پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 19 ایده جذاب بازاریابی در سال جاری

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های نوآورانه سال 2019

4 سال پیش ( 1398/8/20 )
پدیدآورنده : ربکا وایت   پدیدآورنده : علی آل علی  

امروزه شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر کدام از ما محسوب می شود. چند سال پیش هنگامی که در دانشگاه مشغول تحصیل بودم، یکی از ترندهای جذاب در شبکه های اجتماعی به نام چالش آب یخ توسعه زیادی یافت. در آن زمان همه مردم اقدام به ثبت ویدئوهای جذاب از خود و بارگذاری آنها در شبکه های اجتماعی می کردند. نکته جالب اینکه برخی از برندها و افراد مشهور نیز به این کمپین ملحق شدند. این کمپین در راستای حمایت از بیماران دارای تجربه ناتوانی حرکتی و گرفتگی عضلانی صورت گرفته بود. به این ترتیب هدف اصلی جمع آوری کمک هزینه درمان برای این بیماران یا اجرای چالش آب یخ بود. بسیاری از مردم سراسر جهان اجرای این چالش را به پرداخت هزینه مستقیم ترجیح دادند. شاید در نگاه نخست جمع آوری هزینه برای این بیماران امری شکست خورده محسوب شود. نکته مهم در اینجا جمع آوری 220 میلیون دلار در سطح جهان برای کمک به این افراد بود. وقتی از موفقیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، عملکردی مشابه کمپین چالش آب یخ مدنظرمان است. متاسفانه بسیاری از برندها در تحقق این هدف ناتوان هستند.

بدون تردید بازاریاب ها باید توجه ویژه ای به کمپین های موفق در سطح جهان داشته باشند. بدون توجه به این کمپین ها امکان جلب توجه مخاطب هدف وجود ندارد. متاسفانه امروزه بسیاری از کمپین های موجود در شبکه های اجتماعی توان ارائه عملکردی مشابه کمپین چالش آب یخ را ندارند. هدف اصلی این مقاله بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و جذابیت کمپین های بازاریابی است. به این ترتیب امکان نزدیکی هرچه بیشتر به سطح کمپین های موفق در شبکه های اجتماعی فراهم خواهد شد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های نوآورانه

1. ایجاد اعتبار در شبکه های اجتماعی

یکی از مزیت های اصلی شبکه های اجتماعی امکان ایجاد شهرت و اعتبار در مقیاس وسیع است. بدون شک شهرت آنلاین هر برند اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه برندهای بزرگ توجه زیادی به توسعه اعتبار و جایگاه شان در دنیای آنلاین دارند. به این ترتیب مخاطب همیشه آنها را به عنوان برندهای موفق و مرجع در ذهن خواهد داشت. مزیت اصلی شبکه های اجتماعی امکان گفت وگو و تاثیرگذاری مستقیم بر روی مخاطب هدف است. این امکان در سایر کانال های ارتباطی وجود ندارد. در واقع الگوهای سنتی بازاریابی همیشه مبتنی بر گفت وگو با مخاطب به واسطه یک عامل میانجی بود. با این حساب اکنون فرصت طلایی در اختیار بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف وجود دارد.

شروع فعالیت برای افزایش اعتبار برند در شبکه های اجتماعی همیشه همراه با شک و تردید است. بسیاری از افراد گام نخست را به خوبی تشخیص نمی دهند. از نظر من این گام باید با ایجاد هشتگی اختصاصی برای برندمان صورت گیرد. به این ترتیب امکان دسترسی کاربران به مجموعه پست های مرتبط با برندمان راحت تر خواهد شد.

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

هر برندی در شبکه های اجتماعی برنامه مشخصی برای رونمایی از محصولاتش دارد. این امر هزینه های جاری هر برند را به طور مشخص کاهش می دهد. توصیه من در اینجا استفاده از هشتگ اختصاصی برای هر کدام از محصولات مان است. این نکات ساده نقش مهمی در افزایش اعتبار برند ما خواهد داشت.

2. اهمیت تخفیف های آنلاین

خرده فروشی ها همیشه در مناسبت ها و بازه های زمانی مشخص اقدام برگزاری جشنواره های ویژه می کنند. این امر موجب تقویت انگیزه مشتریان برای خرید بیشتر می شود. ایده مورد بررسی در این بخش به اندازه کافی ساده است. بر این اساس باید طرح ارائه تخفیف های برندمان را آنلاین پیگیری کنیم. این امر مزیت های زیادی به همراه دارد. یکی از مزیت های مشخص آن امکان دسترسی به دامنه وسیع تری از مخاطب های هدف است. بدون شک یک خرده فروشی بدون استفاده از شبکه های اجتماعی فقط امکان تاثیرگذاری بر روی مراجعه کنندگان حضوری را خواهد داشت. در نقطه مقابل، برندهای دارای اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی فرصت دسترسی به دامنه هرچه وسیع تری از مشتریان را خواهند داشت.

یکی از بهترین عملکردها در زمینه ارائه تخفیف آنلاین مربوط به برند حوزه بازی های دیجیتال به نام Play N Trade است. این برند در اکانت رسمی اش در فیس بوک اقدام به ارائه تخفیف های گسترده برای خرید محصولات مختلفش کرد. به این ترتیب آگاهی کاربران فیس بوک نسبت به فعالیت این برند در سطح جهانی گسترش ویژه ای یافت.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های نوآورانه

3. نمایش مشتریان خوشحال

تجربه خرید مطلوب از یک برند همیشه موجب ترغیب مشتریان بیشتر به مراجعه و خرید بیشتر خواهد شد. امروزه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه ویژه ای دارند. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه ای تاثیرگذار فراهم می شود. محور اصلی اغلب این کمپین ها نمایش فرآیند خرید محصولات است. عنصر شادی و خنده پای ثابت این نوع تبلیغات محسوب می شود.

یکی از راهکارهای مناسب برای طراحی کمپین های مرتبط با تجربه مشتریان استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC) است. فرآیند استفاده از محتوای تولیدی کاربران شامل دعوت از آنها برای به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با برندمان از طریق هشتگی مشخص است. هشتگ موردنظر باید پیوند مناسبی با وضعیت برندمان نیز داشته باشد. به این ترتیب شانس برندمان برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطب افزایش خواهد یافت.

بی تردید استفاده مداوم از محتوای تولیدی کاربران جلوه حرفه ای به برند ما نخواهد داد. به همین خاطر توصیه من در این بخش استفاده از این نوع محتوا هر هفته یکبار است. به این ترتیب مخاطب با استفاده از این نوع محتوا دچار ناراحتی یا ذهنیت نامناسب نخواهد شد.

بهترین مثال در مورد نمایش مشتریان خوشحال مربوط به کمپین «اشتراک گذاری یک کوک» برند کوکاکولا است. این برند با رونمایی از این کمپین توجه بسیار زیادی در مقیاس جهانی به خود جلب کرد. به این ترتیب بسیاری از مشتریان طرفدار پپسی نیز به سوی استفاده از محصولات این برند متمایل شدند.

4. برگزاری مسابقات آنلاین

مردم علاقه بسیار زیادی به برنده شدن در مسابقات و دریافت جایزه های مختلف دارند. درست به همین خاطر برگزاری مسابقات آنلاین ایده بسیار جذابی محسوب می شود. بدون شک بهترین پلتفرم برای برگزاری این نوع مسابقات شبکه های اجتماعی است. به طور معمول در این فضا امکان تعامل بهتر میان برندها و کاربران وجود دارد. نکته مهم در این میان انتخاب جایزه ای مرتبط با برندمان است. به عنوان مثال اگر برند شما در زمینه تولید لوازم جانبی گوشی همراه فعالیت دارد، جایزه کمپین باید یکی از محصولات برندمان باشد. توجه به ارزش بالای جایزه های مسابقات نقش مهمی در تقویت انگیزه کاربران برای مشارکت هرچه بیشتر خواهد داشت.

مطلب مرتبط: بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی با اقداماتی 5 دقیقه ای

الگوهای برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماع بسیار متنوع است. برخی از برندها از کاربران برای تگ گردن دوستان شان به منظور شرکت در مسابقه دعوت به عمل می آورند. برخی دیگر نیز پرسش هایی درباره برندشان را مطرح می کنند. گاهی اوقات هم ماهیت مسابقه شرکت در یک بازی آنلاین است. در هر صورت مسابقه موردنظر برند ما باید جذابیت کافی برای مخاطب داشته باشد.

5. ضرورت ترغیب مخاطب به سوی عملی خاص

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با هدف سرگرمی صرف انجام نمی شود. برندها از اختصاص بودجه و زمان مشخص انتظارات زیادی دارند. مهم ترین انتظار برندها جلب نظر مشتریان و فروش بیشتر است بنابراین ترغیب مشتریان به سوی عملی خاص اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از کمپین های برندها در شبکه های اجتماعی فاقد چنین ویژگی اساسی است. به این ترتیب کاربران پس از مشاهده محتوای موردنظر هیچ انگیزه ای برای مشاهده بیشتر محصولات آن برند یا خریدشان نخواهد داشت.

فرآیند ترغیب کاربران به سوی عملی خاص چندان دشوار نیست. به عنوان مثال، درخواست از آنها برای ثبت نام در خبرنامه برندمان به منظور دریافت اطلاعات مربوط به محصولات مان ایده مناسبی خواهد بود.

6. افزایش تعامل با نظرسنجی آنلاین

امروزه در اغلب شبکه های اجتماعی امکان برگزاری نظرسنجی آنلاین وجود دارد. این امر فرصت مناسبی برای برندها در راستای تعامل بیشتر با مخاطب هدف ایجاد می کند. پرسش ما باید معطوف به مسئله ای مهم برای کاربران باشد. فقط در این صورت انگیزه آنها برای مشارکت و تعامل با برندمان تقویت خواهد شد. مشکل بسیاری از برندها ناتوانی در زمینه طراحی پرسش های جذاب برای مخاطب است. به این ترتیب همیشه اختلافی میان برداشت برندها از کیفیت نظرسنجی شان و ایده کاربران در مورد آنها باقی خواهد ماند.

یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی نظرسنجی های جذاب و کاربردی برند توربو تکس است. این برند همیشه به نحوه استفاده کاربران از نرم افزارهای خود واکنش نشان می دهد. این واکنش براساس اطلاعات جمع آوری شده در نظرسنجی های آنلاین صورت می گیرد. پیش از این برند توربو تکس هزینه نسبتا زیادی برای برگزاری دوره های نظرخواهی از مشتریان انجام می داد. توسعه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در کاهش هزینه های جاری این برند داشته است.

7. همکاری با اینفلوئنسرهای باتجربه

بازاریابی تاثیرگذار یکی از ترندهای مشهور در دنیای آنلاین است. یک فرد تاثیرگذار به پشتوانه مخاطب های پرشماری که دارد، اقدام به همکاری تجاری با برندهای فعال در حوزه تخصصی اش می کند. نکته مهم در این میان توجه به سطح تجربه، مهارت و دانش اینفلوئنسر موردنظرمان است. متاسفانه بسیاری از برندها در پی همکاری با افراد تاثیرگذار غیرمعتبر با اعتماد مشتریان شان بازی می کنند.

نکته جالب در مورد صنعت بازاریابی تاثیرگذار پیش بینی موسسه بازاریابی دیجیتال از گردش مالی 10 میلیارد دلاری این حوزه تا سال 2020 است بنابراین باید چنین حوزه ای به طور جدی مدنظر برندها قرار داشته باشد.

8. تاثیرگذاری ویدئوهای زنده

الگوی سنتی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تولید محتوا و سپس بارگذاری اش بود. امروزه با پیشرفت فناوری و نوآوری های شبکه های اجتماعی امکان بارگذاری ویدئوی زنده (Live) وجود دارد. مزیت اصلی این نوع ویدئوها امکان گفت وگوی مستقیم مشتریان با نماینده برند پیرامون نکات مختلف است. توصیه من در این بخش استفاده از مدیرعامل برندمان به عنوان فرد حاضر در ویدئوی زنده است. این امر اعتبار قابل توجهی به ویدئوهای برندمان خواهد داد.

9. کارمندان شرکت به عنوان سوژه بازاریابی

استفاده مناسب از اعضای برند به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی ایده تازه ای نیست. با این حال استفاده از آن در شبکه های اجتماعی چندان مورد توجه قرار ندارد. امروزه بسیاری از برندها به دنبال استفاده از المان های نوآورانه برای جلب نظر مشتریان هستند. بدون تردید صحبت کارمندان شرکت مان درباره تجربه همکاری با ما و تولید محصولات مختلف برای هر کاربری جذاب خواهد بود. یکی از ایده های مناسب در این میان نمایش پشت صحنه کسب و کار است. بی تردید همه ما علاقه مند به مشاهده فرآیند تولید محصولات مورد علاقه مان هستیم. به علاوه، این امر شجاعت برند ما در راستای نمایش خط تولیدش را نشان می دهد.

مطلب مرتبط: نبایدهای بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

برند اسکیم عملکرد شایان توجهی در زمینه استفاده از کارمندانش به عنوان سوژه اصلی بازاریابی آنلاین دارد. کارمندان این برند هر چند وقت یک بار مدیریت کل اکانت اینستاگرامی اسکیم را برعهده می گیرند. به این ترتیب کاربران تجربه مشاهده وضعیت کار و فعالیت یکی از کارمندان این شرکت در طول روز را خواهند داشت.

10. نمایش پشت صحنه کسب و کار

بی شک حرف قبلی با بحث کنونی ارتباط بسیار زیادی دارد. در بحث قبلی به تجربه برند اسکیم در مورد استفاده از کارمندان اش اشاره کردیم. نکته موردنظر من در این بخش تمرکز بر روی نمایش پشت صحنه کسب و کارمان به صورت کلی است. این امر شامل نمایش سوژه هایی فراتر از فعالیت کارمندان است. اگر در زمینه خرده فروشی فعالیت دارید، نمایش نحوه پرورش میوه ها در باغ های مختلف و خرید آنها از سوی شما جالب خواهد بود.

امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار شگرفی بر روی وضعیت برندها دارد. اغلب برندها در این فضا اقدام به تولید محتوای جذاب می کنند. نکته مهم در اینجا توانایی ما برای نمایش ایده های نوآورانه است بنابراین نمایش پشت صحنه کسب و کار باید با هدف پرداختن خلاقانه و غیرکلیشه ای به این موضوع صورت گیرد.

11. پوشش آنلاین و زنده رویدادهای کاری

امروزه در سطح جهان همایش های بسیار زیادی پیرامون فعالیت برندها برگزار می شود. نکته مهم در مورد اغلب این همایش ها عدم پوشش مناسب برای مخاطب علاقه مند است. بدون تردید شماری از افراد دارای امکان حضور در همایش خود را به محل برگزاری خواهند رساند. ایده مدنظر من طراحی ساز و کارهایی برای استفاده سایر افراد از محتوای مورد بحث در همایش هاست. بدون تردید هیچ ابزاری به اندازه شبکه های اجتماعی برای پوشش رویدادهای کاری مهم نیست. استفاده از سیستم بارگذاری ویدئوی زنده امکان جلب نظر کاربران مختلف در سراسر جهان به همایش موردنظر را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب تاثیرگذاری کمپین ما چند برابر خواهد شد.

12. استفاده از کمپین های ویروسی

کمپین های ویروسی بر روی فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به منظور تبدیل شان به سفیر برندمان تاکید دارد. این امر شامل استفاده از تکنیک های جذاب برای دامنه مشخصی از کاربران و جلب نظرشان است. امروزه اغلب افراد محتوای مورد پسندشان را با دیگران به اشتراک می گذارند. نکته جالب اینکه مردم به صحبت های دوستان شان بیشتر از گفته های برندها توجه دارند بنابراین استفاده از الگوی بازاریابی ویروسی تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی کسب و کار برندها خواهد داشت.

13. طراحی هشتگ های مرتبط با رویدادها

پوشش اخبار مربوط به برندها فقط از طریق پخش زنده امکان پذیر نیست. خوشبختانه امروزه امکانات بسیار زیادی در اختیار برندها قرار دارد. یکی از این امکانات استفاده از هشتگ های تاثیرگذار است. مزیت اصلی این نوع از هشتگ ها تمرکز محتوای مرتبط با رویداد موردنظر در یکجاست. در نتیجه کاربران برای جلب نظر مخاطب هدف دشواری چندانی نخواهند داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی همراه با ایده پردازی خلاقانه

14. تعامل دوجانبه با مشتریان

فضای شبکه های اجتماعی و ماهیت بازاریابی مدرن تعامل فعال با مشتریان را ایجاب می کند. متاسفانه هنوز هم بسیاری از برندها در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند. بخش اصلی چالش ها مربوط به اتکای اغلب برندها به استفاده از الگوهای تک سویه و سنتی است. در زمینه تعامل با مشتریان و به طور کلی فالوورها اکانت های مربوط به ستاره های دنیای هنر و ورزش عملکرد مطلوبی دارند. اکانت رسمی باشگاه لیورپول همیشه بخشی از استوری ها و پست های خود را به مصاحبه و گفت وگو با طرفدارها اختصاص می دهد. همین امر موجب توجه گسترده طرفدارهای این تیم به صفحه رسمی باشگاه شان شده است.

15. استفاده از مناسبت ها به عنوان عنصر روحیه بخش

مناسبت های مختلف فرصت مناسبی در اختیار برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایجاد می کند. نکته مهم در اینجا تولید محصولاتی با حال و هوای مناسب مورد نظر است. به عنوان مثال، برند پپسی در کریسمس چند سال پیش محصولات خود را با بسته بندی ویژه کریسمس روانه بازار کرد. این نکته ساده بر روی افزایش فروش پپسی در دوران کریسمس تاثیر بسیار زیادی داشت. گاهی اوقات همین نکته های ساده تاثیر بسیار مطلوبی بر روی فعالیت برندها خواهد داشت.

16. تولید محتوای آموزشی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه معطوف به سرگرمی نیست. گاهی اوقات باید اطلاعات کاربردی نیز در اختیار مخاطب قرار داد. به این ترتیب جایگاه برند ما از یک بنگاه تجاری به مشاوری مطمئن ارتقا خواهد یافت. امروزه بسیاری از برندها هزینه های سنگینی برای ارتقای جایگاه شان به یک برند مطمئن انجام می دهند. نکته مهم در اینجا توجه به سطح نیاز مخاطب هدف است. به هر حال محتوای آموزشی ما باید به کار مخاطب هدف مان بیاید. در غیر این صورت توجه چندانی به آن نخواهد شد.

17. مشارکت در ترندهای مشهور

امروزه در حوزه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی به طور مداوم برخی از ترندها گوناگون مطرح می شود. این ترندها در ارتباط با حوزه های سرگرمی، تولید محتوا و فعالیت برندها قرار دارد. بدون شک حضور فعال برند ما در زمینه تولید محتوا براساس این نوع ترندها اهمیت بسیار زیادی دارد. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد.

نکته مهم درخصوص ترندهای محبوب طراحی هشتگ های ویژه است. برند ما برای تولید محتوای بازاریابی امکان استفاده از این هشتگ ها را خواهد داشت. به طور کلی کاربرد هشتگ ها در شبکه های اجتماعی بسیار وسیع است. یکی از زمینه های اصل کاربرد ترندها حوزه بازاریابی برای برندهاست. این امر موجب تداوم جذابیت آنلاین برندمان برای مخاطب خواهد شد.

18. درخواست از کاربران برای نگارش کپشن

همه ما تجربه مشاهده پست هایی با درخواست برندها برای طراحی کپشن از سوی کاربران را داشته ایم. این ترند نوعی مسابقه جذاب محسوب می شود. به این ترتیب به بهترین کپشن ها جایزه تعلق خواهد گرفت. ترغیب کاربران به تولید محتوا (در اینجا کپشن) پیرامون برندمان اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از شیوه های خلاقانه در این راستا شانس برند ما را افزایش خواهد داد.

نکته مهم درخصوص انتخاب کپشن های برتر در مسابقه برندمان توجه به خلاقیت کاربران است. برخی از الگوهای طراحی کپشن بدل به کلیشه های رایج شده اند، بنابراین در مسابقه مان باید به کاربران نوآور توجه ویژه داشته باشیم. در صورت کیفیت بالای کپشن های آنها حتی امکان همکاری برای مدیریت محتوای متنی برندمان در حوزه بازاریابی آنلاین وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: روانشناسی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

19. توجه به المان های سرگرم کننده

بدون شک بخش قابل توجهی از فضای شبکه های اجتماعی به حوزه سرگرمی اختصاص دارد. اغلب ما علاقه مند به مشاهده محتوای سرگرم کننده و جذاب در شبکه های اجتماعی هستیم بنابراین تولید محتوای سرگرم کننده باید بخش مهمی از فعالیت برند ما در شبکه های اجتماعی را تشکیل دهد. با نگاهی کوتاه به وضعیت فعالیت برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی به خوبی ماهیت محتوای جذاب قابل شناسایی خواهد بود بنابراین توصیه من در این بخش ارزیابی وضعیت فعالیت برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی است.

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9qDYVZyE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه