برند پپسی در طول سال های اخیر انتقادهای بسیار زیادی در زمینه نحوه رفتار کاری دریافت کرده است. این امر به طور قابل ملاحظه ای مربوط به تولید آلودگی گسترده زیست محیطی در فرآیند بسته بندی محصولاتش است. همین امر پپسی را به سوی اتخاذ رویکردهای سازگارتر با محیط زیست برای کسب اعتبار از دست رفته اش جلب کرد.
پپسی در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به طور گسترده بر روی استفاده از توربین های بادی سرمایه گذاری کرده است. بر این اساس هدف اصلی پپسی کاهش 40 درصد تولید گازهای گلخانه ای کسب و کارش تا سال 2030 و توقف تولید چنین گازهایی تا سال 2040 است. این اقدام جسورانه در حالی اتخاذ شده است که تا پیش از این چنین هدفی برای پپسی مطرح نبود. این برند در طول یک سال اخیر ارزیابی دقیقی در مورد وضعیت کسب و کارش داشته است. همین امر موجب تقویت شعارها و تعهدات پپسی در مورد حفاظت از محیط زیست شده است.
امروزه بسیاری از برندها در زمینه حفاظت از محیط زیست با سازمان های غیردولتی همکاری دارند. پپسی نیز در طول یک دهه اخیر به طور مداوم در زمینه همکاری با چنین سازمان هایی گام برداشته است. تعهد پپسی مبنی بر کاهش 5 درصد استفاده از پلاستیک برای بسته بندی محصولاتش تا سال 2030 یکی از نمودهای اصلی این جهت گیری محسوب می شود. استقرار توربین های بادی گسترده در مناطق مختلف جهان در راستای تولید انرژی پاک ارزیابی می شود. پپسی نیز در این مسیر با برخی از برندها و سازمان های بین المللی همکاری دارد. با توجه به اقدامات اخیر پپسی در طول سال آینده باید منتظر اقدامات گسترده تر آنها برای حفاظت از محیط زیست باشیم.