دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

نمایشگاه ها محیطی بسیار رقابتی، اما سودمند هستند و اجازه رویارویی با مشتریان احتمالی را به صاحبان مشاغل می دهند. باتوجه به اینکه هیچ گاه به کارگیری یک فروشگاه در کنار رقبا آسان نیست، نتایج مطلوب از یک نمایشگاه تجاری می تواند تأثیرات مثبتی را بر فروش شرکت داشته باشد.

مانند تمامی عناصر راهبردی یک تجارت، کارایی و میزان راحتی شما در یک نمایشگاه تجاری با گذشت زمان بیشتر خواهد شد. گرداندن یک غرفه برای اولین بار می تواند هر کسی را مضطرب کند. در یک نمایشگاه تجاری، با توجه به تدارکات سفر، آماده کردن غرفه، خوب بودن ظاهر و صحبت کردن با مشتریان، همواره استرس وجود خواهد داشت.

خوشبختانه، راه های مختلفی برای افرادی که اولین حضورشان در یک نمایشگاه تجاری را تجربه می کنند وجود دارد تا این حضور را با موفقیت پشت سر بگذارند.

اصول اولیه را درک کنید

هیچ گاه یک فرد نباید بدون زمینه سازی و با چشمانی بسته به یک نمایشگاه تجاری برود. اولین قدم همواره باید یادگیری و درک دقیق قوانین مختلف نمایشگاه تجاری باشد. با توجه به این که قوانین برای هر نمایشگاهی متفاوت هستند، اولین قدم برای حضور در این نوع گردهمایی ها یادگیری و درک قوانین خواهد بود. بادقت لیست قوانین و مقررات را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز شما را غافلگیر نخواهد کرد.

مطلب مرتبط:5 راز موفقیت در کسب و کار

به گفته نلی الکپ(Nellie Alkap)، مدیرعامل CorpNet.com، «هنگامی که برای اولین بار در یک نمایشگاه تجاری شرکت می کنید، برقراری ارتباط مستقیم با دست اندرکاران برگزارکننده برای اطلاع از شرایط غرفه و آنچه باید برای آن ها هزینه بیشتری پرداخت کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از نمایشگاه ها فرش و یا صندلی در اختیار غرفه ها قرار می دهند اما در بعضی از نمایشگاه ها باید آن ها را خریداری کنید. هر نمایشگاهی شرایط خاص خود را دارد، بنابراین وجود برخی از اقلام ضروری در هزینه غرفه ها لحاظ نشده اند. برای برپایی هرچه بهتر غرفه، هماهنگی میان افراد تیم و برگزارکنندگان نمایشگاه برای جلوگیری از بروز مشکلات در لحظات پایانی حائز اهمیت است.»

اگر توانایی تصور کردن جو و شرایط یک نمایشگاه را ندارید، یکی از راه ها حضور در مکان هایی ا ست که شرکت کنندگان مشابهی در آن گردهم آمده اند.

به گفته جاکلین واس(Jacqueline Voss)، مدیر بازاریابی و پیشرفت تجاری رستوران هایRusso، «من همواره پیشنهاد می کنم که قبل از غرفه داری در یک نمایشگاه، حتماً از نمایشگاه های مشابه دیدن کنید. این کار به افراد ایده هایی در مورد افرادی که در نمایشگاه شرکت می کنند و روش هایی که غرفه های دیگر برای جذب مخاطب به کار می گیرند، ارائه می کند.»

جلب توجه

یکی از دلایل اصلی که سبب جلب توجه مخاطبان می شود، متفاوت بودن با دیگران است. پخش کارت تجاری و یا آگهی طبیعتاً راهی برای شناساندن سبک کاری شما خواهد بود، اما تمامی افراد و غرفه ها نیز همین کار را انجام خواهند داد. سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود این است، «چه کارهایی باعث خواهند شد افراد متوجه ما شوند؟»

به گفته بن هیندمن(Ben Hindman)، مدیرعاملSplash، «در مورد کارهایی که می توانید برای متمایز کردن غرفه خود انجام دهید ایده پردازی کنید. برای مثال، تمام حواس پنج گانه حضار را به وسیله فعالیت های مختلف برانگیخته کنید. برای مثال می توانید از سرگرمی هایی که باعث شوک بازدیدکنندگان غرفه شما می شوند مانند آماده کردن غذا توسط یک آشپز محلی استفاده کنید.»

باتوجه به بودجه، استخدام یک آشپز و حتی یک شعبده باز می تواند جمعیت را به غرفه ها سرازیر کند. زمانی که دیگر حضار شلوغی غرفه شما را برای چشیدن غذای تازه و یا دیدن ترفندهای شعبده بازی ببینند، برای از دست ندادن این اوقات به سمت غرفه شما خواهند آمد. اگر بودجه لازم برای این کارها وجود نداشته باشد، می توان به روش های خلاقانه دیگری که سبب شلوغی غرفه می شوند فکر کرد.

به گفته دورو والتن(Devoreaux Walton)، مشاور خصوصی برند، «هنگامی که صاحبان تجارت تصمیم به حضور در نمایشگاه می گیرند، باید در مورد کارهایی که ارائه آن ها مرتبط با برندشان است و سبب جلب توجه حضار می شود، ایده پردازی کنند. برای مثال، یک تولید کنندۀه هلی کوپتر می تواند به عنوان جایزه به افرادی که از غرفه دیدن می کنند، جا کلیدی هایی با طرح هلی کوپتر هدیه دهد.»

خالصانه ارتباط برقرار کنید

بازدیدکنندگان از نمایشگاه می دانند که خواست شما استفاده آن ها از محصولات و خدمات شرکت است، اما شما نباید به یک فروشنده مطلق تبدیل شوید. بر روی مکالمات با مشتریان مشتاق احتمالی متمرکز شوید، اما از افراد دیگر که احتمال خریدشان کمتر است نیز غافل نشوید. یک مکالمه و یا تقابل دوستانه می تواند به بهبود خوشنامی برند شما کمک کند. همچنین، هیچ نقطه منفی برای یک صحبت به یادماندنی با بازدیدکنندگان از نمایشگاه وجود ندارد.

به گفته جوناس سیکلر(Jonas Sickler)، مدیر بازاریابیReputationManagement.com، «ارتباط برقرار کنید. تنها به فکر معامله نباشید، چراکه مردم از غرفه شما دور خواهند شد. نمایشگاه های تجاری از نظر احساسی مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهند و در نتیجه مشتریان احتمالی همواره حالتی تدافعی به خود می گیرند. احتمال به وجود آمدن وجه تمایز شما هنگامی که روابط دوستانه شخصی ایجاد می کنید بیشتر است. با این روش ممکن است در آن لحظه معامله ای صورت نپذیرد، اما احتمال فروش های آتی بالا می رود.»

رقابت را برانداز کنید

این مرحله باید قبل و در طول برگزاری نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد. با تحقیق در مورد رقبا قبل از برگزاری نمایشگاه، می توانید دلایل برتری خود در صنف را به وسیله یک پیام آماده کنید.

به گفته نیک هالند(Nick Holland)، «با جمع آوری یک لیست از رقبایی که در نمایشگاه حضور خواهند یافت، کار خود را آغاز کنید. این لیست باید شامل جزییات پیام ها، برندسازی، مکان غرفه و . . . باشد تا بتوانید مکان کمپانی و همچنین غرفه را مشخص کنید.»

در طول نمایشگاه، بازدید از غرفه رقبا مهم است. همچنین یادداشت برداری از نکات مثبت و منفی غرفه آن ها می تواند حائز اهمیت باشد. با بازدید از غرفه های رقبا، دیدگاه های ارزشمندی در مورد تاکتیک های بازاریابی به دست خواهند آمد که می توانند در نمایشگاه های آتی به شما کمک کنند.

مطلب مرتبط: نکاتی که رهبران برای کسب موفقیت باید بدانند

قدردان فرصت به دست آمده باشید

از محدودیت های بودجه ای گرفته تا طول زمان مسافرت، دلایل متعددی برای عدم توانایی شرکت های کوچک در نمایشگاه های تجاری وجود دارند. اگر شانس حضور در این گردهمایی برای شرکت شما وجود دارد، از فرصت به دست آمده استفاده کنید. با وجود تمامی عوامل لجستیکی استرس زا، نمایشگاه های تجاری فرصتی برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی را فراهم می کنند که می توانند در آینده به مشتریان واقعی تبدیل شوند.

به گفته میچل بری(Michelle Barry)، مؤسس مشاور رسانهMesmerize، «با توجه به تغییر رویه تعاملات به سمت فضای دیجیتال، نمایشگاه های تجاری فرصتی نایاب برای رویارویی حضوری با مشتریان و حتی رقبا هستند. نمایشگاه مکانی جهت ارائه یک چهره برای برند کمپانی و نشان دادن چیزهایی ا ست که شما را از دیگران متمایز می کنند. همچنین حضار مخاطبان شیفته ای هستند که همگی در یک مکان جمع شده اند. چندبار احتمال وقوع چنین رخدادی وجود دارد؟»

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O0hfMltC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه