث در خانه شخصی شان را پیدا کرده اند. این خصوصیت منحصر به فرد، تجربه خرید اینترنتی را بسیار شخصی می سازد و مشتریان توانایی دیدن اثاث در خانه خود را پیش از خرید خواهند داشت.

چت بات ها (روبات های سخنگو)

همان طور که پیشتر گفته شد، شرکت ها به دنبال شبیه سازی فروشندگان برای خرید آنلاین هستند. چت بات ها یک منبع ارزشمند به منظور کمک «فیزیکی» به مشتریان هنگام خرید آنلاین به حساب می آیند.

هدف از این چت بات ها، ایجاد ارتباط سریع میان مشتریان و برند است. به دلیل اینکه فروشگاه های آنلاین ساعت کاری مشخصی ندارند، مشتریان در هر ساعت از شبانه روز می توانند خرید خود را انجام دهند. به جای استخدام کارمندان پشتیبانی به منظور پاسخگویی به سؤالات مشتریان، توانایی استفاده از تکنولوژی نیز در این میان وجود دارد. در این حالت مشتریان می توانند پاسخ سؤال های خود را به صورت آنی از چت بات ها دریافت کنند.

چت بات های مختلف خدمات متفاوتی ارائه می دهند. برخی پاسخ سؤال ها را می دهند، برخی پیشنهاد ارائه می کنند، برخی در مراحل خرید کمک و برخی دیگر طراحی می کنند. یک نظرسنجی از Oracle نشان دهنده آن است که 80درصد از برندها تا سال 2020، به دنبال استفاده از چت بات ها هستند و تحقیقات Ubisent نشان می دهد که 35درصد مشتریان، از استفاده شرکت های بیشتری از این تکنولوژی استقبال می کنند. بدون شک چت بات ها به یکی از عناصر مهم خرید اینترنتی تبدیل می شوند.

پرداخت به وسیله ارزهای رمزگذاری شده

اخیراً شایعاتی مبنی بر تصمیمات سایت آمازون برای قبول ارزهای رمزگذاری شده به عنوان یک روش پرداختی شنیده شده است. این تصمیم می تواند دنیای تجارت آنلاین را زیر و رو کند. اهداف برخی از پروژه های بلاک چین، فراهم آوردن تجارت دوجانبه با ژتون خاص هستند، اما عمومی سازی این امر بسیار مشکل خواهد بود.

خرید از شبکه های اجتماعی

یکی از روش های استفاده از موبایل های هوشمند، خرید از طریق شبکه های اجتماعی است. فیس بوک و اینستاگرام بازارهای آنلاین خود را راه اندازی کرده اند و خرید برای کاربران از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی راحت تر شده است. برای مثال اینستاگرام اجازه لینک مستقیم محصولات و تگ کردن آنها در پست ها را فراهم کرده است و امکان قرار دادن جزییات و قیمت محصول نیز وجود دارد.

علاوه بر آن شرکت ها از شبکه های اجتماعی به منظور تبلیغ برند و محصولات خود استفاده می کنند. با این شرایط شرکتی که حساب فیس بوک و یا اینستاگرام نداشته باشد حقیقتاً نسبت به رقبا عقب مانده است. مردم ساعت های زیادی از روز خود را در این شبکه ها می گذرانند.

حتی اگر شرکت ها برای تبلیغات شان از پرداخت مستقیم استفاده نکنند، حساب های ایشان یک ابزار تبلیغاتی محسوب می شود.

تکمیل فرآیند خرید به صورت خودکار

یکی دیگر از مزایای استفاده تجارت ها از موبایل، خدمات خودکار پرداخت مانند Paypal، Amazon Pay و یا Apple Pay است. بسیاری سایت های خرید آنلاین فرآیند سفارش را تا این حد آسان کرده اند. با امکاناتی مانند Apple Pay، کاربران آیفون تنها یک بار مشخصات کارت اعتباری خود را وارد می کنند. پس از آن شماره کارت و آدرس ها برای استفاده های بعدی در موبایل آنها ذخیره می شوند. اگر یک وب سایت گزینه Apple Pay را ارائه کند، کاربران تنها با اشاره به گزینه «Ok» فرآیند خرید خود را تکمیل می کنند.

مطلب مرتبط: 4 مرحله برای ترغیب مشتریان به خرید آنلاین (قسمت دوم)

بدون نیاز به وارد کردن مقدار زیادی از اطلاعات هنگام خرید، خرید آنلاین بسیار ساده خواهد شد. کاربران با دیدن و کلیک بر روی یک محصول و تکمیل فرآیند خودکار می توانند در کمتر از پنج دقیقه خرید خود را به پایان برسانند. با ارائه این امکانات، شرکت ها مشکلات خرید اینترنتی را از میان بر می دارند.

با تمامی گرایش ها و روند های جدید در خرید آنلاین، مقاومت مشتریان در برابر خرده فروشان بسیار مشکل است. شخصی سازی خرید آنلاین باعث تشخیص و ارائه گزینه های مناسب به مشتریان می شود؛ واقعیت تکمیلی توان امتحان محصولات را برای مشتریان فراهم می کند؛ چت بات ها خدمات جانبی ارائه می دهند و فروشگاه ها به سمت شبکه های مجازی و تکمیل فرآیند های خودکار می روند.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A6oIDzpZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه