شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی از جمله تجهیزات و ماشین آلاتی است که از آن به منظور تسریع روند خشک شدن انواع مختلفی از میوه و سبزیجات برگی/غیربرگی استفاده می شود. دستگاه خشک کن میوه در برند و مدل های مختلفی برای مصارف خانگی و یا کارگاهی تولید شده و افراد بنا بر نیاز و بودجه در اختیار می توانند از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد دستگاه میوه خشک کن مورد نظر خود برای درآمد زایی و کسب سود بیشتر بهره ببرند.

دستگاه میوه خشک کن خانگی بخریم یا صنعتی؟

انواع دستگاه های میوه و سبزی خشک کن

دستگاه خشک کن میوه را به لحاظ تکنیکی و نوع تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت آنها میتوان در دسته های مختلفی تقسیم نمود که ویژگی و کارایی هر یک از انواع میوه خشک با دیگری تفاوت هایی داشته و برای انجام کاری مشخص تولید شده اند. کمیت و کیفیت محصول ورودی و خروجی از دیگر مشخصه های مهم در شناخت و دسته بندی مدل های مختلف دستگاه میوه و سبزی خشک کن است که افراد با درنظر گرفتن حجم تقاضای بازار و یا نیاز خود در خصوص ظرفیت محصولات تولیدی، دستگاه مشخصی را برای تهیه سفارش مشتریان خریداری می نماید.انواع این دستگاهها به این شرح هستند:

- دستگاه میوه خشک کن خانگی

- دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی 

ویژگی های دستگاه میوه خشک کن خانگی

مصرف روزانه میوه در بسیاری از خانواده ها باعث شده است که آنها برای کاهش هزینه های خود از میوه ها و سبزیجات خشک که طول عمر و ماندگاری بیشتری دارند، استفاده نمایند. از همین رو، فروشندگان و تولیدکنندگان زیادی در سراسر کشور با آگاهی از چنین نیاز و خواسته ای در بازار محصولات غذایی، برای تولید انواع مختلفی از میوه ها، سبزیجات و گیاهان دارویی اقدام نموده اند. همزمان با پیشرفت دانش و تکنولوژی، دستگاه های میوه خشک کن در تیپ و مدل های مختلف آن مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته و از طریق قابلیت های در نظر گرفته شده برای هریک از این دستگاه ها می توان فراورده های متنوعی از انواع میوه و سبزیجات را در منازل و یا کارگاه های تولیدی کوچک و متوسط برای عرضه و فروش در بازار مهیا نمود. دستگاه خشک کن میوه خانگی همان طور که از نام آن مشخص است برای مصارف خانگی کاربرد داشته و حجم اندک یا متوسطی از انواع میوه را برای مصرف شخصی در مدت زمانی اندک و باکیفیت مطلوب واحدهای تولیدی بزرگ خشک می کند. نحوه راه اندازی و کار با دستگاه میوه خشک کن خانگی بسیار راحت و آسان بوده و با توجه به تیپ و مدل دستگاه خریداری شده، حرارت ناشی از نیروی برق و یا گاز مصرفی برای تبخیر آب و خشک نمودن حجم مشخصی از انواع میوه و سبزیجات به صورت یکنواخت در فضای بین قفسه های داخل آن پخش می گردد.

ویژگی های دستگاه خشک کن میوه صنعتی 

این نوع دستگاه های میوه و سبزی خشک کن با توجه به ویژگی و ظرفیت بالای در نظر گرفته شده برای هریک از مدل های مختلف آن را میتوان در کارگاه ها و کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار داد. دستگاه های میوه خشک کن صنعتی معمولا به صورت تک کابین و یا چند کابین در ابعاد مختلف طراحی و تولید شده و از سوخت مصرفی گاز و یا برق برای راه اندازی آن استفاده می شود. جنس بدنه و سینی های دستگاه خشک کن میوه و سبزی صنعتی بسیار باکیفیت بوده و در برابر هرگونه فشار و یا ضربه احتمالی به راحتی آسیب نخواهد دید. 

دستگاه میوه خشک کن خانگی یا صنعتی؟

 دستگاه میوه خشک کن خانگی بخریم یا صنعتی؟

هنگام خرید دستگاه میوه و سبزی خشک کن ممکن است این سوال برایتان پیش آید که تفاوت میان دو نوع خانگی و صنعتی آن در چیست؟ و برای راه اندازی یک کسب و کار پرسود باید به سراغ دستگاه میوه خشک کن خانگی رفت یا صنعتی؟ همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد، دستگاه های نوع خانگی به دلیل محدودیت در ابعاد و ظرفیت در نظر گرفته شده برای هر یک از مدل های آن، در هر پارت قادر به تولید حجم اندکی از فراورده های میوه و یا سبزیجات خشک هستند که استفاده از آن ها برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی قابل توجیه است. این موضوع در حالیست که ابعاد و ظرفیت دستگاه های خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی در مقایسه با نمونه های خانگی بسیار تفاوت چشمگیری داشته و بعد از بارگیری ورق های میوه و سبزیجات درون سینی های هر قفسه از محفظه کابین دستگاه در هر پارت میتوان شاهد تیراژ بالایی از محصولات تولید برای عرضه و فروش در بازار بود. کیفیت محصولات و سرعت فرایند خشک کردن در هر دو نمونه خانگی و صنعتی از دستگاه های میوه خشک با هم برابری داشته و افراد جویای کار تنها با خرید یک دستگاه میوه خشک کن برای منزل، مغازه و یا کارگاه های تولیدی کوچک خود می توانند در مدتی مشخص به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنند.

کاربرد دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی

در همین ابتدا باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر چند در نام این دستگاه از عناوین میوه و یا سبزی یاد شده است؛ اما کارایی دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی به دلیل ویژگی ها و قابلیت های در نظر گرفته برای ساخت آن چیزی فراتر از حد انتظار بوده و نه تنها انواع میوه و سبزیجات مختلف، بلکه محصولات و فرآورده های غذایی نظیر گوشت، ماهی، غلات و .. را نیز میتوان به وسیله مدل های مختلف این دستگاه خشک نمود. لواشک خانگی و گرانولا از دیگر محصولات تولیدی توسط دستگاه میوه خشک کن خانگی بوده و برخی از کارخانجات و کارگاه های تولیدی با بهره مندی از امکانات و قابلیت های نوع صنعتی دستگاه خشک کن مورد نظر به سراغ تولید محصولاتی نظیر تِمپه اندونزیایی و ناتوی ژاپنی ( از فراورده های تخمیری سویا )، ماست تازه و یا سایر رسپی هایی که نیازمند دمای ملایم اما همیشگی هستند، می روند. شکل سینی ها در کاربرد دستگاه خشک کن تاثیر گذار است، به گونه ای که از سینی های گرد معمولا به منظور خشک نمودن انواع مواد غذایی نظیر میوه، سبزی، گوشت و ... و همچنین از سینی های چهار گوش برای تهیه ماست و لواشک استفاده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی 

مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی را میتوان در چند مورد خلاصه نمود؛ بطور مثال کیفیت و سلامت مواد مغذی، ویتامین و آنزیم های موجود در میوه و خوراکی ها طی فرایند خشک شدن محفوظ مانده و تنها آب میان بافتی آن ها بر اثر حرارت تبخیر خواهد شد. همچنین محصولات تولیدی کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و برخلاف مواد غذایی خشک شده یا کنسروی کارخانه ای از هیچ گونه طعم دهنده نظیر نمک و قند اضافه و یا نگهدارنده های سولفوری برای تهیه آن ها استفاده نشده است. سرعت بالا و صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه از دیگر مزایای خرید و استفاده از دستگاه های خشک کن خانگی و صنعتی است و تمامی میوه های اضافه موجود در خانه را می توان به وسیله این دستگاه به سرعت خشک نمود تا ماندگاری آن ها افزایش یابد. راحتی کار با دستگاه میوه خشک کن خانگی نیز به عنوان یکی دیگر از امتیازات کاربردی آن به حساب آمده و همچنین به آسانی با خشک نمودن میوه و سبزیجات مختلف می توان درآمد کسب کرد.

نکات مهم جهت خرید دستگاه خشک کن میوه

 دستگاه میوه خشک کن خانگی بخریم یا صنعتی؟

دقت به ظرفیت و اندازه دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی با توجه به میزان انتظارات فرد برای استفاده از قابلیت های آن و همچنین مساحت فضای محیط (منزل، مغازه، کارگاه یا کارخانه) بسیار مهم و حائز اهمیت است، به طوری که حتما به هنگام خرید باید چنین مشخصه هایی مد نظر قرار داد. از سوی دیگر، تعداد و سایز سینی های دستگاه میوه و سبزی خشک کن نیز بر حسب اندازه و مدل آن متفاوت بوده و هر شخص بر حسب نیاز و بودجه خود می تواند برای خرید یکی از مدل های مختلف این دستگاه در ابعاد مشخص اقدام نماید. از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی و صنعتی به نوع سوخت مصرفی آنها مربوط می شود که در سه نوع برقی، گازی و یا گازوئیلی در بازار موجود هستند. استفاده از دستگاه های دوخت پلاستیک و سایر تجهیزات بسته بندی در کنار دستگاههای میوه و سبزی خشک کن نیز می تواند باعث افزایش جذابیت، کیفیت و ماندگاری محصولات تولیدی و فروش بیشتر آن ها شود.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی و خانگی 

هزینه ای که افراد بابت خرید دستگاه میوه خشک باید بپردازند، بر حسب نوع، مدل، برند، کارایی، ظرفیت و دیگر مشخصه های فنی و ظاهری محاسبه شده و تعیین قیمت ثابت و مشخص با توجه به عوامل ذکر شده و همچنین شرایط اقتصادی کشور و نوسانات بازار ارز تقریبا کاری غیرممکن به نظر می رسد. از همین رو، افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی و مشخصات دستگاه مورد نظر خود و همچنین قیمت به روز رسانی شده آن باید به سایت ویترین نت مراجعه نموده و در صورت اطمینان از محصول انتخابی خود، آن را خریداری نمایند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4VDRgmfW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه