پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی چند رمان فلسفی معروف

2 سال پیش ( 1400/12/7 )
 

فلسفه علمی در سطح کتاب نیست. بلکه دانشی است که در لحظه لحظه زندگی جریان دارد و نمی توان آن را به درس و دانشگاه محدود کرد. از این جهت که بسیاری از افراد، هر روز و شاید هر لحظه در تکاپو برای یافتن جواب سوالات به ظاهر ساده خود هستند مانند «چرا او چنین کرد». به بیان ساده تر فلسفه علمی است که به دنبال چرایی مسئله ها می گردد. همین پرسش های ساده و در عین حال مهم، موجب خلق آثار و رمان های ارزشمندی در زمینه فلسفه شده است.

اغلب افراد پس از مطالعه این نوع رمان ها، با نگرش جدیدتری به دنیا نگاه می کنند. ما در وطن بوک بر این باوریم که معرفی رمان فسلفی خوب به افراد از قشرهای مختلف می تواند کمک کند تا آن ها زندگی بهتری داشته باشند.

 

1.      دنیای سوفی

 

به  جرأت می توان گفت که یکی از پرمغزترین رمان های مربوط به فلسفه، دنیای سوفی است. رمانی که در سال 1995 به عنوان پرفروش ترین کتاب جهان به ثبت رسید و به 65 زبان زنده دنیا، ترجمه شد. خالق این کتاب آقای یوستین گوردر نویسنده نروژی است که تا به حال آثار متنوعی درباره فلسفه به چاپ رسانده اما پرفروش ترین آن ها همین کتاب دنیای سوفی می باشد.

در معرفی رمان فلسفی دنیای سوفی باید بگوییم که این رمان در مورد دختری نوشته شده که در آستانه تولد خود تعدادی نامه بسیار تامل برانگیز از یک فرد به نام آلبرتو ناکس، به دستش می رسد. نامه ای با پرسش های عجیب، که سوفی را وادار می کند به دنبال پاسخی برای آن ها بگردد. برای مثال او در یکی از نامه با این پرسش مواجه شده بود که دنیا چگونه به وجود آمد! در چنین شرایطی بود حس کنجاوی سوفی، او را در مسیر آموختن فلسفه قرار داد و به دنبال چنین خواسته ای با فیلسوف های بزرگ از جمله سقراط و ارسطو آشنا شد.

 

معرفی چند رمان فلسفی معروف

 

2.      جنایات و مکافات

 

نویسنده رمان جنایات و مکافات، آقای داستایفسکی است که در هنگام نوشتن این رمان در شرایط بسیاری بدی به سر می برد و هر لحظه منتظر خبر اعدام خود بود.

به دلیل نگاه عمیق و فلسفی این نویسنده به شرایط بد و نابرابری اجتماعی آن دوران، کتاب بسیار پر محتوایی تولید شده که دغدغه داشتن جهانی برابر را برای افراد به وجود می آورد. در واقع در این کتاب زشتی ها و بی عدالتی های حاکم بر دولت مرکزی روسیه( سن پترز بورگ) بیان می شود. از این جهت معرفی رمان فلسفی جنایات و مکافات به افرادی که ذهنی دغدغه مند دارند بسیار کمک کننده است.

این رمان داستان زندگی پسری جوان، باهوش و در عین حال فقیر را بازگو می کند. که در جامعه ای بی عدالت و نابرابر به دنیا آمده است. او در شرایطی که شهرش از بی عدالتی، ظلم و از این قبیل مسائل لبریز شده است؛ بسیار سرخورده شده و دچار پوچ گرایی می شود. اما در چنین شرایطی سکوت نمی کند و در مقابل قوانین غلط با جسارت تمام، سینه سپر می کند. به عبارتی با دعوت سایر معترضین به شورش، دست به جنایت می زند و برای داشتن جامعه ای بهتر، تقلا می کند.

معرفی چند رمان فلسفی معروف

 

3.      کیمیاگر

 

پائولوکوئیلو با معرفی رمان فلسفی کیمیاگر به جهان، معروفیت بسیاری برای خود به دست آورد. این کتاب یک شاهکار جذاب  است که با ترکیب عرفان و اندکی جادو، خواننده را به اعماق متن های خود فرو می برد. علاقه مندان به غرق شدن در دنیای تخیل، علاقه زیادی به این کتاب نشان داده اند.  

تا به امروز میلیون ها نسخه از این کتاب در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. افراد بسیاری با خواندن این کتاب دچار تحولات روحی و شخصیتی شده و درک عمیق تری از زندگی به دست آورده اند.

این داستان فلسفی- عرفانی، روایتگر زندگی پسر بچه ای چوپان به نام سانتیاگو است که  به دنبال کشف یک گنج دنیایی، به معرفت عمیق تری دست پیدا می کند. به عبارتی، تلاش های او سبب می شوند که به ثروت های معنایی و لذت بخش برسد و زندگی او دچار تحولات شود.

 

4.      کوری

 

کوری، یکی از کتاب های فوق العاده جذاب و پر از رمز و راز است که طرفداران زیادی دارد.  قبل از معرفی رمان فلسفی کوری،  باید با نویسنده این کتاب، یعنی آقای ژوزف ساراماکو آشنا شوید!

 وی نویسنده ای پرتغالی تبار است که در سال 1998 جایزه نوبل دریافت کرد. او با نوشتن کوری، به یکی از بزرگترین نویسندگان جهان تبدیل شد و طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کرد.

رمان کوری بسیار مرموز و شگفت انگیز است به شکلی که در آن نه شهرها و نه انسان ها، اسمی ندارند. در طی این داستان، مردم شهر دچار بیماری کوری می شوند و این مشکل به شکل یک ویروس در بین افراد مختلف واگیر پیدا می کند. تعداد زیادی از مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اما در نهایت، دولت دستور به قرنطینه این افراد در یک فضای ناخوشایند می دهد. در چنین حالتی یک زن، همسر آقای چشم پزشک، انتخاب می کند که کور باشد در حالی که بینایی  اش را از دست نداده... .

معرفی چند رمان فلسفی معروف

 

5.      عقاید یک دلقک

 

پرفروش ترین اثر هاینریش بل، کتاب عقاید یک دلقک است. وی در هنگام نوشتن این کتاب در سال 1972، تمامی مسائل مربوط به زمانه خود را در نظر گرفت و با قلم توانمندی که داشت؛ داستان پرغصه ای را رقم زد تا ادبیات آلمان را زنده نگه دارد. از این جهت موفق به دریافت جایزه نوبل شد.

 کتاب عقاید یک دلقک، روایت زندگی بهترین و مشهورترین دلقک شهر «هانس شینر» است و اتفاقاتی که برای او می افتد را بازگو می کند. کسی که پس از سال ها فعالیت در این حرفه، در حین اجرا بر روی صحنه از بلندی می افتد و زانوانش دچار شکستگی می شوند. پس از این اتفاق ورق برمی گردد و کسی که آوازه و شهرتش در شهر پیچیده بود به یکباره دچار سقوط می شود و تمام شهرت خود را از دست می دهد.

هانس در این داستان از علاقه خود به همسرش صحبت می کند اما در نهایت همسرش نیز به دلیل اختلافات مذهبی از کنار او، می رود.

معرفی رمان فلسفی عقاید یک دلقک، به کسانی که گذشته سختی را گذرانده و دردی در دل دارند می تواند بسیار مفید باشد؛ چراکه آنان غرق در زیبایی این کتاب خواهند شد و از این جهت قدردان شما خواهند بود.

معرفی چند رمان فلسفی معروف

 

5 رمان فلسفی که باید در زندگی، بخوانید

 

در معرفی رمان فلسفی  ژانرهای مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها به نوبه خود بسیار تایرگذار و شگفت انگیز هستند. از جمله این کتاب ها می توان به کیمیاگر، دنیای سوفی، کوری و... اشاره کرد.

فلسفه علمی است که نگرش افراد را به مسائل پیرامون خود تغییر می دهد. از طرفی تمامی انسان ها هر روز با پرسش های فلسفی سر و کار دارند. این پرسش های پر تکراری که ما هر روز می شنویم، با چرا شروع می شوند. همین پرسش های ساده هستند که روز به روز بینش افراد یک جامعه را بالا می برند. جالب است بدانید که این پرسش ها منجر به تولید آثار ماندگاری در حوزه فلسفه شده اند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Mq9LJwbR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه