برند نکستیوا چگونه هر سال را با رشدی چشمگیر به پایان می رساند - فرصت امروز

یکشنبه, 14 مهر 1398 - 10:08

موسس نکستیوا آقای توماس گورنی پاسخ می دهد

برند نکستیوا را باید یک شرکت نوآور در زمینه تکنولوژی دانست که از زمان تاسیس آن در سال 2008، نگاه های بسیاری را متوجه خود ساخته است. این امر در حالی است که موسس آن آقای توماس گورنی، زندگی بسیار سختی را طی کرده و در مصاحبه ای عنوان کرده است که هیچ یک از اطرافیان وی ابدا تصور نمی کردند که او بتواند به چنین جایگاهی دست پیدا کند. علت این امر به این خاطر است که او در سال 2001 با ورشکستگی مواجه بود، با این حال طی هفت سال موفق شد تا ابرشرکت خود در زمینه رایانش ابری را تاسیس کند. از زمان تاسیس، این شرکت هر ساله موفقیت های چشمگیری را به دست آورده و همین امر باعث شده است تا در این مقاله، به بررسی علت های چنین دستاوردی از زبان موسس آن بپردازیم. در همین راستا و در ادامه به بررسی 11 مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

1-هرگز استراتژی عقب نشینی برای خود نداشته باشید

رشد برند نکستیوا

هر فردی برای موفقیت، تنها باید یک راهکار داشته باشد. درواقع یکی از دلایل اصلی این امر که افراد بسیار زود از اهداف خود دست می کشند، ترس از شکست و اتخاذ سیاست های محافظه کارانه است. در این رابطه فراموش نکنید که هیچ مانع حقیقی ای بر سر رسیدن شما به اهداف تان وجود ندارد. به همین خاطر ضروری است تا نگرش خود را به موفقیت تغییر داده و بدون هیچ گونه ترسی در مسیر درست، گام بردارید. با نگاهی به زندگی افراد موفق، به این نکته پی خواهید برد که اکثر آنها از امکانات بسیار کم و شرایط بدی برخوردار بوده اند. به همین خاطر لازم است تا ایمان بیاورید که تنها انگیزه کافی خواهد بود. در نهایت توجه داشته باشید که شکست در یک مقطع، ابدا به این معنا نیست که شما فردی نالایق محسوب می شوید. درواقع هر فردی در مسیر زندگی خود، ساخته خواهد شد. به همین خاطر شکست را باید یک امر طبیعی تلقی کرده و از آن فرار نکنید. با این حال این امر به معنای مجوزی برای قبول شکست نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که نباید به علت ترس از آن، از انجام اقدامات لازم، خودداری کنید.

2-حوزه کاری متعددی نداشته باشید

اولین موفقیت آقای گورنی، در سن 22 سالگی رقم خورد. وی با سودی که از شروع فعالیت های خود به دست آورد، در چندین شرکت اقدام به سرمایه گذاری کرد، با این حال با سقوط بازار وی با ورشکستگی مواجه شد. در این رابطه او عنوان کرده است که اگر در زمینه ای سرمایه گذاری می کرد که نسبت به آن از سطح اطلاعات خوبی برخوردار بود، بدون شک می توانست از وقوع چنین اتفاقی، جلوگیری کند. به همین خاطر وی از آن زمان تاکنون، تنها در حوزه تخصصی خود، سرمایه گذاری می کند. به عنوان نکته پایانی ذکر این جمله ضروری است که بهتر است که بودجه خود را صرف بهبود و یا تاسیس شرکت خود کنید، این امر باعث خواهد شد تا بر روی همه چیز، کنترل لازم را داشته باشید، با این حال سرمایه گذاری در شرکت های دیگر، دست شما را عملا بسته نگه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 4 راز موفقیت از زبان موسس پینترست

3-بر روی خود سرمایه گذاری کنید

پس از ورشکستگی، آقای گورنی به جای سرمایه گذاری بر روی شرکت دیگران، تنها بر روی خود سرمایه گذاری کرد. همین امر باعث شد تا وی بتواند به دانش و تجربه کافی برای تاسیس شرکت نکستیوا دست پیدا کند. جالب است بدانید که او حتی اجازه ورود سرمایه گذاران خارجی را نیز به شرکت های خود نمی دهد. درواقع وی به این امر باور دارد که تمام سرمایه یک فرد، باید صرف بهبود خود و کسب و کارش شود. این امر توصیه ای است که او به تمامی کارمندان خود نیز کرده و برای آنها دوره های آموزشی و کسب مهارت مداومی برگزار می کند.

4-شکاف های موجود در بازار را شناسایی کنید

برای رشد سریع، شما باید حداقل یک مشکل را برطرف کنید. در این رابطه فراموش نکنید که همواره برای بهتر شدن، فضا وجود دارد. به همین خاطر ضروری است که به صورت مداوم، به دنبال پیدا کردن کمبود ها باشید. این امر باعث خواهد شد تا با پیدا کردن یک راه حل، خود را در جایگاهی بالاتر از سایر رقبا قرار دهید. برای مثال یکی از شرکت های آقای گورنی به نام SiteLock که در زمینه امنیت شبکه فعالیت دارد، در ابتدای کار خود با رفع دو مشکل رایج، سریعا به شهرت لازم دست پیدا کرد.

5-بودجه خود را در بهترین مسیر خرج کنید

بسیاری از برندها، هزینه های گزافی را صرف تبلیغات می کنند. این امر در حالی است که آقای گورنی، ابدا به این امر اعتقادی نداشته و بر این باور است که تنها محصولات ضعیف، نیاز به تبلیغات دارند. همین امر نیز باعث شده است تا تمامی بودجه شرکت صرف بهبود و تولید محصولاتی فوق العاده باشد. درواقع رضایت بالای مشتری، خود بهترین تبلیغ خواهد بود.

6-از هر موقعیتی برای خود فرصتی ایده آل را ایجاد کنید

در ابتدای کار آقای گورنی، شرکت های رقیب ابدا هیچ گونه توجهی به وی نداشته و تصور می کردند که او قادر به دوام در بازار نخواهد بود. همین امر نیز باعث شد تا وی بتواند بدون دخالت رقبا، به کار خود ادامه داده و در مدت زمانی کوتاه به جایگاه لازم برای رقابت با آنها دست پیدا کند. این امر در حالی است که برای بسیاری از افراد، نادیده گرفته شدن بسیار تلخ بوده و تمامی تلاش خود را می کنند تا خلاف آن را به اثبات برسانند، با این حال آقای گورنی از این اتفاق، به عنوان رخدادی فوق العاده و فرصتی ایده آل برای رشد سریع، یاد می کند. به همین خاطر نگرش شما به مسائل نیز می تواند منجر به نتایج کاملا متفاوتی شود.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان موسس برند والت دیزنی

7-دستور دادن را کنار بگذارید

سبک مدیریتی بسیاری از کارآفرین ها کاملا اشتباه بوده و همین امر باعث می شود تا تیم شرکت به شکوفایی لازم دست پیدا نکند. در این رابطه دستور دادن، یکی از این موارد محسوب می شود. درواقع افراد تا زمانی که علت انجام یک کار را ندانند، نهایت تلاش خود را نشان نخواهند داد. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از ایجاد وظایف، دلایل هر یک از آنها و تاثیرات شان را برای شرکت به خوبی مشخص کنید. در نهایت فراموش نکنید که وظیفه شما تنها تعیین خواسته ها بوده و نحوه برآورده شدن آن باید به خواست خود کارمندان باشد. در غیر این صورت هیچ گونه خلاقیتی در کار رخ نداده و سرعت انجام آنها نیز به بالاترین حد ممکن نخواهد رسید.

8-انگیزه سازی کنید

شما باید نسبت به کار خود، اشتیاق کافی را داشته باشید در غیر این صورت همه چیز کاملا مقطعی خواهد بود. در این رابطه همواره مشاهده می شود که افراد در ابتدا بسیار باانگیزه ظاهر شده ولی بر اثر گذشت زمان، انگیزه آنها کاملا کمرنگ می شود. به همین خاطر هر فرد باید برای خود راهکارهایی برای حفظ انگیزه داشته باشد. در نهایت توجه داشته باشید که این امر برای تمامی افراد تیم نیز ضروری است، با این حال لازم است که از مشورت تمامی آنها استفاده کنید. برای مثال یک شرکت ممکن است برای هر موفقیتی، یک جشن کوچک را ترتیب دهد. به همین خاطر برای انتخاب آن تنها به سلیقه و خواست خود و تمامی افراد تیم، توجه داشته باشید.

9-با افرادی که دوست دارید کار کنید

تیم شرکت باید کاملا مطابق خواست شما باشد. همچنین شما باید تنها با افرادی همکاری، همنشینی و مشارکت داشته باشید که از بودن در کنار آنها، حس خوبی را دارید. این امر درست به ماند مربی یک تیم ورزشی است که تنها زمانی رضایت لازم را خواهد داشت که تمامی بازیکنان، مطابق نظر او جذب شده باشند. این امر حضور در شرکت را برای شما لذت بخش کرده و بسیاری از زمینه های استرس را به صورت کامل نابود خواهد ساخت.

10-بر روی مشتریان خود تمرکز کنید

یک برند موفق، تنها باید بر روی مشتریان خود تمرکز کند. درواقع شما تنها با تکیه بر آنها می توانید هر سال را با موفقیت به پایان برسانید. این امر در حالی است که بسیاری از برندها، اولویت اول خود را مواردی نظیر کسب سود قرار می دهند که باعث می شود تا بهترین عملکرد در زمینه کسب رضایت مشتری را نداشته باشد. در نهایت توجه داشته باشید که باید معیارهای مشخصی را برای سنجش میزان موفقیت خود داشته باشید. درواقع بسیاری از آمارها ممکن است دلایلی نه چندان مطمئن و مهم را داشته باشند. به همین خاطر اگر معیار درستی را انتخاب کنید، بدون شک قادر به انجام اقدامات لازم برای موفقیت، خواهید بود. برای مثال علت رشد یک شرکت، ممکن است تغییرات بازار باشد. در این رابطه آقای گورنی بیان کرده است که چنین اطلاعاتی برای او هیچ گونه اهمیتی نداشته و تنها بر روی آمارهای به دست آمده از معیارهای خود توجه دارد.

مطلب مرتبط: رازهای موفقیت آمازون از زبان جف بزوس

11-کار را به تفریح تبدیل کنید

هر ساله برند نکستیوا، یکی از کاندیداهای بهترین فرهنگ های سازمانی انتخاب می شود. یکی از دلایل اصلی آن این است که آقای گورنی، قوانین خود را در راستای افزایش راحتی کارمندان خود، تنظیم می کند تا آنها کارکردن را نوعی تفریح تلقی کنند. برای مثال اگر از یک ورزش مانند بیلیارد لذت ببرید، بدون شک ساعت ها بازی کردن نیز هیچ گونه خستگی ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. این امر در حالی است که اگر از انجام این کار لذت نبرید، بدون شک حتی نیم ساعت نیز برای شما کاملا عذاب آور خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا به فرهنگ سازمانی شرکت توجه داشته و تا حد امکان، کار را به تفریح برای خود و تمامی افراد تیم شرکت، تبدیل کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی