جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با روش کاشت موی FIT

2 سال پیش ( 1400/12/9 )
 

کاشت مو به روش FIT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است که در ایران نیز به یک روش پرطرفدار تبدیل شده است. البته روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام از آنها متناسب نیاز افراد خاصی هستند؛ اما از آنجایی که تمام متقاضیان به منظور کاهش عوارض کاشت مو و بهبود نتایج آن مایل به استفاده از روش های جدید هستند، FIT می تواند نیازهای آنها را برطرف سازد. در این مطلب قصد داریم به طور ویژه به مزایا و معایب، کاربردها و ویژگی های تکنیک کاشت موی FIT بپردازیم. لطفاً تا انتها با ما همراه شوید.

آشنایی با روش کاشت موی FIT

چرا کاشت مو به روش FIT  پرطرفدار است ؟

بنابر تشخیص پزشک روش مورد استفاده برای کاشت مو ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. بنابراین برای انتخاب تکنیک کاشت مو مناسب باید ابتدا معاینات مورد نیاز انجام شود، الگوی ریزش مو مشخص شود و بر حسب نیاز زیباجو بهترین روش کاشت مو انتخاب شود. به هر حال کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین و البته مناسب ترین روش های کاشت مو است که می تواند رضایت شما را به دست آورد.

  1.   اولین دلیل پرطرفدار بودن روش FIT طبیعی بودن نتیجه این روش است. از آنجایی که متخصصان در این تکنیک از دستگاه های به روز و پیشرفته بهره می برند و طبیعی ترین زوایای کاشت را طراحی می کنند، نتایج آن کاملا طبیعی است.
  2.   دلیل دوم این است که کاشت مو به روش FIT یک روش بسیار کم تهاجمی بوده و کمترین عوارض را در پی دارد. در این تکنیک  از ابزارهای ظریف و با جزئیات زیاد استفاده می شود که باعث می شود در طول عمل یا بعد از آن عوارض کمتری احساس کنید.
  3.   سومین دلیل پرطرفدار بودن این روش را می توان تراکم بالای مو بعد از این عمل عنوان کرد. به طوری که متقاضیان کاشت مو با مشاهده نتایج این روش در سایر افراد، به این تکنیک متمایل می شوند.

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش FIT چه کسانی هستند ؟

کاشت مو به روش FIT برای کسانی که مایل اند بهترین نتایج را از کاشت مو کسب کنند مناسب است. در این روش کم پشتی موها به طور دائمی جبران می شود و موهای کاشته شده ضد ریزش خواهند بود. به همین دلیل افرادی با شرایط زیر، می توانند از روش FIT برای برطرف کردن کم پشتی و طاسی مو استفاده کنند.

  •     افرادی که دچار ریزش موی ارثی- هورمونی یا آلوپسی آندروژنی شده اند
  •     کسانی که به دلایلی مثل زخم، شکستگی، بیماری های پوستی، شیمی درمانی یا سوختگی دچار ریزش مو شده اند
  •     افرادی که از تراکم موهای خود راضی نیستند
  •     کسانی که یک بار از روش دیگری برای کاشت مو استفاده کرده اند اما نتایج آن رضایت بخش نبوده است

علاوه بر این کاشت مو به روش FIT در برخی افراد ممکن است ایده آل نباشد. بنابراین افرادی که معرفی می کنیم باید قبل از کاشت مو تمام شرایط خود را در نظر بگیرند و با چند پزشک مشورت کنند.

  •     کسانی که ریزش موی سکه ای یا بدون الگو مشخص دارند.
  •     افرادی که اختلال وسواس موکنی (تریکوتیلومانیا) دارند.
  •     بانوانی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند.
  •     کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند.
  •     افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری پوستی خاصی دارند.
  •     کسانی که به بیماری های مربوط به سیستم ایمنی مبتلا هستند.

 

آشنایی با روش کاشت موی FIT

مراحل کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT شامل مشاوره، استخراج فولیکول ها، آماده سازی گرافت ها و نهایتاً کاشت گرافت ها می باشد. مدت زمان تمام این مراحل به صورت متوسط 4 تا 8 ساعت به طول می انجامد و در برخی کلینیک ها ممکن است به دو جلسه تقسیم شود. شرح این مراحل شامل:

  • مشاورهدر جلسات مشاوره پزشک وضعیت زیباجو را بررسی می کند و تمام ابعاد را در نظر می گیرد. قبل از هر چیز بررسی می کند که آیا کاشت مو برای فرد یک راهکار مناسب است؟ بعد از بررسی این مسئله، بهترین روش کاشت مو برای فلرد بررسی می شود. معمولاً قبل از کاشت مو باید ریزش مو به طور کامل قطع شود. علاوه بر این خطوط کاشت مو طراحی می شود و با توجه به انتظارات زیباجو، پزشک بهترین مدل و زاویه کاشت مو را انتخاب می کند.
  • استخراج فولیکول هایکی از مهم ترین مراحل کاشت مو به روش FIT مرحله برداشت فولیکول هاست. در این مرحله ریشه های مو که به عنوان فولیکول شناخته می شوند، برداشت می شوند. این فولیکول ها در دسته های 1 تا 5 تایی قرار می گیرند و برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرند. به این منظور از موهای بانک مو استفاده می شود که در پشت و کنار سر قرار دارند.

در کاشت مو به روش FIT به دلیل دقت و ظرافت بالا، برداشت مو ممکن است چند جلسه به طول بیانجامد. در واقع این روش از دستگاه های میکرو سایز و دقیقی استفاده می شود که بدون درد و خونریزی گرافت های مو را استخراج می کنند؛ قاعدتاً باید انتظار صرف زمان بیشتری نسبت به سایر روش ها هم این مرحله باشیم.

  • آماده سازی فولیکول ها برای کاشتدر این مرحله واحدهای فولیکولی از نظر سلامت بررسی می شوند و اگر لازم باشد آنها را زیر میکروسکوپ ترمیم می کنند. سپس گرافت ها را داخل یک مایع نگهدارنده مخصوص نگه می دارند که باعث حفظ بافت زنده می شود. اصولاً واحدهای فولیکولی بعد از آماده سازی در دسته های چندتایی گرفته و نام گرافت را به خود می گیرند.
  • پیوند گرافت هادر مرحله آخر گرافت ها برای کاشت آماده اند و تنها به دستگاه پیوند احتیاج دارند. این دستگاه میکرو ایمپلنت است که سوراخ هایی به قطر کمتر از 1 میلی متر در پوست سر ایجاد می کند. این سوراخ ها به هیچ وجه موجب خونریزی نمی شوند و تنها ممکن است آثار قرمزی را به جای بگذارند. گرافت ها در دسته های چندهایی داخل این گرافت ها قرار می گیرند.

زاویه و عمق کاشت مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند دوام و زیبایی موها را تضمین کند. مهارت جراح نقش بسیار برجسته ای در زاویه کاشت مناسب موها و طبیعی بودن آنها دارد.

مزایا روش کاشت موی FIT

قطعاً محبوبیت و پرتقاضا بودن به دلیل مزایایی است که این روش نسبت به سایر روش ها دارد؛ در واقع اگر تکنیک FIT مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش ها نداشت، زیباجویان تا این حد از عمل زیبایی خود رضایت نداشتند. مهم ترین مزایای  این روش شامل:

  •     عدم ایجاد جای زخم و اسکار هم در نواحی کاشت و هم در ناحیه برداشت مو اولین مزیت این روش است
  •     در این روش احتیاجی به تراشیدن کامل موها نیست و به همین دلیل با استقبال زیادی به خصوص در بانوان مواجه خواهیم بود
  •     کوتاه بودن دوران نقاهت و سهولت مراقبت های بعد از کاشت مو
  •     نتایج بسیار ایده آل به دلیل ظرافت دستگاه هایی که در کاشت مو نقش دارند
  •     دستیابی به مدل موی مد نظر زیباجو
  •     امکان تکرار جراحی زیبایی به منظور ایجاد تراکم بیشتر و طبیعی تر
  •     روش بدون خونریزی و عدم احتیاج به استفاده از پانسمان
  •     عدم مشاهده عوارض جدی و شدید

 

آشنایی با روش کاشت موی FIT

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش FIT

برای حصول بهترین نتیجه بعد از کاشت مو به روش FIT لازم است مراقبت هایی که بعد از این جراحی لازم است را به دقت رعایت کنید. این مراقبت ها به کاهش عوارض و نگرانی های شما نیز کمک می کند. البته باید گفت که مراقبت های بعد از کاشت مو در روش FIT به مراتب کمتر از سایر روش هاست. مهم ترین مراقبت ها شامل:

  •     برای خواب درست باید سر را بالاتر از تنه قرار داده و به محل پیوند مو فشار وارد نکنید
  •     چند روز اول دوره نقاهت را باید در منزل بمانید و فقط استراحت کنید
  •     محل کاشت را نباید لمس کنید و حتی بخارانید
  •     از شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز می کند استفاده کنید
  •     برای شستشوی سر حتما با پزشک مشورت کنید و حتی المقدور اولین شستشو را در کلینیک انجام دهید
  •     رفتن به استخر، سونا و جکوزی تا زمانی که پزشک اجازه نداده ممنوع است
  •     سعی کنید کاهش درد از داروهای مسکن استفاده نکنید
  •     تا 45 روز از ورزش و فعالیت های سنگین اجتناب کنید
  •     مصرف آب، میوه و سبزیجات را تا بهبودی کامل افزایش دهید
  •     مصرف دخانیات و الکل را حداقل تا 2 هفته قطع کنید

نتایج کاشت مو با تکنیک FIT

نتایج کاشت مو به روش FIT تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد. مقدار بانک موی در دسترس، کلینیکی که انتخاب می کنید و سطح مراقبت های بعد از عمل می تواند کیفیت  کاشت مو را تعیین کند. سرعت پیوند گرافت ها در این روش کمتر است اما نسبت به سایر روش ها امکان ایجاد تراکم بیشتری وجود دارد. عوارض کاشت مو تقریبا 3 تا 14 روز دوام دارند و پس از این دوره محو می شوند.

2 تا 3 ماه بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده دچار ریزش می شوند و این جزئی از روند طبیعی کاشت مو است. بنابراین لازم نیست نگران ریزش موی خود باشید. اما از ماه سوم فولیکول ها شروع به رشد می کنند و شما می توانید افزایش تراکم موهایتان را مشاهده کنید؛ به طوری که یک سال بعد از کاشت مو از نتایج خارج العاده آن  و تراکم بالای موهای خود شگفت زده خواهید شد.

حقایقی در مورد کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT هم در آقایان و هم در بانوان نتایج رضایت بخشی دارد و از آنجایی که به تراشیدن مو احتیاج ندارد، متقاضیان به راحتی می توانند از این تکنیک استفاده کنند. علاوه بر این باید گفت که این تکنیک علاوه بر کاشت مو، برای کاشت ابرو و ریش نیز کاربرد داشته و نتایج خود را به اثبات رسانده است.

اما مهم ترین عاملی که تعیین کننده سطح رضایت شما از کاشت مو است، انتخاب کلینیک معتبر و با سابقه است. اگر به دنبال یک کلینیک مورد اعتماد برای کاشت مو هستید، ما کلینیک زیبایی رویان سلامت را به شما معرفی می کنیم. این کلینیک خدمات تخصصی کاشت مو را در سطح استانداردهای بین المللی ارائه می کند و در تمام مراحل کسب رضایت زیباجویان را هدف قرار می دهد. شما عزیزان می توانید از راه های ارتباطی زیر با کلینیک رویان سلامت تماس برقرار نمایید.

  • خط ویژه : ۴۱۹۳۶-۰۲۱
  • خط مستقیم : ۲۲۸۸۵۸۹۰ – ۰۲۱
  • مشاور کاشت مو : ۰۹۱۹۰۱۲۵۴۶۰
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qMTFnUuf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه