دوشنبه, 19 خرداد 1399 - 11:53

یکی از سوالات اساسی تمامی مدیران این است که چگونه می توان با کم‎هزینه‎ترین اقدامات، بالاترین میزان پیشرفت را تجربه کرد. اگرچه در ظاهر این امر بیشتر شبیه به یک رویا است، با این حال انجام آن کاملا عملی بوده و تنها کافی است تا نسبت به این موارد آگاهی داشته باشید. بدون شک این موارد خصوصا برای برندهای تازه‎کار با بودجه کاملا محدود، یک فرصت رشد فوق العاده محسوب می شود. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

1-تولید محتوا

ارتقای سطح کسب و کار کم هزینه ترین اقدامات

تولید محتوا بهترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود. درواقع این شیوه تبلیغ غیرمستقیم بوده و باعث می شود تا در مدت زمانی کوتاه، مخاطبانی را برای خود ایجاد کنید. نکته مهم در این رابطه، تنوع بسیار بالای انواع محتواها است که براساس آن می توانید حتی با فعالیت در یک حوزه، به موفقیت های بالا دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با هدف گذاری مجدد در عرصه تبلیغات

2-حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، بستری رایگان را با تعداد کاربران میلیونی در اختیار شما قرار می دهد. توجه به این نکته ضروری است که در حال حاضر، جست وجو در شبکه های اجتماعی اقدامی است که حداقل یک ساعت از زمان افراد در طول روز را به خود اختصاص می دهد. به همین خاطر در صورت فعالیت جذاب، شما شانس موفقیت بسیار بالایی را خواهید داشت. نکته مهم در این زمینه این است که سه شبکه محبوب در جامعه هدف خود را مورد توجه قرار داده و سعی کنید تا در آنها کاملا حرفه ای شوید. برای مثال اگرچه از فیس‎بوک، اینستاگرام و یوتیوب به عنوان بهترین بسترها برای فعالیت تجاری نام برده می شود، با این حال شما باید این انتخاب را با توجه به شرایط جامعه خود انجام دهید. برای مثال ممکن است فیس‎بوک در منطقه شما جزو پرطرفدارترین ها نباشد. همچنین تنها به دنبال رشد طبیعی صفحه خود باشید. در غیر این صورت وارد یک بخش منفی و هزینه‎بر خواهید شد.

3-کیفیت محصولات خود را ارتقا دهید

درواقع به جای این امر که هزینه های بسیاری را صرف تبلیغات کنید، می توانید با نیمی از این بودجه، کیفیت محصولات خود را ارتقا بخشید. درواقع یک محصول خوب، باعث خواهد شد تا مشتری به صورت ناخودآگاه اقدام به تبلیغ آن کند. همچنین در صورتی که محصول شما کیفیت لازم را نداشته باشد، امکان کسب موفقیت در طولانی مدت عملا غیرممکن خواهد بود. در کنار این موضوع، شما تنها به کیفیت محصول محدود نبوده و می توانید بخش های دیگری نظیر کاهش قیمت، افزایش سطح خدمت‎رسانی به مشتری و... را در دستور کار خود قرار دهید. این امر خود باعث ایجاد یک مزیت رقابتی خواهد شد.

4-از معجزه سئو غافل نشوید

این امر که به خوبی در بستر اینترنت دیده شوید به سطح دانش سئو شما بستگی خواهد داشت. درواقع در موارد متعددی مشاهده می-شود که افراد محتواهای بسیار خوبی را تولید کرده و به علت عدم توجه به بهینه‎سازی موتورهای جست‎وجو، با استقبال لازم مواجه نشده است. خوشبختانه گوگل انواع نرم‎افزارهای لازم را برای مدیریت بهتر و تحلیل داده ها ایجاد کرده است، با این حال ضروری است که در ابتدا، یک دوره آموزشی را سپری کرده و یا از فردی حرفه ای و باتجربه استفاده کنید.

5-سخنرانی عمومی داشته باشید

ایجاد برند شخصی خود به ارتقای جایگاه برند منجر خواهد شد. در این رابطه سخنرانی، مصاحبه، نوشتن مقاله و هر اقدامی که منجر به افزایش شناخت افراد از شما و مدیران شرکت شود، بدون شک تاثیرات مثبت خود را بر روی برند شرکت نیز خواهد داشت. در این رابطه با صحبت کردن، نه‎تنها شناخت ها از برند افزایش پیدا می کند، بلکه زمینه انواع همکاری ها نیز ایجاد می شود. به همین خاطر نشست ها و کنفرانس ها را از دست نداده و حتی خود به دنبال ایجاد یک رویداد و گردهمایی باشید.

6-از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

اگرچه ممکن است تصور کنید که این استراتژی دیگر نتایج سابق را ندارد، با این حال آمارها کاملا خلاف این موضوع را به اثبات می رساند. درواقع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد حتی در گوشی های هوشمند خود، اپلیکیشن ایمیل را به صورت پیشفرض داشته و از جدیدترین پیام ها در کمترین زمان آگاه خواهند شد، با این حال فعالیت در این زمینه نیز ظرافت ها و روش های مختلفی را دارد. برای مثال شما باید به خوبی بدانید که چه زمانی برای ارسال موارد مناسب بوده و محتوای شما باید شامل چه مواردی باشد. در غیر این صورت نتایجی کاملا عکس را تجربه خواهید کرد.

7-از راهکارهای موجود برای ایجاد تعامل دوطرفه استفاده کنید

انواع مسابقات و چالش ها می تواند باعث شود تا در کمترین زمان بسیار محبوب شوید. در این رابطه تنها کافی است تا به چالش بطری آب جیسون استاتهام نگاهی بیندازید که در مدت زمانی کوتاه توسط بسیاری از افراد از سراسر جهان انجام شد. در این رابطه شما می توانید با کمی خلاقیت، موارد جالبی را به دست آورید. همچنین همکاری با اینفلوئنسرها می تواند باعث شود تا چالش-های شما بهتر دیده شده و جذابیت بالاتری را پیدا کند. در نهایت بهتر است تا برندهایی را پیدا کنید که حاضر به تبلیغ مشارکتی هستند. این امر باعث خواهد شد تا بدون صرف هزینه، یک اقدام برد-برد را انجام دهید.

8-با آزادکارها همکاری داشته باشید

آزادکارها به این علت که استخدام رسمی نمی شوند، گزینه های مقرون به صرفه‎ای محسوب شده و می توان با آنها از طریق های مختلف نظیر دورکاری، استفاده کرد. نکته جالب این است که در اکثر موارد، آزادکارها از مهارت بالاتری برخوردار بوده و راندمان کاری به مراتب بهتری را دارند. علت این امر به این خاطر است که آنها امنیت شغلی لازم را نداشته و این مسئله باعث می شود تا همواره در تلاش برای ارائه بهترین عملکرد باشند تا مشتریان آنها حفظ شده و سابقه خود را درخشان نگه دارند. این امر به معنای پرداخت هزینه کمتر در کنار کیفیت بالاتر خواهد بود.

9-از HARO استفاده کنید

این سایت بستری برای دستیابی به اطلاعات موردنیاز جهت تولید محتوا محسوب می شود، با این حال مزیت اصلی آن، امکان پیداکردن افراد مناسب در کنار ایجاد شانس برای قرار گرفتن مطالب در سایت های مختلف محسوب می‎شود. در نهایت بستری وجود دارد که می-توانید سوالات مختلف خود را مطرح کرده و پاسخ کارشناس ها را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کارهای کوچک در 6 گام

10- نحوه پرداخت را متنوع کنید

به هر میزان که مشتری بتواند با سهولت و تنوع بالاتری قیمت محصول را پرداخت کند، بدون شک رضایت بالاتری را خواهد داشت. به همین خاطر توصیه می شود که روش هایی نظیر پرداخت اقساطی و فروش آنلاین را حتما به فهرست خود اضافه کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید