شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 27 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

یکی از بزرگترین درس های دنیای کسب و کار اهمیت تعامل کارمندان در شرکت است. اینکه گروهی از کارمندان با سطح تعامل بالا در کسب و کار شما فعالیت داشته باشند، به معنای امکان توسعه سریع برندتان خواهد بود. متاسفانه در طول یک سال و نیم اخیر شرایط کرونایی همه محاسبات کارآفرینان را تغییر داده است. بر این اساس بسیاری از برندها روز به روز شاهد کاهش نرخ تعامل کارمندان شان هستند. این امر در شرایط کرونایی و دورکاری چندان غیرمنتظره نیست، اما اگر به همین شیوه ادامه پیدا کند، آینده هر کسب و کاری با بحران رو به رو خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم برای بهینه سازی تعامل با کارمندان و افزایش انگیزه شان برای فعالیت بهتر در شرکت است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

هماهنگ سازی اهداف برند با نیازهای کارمندان

توجه به نیازهای کارمندان در فرآیند طراحی اهداف کسب و کار امر مهمی محسوب می شود. شاید این امر در زمان فعالیت حضوری کسب و کارها بسیار ساده دنبال می شد، اما اکنون به طور قابل ملاحظه ای بر روی وضعیت فعالیت برندها تاثیر دارد. اگر شما در زمینه طراحی اهداف کسب و کارتان به طور قابل ملاحظه ای نسبت به کارمندان توجه نشان ندهید، هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. دلیل این امر هم وجود نارضایتی های مختلف در درون کسب و کارتان است. 

مطلب مرتبط: تعامل با کارمندان با 5 نکته طلایی

بسیاری از برندها در پی بی توجهی به هماهنگ سازی اهداف برند با نیاز کارمندان شان به ریزش شدید کارمندان دچار می شوند. این یک واکنش طبیعی از سوی کارمندان برند در پی بی توجهی فزاینده شما خواهد بود. بهترین راهکار در این میان تلاش برای درک دقیق دغدغه‎های کارمندان و تلاش برای توجه به آنها در فرآیند تعیین اهداف برند است. این امر به شما برای جلب نظر کارمندان به بهترین شکل ممکن و پیشبرد امر بدون دردسر کمک خواهد کرد. 

توجه به 2 سطح از تعامل با مشتریان

اغلب کسب و کارها برای تعامل با مشتریان به مدیران میانی شان اتکا دارند. این امر شاید ایده خوبی باشد، اما در شرایط دورکاری چندان ایده آل نخواهد بود. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهای مختلف برای تعامل با کارمندان و تقویت انگیزه شان در طول دوران کرونایی باشید. 

مدیران ارشد برند هم باید به اندازه مدیران میانی در فرآیند تعامل با کارمندان نقش داشته باشند. این امر احساس بسیار عالی در میان کارمندان ایجاد خواهد کرد. بنابراین شما به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی کارمندان و همچنین پیشبرد اهداف برند در سریع ترین زمان ممکن را خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی برای تعامل مناسب با کارمندان شان در عمل بسیاری از فرصت های بازاریابی و توسعه کسب و کار را از دست می دهند. بنابراین شما با درگیر ساختن تمام لایه های مدیریتی در برندتان برای تعامل با کارمندان به خوبی از شر این اتفاق رها خواهید شد. 

نظرخواهی از کارمندان درباره انتظارات حرفه ای شان

هر کارمندی در دنیای کسب و کار یکسری انتظارات حرفه ای دارد. اگر شما نسبت به چنین انتظاراتی توجه لازم را نشان ندهید، هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان تان پیدا نخواهید کرد. گاهی اوقات برندها به هیچ وجه انتظارات کارمندان را در نظر نمی‎گیرند. نتیجه فوری چنین امری کاهش کیفیت کاری کارمندان خواهد بود. اگر شما به دنبال کارمندانی حرفه ای و با کیفیت کاری بالا هستید، باید به نیازهای حرفه ای آنها نیز پاسخ مناسب بدهید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای بهبود کلی وضعیت کسب و کارتان پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: چالش تعامل با همکارانی که مورد علاقه مان نیستند

نظرخواهی از کارمندان امر چندان دشواری نیست. اگر شما فرصت برگزاری جلسات منظم با کارمندان تان را داشته باشید، امکان پیگیری این امر به بهترین شکل ممکن فراهم می شود. نکته مهم در این میان درک درست از انتظارات کارمندان و تلاش برای تعیین دقیق شان در فرآیند نظرخواهی است. همچنین یادتان باشد شما توانایی برآورده کردن تمام انتظارات آنها را ندارید. با این حساب باید همیشه محدودیت های برندتان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تعامل با کارمندان تان پیدا نخواهید کرد. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wzCIfScc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه