پنجشنبه, ۲۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Thu, 11 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

1- شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود

شعار تبلیغاتی باید به آسانی به خاطر سپرده شود و دیر از ذهن ها فراموش شود. برای به خاطر سپاری آسان یک شعار می توان از کلمات موزون و جناس و شعرگونه استفاده کرد.

به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در آگهی های تبلیغاتی خود از واژه های شعرگونه و تصاویر متحرک استفاده می کنند.

2- شعار تبلیغاتی تا حد امکان کوتاه باشد

هرچه شعار تبلیغاتی کوتاه تر باشد، تبلیغ مؤثرتر خواهد بود و تأثیر بیشتری بر مشتری می گذارد و بهتر به یاد می ماند.

به یاد داشته باشید بهترین شعارهای دنیا معمولا پنج کلمه بیشتر نیستند.

3- شعار تبلیغاتی باید عامیانه باشد

اگر مردم عادی مشتریان شما هستند از کلمات تخصصی و حرفه ای استفاده نکنید، همچنین بهتر است شعار شما احساسی باشد تا منطقی زیرا بیشتر خریدها احساسی هستند تا منطقی.

4- شعار تبلیغاتی باید حداقل یک مزیت و برتری را نسبت به رقبا بیان کند

باید با شنیدن شعار تبلیغاتی پی به مزیت رقابتی برد، همچنین نیازی از مشتری را که می تواند برطرف کند مشخص کرد.

به شعاری که تاژ برای خود انتخاب کرده و بر کیفیت محصول اشاره دارد دقت کنید؛ «همیشه کیفیت، همیشه تاژ.» درحالی که رقیبش شامپو پرژک این شعار را انتخاب کرده «طبیعت منشأ پاکیزگی.»

5- شعار تبلیغاتی باید باورپذیر باشد و دور از ذهن نباشد

اگر یک شعار آنقدر دور از واقع باشد که تمسخر شنونده را برانگیزد و در او احساس منفی ایجاد کند، در فروش تأثیر منفی ایجاد می کند. برای مثال می توان به شعار قبلی چسب رازی اشاره کرد؛ «چسب رازی، بهترین چسب دنیا.»

آیا به نظر شما چسب رازی بهترین چسب دنیاست؟

به همین منظور چسب رازی شعار خود را تغییر داده است، به طوری که دور از ذهن نباشد و همچنین موزون بودن خود را حفظ کند. به دو کلمه متناسب رازی و راضی دقت کنید؛ «همه راضی، از چسب رازی.»

مثال دیگر شرکت هواپیمایی مالزی که چندی پیش یکی از هواپیمای شرکت ناپدید شد و هیچ خبری از آن نشد.

پس  از ین ماجرا شرکت جهت افزایش مشتریان خود شعار زیر را انتخاب کرد؛ «اگر نمی دانید به کجا می خواهید سفر کنید، پروازهای مالزی را انتخاب کنید.»

انتشار این شعار باعث خشم بازماندگان قربانیان هواپیمای ناپدید شده مالزی شد که در نهایت شرکت مجبور شد شعار خود را حذف کند.

6- شعار تبلیغاتی باید متمایزکننده محصول یا خدمات باشید

شعار تبلیغاتی باید تفاوت یک محصول با محصول های شرکت رقیب را به  روشنی نشان دهد. برای مثال می توان شعار زیر را ذکر کرد.

بس: با بس تفاوت را احساس کنید.

پروشه: جایگزینی نیست.

فولکس واگن: کوچک فکر کنید.

آی مکس: بزرگ فکر کن.

7- شعار تبلیغاتی قابل  استفاده توسط رقبا نباشد

شعار تا حد امکان به گونه ای طراحی شود که نام برند را در خود داشته باشد و برای دیگر رقبا قابل  استفاده نباشد. مثلاً:

- سن ایچ و دیگر هیچ

- مهنام، خوشمزه و خوشنام

- فقط بیک مثل بیک می نویسد.

و در نقطه مقابل می توان به شعار تبلیغاتی شرکت یخچال سازی امرسان اشاره کرد؛ «زیبا جادار مطمئن.»

یا شرکت پاکسان و چرخ  خیاطی کاچیران که از یک شعار تبلیغاتی استفاده کرده اند؛ «کاچیران به اقتصاد خانواده می اندیشد و پاکسان به  سلامت خانواده می اندیشد.»

در این شعار اصلا به نام برند و ویژگی متمایز اشاره نشده است، همچنین شعار تبلیغاتی شامپوهای سان سیلک «سان سیلک یعنی زندگی منتظر نمی ماند.»

این شعار با محصول هیچ مرتبط نبوده و همچنین حس بی تفاوتی یا حتی منفی را در شنونده القا می کند.

8- شعار تبلیغاتی باید احساسات یا حس غرور را در مشتریان تشدید کند

مصرف کننده پس از شنیدن شعار تصور کند در صورت استفاده از محصول احساس خوبی خواهد داشت. مثلاً:

- بانک کارآفرین: دانش جهانی راه حل ایرانی

صابون پیرس: آماده شوید تا به بانوی زیبا تبدیل شوید

لورئال: چون شما ارزشش را دارید

شامپو بچه جانسون: اشک بس است.

و در نقطه مقابل شعارهایی هستند که خنثی بوده و هیچ ارزش حسی ندارند. مثلاً تبلیغ پوشاک هاکوپیان؛ «همگام با پیشگامان صنعت پوشاک جهان.»

9- شعار تبلیغاتی باید مشتری را به عمل و کاری دعوت  کند

مثلا شرکت اپل از مخاطبش می خواهد که متفاوت فکر کنند یا شرکت کوکاکولا؛ «کوکاکولا بنوشید، متفاوت فکر کنید.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XWCSes8c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارها
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d