شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایجاد پرچین به دور ریسک های کسب و کار

6 سال پیش ( 1396/4/6 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی  

گمان نمی کنم ورود به هیچ کسب وکاری بدون ریسک پذیری و مواجهه با موقعیت های خطرناک امکان پذیر باشد. در واقع به گفته جان کوتر، استاد کارآفرینی دانشگاه آکسفورد، در دنیای امروز ما مواجه با انتخاب هایی هستیم که بیشتر شبیه به شرط بندی های نیمه آگاهانه است؛ فعالیت حرفه ای نیز از چنین شرایطی دور نیست. از سوی دیگر اگر بخواهیم توجه زیادی به کسب اطلاعات دقیق از موقعیت موجود و چشم انداز پیشرو کنیم، از جریان تغییرات دور خواهیم شد. وضعیت اخیر در نوشته شکسپیر در مکبث به خوبی بیان شده است: کشاورز در انتظار محصول مناسب و سود خود را به دار آویخته است.

با این حساب تردیدی در لزوم دست به کار شدن، هرچند با اطلاعات اندک، نیست. در عین حال که تردید بیش از حد برای شناخت محیط کسب وکار خطرناک است، بی توجهی به آن نیز می تواند حادثه آفرین باشد. بر همین اساس در ادامه ایده حاضر به بررسی چند راهکار مناسب به منظور کاهش مقدار ریسک ممکن در انواع کسب وکارها خواهیم پرداخت.

• نخستین خطری که در حوزه کسب وکار صاحبان، سرمایه گذاران و کارمندان را تهدید می کند، احتمال ضررهای وحشتناک است. بر همین اساس در اینجا چنین خساراتی را به دو نوع تقسیم کرده ایم؛ نخست آن دسته از حوادثی که شامل آتش سوزی و تخریب ساختمان شرکت و مصدومیت کارگزاران می شود و دوم ضررهای مالی ناشی از تغییر اوضاع و شرایط. در مورد نخست باید به ضرورت استفاده از نیروهای متخصص و ماهر به منظور کاهش خسارات جانی (در کسب وکارهایی مانند ساختمان سازی و ترمیم  بناهای تاریخی) اشاره کرد.

همچنین استفاده از خدمات شرکت های بیمه معتبر نیز در هزینه های ناشی از چنین اتفاق هایی شما را یاری خواهد کرد. در خصوص مورد دوم باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد. در واقع امروزه فرهنگ استفاده از بخش های R&D یا همان مرکز توسعه و تحقیقات در بسیاری از برندها جا افتاده است، با این حال کمک گرفتن از مشاوران اقتصادی و تحلیلگران بازار کاری است که هنوز در میان برندهای متوسط و نوپا طرفدار چندانی ندارد.

در همین راستا با توجه به بودجه در دسترس تان بهتر است از توصیه های مشاوران مناسب استفاده کنید. همچنین مانند مورد نخست، استفاده از بیمه های مختلف در زمینه جبران خسارات مالی شدید نیز می تواند مؤثر باشد.

• دومین مشکل عمده ای که لازم است در این ایده مورد بررسی قرار گیرد، مسئله امنیت اطلاعات است. اگر صادقانه بخواهیم بحث کنیم، دنیای امروز در اصطلاح عصر ارتباطات و فناوری نام دارد. بر همین اساس هماهنگی با آخرین دستاوردهای تکنولوژی در همه ابعاد از جمله کسب وکار ضروری به نظر می رسد. با این حال این سازگاری با محصولات جدید لزوما بدون هزینه نیست.

مهم ترین خطر و هزینه ای که این هماهنگی کسب وکارها را مردد ساخته، ماجرای سرقت اطلاعات و هک سرورهای شرکتی است. اگرچه در ساحت کسب وکارهای کوچک این امر چندان مهم به نظر نیامده و اصولاً پای اطلاعات مهمی در میان نیست، اما در مقیاسی وسیع تر هر جزء کسب وکار و به تبع اش اطلاعات موجود در آن زمینه مهم، حیاتی و البته محرمانه محسوب می شود. در این زمینه راهکارهای ساده و تخصصی وجود دارد.

یکی از ساده ترین راهکارها استفاده از مرکز بارگذاری اسناد خصوصی است. به عنوان مثال استفاده از شبکه های عمومی مانند Dropbox خطر هک شدن را نیز در پی دارد. به جای انتخاب این گزینه ایجاد یک شبکه خصوصی و داخلی برای محیط شرکت منطقی و امن تر به نظر می رسد.

همچنین علاوه بر حفاظت از اطلاعات اینترنتی باید فکری به حال اسناد فیزیکی نیز کرد. در همین راستا برخی شرکت ها به طور کامل استفاده از لوازم الکترونیکی غیرضروری را در بخش اسناد محرمانه شرکت ممنوع کرده اند. با این حال استفاده از کارمندان محدود و با سابقه در این بخش راهکار بهتری به نظر می رسد.

• نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد، مسئله اهمیت بررسی نمودارها و تحلیل های ارائه شده از سوی بخش های مختلف شرکت است. این نمودارها اغلب اوقات دربردارنده اطلاعات نسبتا دقیق و مفیدی هستند که با استفاده از آنها احتمال کسب موفقیت در بازارهای بی ثبات جهانی بیشتر خواهد شد. با این حال توجه داشته باشید که اطمینان بیش از حد به چنین آمارهایی نتیجه عکس در پی دارد. نکته مهم در این میان برقراری تعادل مناسب میان آمارهای ارائه شده و مشاهدات شخصی تان به عنوان صاحب کسب وکار از شرایط موجود است.

پرسش هایی برای پیشرفت

کاهش ریسک های موجود در عرصه کسب وکار نیازمند شناسایی دقیق اهداف تان است. به عبارت بهتر برای انجام هر کاری اولویت بندی و متمایز ساختن اهداف اصلی ضروری است. بر همین اساس می توان برنامه بهتری برای کاهش ریسک های موجود و دستیابی آسان تر به اهداف ریخت. پرسش اصلی در ایده حاضر به این صورت خواهد بود: اهداف اصلی شرکت تان چیست؟ اگر این اهداف را شناسایی نکرده اید، اکنون زمان دست به کار شدن است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/24Nnw5HC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه