سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه می دانیم که بالا بردن اعتماد به نفس از ویژگی های بسیار ضروری برای موفقیت در محیط کار است. ممکن است شما از صلاحیت و پشتکار لازم برای مفید بودن در کار خود برخوردار باشید، اما بدون بهره بردن از اعتماد به نفس قادر نخواهید بود با خیال راحت کارتان را انجام داده و بازدهی بالای خود را حفظ کنید.

اگر اعتماد به نفس تان پایین آمده یا دیگر خود را باور ندارید، جای نگرانی نیست، چرا که راه های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید با آنها اعتماد به نفس تان را تقویت کرده و با خیال راحت به کارتان ادامه دهید. در میان روش های مختلف برای تقویت خودباوری، ۹ روش وجود دارد که تأثیر مثبت و مطلوبی بر عملکرد افراد می گذارد و می توان با به کار بستن آنها، به اعتماد به نفسی پولادین دست پیدا کرد:

۱- فقط روی اعتماد به نفس خودتان تمرکز کنید

کارشناسان می گویند بهترین روش این است که هر فرد روزانه تلاش کند بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد و در تمام ساعات کار خود به جای آنکه به سیاست، روابط اجتماعی، اخراج، قرارداد، حقوق و تفریح فکر کند، روی انجام وظیفه خود تمرکز کند. به عقیده بسیاری از متخصصان، اعتماد به نفس از ترکیب تلاش زیاد و کار مفید با یک نگرش درست به دست می آید.

۲- نقاط قوت تان را شناسایی و روی آنها تأکید کنید

بهترین راه برای بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته، این است که نقاط قوت خود را مشخص کرده و راهی بیابید تا آنها را در کارهای روزمره خود به کار ببندید. زمانی که شما هر روز از توانایی های مفید خود استفاده کنید، انرژی می گیرید، خودتان را باور می کنید و خود را در بطن کارها قرار می دهید.

مطلب مرتبط: افراد با اعتماد به نفس چه عاداتی دارند؟

۳- نقاط ضعف تان را شناسایی و روی آنها کار کنید

اگر نقاط ضعفی دارید که روی اعتماد به نفس تان تأثیر می گذارد، راهی پیدا کنید که آنها را از بین ببرید. البته نباید در روند از بین بردن این کمبود ها وسواس به خرج دهید، اما آگاه بودن از وجود نقاط ضعف تان و تلاش برای غلبه بر آنها می تواند به شدت به بازیابی اعتماد به نفس تان کمک کند. 

۴- خود را باور کنید

همیشه به خود بگویید که «من می توانم این کار را انجام دهم.» و خود را باور کنید. البته گفتن این حرف بسیار آسان تر از عملی کردنش است اما با این حال می توانید هرشب پیش از خواب، سه کار مطلوب روز خود را به یادآورید، خودتان را تأیید کنید و با خیال راحت به خواب بروید. اگر این روند را طی چند هفته به کار ببندید، خود را باور می کنید و از عملکرد روزانه خود راضی خواهید شد.

۵- موفقیت خودتان را زیر ذره بین ببرید

دستاورد های روزانه خود را به طور مرتب پیگیری کنید. برای مثال می توانید اول صبح لیست وظایف روزانه ای برای خود تعیین کنید و پس از انجام هر کدام، تیک بزنید. بدین ترتیب می توانید لیستی از موفقیت های خود داشته باشید و آنها را پیگیری کنید.

حتی می توانید یک پوشه جدا به نام تشویقی ها بسازید و تمام ایمیل های تشویقی، نامه های تشکر، تعریف رؤسا و چالش های پشت سر گذاشته را در آن قرار دهید و با بررسی آن روند پیشرفت خود را بسنجید.

۶- از دیگران بازخورد بگیرید

از همکاران، دوستان و ناظران خود، بازخورد بگیرید. از آنها بپرسیدکه شما را ارزیابی کنند. متوجه شوید که از نظر آنها چه نقاط قوت و ضعفی دارید. برخی مواقع دیگران بهتر از شما می توانند استعداد شما را بیابند و در شکوفایی آنها، یاری تان دهند.

۷- خود را به چالش بکشید

موفق شدن در فعالیت هایی که حتی فکرش را هم نمی کردید، می تواند بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس تان باشد. دست به انجام پروژه هایی بزنید که شما را به چالش بکشند و با انجام آن توانایی های خود را تقویت کنید یا مهارت های جدیدی یاد بگیرید. مهم ترین مطلب این است حین انجام دادن پروژه های جدید، نا امید نشوید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. به یاد داشته باشید که موفق شدن در فعالیت های چالش برانگیز دشوار است، اما اگر آرام آرام خود را در روند انجام شان قرار دهید و مهارت های خود را تقویت کنید، قادر خواهید بود از پس آنها برآیید.

8- نگرشی مثبت در پیش بگیرید

نگرش مثبت در پیش گرفتن به معنی همیشه خوشحال بودن نیست و بیشتر به معنی برخورداری از انعطاف پذیری بالا است. سعی کنید به جای آنکه بر سر مسائل مختلف بحث کنید، همواره به دنبال پیدا کردن راه حل ها باشید. زمانی که مشکلی پیش می آید همگی به افراد مثبت اندیش نزدیک می شوند و از آنجایی که مثبت اندیشی مسری است کم کم می تواند به نقطه قوت شخصیتی شما تبدیل شود. حتی ممکن است روی رئیس تان نیز تأثیر بگذارد.

مطلب مرتبط : 5 راه برای افزایش اعتماد به نفس

۹- عکس العمل مناسبی در رفتار با رئیس و همکار خود در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن اعتماد به نفس این است که احساسات خود را در محیط کار کنترل کنید و عکس العمل مناسبی به رفتار دیگر همکاران نشان بدهید. درک کنید که منشا رفتار آنها چه می تواند باشد. هر چه باشد آنها نیز انسانند و ممکن است مثل بقیه آدم ها، در برابر استرس و خستگی واکنش های بچگانه ای از خود نشان بدهند.

در این زمان قادر خواهید بود که عکس العمل مناسبی از خود نشان داده و با دادن تأیید هایی مثبت به آنها، رفتار بچگانه شان را خنثی کرده و روابط خوبی ایجاد کنید. این باعث می شود که دیگر خود را برای هر اتفاقی سرزنش نکرده، اعتماد به نفس خود را بالا برده و دیگران را با خود همراه سازید.

منبع : forbes/digiato
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RwYaILk0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه