جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

جاده موفقیت پر از روزهای کاری تمام وقت، وظایف سنگین و یک برنامه شبانه روزی است. زندگی یک کارآفرین می تواند طاقت فرسا باشد، اما میزان موفقیت شما به توانایی غلبه بر سختی ها و ادامه فعالیت وابسته است.

حفظ انرژی به صورت بلند مدت کلید اصلی است، اما تمامی افراد روزهایی را تجربه می کنند که در آنها میزان انرژی پایینی دارند. اگر این قضیه شما را نیز تحت تأثیر قرار داده است، در ادامه به 14 روش مؤثر برای رسیدن به اهداف تان اشاره خواهیم کرد.

1. استرس خود را کنترل کنید

استرس باعث ایجاد حس اضطراب، نگرانی و تنش می شود، انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد و باعث بی روح و کسل شدن شما خواهد شد. یافتن راه های سالم برای کنترل استرس و همچنین شناسایی مواردی که باعث ایجاد استرس در شما می شوند، بسیار مهم است.

اطلاعات مربوط به آنچه به شما استرس وارد می کند را در یک دفترچه خاطرات بنویسید. می توانید از یک قالب مشخص برای وارد کردن آسان تر داده ها در طول روز یا هفته استفاده کنید تا بتوانید الگوهای احساسی خود را پیدا و آنها را مدیریت کنید.

2. با آب سرد استحمام کنید

دوش آب گرم می تواند به انسان آرامش دهد، اما در ابتدای صبح می تواند کسل کننده نیز باشد. برای کمک به شروع روز، شیر را به سمت آب سرد متمایل و یا حداقل تا میزانی که بتوانید آن را برای 30 ثانیه آخر تحمل کنید.

این روش گردش خون را بهبود می دهد، سیستم عصبی را تحریک می کند و تأثیر ضدافسردگی خواهد داشت. چند ثانیه عدم آسایش برای شما احساس تازگی و پرانرژی بودن به ارمغان خواهد آورد.

3. نوشیدن قهوه در میانه های صبح

قهوه یک محرک طبیعی است و به عدم خواب آلودگی، رفع خستگی و بهبود تمرکز کمک می کند، اما براساس تحقیقات، بیشترین تأثیرگذاری قهوه در زمان افت و افزایش طبیعی سطح کورتیزول بدن خواهد بود.

اگر قهوه خود را در اول صبح می نوشید، احتمال ایجاد احساس ناآرامی در شما وجود خواهد داشت. سطح کورتیزول چند ساعت پس از بیداری افت می کند و این زمان برای استفاده از کافئین بسیار مناسب است. برای بیشتر افراد، بهترین زمان نوشیدن قهوه بین ساعت های 9:30 تا 11:30 صبح است. از نوشیدن کافئین پس از ظهر خودداری کنید تا بی خوابی گریبان شما را نگیرد. 

4. ناهار خود را سبک میل کنید

شما صبحانه نخورده اید و حالا در ساعت ناهار، بسیار گرسنه هستید. در این حالت یک برگر خوشمزه وسوسه انگیز است، اما برای جلوگیری از بی حالی پس از ناهار، گزینه سبک تری انتخاب کنید.

خوردن یک وعده سنگین باعث سخت تر شدن فرآیند هضم غذا می شود و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. تمرکز خود را بر روی غذاهایی با غلات سبوس دار، پروتئین سبک و چربی های سالم قرار دهید و یک ناهار سبک میل کنید. از خوردن مواد شیرین و یا با کربوهیدرات بالا مانند نان، پاستا، برنج و سیب زمینی خودداری کنید، زیرا این مواد سطح تولید سروتونین بدن را افزایش می دهند و شما را سست خواهند کرد.

5. مصرف آب را افزایش دهید

60 درصد از بدن ما را آب تشکیل می دهد. هنگامی که آب موردنیاز بدن تأمین نشود، دی هیدراته (تشنگی و کم آبی بدن) خواهید شد و احساس خستگی و کوفتگی خواهید کرد. با این حال نوشیدن آب کافی متابولیزم بدن را سریع تر، سموم بدن را دفع، به افزایش سرعت هضم کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین نوشیدن آب برای فعالیت مغز نیز مهم است و تمرکز را افزایش خواهد داد.

6. در طول روز سوختگیری لازم را برای بدن انجام دهید

آنچه بدن برای عملکرد بهینه نیاز دارد را فراهم کنید. از میان وعده های سالم استفاده و هرچند ساعت، مواد مغذی و پرانرژی مصرف کنید. عموماً هنگامی که احساس استرس می کنید، یک میان وعده پرشکر و یا با کربوهیدرات بالا وسوسه کننده خواهد بود، اما عدم استفاده از غذاهای شیرین بهتر است، زیرا باعث جهش سطح انسولین می شود و طی چند ساعت احساس گرسنگی و خواب آلودگی تولید می کند. تنها زمانی به سراغ میان وعده ها بروید که احساس گرسنگی می کنید. از خوردن میان وعده ها صرف رفع هوس و یا پر کردن وقت خود بپرهیزید.

7. فعالیت بدنی داشته باشید

نرمش سطح اندورفین را افزایش می دهد. اندورفین ها هورمون هایی هستند که هنگام نیاز به میزان زیادی از انرژی، در بدن آزاد می شوند. اگر احساس بی حالی می کنید، حرکت کنید!

نرمش به سرعت حال شما را بهبود و تمرکز و توجه را افزایش خواهد داد. علاوه بر این کلسترول و فشار خون را کاهش و خواب را بهبود می دهد. فعالیت مستمر حال شما را بهتر می کند و سطح افسردگی را نیز کاهش می دهد.

8. تمرین یوگا و مدیتیشن

یوگا و مدیتیشن می توانند بهترین روش برای مقابله با استرس و اضطراب و جلوگیری از سستی و خستگی باشند. هر دو تمرین می توانند قسمتی از روتین مراقبت شخصی به منظور آرامش و قدرت برای رویارویی با چالش های جدید باشند.

نتایج یک تحقیق نشان می دهند 25 دقیقه تمرین یوگا، فعالیت مغز و انرژی را افزایش خواهد داد. تمرین یوگا و مدیتیشن به صورت روزانه می تواند آرامش روانی را به همراه داشته باشد و تمرکز و توجه را ارتقا بخشد.

مطلب مرتبط: 20 راهکار برای افزایش انرژی بدن در محل کار (اینفوگرافی)

9. نور خورشید روزانه را فراموش نکنید

سبک زندگی مدرن ما را زیر سقف و نور مصنوعی قرار می دهد و احتمال عدم عملکرد بهینه بدن در این شرایط وجود خواهد داشت. عدم رسیدن نور طبیعی خورشید به بدن می تواند بر روی حال شما تأثیر منفی داشته باشد و سبب سستی و خستگی شود.

اگر مکرراً از نشستن پشت میز کاری احساس افسردگی می کنید، به بیرون بروید و زیر نور خورشید قرار بگیرید. گذراندن چند دقیقه در نور طبیعی می تواند حال شما را بهبود دهد و انرژی لازم برای ادامه روز را تأمین کند.

10. بایستید

بسیاری از ما بیشتر ساعات کاری خود را پشت کامپیوتر و خیره به مانیتور سپری می کنیم. دلیل اصلی درد کمر و شانه ها نیز همین است. نشستن طولانی مدت باعث خمودگی شما خواهد شد. ایستادن می تواند میزان توجه و بیداری را تقویت کند. چند دقیقه حرکات کششی انجام دهید.

برای چند دقیقه راه بروید. با این کار گردش خون خود را افزایش می دهید و تمرکزتان را بازیابی می کنید. برخی افراد به میز ایستاده اعتقاد دارند، مخصوصاً میزهایی که در آن هم امکان نشستن و هم ایستادن وجود دارد.

11. با افراد پرانرژی معاشرت کنید

آیا می دانستید رفتار و احساس افرادی که با آنها معاشرت می کنید را به خود جذب خواهید کرد؟ به این پدیده سرایت اجتماعی یا احساسی می گویند؛ به این مفهوم که ما تحت تأثیر ظواهر، حال و رفتار افرادی که در کنار ما هستند قرار خواهیم گرفت. این قضیه شامل دوستان و همکاران نیز می شود.
مراقب تأثیرات افراد اطراف خود باشید. اگر پس از معاشرت با برخی افراد احساس خمودگی و افسردگی می کنید، باید دنبال دوستان جدید باشید.

12. مراقب حالت نشستن خود باشید

مادرتان همواره راست نشستن را به شما گوشزد و همیشه درست فکر می کرده است. تحقیقات نشان می دهند نشستن صحیح با نخاع صاف می تواند حال شما را بهبود و هیجان شما را افزایش دهد.

نشستن صحیح هنگام کار می تواند حافظه را تقویت و در به یاد آوردن مسائل به شما کمک کند. نشستن اشتباه نیز باعث خمودگی و خواب آلودگی خواهد شد، بنابراین شانه ها را به عقب ببرید و سر خود را بالا بگیرید. اینگونه حال شما بهتر خواهد شد.

13. استراحت خود در زمان خواب را تقویت کنید

نداشتن خواب کافی باعث خستگی و کلافگی می شود، اما استرس خوابیدن را سخت کرده است و سبب بی خوابی می شود. پیش از خواب، استرس را از خود دور کنید و به دنبال آرامش حداکثری باشید و اجازه دهید بدن و ذهن شما خستگی روز را از خود دور کنند.

پیش از خواب حمام آب گرم، گوش دادن به موسیقی ملایم، تمرین های نرمشی و هوازی سبک، خوردن دمنوش های گیاهی و خواندن مطالب آرامش بخش به شما کمک خواهند کرد.

14. لیست آهنگ های خود را مرتب کنید

اگر به سالن بدنسازی می روید، احتمالاً لیست آهنگ های مناسب زمان ورزش خود را ساخته اید. اما موسیقی چیزی است که در تمامی شرایط، توانایی افزایش انگیزه و انرژی را دارد. موسیقی باعث ترشح اندورفین می شود. آهنگ های شاد و تند می توانند ضربان قلب شما را افزایش و حال شما را تغییر دهند.

هنگامی که سطح انرژی شما پایین می آید، به آهنگ های تند و شاد و اگر به وقت استراحت نیاز دارید، آهنگ های مورد علاقه تان را گوش کنید، اما تحقیقات نشان می دهند شعرها می توانند باعث پرت شدن حواس شوند، بنابراین اگر در حال انجام کاری مهم هستید، به موسیقی های بی کلام با صدای کمتر اکتفا کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lf8Gqz92
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه