پنج شنبه, 06 شهریور 1399 - 11:00

بازاریابی پیامکی در طول دهه‎ های متمادی یکی از گزینه‎ های جذاب برای برندها محسوب می ‎شد. این الگو در سال‎ های اخیر با توجه به ظهور شبکه ‎های اجتماعی و علاقه برندها برای بازاریابی در فضای اینترنت مورد بی‎ توجهی قرار گرفته است. ادعای اصلی ما در این مقاله امکان کسب موفقیت بازاریابی و توسعه کسب و کار با استفاده از بازاریابی پیامکی به صورت درست است، با این حساب چنین الگویی از بازاریابی هنوز هم تاثیرگذاری خاص خود را دارد. در ادامه برخی از نکات مهم پیرامون کاربست الگوی بازاریابی پیامکی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟

بازاریابی پیامکی عصر دیجیتال

امروزه تعداد افراد دارای گوشی همراه با شدت افزایش پیدا کرده است بنابراین ارسال پیامک برای آنها ساده خواهد بود. شاید 20 سال پیش هنوز استفاده از گوشی همراه در بسیاری از کشورها رایج نشده بود. همین امر بازاریابی پیامکی را همراه با مشکلات زیادی می ‎ساخت. اکنون دسترسی مردم به گوشی همراه بیشتر شده است، اما به موازات این امر گزینه‎ های بازاریابی رقیب نیز ظهور کرده است.

محتوای جذاب برای بازاریابی همچنان اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به محتوای جذاب و تعاملی دارند. اگر شما علاقه ‏‎مند به بازاریابی پیامکی در دوران کنونی هستید، باید به نکات ذیل توجه نمایید:

• ارسال پیشنهادهای جذاب و منحصر به فرد برای مشتریان همیشه امکان جلب نظر مخاطب هدف را دارد.

• اطلاع‎ رسانی در مورد رویدادهای مهم و برگزاری همایش ‎ها توجه شمار بالایی از کاربران را جلب خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چقدر در مورد بازاریابی پیامکی می دانیم؟

• پیگیری وضعیت مشتریان پس از خرید در قالب ارسال پیامک بیانگر اهمیت تجربه خریداران از سوی برند شما خواهد بود.

• استفاده از ترندهای داغ در زمینه بازاریابی پیامکی نقش مهمی در بهبود رابطه با مخاطب هدف دارد.

اغلب افراد در طول روز تعداد قابل توجهی ایمیل و پیامک با عنوان اسپم دریافت می ‎کنند. مفهوم اسپم به پیام‎ های تبلیغات یا غیرضروری برای کاربران اشاره دارد. اگر شما مایل به پرهیز از تلقی پیامک ‎های برندتان به عنوان اسپم هستید، باید برنامه مشخصی برای افزایش کیفیت پیام‎ های ‎تان داشته باشید. این امر از سوی اغلب برندها به خوبی مورد توجه قرار نمی‎ گیرد. درست به همین خاطر مواجهه با شمار بالایی از محتوای آزاردهنده برای مخاطب هدف بدل به امری طبیعی در میان کاربران شده است.

اطلاع ‎رسانی نکات مهم به مخاطب هدف یکی از مهم ‎ترین کاربردهای بازاریابی پیامکی است. این امر نیازمند دسترسی شما به اطلاعات دست اول و سپس تبدیل آن به متن ‎های جذاب برای مخاطب هدف است. نکته جالب در این میان امکان افزودن لینک جانبی به پیامک‎ هاست. این امر امکان انتقال مخاطب هدف به سایت رسمی و افزایش ترافیک آن را در پی دارد. امروزه اغلب الگوهای بازاریابی بر روی محتوای بصری تاکید دارد. بازاریابی پیامکی در این میان همچنان بر روی اهمیت محتوای متنی استوار است بنابراین شاید شما نیاز به روز رسانی توانایی‎ تان در زمینه تولید محتوای بازاریابی متنی داشته باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید