جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل سال های سال است محبوب ترین اسم دنیا در عرصه دیجیتال است و اصلا هم قصد بی خیال شدن ندارد. از زمان رقابت با یاهو گرفته تا توسعه حیرت انگیز سرویس هایش برای انواع و اقسام نیازها، گوگل همیشه به یک چیز فکر کرده است: رضایت کاربران. 

از زمانی که پای بازاریاب ها به گوگل باز شده، این پلتفرم همیشه سعی داشته خدمات خوبی به آنها ارائه دهد. هرچه باشد تبلیغات خوب و کاربردی نه تنها به نفع برندهاست، بلکه کاربران گوگل را هم راضی نگه خواهد داشت. اگر تا حالا به این موضوع فکر نکرده اید، کافی است سعی کنید حتی یک مورد تبلیغات اشتباه یا بی کیفیت در گوگل پیدا کنید. خیلی به خودتان زحمت ندهید، چراکه چنین تبلیغاتی اصلا پیدا نمی شود. به هر حال اینجا پای برندی وسط است که ثانیه به ثانیه پلتفرمش را به روز رسانی می کند. 

مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023

بازاریاب هایی که با گوگل ادز آشنایی دارند، خیلی خوب می دانند الگوریتم و شیوه کار با آن هر سال عوض می شود؛ چراکه گوگل اصلا دوست ندارد تبدیل به پلتفرمی دست چندم با خدماتی کلیشه ای شود. وضعیت گوگل در اینجا مثل کارگردان خوش ذوقی است که همیشه سناریوهای دست اول برای ساخت فیلم دارد و هیچ وقت سراغ کپی برداری از آثار دیگران نمی رود. دقیقا به همین خاطر بلیت تمام فیلم هایش حتی قبل از اینکه اکران شروع شود پیش فروش شده و در بازار سیاه با قیمت های کلان دست به دست می شود. 

حالا که ما نزدیک سال جدید میلادی هستیم، گوگل هم دست به کار شده تا سال نو را با دست پر شروع کند. تغییراتی که گوگل ادز به خودش خواهد دید، اهمیت زیادی برای کاربران عادی ندارد؛ چراکه آنها سر و کارشان با محتوای دلخواه خودشان است. با این حال در سوی دیگر میدان بازاریاب ها باید حواس شان را کاملا جمع کنند؛ چراکه حتی کوچک ترین تغییرات در گوگل ادز نیز برای شان حسابی گران تمام می شود. دقیقا به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم سری به گوگل ادز و تغییرات ورژن سال 2023 آن بزنیم. اگر شما هم مدتی است از این پلتفرم برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنید، نکات مورد بحث در این مقاله کاملا برای تان کاربردی خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا کمی با تغییرات گوگل ادز در سال جدید آشنا شوید.

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز: فرمولی برای کاهش هزینه ها!

تغییرات گوگل ادز: راهنمایی برای بازاریابی در سال 2023

افزایش هزینه لیدها (Leads)

تغییرات گوگل ادز

بازاریابی در دنیای کاملا دیجیتال امروزی بدون طراحی لید تقریبا غیرممکن است. لیدها به شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوایی کاملا جذاب را می دهد. از آنجایی که گوگل اصلا میانه خوبی با محتوای بی کیفیت ندارد، شما چاره ای به غیر از طراحی لیدهای حرفه ای نخواهید داشت. اگرچه تا همین امسال هزینه طراحی لید در گوگل ادز خیلی زیاد نبود، اما بحران مالی در اقتصاد جهانی کار خودش را کرده و حالا گوگل هزینه بیشتری برای طراحی لید طلب می کند. 

براساس گزارش موسسه وُرد استریم (Word Stream) هزینه طراحی لید در گوگل ادز بین 54 تا 134 درصد افزایش خواهد یافت. این تغییر نرخ مربوط به حوزه های مختلف است. مثلا عرصه سرگرمی بیشترین تورم را داشته و سایر حوزه ها مثل اخبار یا صنعت گردشگری در رتبه های بعدی قرار دارند. 

کارآفرینان باهوش خیلی زود درباره دلیل تنوع نرخ تورم در گوگل ادز سوالات زیادی در ذهن شان شکل می گیرد. اگر شما هم با چنین سوالاتی دست و پنجه نرم می کنید، باید بگویم الگوریتم گوگل در اینجا مثل ساعت دقیق کار می کند. بر این اساس هزینه طراحی و بارگذاری لید تبلیغاتی در حوزه هایی که کاربران کمی در آن حضور داشته و هیچ وقت جزو ترندهای داغ نیست، به مراتب کمتر از بخش های پرطرفدار است. پس اگر کسب و کارتان در حوزه پرطرفداری مثل ورزش فعالیت دارد، باید بودجه بیشتری برای طراحی لید در طول سال 2023 اختصاص دهید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

الگوهای تبلیغاتی جدید در بخش گردشگری و مالی

الگوهای تبلیغاتی جدید گوگل ادز در بخش گردشگری و مالی

کسب و کارهایی که از بحران های دو سال اخیر جان سالم به در برده اند، اوضاع مالی متعادلی ندارند. بحران کرونا خیلی از برندها را کاملا از بازار محو کرد و بقیه هم در جنگ برای بقا هستند. این وسط آپدیت های گاه و بیگاه گوگل ادز بیشتر از اینکه دردی از برندها دوا کند، نمک روی زخم شان می پاشید. حالا که کمی اوضاع بحرانی کرونا فروکش کرده، گوگل به یاد جبران اشتباهاتش در دوران پاندمی افتاده است. البته این کار از سر خیرخواهی گوگل نیست؛ چراکه اگر برندهای متنوعی در بازار نباشند، عملا درآمد گوگل نیز با سر سقوط خواهد کرد. 

یکی از جدیدترین آپدیت های گوگل ادز برای سال 2023 مربوط به تبلیغات مخصوص اتومبیل هاست. سیستم هوشمند گوگل از خیلی وقت پیش توانایی تشخیص حضور کاربران در خودرو یا وسایل حمل و نقل عمومی را پیدا کرده است. با این حساب اگر شما در حین رانندگی از سرویس های گوگل استفاده کنید، تبلیغاتی کاملا متفاوت با کاربران عادی مشاهده خواهید کرد. این بخشی از برنامه گوگل برای جبران خسارت های کلان برندها در طول سال های اخیر است. قبول دارم این گام خیلی بزرگ نیست اما برای کسب و کارهای حوزه گردشگری معنای بی نهایت متفاوتی دارد. حالا دیگر آنها می توانند بدون نیاز به اطلاعات بی نهایت پیچیده آن دسته از کاربرانی که در حین گشت و گذار هستند را پیدا کنند. ماجرا کم کم دارد جالب می شود، مگر نه؟

گوگل هنوز جزییات خیلی زیاد درباره وضعیت ارائه تبلیغات مخصوص گردشگری ارائه نکرده است. با این حال در کنار این پروژه جسورانه اقدام موثری برای کمک به موسسات مالی نیز کرده است. بر این اساس کاربرانی که جست و جوهای زیادی درباره حوزه های مالی در گوگل داشته باشند، تبلیغات مالی بیشتری مشاهده خواهند کرد. این اقدام در راستای کمک به موسسات مالی برای پیدا کردن موارد سرمایه گذاری و گردش مالی بیشتر صورت می گیرد. نکته جالب اینکه قرار است هزینه ثبت تبلیغات در دو الگوی جدید خیلی کمتر از نمونه های مشابه باشد. به همین خاطر خیلی از کسب و کارها امیدهای زیادی به این الگوی تازه تبلیغاتی دارند. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز بدون ولخرجی های رایج

تحول در تبلیغات متنی: ورود به دورانی جدید

تبلیغات متنی گوگل ادز

تبلیغات متنی برای مدت ها مهمترین ابزار برندها در مسیر اثرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شد. از زمانی که گوگل کارش را شروع کرد، تبلیغات متنی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای بازاریاب ها بود. همین حالا هم با وجود جذابیت های رو به افزایش تبلیغات ویدئویی هنوز هم از اهمیت متن کاسته نشده است. این وسط گوگل بارها و بارها امکانات ویژه ای برای تبلیغات متنی طراحی کرده است. به طوری که سال 2016 حجم تبلیغات متنی در کوگل ادز را تقریبا دو برابر کرد. تمام تغییرات فوق تا حالا به خوبی جواب داده اما از اینجا به بعد شرایط کاملا فرق می کند. خیلی از برندها دیگر در موقعیت مناسب برای اثرگذاری بر روی مشتریان نیستند؛ چراکه ابزارهای گوگل برای تبلیغات متنی دیگر جوابگوی نیازشان نیست. این وسط گوگل برای سال 2023 برنامه کاملا تازه ای دارد. بر این اساس برندها می توانند تبلیغات متنی شان را در شکلی تازه طراحی کنند. 

باور کنید یا نه، تبلیغات متنی در گوگل دیگر به آخر خط رسیده است. بر این اساس گوگل در سال جدید دیگر از تبلیغات متنی به شیوه کلاسیک پشتیبانی نخواهد کرد. در عوض این تبلیغات واکنشگرا (Responsive Search Ad) هست که جایگزین شیوه های قدیمی خواهد شد. در این الگو بازاریاب ها به جای اینکه فقط و فقط یک تبلیغ متنی برای گوگل آماده کنند، چندین نمونه مختلف طراحی می کنند. به این ترتیب گوگل در زمان مناسب و بسته به واکنش کاربران یکی از گزینه های تبلیغاتی از قبل آماده شده را پیش روی کاربران قرار خواهد داد. این طوری شخصی سازی تبلیغات متنی وارد فاز تازه ای شده و دیگر خبری از نارضایتی کاربران بابت تبلیغات گوگل نخواهد بود. 

ادامه تغییرات در کمپین های محلی و خرید: تغییراتی که تمام شدنی نیستند

کمپین های محلی و خرید

تجارت آنلاین سود بی نهایت زیادی برای کارآفرینان دارد. به همین خاطر بخش زیادی از درآمد گوگل نیز از سوی همین کسب و کارهای آنلاین تامین می شود. با این حساب جای تعجب ندارد که فعالیت گوگل در این میان بدون وقفه ادامه داشته باشد. همانطور که یک سرمربی فوتبال همیشه مراقب وضعیت سلامتی بهترین بازیکن تیمش هست، مدیران گوگل هم هیچ وقت بی خیال کسب و کارهای آنلاین نمی شوند. 

سال جدید برای کارآفرینان حوزه کسب و کارهای آنلاین همراه با امکانات بیشتر بازاریابی در گوگل ادز خواهد بود. این تغییرات فرصت بهتری به کسب و کارها برای تولید محتوا داده و رضایت بالاتر کاربران را نیز به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر گوگل قرار است یک سرویس پشتیبانی اختصاصی برای بازاریاب های بخش تجارت آنلاین طراحی کند. به این ترتیب کم کم این بخش به طور کامل مستقل شده و حساب بازاریاب های این حوزه از بقیه جدا خواهد شد. 

آپدیت دیگری که گوگل به زودی برای کاربران رو خواهد کرد، مربوط به تبلیغات محلی است. از مدت ها قبل گوگل حساب برندهای بزرگ را از کسب و کارهای کوچک جدا کرده. به این معنا که دیگر خبری از تبلیغات کسب و کارهای کوچک در نتایج بین المللی نیست. در عوض گوگل به چنین برندهایی فرصت طرح تبلیغات شان در بازارهای کوچک را می دهد. چنین شخصی سازی حرفه ای نه تنها رضایت بیشتر مشتریان را به همراه دارد، بلکه هزینه بازاریابی برندها را نیز به شدت کاهش خواهد داد. 

اگر شما هم بارها و بارها در گوگل تبلیغاتی جذاب دیده اید، اما موقع خرید متوجه ابعاد فعالیت محلی آن برند شده اید، دیگر لازم نیست نگران تجربه تان از گوگل ادز باشید؛ چراکه در سال 2023 تبلیغات به شدت شخصی سازی شده منتظر شماست. به این ترتیب دیگر خبری از مشکلات این حوزه نخواهد بود و شما می توانید بدون استرس بابت تماشای تبلیغات تان از سوی کاربرانی که هیچ ارتباطی با کسب و کارتان ندارند، به کارتان ادامه دهید. یادتان نرود در دنیای فعلی خیلی از برندها برای اثرگذاری بر روی مشتریان نیاز به مخاطب های علاقه مند به حوزه کاری شان دارند. به همین خاطر اگر شما نتوانید رضایت آنها را جلب کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تازه ترین آپدیت های گوگل ادز: آشنایی با نسل جدید تبلیغات آنلاین

ویرایش سریع تر ویدئوها: رقابت با تیک تاک

گوگل ادز رقابت با تیک تاک

تیک تاک در طول سال های اخیر شمار زیادی از کاربران را سمت پلتفرمش برده است. به طوری که خیلی از غول های این عرصه مثل اینستاگرام و توئیتر دست به الگوبرداری از تیک تاک زده و پلتفرم شان را براساس جزییات آن به روز رسانی می کنند. این روزها خیلی از کاربران بابت امکانات ویرایشی سریع و در لحظه تیک تاک حیرت زده می شوند؛ چراکه در بقیه پلتفرم ها اصلا خبری از این امکانات نیست. به همین خاطر مدیران گوگل خیلی زود دست به کار شده و اوضاع پلتفرم شان را سر و سامان داده اند. بر این اساس شما از سال آینده دیگر پیچ و خم زیادی برای استفاده از خدمات گوگل در زمین ویرایش ویدئو نخواهید داشت. این خبر خوش به ویژه برای بازاریاب هایی که در یوتیوب فعالیت دارند، خوشحال کننده خواهد بود. 

براساس گزارش موسسه هاب اسپات، گوگل از نظر امکانات ویرایش محتوا 25 درصد از بقیه رقبا کندتر عمل می کند. به زبان خودمانی، شما در فیس بوک یا آمازون خیلی سریع تر امکان ویرایش محتوای تان را دارید. با این حال وقتی پای گوگل وسط باشد، همه چیز روی دور تند جریان پیدا می کند. این وسط تمرکز گوگل روی افزایش سرعت ویرایش محتوا و صدالبته مشکل هماهنگی ویدئو و عنصر صداست. اگر دقت کرده باشید، گاهی اوقات تبلیغات ویدئویی در گوگل سرعت لازم را ندارد. به همین خاطر گاهی اوقات کاربران از دست تبلیغات گوگل حسابی کفری می شوند. اگر شما هم چنین تجربه ای را داشته اید، دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید چراکه گوگل از همین حالا به فکرتان بوده و قصد دارد اوضاع را تغییر دهد. 

بی شک سال جدید برای مارکترهایی که عاشق فرمت ویدئو هستند، خیلی سخت خواهد بود؛ چراکه باید به سرعت با تغییرات جدید گوگل ادز سازگار شوند. از طرف دیگر این تغییرات تجربه بهتری برای مخاطب به همراه داشته و اوضاع گوگل در مقایسه با رقبا را بهتر خواهد کرد. 

جمع بندی: گوگل ادز در سال جدید

گوگل ادز در سال جدید

سال جدید برای همه پر از اتفاق های تازه خواهد بود. خیلی از افراد از مدت ها قبل لیستی بلندبالا از آرزوهای دقیق برای سال نو آماده می کنند. در این میان گوگل ادز نیز از قافله جانمانده است. بر این اساس بازاریاب ها و کاربران باید انتظار تغییرات نسبتا زیادی برای سال جدید داشته باشند. هدف ما در این مقاله بررسی برخی از مهمترین تغییرات مورد نظر در این بخش بود. اگر شما هم دوست دارید سال 2023 را با سر و شکلی تازه شروع کنید، نکات مورد بحث در این مقاله باید در اولویت نخست تان قرار داشته باشد. البته از آنجایی که اقدامات جسورانه گوگل به همینجا ختم نمی شود، بررسی مداوم وضعیت گوگل ادز همچنان ضرورت دارد. پس اگر فکر کرده اید با یک مقاله کوتاه صفر تا صد گوگل ادز را یاد گرفته اید، سخت دراشتباهید. در عوض توصیه نهایی ما برای شما پیگیری مداوم وضعیت گوگل ادز حتی در طول سال جدید است. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نمی رود. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز و مسئله صرفه جویی در هزینه ها

ما در روزنامه فرصت امروز امیدواریم این مقاله کوتاه کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تغییرات احتمالی گوگل ادز کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای در سرتان شکل گرفت، ما همیشه آماده کمک و راهنمایی تان هستیم.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://astute.co

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZrH3PTcF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه