جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نگاهی به محصولات هاچ بک ایران خودرو و سایپا

 

ایران خودرو و سایپا، دو خودروساز بزرگ کشور هستند که تامین بخش عمده نیاز بازار خودرو برعهده آن هاست. این دو خودروساز وظیفه دارند تا به اندازه کافی، خودرو وارد بازار کنند تا از آشفتگی های احتمالی جلوگیری شود. اما با وجود تحریم ها و کمبود قطعات، بسیاری از خودروها ناقص می مانند و به بازار عرضه نمی شوند. مدتی است که این دو خودروساز محصولات خود را از طریق ثبت نام و قرعه کشی به فروش می رسانند و همین امر سبب اختلاف قیمت بازار و کارخانه شد؛ به طوری که این روزها قیمت محصولات در بازار به دو برابر قیمت کارخانه نیز می رسد. 

در ثبت نام ایران خودرو و همچنین سایپا، متقاضیان بسیاری شرکت می کنند؛ در حالی که تعداد خودروهای ارائه شده بسیار محدود هستند و به همین خاطر، شانس برنده شدن تا حد زیادی کاهش می یابد. برخی از متقاضیان بارها نسبت به ثبت نام برای خرید خودرو اقدام کرده اند اما هیچ گاه موفق نشدند. 

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، همانند سایر خودروهای بازار، روز به روز افزایش می یابند و این امر سبب شده تا دست بسیاری از مردم از آن ها کوتاه بماند. از طرفی، کیفیت محصولات به شدت در حال افت است و دو خودروساز پاسخگوی کم و کاستی محصولات خود نیستند. اما همچنان اقتصادی ترین خودروها توسط ایران خودرو و سایپا تولید می شوند که علیرغم کیفیت پایین، مزایایی را نیز به همراه دارند؛ پیشرانه این خودروها، بر خلاف محصولات وارداتی، حساسیت کم تری به بنزین کم کیفیت دارند و قطعات آن ها به وفور و با قیمت مناسب یافت می شوند. در بخش فنی نیز پیچیدگی کم تری دارند که توسط اکثر مکانیک ها، تعمیر و عیب یابی می شوند. اگر می خواهید در کنار هزینه های نگهداری پایین، بنزین کم تری نیز مصرف کنید، باید سراغ هاچ بک های ایران خودرو و سایپا بروید. این هاچ بک ها مصرف سوخت مناسبی دارند و با ابعاد کوچک، رانندگی در شهرهای شلوغ را راحت تر می کنند. 

نگاهی به محصولات هاچ بک ایران خودرو و سایپا

سایپا کوییک

کوییک یکی از محصولات جدید سایپا محسوب می شود که چند سالی است در بازار کشور حضور دارد. کوییک را می توان رقیب پژو 206 ایران خودرو دانست؛ البته با وجود ارتفاع بیش تر، زه پلاستیکی گلگیرها و باربند، کمی شبیه به کراس اورهای کوچک به نظر می رسد. کوییک از نظر امکانات و تجهیزات قابل قبول است و علاوه بر امکانات تیبا هاچ بک، نمایشگر لمسی، دوربین، نویگیشن، فرمان اسپرت با دکمه های کنترلی و استارت دکمه ای نیز به آن اضافه شده است. پیشرانه کوییک از نوع 1.5 لیتری M15 یورو4 است که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه به طور ترکیبی، 7 لیتر بنزین را در هر صد کیلومتر مصرف می کند. یک سال پس از عرضه کوییک، سایپا کوییک R را معرفی کرد که تنها طراحی دو رنگ آن با کوییک معمولی متفاوت است. پس از آن نیز R پلاس با چند تفاوت ظاهری و اضافه شدن روکش چرمی صندلی ها و فرمان، کف پوش سه بعدی، فرمان دی کات و ... عرضه شد. 

اما کوییک علاوه بر نسخه دنده ای، با گیربکس CVT نیز در دسترس است؛ نسخه اتوماتیک آن، تفاوت های دیگری نیز دارد؛ مانند دریچه گاز برقی، فرمان برقی، دی لایت و چراغ بدرقه، اتولاک، سیستم BAS، کروز کنترل، کی لس استارتر، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفری و ... 

قیمت روز کوییک اتوماتیک پلاس به 283 میلیون تومان می رسد و برای خرید از کارخانه، باید منتظر ثبت نام سایپا ماند. 

 

نگاهی به محصولات هاچ بک ایران خودرو و سایپا

 

تیبا هاچ بک

تیبا هاچ بک، با نام تیبا2 نیز شناخته می شود که سایپا اولین بار آن را در سال 92 به بازار عرضه کرد. این خودرو در دو تیپ EX و SX موجود است که تیپ SX تنها تا سال 96 تولید شد. تیبا پلاس دومین عضو این خانواده است که امکانات بیش تری دارد و در سال 99 معرفی شد. وجود باربند، شیشه دودی عقب، رینگ جدید، سپر دو رنگ، جلوپنجره با قاب استیل، آینه های جانبی متفاوت، روکش چرمی صندلی ها و ... ظاهر تیبا پلاس را از نسخه معمولی آن متفاوت می کند. در قسمت آپشن ها نیز سنسور عقب، دوربین و نمایشگر به آن اضافه شده است. این خودرو هاچ بک به پیشرانه 1.5 لیتری M15 مجهز شده که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مصرف ترکیبی آن نیز به 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد. از مهم ترین ویژگی های تیبا هاچ بک می توان به بهبود ایمنی آن نسبت به پراید، اشاره کرد.

پژو 206  

پژو 206 را می توان محبوب ترین خودرو داخلی دانست که سال هاست در بازار کشور حضور دارد. ایران خودرو از سال 91 تنها تیپ های 2 و 5 پژو 206 را تولید کرد که تفاوت اصلی آن ها در قلبشان است؛ پژو 206 تیپ 5 به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 مجهز است که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و شتاب 11.6 ثانیه ای را ارائه می دهد. اما پیشرانه تیپ2 از نوع TU3 است که 1.4 لیتر حجم دارد و تنها 75 اسب بخار قدرت، 118 نیوتن متر گشتاور و شتاب 14.1 ثانیه ای را ارائه می دهد. اخیرا ایران خودرو تولید 206 تیپ 5 را نیز متوقف کرده و این روزها تنها 206 تیپ2 در خط تولید آن حضور دارد.

 

نگاهی به محصولات هاچ بک ایران خودرو و سایپا

پژو 207

207 ظاهر متفاوتی نسبت به 206 دارد. داخل کابین نیز یک نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن تعبیه شده که ظاهر داشبورد را نیز تغییر داده است. بسیاری از تجهیزات پژو 207 مانند کروز کنترل و رینگ آلومینیومی حذف شدند، اما ایران خودرو اخیرا سیستم «Mirror Link» را، با قابلیت اتصال گوشی هوشمند به مالتی مدیا خودرو، به 207 اضافه کرده است. پژو 207 به همان پیشرانه معروف TU5 مجهز شده که به گیربکس دنده ای و یا اتوماتیک متصل است. ایران خودرو در سال گذشته، 207 سقف شیشه ای را نیز به بازار عرضه کرد که تفاوت فنی و ظاهری ای با نسخه های قبلی آن ندارد. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/drIWVd1p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه