شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریاب ها در طول دوران کاری شان با انواع و اقسام مشکلات و چالش ها رو به رو می شوند. در این میان گاهی اوقات چالش ها دارای ماهیت بسیار گسترده ای هستند. در برخی مواقع نیز امکان عبور از چالش ها به سادگی فراهم می شود. نکته مهم اینکه شما در دنیای کسب و کار باید به طور مداوم حواس تان به چالش های بزرگ باشد. چنین مشکلاتی به طور معمول خیلی راحت حل نشده و در صورت بی توجهی کارآفرینان تبعات بسیار گسترده ای به همراه خواهد داشت. 

امروزه در دنیای بازاریابی تغییرات بسیار سریع تر از هر زمان دیگری روی می دهد. درست به همین خاطر برخی از کارآفرینان امکان آشنایی با تغییرات این حوزه به خوبی را ندارند. شکست های پی در پی در دنیای بازاریابی یکی از نتایج همین اتفاق مهم محسوب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همان ابتدا آگاهی خوبی نسبت به بحران ها و چالش های حوزه بازاریابی داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید این امر می تواند شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و راه را برای رقبای تان به شدت هموار سازد. 

چالش های بازاریابی پیش روی کارآفرینان در مقیاس جهانی

بسیاری از بازاریاب ها به محض مواجهه با تعدادی مشکل و بحران در عرصه بازاریابی دیگر از فعالیت در آن ناامید می شوند. این امر همراه با شکست های فراوان و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد بود. اگر شما هم در عرصه کسب و کار با چالش هایی رو به رو هستید، پیش از هر کاری باید آگاهی درستی نسبت به آنها پیدا کنید. درست به همین خاطر هدف اصلی در مقاله کنونی آشنایی با برخی از چالش های اساسی در حوزه بازاریابی است. این امر به شما برای تعامل بهینه با مشتریان در بازار کمک کرده و امکان پیدا کردن راه حل های کلیدی را نیز به شما خواهد داد. در ادامه برخی از مهمترین چالش ها و راهکارهای آنها در حوزه بازاریابی در سال جاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: فرصت ها و چالش های بازاریابی در متاورس

آموزش مهارت های بازاریابی به دیگران 

بازاریابی نیز مانند هر حوزه دیگری براساس مهارت ها و استعدادهای افراد مدیریت می شود. اگر شما در شرکت تان بازاریاب های ماهر نداشته باشید، خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. این امر می تواند فرصت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و وضعیت تان را دست خوش تحولات زیادی سازد. خوشبختانه امروزه امکان تعامل با برندها به ساده ترین شکل ممکن فراهم است. این امر به معنای امکان حضور تیم های بازاریابی حرفه ای در کنار برندهاست. با این حال وضعیت درباره برندهای تازه تاسیس با بودجه های محدود به طور کامل متفاوت خواهد بود. 

اغلب اوقات برندهای دارای بودجه های محدود شانس زیادی برای جلب نظر بازاریاب های حرفه ای ندارند. این امر مشکلات آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه به فکر استفاده از راهکارهای متفاوتی باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکنید. 

یکی از راه حل های مناسب برای تیم های بازاریابی در زمینه استفاده از نیروی کار حرفه ای مربوط به آموزش افراد تازه کار است. این امر شاید زمان زیادی از برندها بگیرد، اما در عوض از نقطه نظر مالی مزایای بالایی برای شان خواهد داشت. نکته مهم اینکه شما در شرکت تان باید به تمام مدیران پروژه و همچنین افراد شاغل در حوزه های مربوط به بازاریابی نسبت به اهمیت آموزش درست نسل جدید بازاریاب ها توضیح دهید. این امر فرصت طلایی برای شما به منظور ارائه آموزش های کاربردی به نسل جدید خواهد داد. اینطوری در نهایت امکان همکاری با افراد آموزش دیده برندتان برای بازاریابی را خواهید داشت. این امر هزینه بسیار کمتری برای شما در حوزه بازاریابی به همراه خواهد داشت. 

طراحی برنامه هایی برای آموزش بازاریاب های تازه کار در حوزه کسب و کار امر بسیار مطلوبی برای برندها محسوب می شود. اگر شما به تنهایی امکان اجرای چنین دوره ای را ندارید، همیشه فرصت همکاری با موسسه های آموزشی بزرگ در دسترس است. اینطوری بازاریاب ها را براساس نیازهای اساسی برندتان آموزش داده و امکان بهره گیری از مهارت های بالای آنها را خواهید داشت. 

افزایش ترافیک و تعامل با مشتریان

یکی از عجیب ترین چالش های پیش روی بازاریاب ها در طول سال های اخیر مربوط به افزایش ترافیک سایت یا اکانت رسمی برندها در شبکه های اجتماعی است. این امر با توجه به جهت گیری های اخیر بازاریاب ها بسیار عجیب به نظر می رسد. در حالی که تمایل افراد برای استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر می شود، برخی از برندها هنوز هم برای جلب نظر کاربران گرفتاری های مهمی دارند. 

ریشه اصلی ناتوانی برندها برای جلب نظر کاربران در شبکه های اجتماعی مربوط به بحث انتظارات کاربران از تیم های بازاریابی است. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ توانایی بسیار زیادی در زمینه تولید محتوای کاربردی برای مشتریان دارند. همین امر فشار را بر روی برندهای کوچک تر به شدت افزایش داده است. اگر شما توانایی تولید محتوای مشابه برای کاربران را نداشته باشید، خیلی زود از دامنه برندهای مورد علاقه آنها کنار گذاشته خواهید شد. 

یکی از بهترین نکات در زمینه جلب نظر مخاطب هدف در عرصه بازاریابی و افزایش ترافیک مربوط به ارزیابی وضعیت فعالیت آنها در بازار است. شما بدون ارزیابی دقیق وضعیت مخاطب هدف تان هیچ شانسی برای موفقیت در بازار ندارید. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و شانس تاثیرگذاری بر روی کاربران را نیز به طور کامل از بین ببرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به استفاده از شیوه های تازه و مطابق با سلیقه کاربران توجه نشان دهید. 

امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین تمایلی برای مشاهده محتوای طولانی ندارند. این امر درباره تمام فرمت های محتوا به یک صورت است. با این حال از آنجایی که محبوبیت فرمت ویدئو در میان کاربران بسیار بیشتر است، اغلب کاربران ویدئو را در کانون توجه قرار می دهند. اگر شما به دنبال بازاریابی با استفاده از محتوای ویدئویی هستید، باید به طور مداوم نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ویدئوهای کاربردی توجه نشان دهید. معنای این امر تلاش برای طراحی ویدئوهای مناسب و هماهنگ با نیاز کاربران است. در کنار مسئله مورد بحث شما باید همیشه مدت زمان ویدئوها را نیز بسیار کوتاه در نظر بگیرید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی و حضور بهتر در فضای آنلاین

بدون تردید تماشای ویدئوهای کوتاه بسیار ساده تر از انواع بلند آن است. دلیل آن نیز گرفتاری های روزمره بسیاری از افراد است. این امر به شما فرصت کافی برای مشاهده ویدئوهای طولانی را نخواهد داد. به همین دلیل هرچه ویدئوها کوتاه و کاربردی تر باشد، استقبال کاربران از آن در دنیای بازاریابی بالاتر خواهد بود. این امر باید همیشه برای شما حکم راهنما در دنیای بازاریابی را داشته باشد. اگر به طور مناسب از این نکات پیروی کنید، همیشه امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. آن وقت دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

چالش های بازاریابی پیش روی کارآفرینان در مقیاس جهانی

اثبات بازگشت سرمایه در حوزه بازاریابی

حوزه بازاریابی در طول سال های اخیر حملات بسیار سختی را تحمل کرده است. ریشه این حملات از شروع همه گیری کرونا و تردید برندها نسبت به تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی بر روی مشتریان بود. در آن زمان به دلیل مشکلات مالی بسیاری از مردم میزان خریدشان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دادند. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای حرفه ای هستید، باید از همان ابتدا شیوه کارتان را تغییر دهید، در غیر این صورت شاید همچنان با مشکلات مشابهی در حوزه بازاریابی رو به رو شوید. 

اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه در حوزه بازاریابی یکی از مهمترین نکات در دنیای معاصر محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و از سوی دیگر خیال تان بابت اعتماد سرمایه گذارها نیز راحت خواهد کرد. درست به همین دلیل تمام تیم های بازاریابی باید به طور مداوم برای استفاده از منابع مالی استاندارد به دنبال جلب اعتماد سرمایه گذارها باشند. نکته مهم در این میان بی اعتمادی فزاینده سرمایه ‎گذارها به شیوه های تاثیرگذاری الگوی بازاریابی است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه داشته و شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز کاهش می دهد. 

یکی از بهترین الگوها برای جلب اعتماد سرمایه گذارها در دنیای بازاریابی مربوط به استفاده از آمارهای دقیق است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین سرمایه گذارها می دهد. امروزه سرمایه گذارهای حرفه ای به طور مداوم با آمارهای مختلف سر و کار دارند. درست به همین دلیل شما باید همیشه به فرصت های پیش رو برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توجه نشان دهید. این امر به شما امکان جلب نظر سرمایه گذارها بدون دردسر اضافی را می دهد. بنابراین اگر در عرصه بازاریابی به دنبال بهبود وضعیت تان هستید، باید همیشه از زبان آمارهای دقیق در راستای تاثیرگذاری بر روی سرمایه گذارها سود ببرید. اینطوری فرصت های بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا کرده و مشکلات بازاریابی تان نیز به سرعت از بین می رود. 

استفاده از بودجه استاندارد

استفاده از بودجه در حوزه بازاریابی همیشه با مشکلاتی همراه است. دلیل این امر نه سختی های مربوط به هزینه کردن بودجه موردنظر، بلکه مشکلات مربوط به تهیه آن است. بسیاری از برندها در حوزه بازاریابی سرمایه گذاری لازم را صورت نمی دهند. درست به همین خاطر بازاریاب ها به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه کاری شان رو به رو می شوند. این امر می تواند فرصت های شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. در این صورت شما و برندتان هیچ شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ بازار نخواهید داشت. چنین مسئله ای به مرور زمان برند شما را بدل به یکی از کسب و کارهای کلیشه ای در بازار خواهد کرد. 

بسیاری از بازاریاب ها پس از فروکش کردن بحران اولیه کرونا جهش هایی در زمینه دسترسی به منابع مالی بالاتر مشاهده کرده اند. با این حال هنوز هم تهیه بودجه های مناسب در حوزه بازاریابی امری سخت محسوب می شود. همین امر نوعی چالش جهانی برای بازاریاب ها به همراه داشته است. نکته مهم اینکه شما باید در زمینه استفاده از منابع در دسترس تان برنامه ریزی درستی کرده باشید. این امر به شما فرصت استفاده درست از بودجه تان را داده و در ادامه هم می توانید سطح بالاتری از بودجه ها را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی در کسب و کارهای حقوقی

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان فقط به دنبال صرف هزینه های بالاتر در حوزه بازاریابی هستند. نکته مهم اینکه شما همیشه نیاز به صرف پول در حوزه موردنظر ندارید. بسیاری از فعالیت های بازاریابی به طور کاملا ارگانیک صورت می گیرد. بنابراین شما می توانید امید بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از فناوری های نوین و همچنین بازاریابی ارگانیک داشته باشید. 

بحث دیگری که در حوزه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد، مربوط به نحوه استفاده از بودجه برندهاست. شما وقتی مقدار مشخصی بودجه در حوزه بازاریابی دارید، باید اقدام به استفاده درست از آن نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نکنید. این امر می تواند فرصت های شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به شدت کاهش دهد. 

استفاده درست از بودجه در دسترس به معنای تلاش برای شناسایی اولویت های بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در عمل را به شدت افزایش می دهد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید اول از همه به فکر اولویت های بازاریابی تان باشید. این امر نه تنها سطح تاثیرگذاری بر روی مشتریان را بیشتر می کند، بلکه نیازتان به منابع مالی را نیز کاهش خواهد داد. نتیجه این امر بازاریابی مناسب با سطح پایین تری از بودجه خواهد بود. 

بدوت تردید مسئله مربوط به بودجه برای برندها همچنان ادامه خواهد داشت. این مشکل در طول سال های اخیر نیز تشدید شده است. با این حساب شما در کنار تلاش برای کسب منابع مالی بیشتر، باید همیشه برنامه ریزی برای استفاده درست از منابع در دسترس را نیز مد نظر داشته باشید. این امر به شما فرصت های بسیار خوبی در حوزه بازاریابی داده و شانس تان را نیز تقویت خواهد کرد. 

چالش های بازاریابی پیش روی کارآفرینان در مقیاس جهانی

مدیریت سایت برند

سایت ها در طول چند دهه اخیر نه تنها اهمیت شان از نقطه نظر بازاریابی کمتر نشده است، بلکه به طور روزمره اهمیت شان بیشتر هم می شود. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید سایت بسیار خوبی در حوزه کسب و کار داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف کمک کرده و اعتبار برندتان را نیز در بازار به شدت بالاتر می برد. 

امروزه برخی از برندها هنوز هم سایت رسمی برای خودشان ندارند. این امر نه تنها یک چالش مهم، بلکه نوعی بحران برای آنها محسوب می گردد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور مداوم مدیریت سایت به طور حرفه ای را در نظر داشته باشید. 

امروزه بسیاری از برندها برای مدیریت سایت شان باید اول از همه آن را طراحی کنند. اگر شما کارآفرین حرفه ای در این حوزه هستید، مشکل چندانی برای طراحی سایت تان نخواهید داشت. با این حال برخی از افراد به دلیل عدم مهارت کافی امکان طراحی سایت ندارند. چنین امری به معنای ضرورت استفاده از خدمات موسسات حرفه ای خواهد بود. یادتان باشد شما برای طراحی سایت باید اول از همه سراغ موسسه های معتبر بروید، در غیر این صورت مشکلات سایت تان به طور مداوم ادامه پیدا کرده و هزینه بیشتری را نیز باید صرف مدیریت سایت تان به طور مطلوب نمایید. این امر می تواند مشکلات شما را به طور دامنه داری افزایش دهد. 

امروزه کمتر مشتری اقدام به خرید از یک برند با سایت بی نهایت کند یا دارای لینک های خراب می کند. در این میان آموزش تیم بازاریابی یا کارشناس های برند برای طراحی و مدیریت بهینه سایت نکته بسیار مهمی محسوب می شود. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را داشته و بسیاری از مشکلات تان بدون نیاز به مراجعه به موسسه های حرفه ای حل خواهد شد. 

مطلب مرتبط: چالش بازاریابی بدون بودجه کافی

دسترسی به مخاطب جهانی

امروزه به غیر از برندهای محلی، بسیاری از برندهای جهانی نیز در سطح دنیا فعالیت دارند. این گروه از برندها به جای تمرکز بر روی دامنه محدودی از مشتریان به طور معمول اقدام به تاثیرگذاری بر روی مشتریان در ابعاد بین المللی می کنند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه این بخش از کار را با جدیت بسیار بیشتری دنبال نمایید. در غیر این صورت شاید فرصت های کمتری در عمل پیش روی تان قرار گیرد. 

چالش مربوط به بازاریابی جهانی فقط از طریق سرمایه گذاری بر روی شناخت درست هر بازار و همچنین تلاش برای استفاده سریع از ترندها حل می شود. بنابراین اگر شما برای بهینه سازی وضعیت بازاریابی تان در نقاط مختلف چاره جویی نکنید، خیلی زود از فهرست برندهای جهانی کنار خواهید رفت. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kLvJN3Ke
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه