روانشناسی بازاریابی در شبکه های اجتماعی - فرصت امروز

یکشنبه, 22 ارديبهشت 1398 - 14:00

8 درس برای بازاریاب ها

روانشناسی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شناخت درست مخاطب کلید موفقیت در شبکه های اجتماعی است. بهترین راه برای شناخت مخاطب نیز آشنایی با برخی از اصول پایه ای روانشناسی است. در موسسه Hootsuite ما از مدت ها قبل به اهمیت روانشناسی در توسعه مطلوب محتوا در شبکه های اجتماعی پی برده ایم. در این مقاله تلاش اصلی من توضیح چند مفهوم پایه ای و اساسی و همچنین به کارگیری آنها برای تدوین یک استراتژی بازاریابی منسجم است. به منظور اطلاع از نکات ذیل به مطالعه مقاله کنونی ادامه دهید:

• چرا مردم محتوای تولیدی شان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند

• چگونه در مخاطب مان ایجاد اعتماد کنیم

روانشناسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

• محتوای بصری چطور جذب مخاطب را تسهیل می کند

• چرا طیف های مختلف رنگ بر روی رفتار مخاطب تاثیر می گذارد

• به هنگام طراحی استراتژی موفق بازاریابی چگونه از احساسات مختلف استفاده کنیم

• تجربه شخصی چطور بر روی بازاریابی تاثیر می گذارد

• چرا مقابله به مثل یک استراتژی کاربردی برای توسعه اعتماد به برند است

• چگونه از قدرت مسئولیت‏پذیری استفاده کنیم

اکنون اجازه دهید به سراغ نکات روانشناختی در زمینه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی برویم.

مردم برای ارتباط با دیگران محتوا را به اشتراک می گذارند

آیا تا به حال پیرامون چرایی بارگذاری پست در شبکه های اجتماعی فکر کرده اید؟ به راستی چرا ما پست های مختلفی را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنیم.

مجله نیویورک تایمز در یک پژوهش بسیار کاربردی به پنج دلیل کلیدی برای پاسخ به این پرسش دست یافت:

مطلب مرتبط: اهمیت هوش هیجانی در روانشناسی بازاریابی و فروش

به منظور ارتقای زندگی دیگران: تقریبا تمام شرکت‎کنندگان این پژوهش (94درصد) دلیل بارگذاری مطلب در شبکه های اجتماعی را باور به تاثیر آن در ارتقای زندگی دیگران عنوان کرده اند. به عنوان یک بازاریاب، تولید محتوای کاربردی برای کمک به مخاطب هدف ضروری خواهد بود.

با هدف تعریف خودشان: دو سوم (68درصد) شرکت‎کنندگان هدف اصلی