یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

بازاریابی رویدادی چیست؟

8 سال پیش ( 1396/5/24 )
 

در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده اند، برخی از روش ها از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش ها و تاکتیک های بازاریابی اینترنتی روی آورده اند، چون برای بسیاری از کسب  وکارها نتیجه بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می کند.

به گزارش ibazaryabi بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود بهره می گیرند. رویداد در واقع به جمع شدن تعدادی از افراد کنار هم و صحبت حول یک موضوع خاص گفته می شود. برندها می توانند میزبان رویداد، شرکت کننده یا حامی رویدادها باشند.

چرا شرکت ها از بازاریابی رویدادی استفاده می کنند؟

همانطور که گفتیم یک استراتژی صحیح بازاریابی ترکیبی از استراتژی های بازاریابی آفلاین و آنلاین است. کسب وکارها سعی می کنند از هر راهی شده، رشد و توسعه پیدا کنند.

بازاریابی رویدادی نقش بسیار مؤثری در رشد کسب وکارها دارد، بنابراین شرکت ها علاقه مندند که از آن بهره مند شوند. در ادامه برخی از مزایای بازاریابی رویدادی را می خوانید.

برندینگ و افزایش آگاهی از برند

یکی از بزرگ ترین دلایل شرکت ها برای میزبانی یک رویداد ایجاد و ساخت هویت تجاری شان است.

شما با بازاریابی رویدادی قادر خواهید بود خود را از سایر رقبا متمایز و شناخته شده تر کنید.

74درصد از شرکت کنندگان رویدادها معتقدند که شرکت  آنها، برند و خدمات پس از رویداد آنها توسعه یافته است.

بیایید نگاهی به چند رویداد مهم در سراسر جهان بیندازیم و ببینیم چرا برندها در آنها شرکت می کنند؟

-هفته مد: یک برند سبک زندگی که می خواهد لوکس به نظر برسد.

- سوپرباول: برندهایی که می خواهند نام شان در کنار بزرگ ترین برندهای جهان دیده شود و به سیل مخاطبان آنها دست پیدا کنند.

- رویدادهای خیریه: برندهایی که می خواهند مسئولیت اجتماعی قبول کنند و دوست دارند از خیریه ها حمایت کنند.

- رویدادهای کارآفرینی: برندهایی که می خواهند نشان دهند برای رشد جامعه تلاش می کنند.

هنگامی که می خواهید رویدادی را میزبانی کنید، باید به این موضوع فکر کنید که مشتری شما کیست و حدس می زنید در چه رویدادهایی حضور پیدا کند؟

یکی دیگر از راه ها، ارتباط با خبرنگارانی است که در رویدادها حضور دارند. آنها می توانند سروصدای زیادی ایجاد کنند و توجهات را به سمت شما جلب کنند.

افزایش تعامل با مشتری با بازاریابی رویداد

هم اکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. همانطور که می دانید هیچ روش ارتباطی نمی تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود. بازاریابی رویدادی این امکان را برای شما و مشتریان تان فراهم می کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید و مسلما تأثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.

براساس تحقیقات، افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش پنج برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان می شود.

تولید سرنخ های بازاریابی

امروزه هیچ کدام از روش های بازاریابی به انداز ه بازاریابی دهان به دهان مؤثر و تأثیرگذار نیست.

بازاریابی رویدادی باعث سروصدای زیادی می شود و هر کسی که بخواهد در رویداد شرکت کند، مسلما به دنبال همراه است.

79درصد از بازاریابان آمریکایی مشتریان بالقوه خود را از رویدادها جذب می کنند.

شما باید اطلاعات کسانی که در رویداد شما شرکت کرده اند را ثبت کنید. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید باید سطح ارتباط مشتری با برند شما را نشان دهد. بدین ترتیب شما می توانید مشتریان بالقوه را از بین تعداد زیادی از افراد شرکت کننده شناسایی و با پیگیری های بعدی، آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

آموزش از طریق بازاریابی رویداد

65 درصد از برندها معتقدند که رویدادها به آنها کمک می کنند نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آنها معتقدند رویدادها (آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسب تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به طرق مختلفی می تواند صورت بگیرد؛ اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، می توانید وبینارهایی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید یا می توانید غرفه ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب وکار خود بپردازید. همه چیز به ایده های شما و مشتریان تان بستگی دارد.

افزایش مشتری از طریق بازاریابی رویداد

رویدادها بسیار اعتمادساز هستند. در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی ایفا می کنند.

مردم به برندهایی که از نزدیک با آنها آشنا هستند بیشتر اعتماد می کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها می توانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آنها بسیار زیاد شده است.

حتی وبینارهای آنلاین هم که اغلب با هدف آموزش صورت می گیرند، منجر به افزایش اعتماد می شوند. اعتماد باعث می شود تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RMEnsti9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه