دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی تازه می شود، بدون تردید اول از همه تیک تاک در ذهن بازاریاب ها نقش می بندد. این پلتفرم دوست داشتنی با کلی کاربر تازه و همچنین امکانات هیجان انگیز در طول سال های اخیر نگاه ها را به طور قابل ملاحظه ای به خودش جلب کرده است. این امر سرمایه گذاری به شدت بالا از سوی برندها برای بازاریابی در این پلتفرم را به همراه داشته است. امروزه بسیاری از برندها به دنبال حضور مناسب در فضای تیک تاک هستند. با این پلتفرم چینی تنها گزینه پیش روی شما برای سرمایه گذاری نیست. 

امروزه شبکه های اجتماعی بسیار متنوعی برای بازاریاب ها و تیم های کاری در دسترس قرار دارد. به عبارت بهتر، دیگر دوران سلطه خدشه ناپذیر فیس بوک و توییتر به پایان رسیده است. نکته جالب اینکه برخی از شبکه های اجتماعی قدیمی نیز برای جا نماندن از موج تغییرات گسترده در تلاش برای استفاده از امکانات تازه هستند. این امر در برخی از موارد سرویس های تازه ای برای بازاریاب ها به ارمغان آورده است. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون دردسر اضافه را خواهید داشت. 

شبکه های اجتماعی جدید برای بازاریابی بهتر

هدف اصلی در این مقاله مروری بر برخی از بهترین شبکه های اجتماعی تازه و سرویس های جدیدشان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما برای بازاریابی بهینه و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین پلتفرم های تازه و سرویس های نوآورانه در شبکه های اجتماعی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی

تیک تاک

شبکه های اجتماعی جدید برای بازاریابی بهتر

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، تیک تاک یکی از مشهورترین شبکه های اجتماعی تازه تاسیس در سراسر دنیا محسوب می شود. این پلتفرم چینی در طول مدت زمانی کوتاه شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و اکنون شمار بالایی از کاربران برای استفاده از آن انگیزه بالایی دارند. شمار اینفلوئنسرها و همچنین استقبال بی نظیر کاربران سراسر دنیا از این اپ در کشورهای مختلف به خوبی بیانگر اهمیت این اپ است. 

اگرچه تیک تاک هنوز مسیر بسیار طولانی برای تبدیل شدن به یکی از برندهای بزرگ در زمینه شبکه های اجتماعی را پیش رو دارد، اما تا همین امروز نیز کار بزرگی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انجام داده است. براساس گزارش موسسه استاتیستا، امروزه با توجه به گستردگی تیک تاک، فقط 9 درصد از بازاریاب ها در سراسر دنیا اقدام به استفاده از این اپ برای اهداف تبلیغاتی شان می کنند. معنای این امر امکان سرمایه گذاری شما بر روی تیک تاک بر دریافت نتایج مناسب است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی وضعیت تان در این میان باقی نخواهد ماند. 

یادتان باشد دنیای بازاریابی برای بسیاری از برندها همراه با تغییرات مداوم بوده است. در این میان سطح بالای رقابت در بسیاری از شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان سخت و دشوار است. همین امر تیک تاک را بدل به یکی از گزینه های بسیار جذاب برای بازاریابی کرده است. در فضایی که رقبای بزرگی برای برند شما حضور ندارند، شما می توانید با اندکی توجه به جزییات و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف وضعیت بازاریابی تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید. آن وقت دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به استفاده از فرصت های پیش رو در تیک تاک برای برندتان نخواهد بود. 

یادتان باشد تیک تاک پلتفرمی مورد علاقه در میان نسل جوان است. بنابراین اگر شما به دنبال تعامل با مشتریان این نسل به طور حرفه ای هستید، باید اول از همه استفاده از تیک تاک را در کانون توجه قرار دهید. این امر از برند شما کسب و کاری مطابق میل مشتریان نسل جوان خواهد ساخت. 

مطلب مرتبط: انواع شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن برای برندها

کلاب هاوس

کلاب هاوس یکی دیگر از شبکه های اجتماعی تازه تاسیس در دنیای دیجیتال محسوب می شود. بدون شک در دنیایی که فرمت ویدئو برای همه کاربران جذابیت خاصی دارد، تمرکز بر روی فرمت صوتی شجاعت بسیار زیادی نیاز دارد. البته این مسئله با توجه به استقبال کاربران از انواع پادکست ها در طول سال های اخیر خیلی هم عجیب نیست. مدیران کلاب هاوس با تلاش برای تبدیل فضای پادکست ها به حوزه های تعاملی اقدام به توسعه پلتفرم شان کرده اند. با این حساب کاربران در شبکه اجتماعی موردنظر امکان بحث و گفت و گو به طور زنده با یکدیگر را خواهند داشت. 

امروزه بسیاری از افراد برای برگزاری کارگاه ها یا بحث درباره نکات مختلف از کلاب هاوس سود می برند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. 

نکته مهم درخصوص کلاب هاوس تلاش برای بازاریابی با استفاده از شیوه های منحصر به فرد است. به عبارت بهتر، شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های قدیمی در کلاب هاوس را ندارید. درست به همین خاطر باید بیش از هر زمان دیگری در تلاش برای آشنایی با فضای تازه کلاس هاوس و سازگاری با آن باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای بازاریابی و بهینه سازی فرصت های تان در این فضا پیدا نکنید.

کلاب هاوس هنوز از گزینه های تبلیغاتی به طور رسمی پشتیبانی نمی کند. معنای این امر ضرورت بازاریابی شما به طور ارگانیک یا دست کم همکاری با روم های حرفه ای و محبوب است. این امر انگیزه های بازاریاب ها برای فعالیت بدون هزینه بالا در کلاب هاوس را به شدت افزایش داده است. 

در مورد کلاب هاوس نیز مانند تیک تاک شباهت هایی از نظر سطح فعالیت میان کاربران وجود دارد. این پلتفرم هنوز در ابتدای راه قرار داشته و سهم زیادی هم از بازار شبکه های اجتماعی ندارد. با این حال نوآوری اش در زمینه ارتباط صوتی بر خط شمار بالایی از کاربران با هم در قالب روم های مختلف خلاقانه به نظر می رسد. همین امر برای بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر نیز الهام بخش بوده است. با این حساب شما به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان را خواهید داشت. این نکته مهم باید همیشه مورد توجه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار داشته باشد، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان در این حوزه از بین برود. 

توییتر اسپیسز

توییتر اسپیسز (Twitter Spaces) یکی از سرویس های تازه توییتر برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. این سرویس در واکنش به ظهور شبکه های اجتماعی جدید و تهدید اساسی برای شبکه های اجتماعی قدیمی تر راه اندازی شده است. 

نکته اساسی در این میان سختی ارزیابی میزان استقبال دقیق کاربران از سرویس اسپیسز است. دلیل این امر نیز عدم تمایل توییتر برای درگیر ساختن کاربران با آمارگیری های پشت سر هم و همچنین مشکلات رایج در این راستاست. همین امر به کاربران فرصت استفاده از توییتر به سادگی هرچه تمام تر را داده است. این سرویس به طور مشخص در رقابت با کلاب هاوس از سوی توییتر راه اندازی شده است. بر این اساس شما مانند کلاب هاوس در اینجا امکان ایجاد روم و گفت و گوی زنده با دوستان تان را خواهید داشت. چنین امری نقش مهمی در رقابت مناسب میان توییتر با دیگر شبکه های اجتماعی نوظهور داشته است. 

یکی از ترندهای مهم در دنیای شبکه های اجتماعی محبوبیت دوباره و سریع فرمت صوتی است. همین نکته بسیاری از بازاریاب ها را به سوی استفاده از فرمت مورد نظر هدایت کرده است. با این حساب جهت گیری توییتر به سوی استفاده از فرمت صوتی و دسترسی راحت کاربران به مزایای آن امری عجیب یا غیرمنتظره نخواهد بود. نکته مهم در این میان نحوه استفاده از مزایای این بخش در عرصه بازاریابی است. بسیاری از برندها هنوز خودشان را برای نوآوری مورد نظر آماده نکرده اند. درست به همین خاطر شما باید قبل از بروز هر اتفاقی به بازاریابی در پلتفرم های شبیه به کلاب هاوس عادت کنید. این امر می تواند شما را در مدت زمانی کوتاه تبدیل به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در سطح دنیا کند. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شما قرار نمی گیرد. 

مطلب مرتبط: بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی با اقداماتی 5 دقیقه ای

اینستاگرام ریلز

شبکه های اجتماعی جدید برای بازاریابی بهتر

سرویس ریلز (Reels) در طول یک سال اخیر جذابیت های بسیار زیادی برای کاربران به همراه داشته است. این امر به شما در قالب سرویسی شبیه به تیک تاک امکان ضبط ویدئوهای کوتاه و انتشارشان به طور گسترده را می دهد. نکته مهم در این رابطه احساس خطر فوری اینستاگرام از سوی تیک تاک است. پلتفرمی که در مدت زمانی اندک کاربران بی شماری را جلب کرده است، برای اینستاگرام نیز خطرناک محسوب می شود. درست به همین دلیل سرویس ریلز برای رقابت با تیک تاک و ویدئوهای جذابش مورد توجه قرار گرفته است. 

اگرچه سرویس ریلز هنوز به محبوبیت تیک تاک نیست، اما تلاش اینستاگرام برای بهینه سازی آن قابل توجه است. این امر بسیاری از کاربران را نسبت به استفاده از ریلز به جای تیک تاک ترغیب کرده است. نکته مهم اینکه تیک تاک به طور رسمی هنوز در بسیاری از کشورها خدمات ارائه نمی کند. به همین دلیل شما با استفاده درست از اینستاگرام ریلز فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بازارهایی که تیک تاک ندارند، خواهید داشت. 

استفاده از موسیقی های مناسب در کنار ویدئوهای کوتاه همیشه ایده مهمی محسوب می شود. این امر در تیک تاک به خوبی تاثیرگذاری اش را نشان داده است. از آنجایی که حضور برندها در اینستاگرام بیشتر از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است، استفاده تجاری از ریلز بسیار بیشتر از تیک تاک است. این امر باید برای شما به مثابه یک نکته اساسی باشد. پس اگر به دنبال بازاریابی بی دردسر و تاثیرگذاری بر روی کاربران بی شمار هستید، باید همیشه به فکر توجه به اینستاگرام ریلز باشید، در غیر این صورت شاید فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد. 

اسپاتیفای گرین روم

اسپاتیفای در تلاش برای رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی و توسعه سطح خدماتش به ابعاد تازه ای دست پیدا کرده است. تا پیش از این اسپاتیفای صرفا برای کاربران یک آرشیو بزرگ از موزیک بود. با این حال اکنون آرام آرام به سوی تبدیل شدن به یک پلتفرم اجتماعی برای اهالی موسیقی پیش می رود. یکی از نخستین نشانه های این امر نیز اضافه کردن امکان گفت و گوی آنلاین میان کاربران در روم های متعدد است. این امر از بسیاری جهات نوعی واکنش به محبوبیت فزاینده کلاب هاوس است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان بهینه سازی فرصت های تان با استفاده از چنین راهکاری را خواهید داشت. 

بازاریاب هایی که به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان در دنیای هنر و موسیقی هستند، باید به طور ویژه ای از خدمات اسپاتیفای سود ببرند. این امر به شما فرصت هماهنگی بسیار بالا با مخاطب هدف تان را می دهد. بنابراین مشکل زیادی از نظر تاثیرگذاری ویژه بر روی هنردوستان نخواهید داشت. 

بسیاری از بازاریاب ها و برندهای فعال در حوزه های هنری به طور مداوم نسبت به فقدان یک پلتفرم تماما هنری انتقاد کرده اند. اگر شما هم چنین وضعیتی داشته اید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. چراکه شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: نکاتی که هر بازاریابی درباره شبکه های اجتماعی باید بداند

گرین روم یکی از سرویس های تازه و خلاقانه اسپاتیفای محسوب می شود. اگرچه در ابتدا فقط هنرمندان رسمی به این سرویس دسترسی داشتند، اما اکنون تقریبا تمام کاربران این پلتفرم امکان استفاده از این سرویس را دارند. با این حساب بازاریاب ها باید توجه ویژه ای به اسپاتیفای داشته باشند. چراکه این سرویس موسیقی به زودی در جمع شبکه های اجتماعی قرار خواهد گرفت. آن وقت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین پلتفرمی یکی از نکات بسیار مهم در دنیای کسب و کار خواهد شد. 

دیسکورد

دنیای بازی های رایانه ای توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. درست به همین دلیل احساس نیاز برای یک پلتفرم کاملا اختصاصی در این میان حس می شود. این امر به خوبی از سوی مدیران دیسکورد مورد توجه قرار داشته است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف علاقه مند به دنیای گیم دیگر نیازی به نگرانی ندارید. دیسکورد به عنوان یکی از پلتفرم های محبوب در دنیای گیمرها میلیون ها کاربر فعال در طول روز دارد. این امر به بازاریاب ها و استودیوهای بازی سازی برای سرمایه گذاری بر روی این شبکه اجتماعی کمک زیادی می کند. 

 

اگر شما در دنیای کسب و کار به دنبال جلب نظر گیمرها به محصولات تان هستید، یکی از بهترین پلتفرم ها برای سرمایه گذاری همین دیسکورد است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. همچنین از نقطه نظر حرفه ای نیز شما می توانید مخاطب هدف تان را به راحتی تحت تاثیر قرار دهید. 

دیسکورد سرویس های رسمی برای تبلیغات برندها در پلتفرمش ندارد. با این حال شما محدودیتی نیز برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی نخواهید داشت. با این حساب می توانید به سادگی هرچه تمام تر بر روی این پلتفرم سرمایه گذاری کرده و در دنیای گیم بر روی مخاطب هدف تان تاثیرگذاری لازم را به ارمغان بیاورید. نکته اساسی در این بین اتکای محوری دیسکورد به فرمت صوت است. از این نظر میان این پلتفرم و کلاب هاوس شباهت های بسیار زیادی وجود دارد. تنها تفاوت در این میان اختصاص دیسکورد به دنیای گیم است. بنابراین اگر شما در حوزه موردنظر فعالیت ندارید، بازاریابی در این پلتفرم شاید چندان برای تان جذاب و هیجان انگیز نباشد. 

توئیچ

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توئیچ است. این پلتفرم به شما امکان تعامل با کاربران بر مدار ویدئوهای لایو را می دهد. مانند دیسکورد، این پلتفرم نیز اول از همه برای گیمرها طراحی شده است. امروزه بسیاری از مردم علاقه مند به تماشای بازی گیمرهای مشهور و حرفه ای هستند. با این حساب شما یا هر گیمر دیگری می توانید به سادگی هرچه تمام تر از توئیچ برای نمایش بازی های تان سود ببرید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. 

بدون تردید توئیچ هنوز هم در مقایسه با بسیاری از شبکه های اجتماعی بزرگ دارای کاربران اندکی است. با این حال بسیاری از برندها از همین حالا به توئیچ توجه نشان داده اند. دلیل این امر نیز محوریت ویدئو و همچنین امکان همکاری ساده با گیمرها در این فضاست. بنابراین اگر شما هم مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید به ساده ترین شکل ممکن با برخی از گیمرها در این فضا همکاری داشته باشید. نکته مهم اینکه همکاری موردنظر به دلیل تازگی توئیچ برای کاربران و همچنین گیمرها هزینه بسیار پایین تری به همراه خواهد داشت. بنابراین نیازی به نگرانی در این رابطه نخواهد بود. 

ردیت

ردیت (Reddit) یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر تعامل میان کاربران با محتوای چندرسانه ای است. این یعنی شما فرصت بارگذاری انواع فرمت های محتوایی در این پلتفرم را دارید. بسیاری از برندها از این پلتفرم برای دریافت بازخورد کاربران و همچنین استفاده از نظرات و توصیه های شان سود می برند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر شانس تان را در این میان امتحان کنید. 

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

ردیت فضایی بسیار دوستانه میان کاربران و برندها ایجاد می کند. شما در این فضا می توانید هر نوع سوال یا درخواستی از مشتریان مطرح کنید. بنابراین اگر به بازخوردهای مشتریان نیاز بالایی دارید، ردیت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/evGhQIOO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه