دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

صنایع موتوری بایرن نامی است که امروزه به صورت خلاصه BMW نامیده می شود. این غول دنیای اتومبیل های لوکس در سال 1916 توسط فرانتس یوزف پوپ بنیانگذاری شد. دفتر مرکزی این برند در مونیخ قرار داشته و کارمندان آن حدود 106 هزار نفر است. براساس آمارهای رسمی BMW یکی از مطمئن ترین تولیدکنندگان خودرو در کنار آئودی و بنز محسوب می شود.

این غول دنیای خودرو و موتورسیکلت علاوه بر تولید محصولات تحسین برانگیز، شرکت مادر رولز-رویس و مینی نیز محسوب می شود. صاحب امتیاز رولز-رویس در کنار آئودی و بنز سه قهرمان صنعت خودروی آلمان، در اصطلاح German Big  را تشکیل داده اند. ماجرای شکل گیری و کسب موفقیت بین المللی این برند بدون شک راهنمای مناسبی برای کارآفرینان سراسر جهان خواهد بود. در ادامه ایده حاضر به بررسی صفر تا صد BMW خواهیم پرداخت.

برای شروع بحث بهتر است سری به تاریخچه این شرکت و موسسان اولیه اش بیندازیم. BMW در سال 1916 توسط فرانتس یوزف پوپ، کارب رپ و کامیلو کاستیگلیونی تأسیس شد. در ابتدا این غول خودروسازی در زمینه صنعت هواپیمایی مشغول به فعالیت بود. با این حال رویای پرواز این شرکت بیشتر از دو سال ادامه پیدا نکرد.

در سال 1918 و پس از جنگ جهانی اول، با توجه به تغییرات پیش آمده برای آلمان،BMW  مجبور به توقف خط تولیدش شد. پس از این تولید موتورسیکلت در اولویت مدیران شرکت قرار گرفت. شاید جالب باشد که تا اینجای کار هیچ خبری از آن برند لوکسی که در ذهن مان داریم، نیست. در واقع بسیاری از برندهای معتبر مانند لامبورگینی در زمینه خودرو، ابتدا از تولید محصولات مختلف کار خود را شروع کرده و سپس تبدیل به غول های کنونی شدند.

اندکی پس از شروع تولید موتورسیکلت در سال 1930 شرایط رکن اصلی German Big 3 تغییر یافت. در این سال ها با توجه به شروع تغییرات مختلف در زمینه سیاست های آلمان، مجوز بازگشت به صنعت هواپیمایی برای این شرکت صادر شد.

اگرچه باید توجه داشت که این شرایط دیری نپایید و پس از مدت کوتاهی ماجراجویی BMW در صنعت هواپیمایی خاتمه یافت. از این نقطه تا سال 1959 این برند مشغول تولید موتورسیکلت های خود بود. در این سال بحران مالی عظیمی که گریبان شرکت را گرفت، مدیران ارشد را مجاب به شانس آزمایی در بازاری جدید کرد. این بازار جدید عبارت بود از ورود به عرصه خودروسازی؛ بازاری که BMW  در آن به موفقیت های رویایی دست یافت.

حوزه تولید اتومبیل یکی از دشوارترین عرصه های موجود در آن مقطع محسوب می شود. با این حال برند آلمانی به منظور تهیه موتور خودروهای خود از طرح های هواپیماهایش بهره برد. بر این اساس با اعمال بازبینی های اساسی،BMW  تبدیل به نخستین شرکتی شد که موتورهایی براساس طرح های هواپیما برای اتومبیل ها تولید کرده است.

سال 1966 مقطع مهمی برای شرکت بود. در این سال با تصمیم هیأت مدیره برند هانس گلس خریداری و به عنوان بخش تولید اتومبیل انتخاب شد. نخستین خودروی تولیدی شرکت DIXI نام داشت و موتورش با تقلید از طراحی موتور آستین 7 کشیده شده بود. پس از این و با افزایش محبوبیت غول آلمانی پروژه ورود به بازار آمریکا در سال 1992 به اجرا درآمد. در این سال بیشترین نرخ سرمایه گذاری BMW به ایالت کالیفرنیا معطوف شد.

اگرچه ورود به بازار پر فراز و نشیبی مانند آمریکا ریسک خاص خود را دارد، اما برای شرکتی با رویاهای بزرگ و برنامه ای دقیق غیر ممکن، ممکن است. در سال 2012 و با رأی 25 میلیون کاربر برند BMW به عنوان موفق ترین تولیدکننده سال شناخته شد. دستیابی به چنین جایگاهی نزدیک به یک سده طول کشید، اما برنامه ریزی منسجم و تلاش فراوان این امر را ممکن ساخت.

در حال حاضر بازارهای خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی و روسیه تحت سیطره این غول آلمانی هستند. توسعه بازارها یکی از راهکارهای اصلی شرکت به منظور مقابله با رکود سال های اخیر بوده است؛ شیوه ای که توسط بسیاری از شرکت های دیگر نیز دنبال شده است.

در زمینه حمایت از رویدادها و تیم های مختلف اسپانسرینگ المپیک آمریکا و لیگ های ورزشی مختلف را می توان نام برد. آنچه مسلم است اینکه شرکت های بزرگ از قبیل BMW به خوبی نسبت به جایگاه ویژه ورزش در میان افراد آگاه  هستند. بر همین اساس پروژه های دیگری از قبیل شرکت در مسابقات فرمول یک نیز سال هاست پیگیری می شود.

پرسش هایی برای پیشرفت

- BMW راه پرپیچ و خمی را برای کسب موفقیت طی کرده است. به عنوان یک پرسش اساسی می توان به برنامه بلندمدت شرکت ها اشاره کرد و پرسید اولویت کدام طرح تان بیشتر است؟ برنامه کوتاه مدت یا بلند مدت؟ پاسخ مثبت به برنامه کوتاه مدت نشان دهنده وجود مشکلات اساسی در ایده های تان است.

- همانطور که اشاره شد، حضور در رویدادهای ورزشی یکی از ارکان اصلی بازاریابی و تبلیغات شرکت های بزرگ است. پرسش اصلی اینجاست که برنامه اصلی برای حضور در رویدادهای ورزشی چیست؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UGcah0Wd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه