جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه در نخستین روز کاری خود رفتار کنیم

4 سال پیش ( 1398/12/27 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : ماری یوهانسن  

بدون شک برای هر فردی، روز نخست کاری مهم ترین زمان محسوب می شود. درواقع عملکرد شما تعیین‎کننده تصورات اولیه کارمندان و مدیر شرکت خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که یکسری اصول را رعایت کنید. بدون شک آگاهی شما در این زمینه کمک بسیار خوبی بوده و باعث می-شود تا فشار و استرس شما نیز کاهشی شدید را پیدا کند. در این راستا به بررسی 10 اقدام ضروری خواهیم پرداخت.

1-زودتر از تمامی کارمندان در شرکت حاضر شوید

چگونه در نخستین روز کاری خود رفتار کنیم

شما باید از همان روز اول علاقه خود را نسبت به موقعیت شغلی به دست آمده نشان دهید. در این رابطه زود آمدن شما به شرکت، فرصتی را فراهم کرد که بدون حضور سایر کارمندان، از بخش های مختلف بازدید کرده و تغییرات لازم را در دفتر کار خود ایجاد کنید. همچنین با توجه به این امر که شما به تازگی وارد شرکت شده و زمانی را برای هماهنگ شدن نیاز خواهید داشت، توصیه می-شود که در روزهای نخست بیشتر از حد معمول در شرکت بمانید. این امر باعث خواهد شد زمان موردنیاز، کاهش پیدا کرده و مدیر شرکت شما را فردی سخت کوش تلقی کند.

مطلب مرتبط: تأثیر اولین هفته کاری در حفظ کارمندان تازه استخدام

2-به مانند حرفه ای‎ها لباس بپوشید

پس از پایان مصاحبه کاری، ضروری است تا به پوشش کارمندان نگاهی بیندازید. این امر باعث خواهد شد تا نسبت به معیار پوشش در شرکت به آگاهی دست پیدا کرده و از همان روز نخست، به مانند سایرین لباس پوشیده باشید. این امر باعث می شود تا هماهنگی شما با فرهنگ کاری شرکت از همان روز نخست دیده شود. در نهایت فراموش نکنید که افراد براساس لباس های خود قضاوت خواهند شد، به همین خاطر نباید به نحوی رفتار کنید که تصوری غلط را به همراه داشته باشد.

3-مثبت‎اندیش و پرانرژی باشید

اگر بخواهیم محبوب ترین افراد را نام ببریم، بدون شک مثبت‎اندیش ها و افرادی که انرژی کافی را برای ارتباطات خود می گذارند، گزینه های شایسته ای خواهند بود. درواقع شما باید از همان روز نخست جملاتی را به زبان بیاورید که بیانگر انگیزه و علاقه شما باشد. این امر در حالی است که در موارد متعدد مشاهده می شود که افراد به سرعت شروع به بدگویی و اعتراض می کنند. در نهایت فراموش نکنید که بهتر است تا مکالمات خود را ضبط کنید. این امر باعث می شود تا فرصتی برای یادگیری اسم همکاران وجود داشته باشد. درواقع دانستن اسم، باعث می شود تا ارتباط دوستانه، در مدت زمانی به مراتب کمتر انجام شود.

4-کمک بخواهید

این امر بسیار طبیعی است که شما به عنوان یک کارمند تازه وارد، از سطح مهارت لازم برخودار نباشید، با این حال این مسئله نباید باعث ناراحتی شما باشد. درواقع ماهیت یک تیم این است که افراد به یکدیگر کمک کنند. این موضوع باعث خواهد شد تا فضا برای ارتباط بیشتر شما با کارمندان شرکت نیز مهیا شود. همچنین تقاضای کمک این تصویر را در ذهن افراد به وجود می آورد که شما فردی مغرور نبوده و ارتباط دوستانه با شما انتخابی درست خواهد بود. در نهایت این اقدام کمک خواهد کرد تا با مشکلات به مراتب کمتری در کار خود مواجه شوید. درواقع بسیار بد است که یک کارمند، اشتباهات مکرری را داشته باشد در حالی که کمک دیگران را رد کرده است.

5-با مدیر شرکت صحبت کنید

این امر که از همان روز اول شرایط را برای ارتباط بیشتر خود با مدیریت ایجاد کنید، بدون شک یک اقدام مثبت خواهد بود. در این رابطه بهتر است تا برنامه روزانه خود را با مدیریت هماهنگ کرده و در رابطه با چند روز آینده نیز با وی صحبت کنید. در نهایت به جای آنکه منتظر باشید تا دستورات بعدی اعلام شود، از زمان خود برای انجام اقدامات مدنظر استفاده کنید. این امر باعث خواهد شد تا مهارت شما نسبت به کاری که مشغول انجام آن هستید، به اثبات برسد.

6-کمی در رابطه با زندگی شخصی خود صحبت کنید

در زمانی نظیر صرف ناهار، فرصت خوبی برای صحبت کردن با همکاران وجود خواهد داشت. درواقع اگرچه شما به یک آشناییت نسبی دست پیدا کرده-اید، با این حال این میزان ابدا کافی نخواهد بود. به همین خاطر شما حتی باید در رابطه با مسائل غیرکاری نیز صحبت کنید. در این رابطه وضعیت تاهل، مکان زندگی، تعداد فرزندان و... می تواند زمینه را برای بهبود ارتباطات ایجاد کند، با این حال فراموش نکنید که در این رابطه نباید بیش از حد افراطی باشید. در نهایت از صحبت کردن در رابطه با علایق خود غافل نشوید. برای مثال اگر به یک ورزش خاص علاقه دارید، با اعلام آن می‎توانید به پیدا شدن دوستانی بهتر کمک کنید. برای مثال اگر ورزش مورد علاقه شما بیسبال است، می توانید با پیدا کردن افرادی که علایق آنها با شما مشترک است، یک برنامه خارج از فضای کاری نیز داشته باشید. بدون شک به هر میزان که ارتباط نزدیک‎تری با همکاران خود ایجاد کرده و عملا به دوست آنها تبدیل شوید، تجربه کاری به مراتب بهتری را نیز خواهید داشت.

7-شایعات را کنار بگذارید

تفاوتی ندارد که سایر کارمندان در رابطه با چه موضوعی شایعه‎پراکنی می کنند، شما نباید خود را درگیر این موضوع کنید. درواقع در کنار اظهارنظر نکردن، نباید حتی مخالفتی را نیز از خود نشان دهید. درواقع این سیاست باعث می شود که از هرگونه مشکل در امان نگه داشته شوید.

8-بیش از حد در تلاش برای در مرکز توجه قرار دادن خود نباشید

هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که سایر همکاران شما را فردی چاپلوس و یا تهدیدی برای موقعیت شغلی خود تصور کنند. به همین خاطر در تلاش باشید تا به صورت طبیعی رفتار کرده و از جلب توجه کردن خودداری کنید. همچنین ضروری است تا شخصیتی انتقادپذیر را داشته باشید. درواقع این امر بسیار طبیعی است که کارمندان با سابقه شرکت، در تلاش برای نصیحت کردن شما باشند، با این حال شما نباید نسبت به این قضیه واکنش بدی را از خود نشان دهید. درواقع حتی تشکر کردن، کاملا الزامی خواهد بود. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که در صورت بروز مشکل، شما اولین قربانی خواهید بود.

9-قدردان کمک ها باشید

این امر که به صورت کلامی و حتی در شبکه های اجتماعی خود از افرادی که به شما کمک کرده اند، تشکر کنید، باعث خواهد شد تا آنها حس خوبی را نسبت به این اقدام خود پیدا کرده و انگیزه کمک-های بیشتری را داشته باشند. در این رابطه حتی برخی از کارمندان، برای همکاران نزدیک خود هدیه ای را می گیرند. فراموش نکنید که به هر میزان که با دیگران با احترام و با محبت رفتار کنید، آنها را به سمت این گونه رفتارها سوق خواهید داد.

مطلب مرتبط: همه کارهایی که به عنوان کارمند جدید باید انجام دهیم

10-تصور نادرستی را نسبت به اشتباهات خود نداشته باشید

برای بسیاری از افراد اشتباه کردن به معنای پایان کار بوده و این امر باعث می شود تا در تلاش برای پنهان کردن آن باشند، با این حال ابدا نیازی نیست که خود را درگیر چنین فشار روانی ای کنید. درواقع در شرایط بروز یک اشتباه، تنها کافی است تا مسئولیت آن را برعهده گرفته و نهایت تلاش خود را برای جبران آن کنید. این نکته را فراموش نکنید که افراد در روزهای نخست کاری، از شما انتظار معجزه نداشته و اشتباه کردن کاملا طبیعی خواهد بود و با این حال شما نباید اجازه دهید که یک اشتباه، برای بار دوم تکرار شود.

در نهایت این نکته را فراموش نکنید که لبخند زدن، می تواند معجزه‎آسا باشد. همچنین در صورتی که همه چیز مطابق انتظار شما پیش نرفت، نباید همه چیز را از دست رفته تلقی کنید، درواقع شما زمان کافی برای تغییر تصویر ایجادشده و اتفاقات خارج از برنامه را خواهید داشت.

منبع : salary
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FzmxPSAe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه