چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

محله های قدیمی شیراز

2 سال پیش ( 1400/12/9 )
 

شیراز را چقدر می شناسید؟ اگر بار دیگر به شیراز سفر کنید بیشتر وقت خود را برای کدام یک از جاذبه های آن صرف می کنید؟ در کدام یک از محله های شیراز خاطره دارید و دوست دارید برای سفر بعدی خود مجددا به آن سفر کنید؟ اگر درباره قیمت هتل بزرگ شیراز جستجو می کنید، محله های معروف نزدیک آن را نیز می شناسید؟

درباره شیراز و جاذبه های آن بسیار شنیده ایم. یکی از شهر های زیبای ایران با بسیاری از محله های قدیمی که همه ما یا در آن خاطره داریم یا از خاطرات دیگران در آن شنیده ایم، شیراز است. شیراز یکی از شهر های توریستی ایران به شمار می رود و هر ساله مسافران زیادی از خود ایران یا کشور های خارجی برای تفریح و بازدید از دیدنی ها به آن سفر می کنند.

محله های متنوعی در شیراز وجود دارد که بسیاری از آن ها رنگ و لعاب قدیمی و سنتی دارند و جان می دهند برای پیاده روی. اگر در هتل کریم خان شیراز پا دیگر هتل های شیراز اقامت دارید حتما زمانی را برای بازدید از محله های قدیمی شهر بگذارید. در ادامه تعدادی از این محله ها را نام خواهیم برد تا با آن ها آشنا شوید و در سفر بعدی خود به آن ها مراجعه کنید.

محله های قدیمی شیراز

محله های قدیمی شیراز

همان طور که می دانید شیراز یکی از شهر های تاریخی ایران است و محله ها و آثار تاریخی آن باعث شده تا علاقه مندان بسیاری به آن سفر کنند. البته فقط اهالی تاریخ شیراز را دوست ندارند و هر  کسی با هر سلیقه ای جذب طبیعت، فرهنگ و جاذبه های دیگر این شهر زیبا می شود. همه ما اولین مواردی که درباره سفر به آن توجه می کنیم قیمت هتل بزرگ شیراز یا دیگر هتل ها است؛ اما نکته ای که وجود دارد سفر به شیراز برنامه می خواهد و برای برنامه ریزی باید برای همه لحظات سفر تحقیق کرده باشید. یکی از جاذبه های شیراز محله های قدیمی آن است. پیاده روی در این محله ها و تماشای آثار تاریخی و سازه های قدیمی آن ها برای لحظاتی هم که شده ما را از دنیای شلوغ امروزی دور و به آرامش واقعی نزدیک تر می کند.

با ما همراه باشید تا درباره این محله بیشتر بدانید. البته ما سعی می کنیم فقط نام محله ها را برده و توضیحی بسیار کوتاه درباره آن ها مطرح کنیم و بیشتر اکتشاف و لذت بردن از آن ها را به شما بسپاریم.

محله میدان شاه

یکی از محله های شمالی شیراز که از دوره صفویه و قاجاریه مجموعه های حکومتی در آن بر ‎قرار بوده و در آن جا ساخته می شده اند، محله میدان شاه است. در این محله محله کوچک تری با نام محله "حکیمی ها" نیز وجود دارد.

از دیدنی ها و بنا های تاریخی این محله می توان به مسجد سپهسالار، کنیسه یهودیان و مسجد آقا احمد اشاره کرد. اگر در هتل کریم خان شیراز یا دیگر هتل های شیراز ساکن هستید حتما بخشی از سفر را به بازدید از محله ‎های قدیمی اختصاص دهید تا علاوه بر لذت تماشای آن ها، با تاریخ شهر نیز تا حد زیادی آشنا شوید.

محله های قدیمی شیراز

محله سنگ سیاه

محله دیگری که در جنوب محله سنگ سیاه قرار دارد، محله سنگ سیاه است. دلیل نام گذاری محله با این نام، سنگ سیاهی بوده که بر آرامگاه سیبویه قرار داشته است. برای تماشای موقعیت مکانی محله های قدیمی شیراز بهتر است به نقشه های آنلاین سری بزنید و موقعیت آن ها را مشاهده کنید؛ زیرا گفتن موقعیت آن ها ممکن است شما را کمی سردرگم کند و مطالعه درباره همه آن ها شاید جالب نباشد. اگر به محله سنگ سیاه رفتید، حتما سری به دیدنی های آن از جمله حسینیه کردها، خانه فروغ الملک، خانه سعادت، قلعه بی بی دختران، حمام و مسجد ایلخانی، مسجد و حسینیه مشیر، بازارچه و کلیسای ارامنه، خانه ضیائیان، بقعه سید حاجی غریب و بازارچه حاج زینل نیز بزنید.

محله بالا کتف شیراز

یکی از بزرگ ترین محله های شیراز که در جنوب شهر قرار دارد، محله بالا کتف است. بنا ‎های شاخص و دیدنی ای مهمی در این محله وجود دارد که تعدادی از آن ها عبارت اند از: آرامگاه شیخ روزبهان، نارنجستان قوام، خانه زینت الملک، مسجد و امامزاده سید ابوطالب، مدرسه هاشمیه، آرامگاه شیخ ابوذرعه، بقعه حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، مسجد قورخانه و حمام گودی. اگر به بررسی قیمت هتل بزرگ شیراز و دیگر هتل های شیراز می پردازید حتما نگاهی هم به دیدنی های محله های تاریخی شهر داشته باشید.

دیگر محله های قدیمی شیراز

از دیگر محله های قدیمی شیراز که باید قبل از سفر با نام آن ها آشنا باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار مرغ
  • سردزک
  • درب شاهزاده
  • لب آب
  • اسحاق بیگ

درواز ه های شیراز نیز بسیار معروف هستند و شیراز در قدیم 6 دروازه داشته است. البته امروزه فقط شما دروازه قرآن را می بینید و از دیگر دروازه ها فقط با موقعیت آن ها یاد می کنند.

سخن آخر

برای سفر خود به شیراز حتما برنامه داشته باشید و از انتخاب هتلی مانند هتل کریم خان شیراز تا نقاطی که قرار است بازدید کنید، برای همه موارد وقت بگذارید. در این مقاله درباره تعدادی از محله های قدیمی شیراز صحبت کردیم و بنا هایی تاریخی را در آن ها نام بردیم. بعد از مطالعه این مقاله برای سفر خود چه برنامه هایی خواهید داشت؟ دوست دارید در سفر بعدی خود به شیراز به کدام نقاط شهر بروید و عکس های خود را با کدام قسمت ها و دیدنی های شهر ثبت کنید؟

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Hmfg3Wn8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه