دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 - 12:04

بررسی 10 راهکار طلایی برای بازاریابی کم هزینه

بازاریابی در دنیای کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب برندها برای ادامه فعالیت و کسب سود در بازارهای مختلف نیازمند سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی و تبلیغات هستند، با این حال تمام برندها و تیم های بازاریابی دسترسی برابر به بودجه مناسب ندارند. این امر یک چالش دائمی برای تیم های بازاریابی محسوب می شود. گاهی اوقات برخی از برندها به دلیل عدم دسترسی به بودجه مناسب قید فعالیت بازاریابی را می زنند. شاید این امر در نگاه نخست منطقی به نظر برسد، اما امروزه راهکارهایی برای بازاریابی حتی بدون داشتن بودجه کافی نیز وجود دارد.

بی ‏تردید بازاریابی همراه با منابع مالی مناسب بسیار راحت تر از هر موقعیت دیگری خواهد بود، با این حال وضعیت دنیای کسب و کار همیشه مطابق میل ما پیش نمی رود. وظیفه اصلی ما به عنوان مدیر یک کسب و کار یا بازاریاب یافتن راهکارهای جایگزین برای حضور فعال در عرصه بازاریابی است. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی تکنیک های بازاریابی مناسب بدون بودجه فراوان است. ما در ادامه به بررسی 10 تکنیک بازاریابی بدون نیاز به سرمایه زیاد خواهیم پرداخت.

چالش بازاریابی بدون بودجه کافی

1. توسعه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از بهترین گزینه ها برای توسعه کسب و کار در وضعیت فقدان بودجه فراوان است. برخی از برندها حتی بدون هیچ‏گونه سرمایه و بودجه اولیه اقدام به حضور در این عرصه می کنند. شاید در نگاه نخست بازاریابی محتوا فرآیندی پیچیده محسوب شود، اما با بررسی دقیق امکان ساده‎سازی و حضور موفق در آن وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، راه‎اندازی وبلاگ برای انتشار محتوا ایده مناسبی محسوب می شود. بسیاری از برندها فقط به تولید محصولات و صرف هزینه های بالا در حوزه تبلیغات اشتغال دارند. این امر آنها را نسبت به فرصت های کم‏خرج برای بازاریابی بی‏توجه می سازد. کاربران علاقه مند به یک حوزه کسب و کار همیشه ارتباط مناسب با وبلاگ ها دارند بنابراین اگر شما با بودجه اندک در زمینه بازاریابی دست و پنجه نرم می کنید، تأمل پیرامون راه‎اندازی وبلاگ ایده مناسبی خواهد بود.

مطلب مرتبط: 7 روش بازاریابی کم هزینه یا حتی مجانی

برخی از برندها توانایی راه‎اندازی وبلاگ را ندارند. این امر به دلیل فقدان پایگاه مخاطب گسترده یا مشتریان ثابت در حوزه کسب و کار روی می دهد. توصیه ما در این بخش تلاش برای نگارش محتوا در وبلاگ سایر برندها یا سایت های تحلیلی به عنوان نویسنده مهمان است. امروزه بسیاری از مدیران‎عامل و بازاریاب ها برای توسعه برندشان اقدام به نگارش محتوای رایگان برای سایت های مختلف می کنند. این نکته دارای اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی است. اغلب سایت ها استقبال خوبی از دریافت محتوای رایگان دارند. از سوی دیگر، تولید محتوا در سایت های خوشنام موجب شهرت بیشتر شما و کسب و کارتان خواهد شد.

وانا کُراپاتی، طراح استراتژی بازاریابی دیجیتال، درباره نگارش محتوا در وبلاگ های مشهور بر روی توجه به مخاطب هدف تاکید دارد: «ما ابتدا باید مخاطب هدف مان را به خوبی شناسایی کنیم. بسیاری از برندها پیش از شناسایی مخاطب هدف اقدام به همکاری با وبلاگ ها می کنند. نتیجه این امر ناتوانی در زمینه جلب توجه مخاطب موردنظرمان است.»

وقتی ما در سایت های مورد علاقه مخاطب هدف مان تولید محتوا انجام دهیم، شانس بیشتری برای جلب نظرشان خواهیم داشت. این امر فرآیند فروش را بسیار ساده تر از آنچه به نظر می رسد، خواهد کرد بنابراین پیش از شروع فعالیت بازاریابی و تولید محتوا در وبلاگ های مختلف باید بررسی دقیقی درباره پایگاه مخاطب هر کدام از آنها داشته باشیم. انتخاب نهایی باید براساس انطباق میان پایگاه مخاطب برند ما و سایت های موردنظر روی دهد.

2. تولید پادکست مخصوص برندمان

یکی دیگر از تکنیک های بازاریابی کم‎هزینه مربوط به تولید پادکست است. امروزه بسیاری از مردم به پادکست های مختلف گوش می دهند. شاید این امر با وجود شبکه های اجتماعی و انواع برنامه های ویدئویی عجیب به نظر برسد. نکته مهم در این میان سهولت گوش دادن به پادکست هاست. ما امکان مشاهده برنامه های تلویزیونی در هر شرایط و موقعیتی را نداریم، با این حال پادکست ها به سادگی در اختیار ما قرار می گیرند.

بی‎تردید تولید پادکست نیازمند برخی توصیه های کاربردی و پایه ای است. اغلب برندها در این زمینه ایده مشخصی ندارند. توصیه ما در این بخش تلاش برای همکاری با یک کارشناس بازاریابی یا فردی دارای تجربه در حوزه تولید پادکست است. به این ترتیب از بسیاری اشتباهات حین تولید پادکست برای نخستین بار پیشگیری خواهد شد. وقتی بودجه ما بسیار اندک است، حتی یک اشتباه نیز بار مالی فراوانی خواهد داشت بنابراین باید تا جای ممکن هزینه های اضافی را حذف کنیم.

یافتن ایده مناسب برای تولید پادکست همیشه دردسرهای زیادی دارد. بسیاری از افراد هیچ ایده مشخصی برای ساخت نخستین پادکست شان ندارند. توصیه کُراپاتی در این بخش استفاده از موضوعات محتوای بازاریابی قدیمی برندمان است. چنین موضوعاتی به اندازه کافی برای مخاطب هدف جذابیت خواهد داشت. همچنین نیازی به صرف زمان و هزینه بالا برای یافتن چنین ایده هایی نیست.

گام بعدی در راستای تولید پادکست اختصاصی برای برند توجه به دامنه مخاطب هدف است. ما باید بازاریابی مناسبی برای پادکست مان انجام دهیم. در غیر این صورت کمتر کاربری علاقه مند به دانلود یا حتی گوش دادن به آن خواهد بود. بهترین راهکار در اینجا استفاده از اکانت های برندمان در شبکه های اجتماعی است. ما به این ترتیب بدون نیاز به صرف هزینه بازاریابی امکان توسعه پادکست مان را خواهیم داشت. البته اگر شما دارای بودجه کافی هستید، بازاریابی و صرف هزینه برای پادکست ایده مناسبی محسوب می شود. همچنین دعوت از مهمان های نام‎آشنا برای مخاطب هدف نیز بر جذابیت های برنامه خواهد افزود.

مزیت اصلی تولید پادکست مخصوص برای برند امکان جلب نظر مشتریان وفادار است. امروزه بسیاری از برندها به دنبال جلب نظر مشتریان وفادار هستند. هرچه دامنه چنین مشتریانی در یک برند فراوان تر باشد، میزان اعتبار آن در بازار کسب و کار بیشتر خواهد بود.

3. ارائه بسته آزمایشی رایگان

برندهای تازه‎کار در زمینه کسب و کار باید راهکارهایی برای رقابت با شرکت های باسابقه پیدا کنند. اغلب برندهای تازه تاسیس توانایی بالایی برای تولید محتوا در زمینه بازاریابی ندارند. این امر به دلیل ناتوانی آنها برای یافتن ایده های تازه است. به علاوه، تیم های بازاریابی برندهای بزرگ به طور مداوم در حال بررسی بازار کسب و کار هستند. نتیجه این امر یافتن ایده های مناسب از سوی برندهای بزرگ پیش از سایر رقباست. اگر اینگونه به بازار کسب و کار نگاه کنیم، هیچ امیدی برای موفقیت برندهای تازه‎کار نخواهد بود، با این حال در عمل بسیاری از برندهای نوپا موفق به رقابت موثر با شرکت های بزرگ می شوند. یکی از تکنیک های کاربردی برای بهبود توانایی رقابت برندمان استفاده از طرح های «بسته آزمایشی رایگان» است. چنین طرح هایی در دامنه وسیعی از کسب و کارها کاربرد دارد.

اگر شما در زمینه تولید نرم‎افزار فعالیت دارید، ارائه بسته های کاربری محدود (به طور معمول 30 روزه) ایده مناسبی برای جلب نظر مخاطب هدف خواهد بود. بسیاری از برندها پس از نمایش کیفیت محصولات شان نظر دامنه وسیعی از مشتریان را جلب می کنند بنابراین ما باید شانس نخست در زمینه مشاهده کیفیت محصولات مان را به مشتریان بدهیم. در غیر این صورت هرگز توانایی کسب موفقیت در حوزه کسب و کار را نخواهیم داشت.

کُراپاتی در مورد ارائه محصولات به صورت رایگان برای مدت زمان محدود ایده جالبی دارد: «اگر محصولات ما توجه مخاطب هدف را جلب نمی کند، ما باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهیم. اغلب برندهای بزرگ فقط به خاطر کیفیت بالای محصولات شان مورد علاقه مشتریان نیستند. آنها همیشه توانایی بالایی برای معرفی محصولات شان به مشتریان دارند.» وقتی ما بودجه کافی برای تبلیغات پرهزینه را نداریم، باید الگوهای بازاریابی دیگری را امتحان کنیم. در غیر این صورت هیچ‎گاه توانایی توسعه کسب و کارمان را نخواهیم داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی کم هزینه

4. برنامه‎ریزی برای اعطای هدیه به مشتریان

بسیاری از برندها برای جلب نظر هرچه بیشتر مخاطب هدف اقدام به ارائه هدیه های جذاب می کنند. این امر همیشه بر روی ذهن مشتریان تاثیر مثبتی دارد. اگرچه ارائه هدیه به تنهایی همیشه ایده مناسبی محسوب می شود، اما گاهی توجه به سایر بازارها برای افزایش تاثیرگذاری هدیه ها ضروری است. این امر شامل همکاری با برندهای حاضر در کسب و کارهای دیگر برای جلب نظر مشتریان یکدیگر است.

نکته مهم در این میان همکاری با برندهای فعال در حوزه های متفاوت است. در غیر این صورت ما مشتریان را نسبت به انتخاب ما یا برند همکارمان سردرگم خواهیم کرد. مزیت اصلی این شیوه امکان بهره‎مندی از اعتماد مشتریان به برند همکارمان است. چنین امری برای هر دو برند درگیر همکاری سودمند خواهد بود.

اگر شما قصد ارائه هدیه به مشتریان را دارید، باید به دنبال گزینه های کاربردی باشید. بسیاری از برندها هدیه های عجیب و غریبی به مشتریان می دهند. به این ترتیب تلاش آنها برای جلب نظر مشتریان بی‎نتیجه باقی می ماند. نکته مهم در این میان توجه به سلیقه و نیازهای مشتریان است. هرچه امکان استفاده از هدیه ما در زندگی روزمره مشتریان بیشتر باشد، آنها برند ما را بهتر به یاد خواهند سپرد.

همکاری با سایر برندها برای ارائه هدیه شامل الگوهای مختلفی است. برخی از برندها برای بهبود وضعیت شان اقدام به همکاری با برندهای دارای بودجه بازاریابی بیشتر می کنند. در این صورت برند اول باید دامنه مشتریان بیشتری داشته باشد. در غیر این صورت برند دوم پرداخت هزینه های بیشتر برای همکاری با آنها را قبول نخواهد کرد.

بی‎شک تهیه هدیه برای جلب نظر مشتریان و همکاری با یک برند دیگر در این زمینه چالش‎برانگیز محسوب می شود. توصیه ما در این بخش استفاده از توصیه ها و راهنمایی های یک کارشناس بازاریابی یا دست‏کم مدیریت باتجربه است. به این ترتیب امکان غلبه بر اغلب نگرانی ها وجود خواهد داشت. امروزه هیچ امری به اندازه فعالیت بازاریابی همراه با استرس و نگرانی ریسک شکست را افزایش نمی دهد بنابراین شما باید به دنبال راهکاری برای غلبه بر نگرانی های بازاریابی تان باشید.

5. ترغیب کاربران به تولید محتوا

استفاده از محتوای تولیدی کاربران (User Generated Content) همیشه ایده مناسبی برای بازاریابی محسوب می شود. مزیت اصلی این رویکرد امکان کاهش هزینه ها به حداقل است بنابراین مشاهده جهت‎گیری اغلب برندهای تازه‎کار به سوی آن طبیعی خواهد بود.

امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی اعتماد بسیار بالایی به یکدیگر، در مقایسه با برندها دارند بنابراین استفاده از محتوای تولیدی آنها برای ارتقای جایگاه برندمان گزینه ای جذاب خواهد بود. این امر ایجاد تمایز میان کمپین برند ما و دیگر رقبا را ساده می سازد. هرچه رابطه ما با مشتریان بهتر باشد، انگیزه آنها برای تولید محتوا پیرامون برندمان افزایش خواهد یافت.

برخی از برندها به طور مداوم از فقدان انگیزه کافی در مشتریان شان برای تولید محتوا شکایت دارند. نکته مهم در این میان تلاش برای ترغیب انگیزه مشتریان هدف است. امروزه کمتر کسی بدون روحیه‎بخشی برندها اقدام به تولید محتوا برای آنها خواهد کرد بنابراین بار اصلی مسئولیت در این بخش بر روی دوش شماست.

یکی از بهترین نمونه های ترغیب انگیزه مشتریان برای تولید محتوا مربوط به برند لیز است. آنها در کمپین «لطفی به ما بکنید» از مشتریان درخواست ثبت ایده های جذاب پیرامون تولید چیپس کردند. نتیجه این کمپین دریافت ایده های پرشمار و جذاب برای تولید نمونه های تازه چیپس بود. علاوه بر این، مشاهده میزان همکاری و تولید محتوای کاربران برای برند لیز هر رقیبی را به تردید درباره میزان تاثیرگذاری لیز واداشت.

اگر برند شما درگیر رقابت های گسترده در حوزه بازاریابی است، مانور بر روی میزان اثرپذیری مشتریان بهترین ایده خواهد بود. به این ترتیب ما شانس نمایش قدرت و اهمیت مان برای مشتریان را خواهیم داشت.

6. ارائه جلوه ای جذاب از برند در شبکه های اجتماعی

امروزه اغلب مردم در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. این امر به معنای حضور دامنه وسیعی از مشتریان برند ما در شبکه های اجتماعی است بنابراین ما نیز باید در شبکه های اجتماعی حضور مناسبی داشته باشیم. مزیت اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی، علاوه بر دسترسی به دامنه وسیعی از کاربران، عدم نیاز به بودجه فراوان است. بدون شک همیشه امکان همکاری با شبکه های اجتماعی برای تبلیغات بیشتر وجود دارد، اما این تنها استراتژی برای کسب موفقیت نیست.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به صورت ارگانیگ (بدون پرداخت هزینه تبلیغاتی) ایده جذابی است. این امر توانایی هر برند برای جلب نظر مشتریان براساس کیفیت محتوای بازاریابی را به چالش می کشد. نکته مهم در این میان تلاش برای ارزیابی دقیق سلیقه مشتریان است. هرچه ارتباط میان ماهیت محتوای بازاریابی ما با سلیقه کاربران بیشتر باشد، توجه بیشتری به کمپین مان جلب خواهد شد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری متفاوتی بر روی نسل های مختلف دارد. به عنوان مثال، اگر برند شما ارتباط نزدیکی با مشتریان نسل جوان (Z) دارد، استفاده از شبکه های اجتماعی ضروری خواهد بود. امروزه بخش قابل توجهی از نسل جوان فرآیندهای خرید را به صورت آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند بنابراین حضور در چنین فضایی برای برند شما ضروری خواهد بود.

مطلب مرتبط: تکنیک گروه اسمی در خدمت بازاریابی کم هزینه

ویژگی برجسته بازاریابی در شبکه های اجتماعی عدم نیاز حتی پرداخت یک دلار برای شروع به کار است بنابراین شما فقط نیازمند تولید ایده های مناسب خواهید بود. بازاریابی و برندسازی در شبکه های اجتماعی علی رقم دشواری فراوان، نیازمند سطح بودجه بسیار اندکی است.

7. افزایش سطح تعامل با مشتریان

برخی از برندها به طور مداوم فاصله مشخصی با مشتریان ایجاد می کنند. این امر در راستای تلاش برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتریان صورت می گیرد. شاید چنین استراتژی تا دو دهه پیش تاثیرگذاری قابل توجهی داشت، اما اکنون وضعیت به طور کامل فرق کرده است. امروزه مشتریان انتظارات بسیار بالایی از برندها دارند. این امر برندها را وادار به تعامل نزدیک با مخاطب هدف می کند. بنابراین ما باید کانال های ارتباطی مان با مشتریان را تقویت کنیم.

برندهای تازه‎کار همیشه چالش تعامل با مشتریان را دارند. چنین برندهایی کمتر مشتری وفاداری دارند بنابراین جلب مشتری وفادار برای آنها حیاتی است. چنین امری اغلب موجب ایجاد استرس بیشتر می شود. به این ترتیب فعالیت چنین برندهایی با چالش و بحران های خودساخته مواجه خواهد شد. نکته مهم در این میان حفظ آرامش برای بازاریابی بهینه است. در غیر این صورت ما هرگز توانایی جلب نظر مشتریان را نخواهیم داشت.

تعامل عمیق با مشتریان مربوط به شناسایی سلیقه و نیازهای آنهاست بنابراین باید مطالعه دقیقی بر روی طیف مشتریان هدف مان داشته باشیم. گام بعدی توجه به شیوه ارتباط برندمان با مشتریان است. برخی از برندها برای تعامل با مشتریان از شیوه های قدیمی مانند تبلیغات تلویزیونی استفاده می کنند. توصیه ما در این بخش تمرکز بر روی شیوه های بازاریابی تاثیرگذارتری است. در غیر این صورت تمام تلاش های تان بی‎نتیجه خواهد ماند.

بهترین کانال های ارتباطی برای تعامل با مشتریان شامل شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل است. امروزه بسیاری از کاربران پیش از هر کاری در ابتدای صبح ایمیل های شان را چک می کنند. اگر ایمیل های بازاریابی برند ما براساس سلیقه کاربران طراحی شود، امکان جلب نظر آنها فراهم خواهد شد. بسیاری از کمپین های بازاریابی ایمیلی به دلیل فقدان ایده های جذاب برای مخاطب هدف پیش از مشاهده حذف می شود بنابراین بررسی سلیقه مشتریان در این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

8. برنامه ریزی برای اجرای وبینار

بازاریابی با هدف رفع مشکلات مشتریان جذابیت های خاصی دارد. امروزه بسیاری از مردم در تعامل با برندها به دنبال رفع مشکلات شان هستند بنابراین ما باید راهنمایی های مناسبی به آنها برای رفع مشکلات شان کنیم. یکی از راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات مشتریان استفاده از وبینار (سمینار آنلاین) است.

شاید در نگاه نخست اجرای سمینار واقعی مزیت های بیشتری برای برندها داشته باشد، با این حال توجه به بعد مالی ماجرا ضروری است. اجرای سمینارهای واقعی هزینه بسیار زیادی برای برندها در پی دارد. جایگزین چنین برنامه ای اجرای وبینار خواهد بود. چنین امری کمتر هزینه ای برای برندها در پی دارد. همچنین امکان تعامل برخط و افزایش انگیزه مشتریان برای تعامل نیز بیشتر خواهد بود.

کریتن بیکر، یکی از کارشناس های ارشد بازاریابی آنلاین در HubSpot، نظر جالبی درباره بازاریابی با استفاده از وبینار دارد: «برگزاری وبینار فرصت مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. راه‎اندازی وبینار بیانگر میزان توانایی برند شما در زمینه استفاده از فناوری های به روز خواهد بود. این امر تاثیر مستقیمی بر روی ذهنیت مشتریان دارد.» بر این اساس استفاده از وبینار علاوه بر رفع مشکلات مشتریان، مزیت های دیگری نیز دارد. بسیاری از برندها از این الگو برای معرفی خود در قالب کارشنا س های حرفه ای حوزه کسب و کارشان استفاده می کنند. این امر اعتماد بالای مشتریان را به ارمغان می آورد. امروزه مشتریان به برندهایی نظیر نایک یا اپل نه فقط به خاطر کیفیت محصولات شان، بلکه توانایی بالا در زمینه بیان نکات کلیدی و نقش کارشناسی شان اعتماد دارند.

استفاده از وبینار برای بازاریابی ایمیلی نیز اهمیت دارد. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی ایمیلی با مشکل یافتن ایمیل کاربران مواجه هستند. اگر ما ایمیل شرکت کنندگان در وبینارمان را جمع‎آوری کنیم، فرآیند راه‎اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده تر خواهد شد. واکنش کاربران نسبت به کمپین های بازاریابی برندهایی که در وبینارشان حضور داشته اند، بسیار مناسب تر از دیگر رقبای شان است.

9. مرور نظرات آنلاین کاربران درباره برندمان

حضور در فضای آنلاین مزیت های بازاریابی بسیار زیادی دارد. این امر همیشه در ارتباط با تولید محتوای بیشتر نیست. گاهی اوقات ما باید از اکانت های مان در شبکه های اجتماعی برای ارزیابی وضعیت مان استفاده کنیم. این امر شامل مرور نظرات کاربران درباره برندمان است. برندهای بزرگ همیشه برنامه های مشخصی برای ارزیابی وضعیت برندشان دارند. این نکته موجب یافتن ایرادهای احتمالی در فرآیند کسب و کار و تلاش برای رفع آنها خواهد شد.

بسیاری از برندها در عمل فقط به تولید محتوای بیشتر توجه دارند. چنین امری در نهایت موجب کاهش مداوم کیفیت محتوای آنها خواهد شد. توصیه ما در این بخش توجه به تمام بحث های جاری پیرامون برندمان است. به عنوان مثال، بررسی نظرات کاربران درباره برندمان در حساب گوگل بیزینس ایده مناسبی است، با این حال ما امکان بررسی نکات به مراتب بیشتری را نیز داریم. توجه به وضعیت محصولات مان در آمازون و نظرات کاربران یکی از راهکارهای دیگر خواهد بود. این امر امکان آگاهی دقیق از وضعیت برندمان در نگاه مشتریان را فراهم می سازد.

مطلب مرتبط: روش عملی تکنیک گروه اسمی برای خلق ایده‌های بازاریابی کم‌ هزینه

تنها نکته مهم در زمینه ارزیابی وضعیت بازاریابی برند توجه به مهم ترین صحنه های حضور برندمان است. به این ترتیب ما فرصت کافی برای ارزیابی اطلاعات کاربردی در این زمینه را خواهیم داشت.

10. بهبود وضعیت مدیریت سئو برند

مدیریت سئو در حوزه بازاریابی دیجیتال اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها در زمینه مدیریت سئو مهارت پایینی دارند. نکته جالب در این میان امکان کاربست ساده برخی از توصیه های اساسی برای مدیریت سئو از سوی برندهاست. به عنوان مثال، استفاده از کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارمان برای تعامل با مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. رتبه‎بندی سایت ها در موتورهای جست‎وجو بر روی ترافیک آنها اثر مستقیمی دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای ارتقای رتبه سایت مان است.

استفاده از کلیدواژه های مناسب، کسب کامنت بالا از سوی کاربران و همچنین استفاده از لینک ها جانبی مناسب برای هدایت کاربران به سوی مطالب مرتبط از مهم ترین المان های موفقیت در حوزه مدیریت سئو محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید