پنج شنبه, 14 فروردين 1399 - 10:07

شروع کسب و کار در حوزه خرده فروشی آنلاین همیشه همراه با چالش های زیادی است. این نکته به طور ویژه ای در زمان کنونی صحت دارد. شاید دو دهه پیش تعداد برندهای فعال در زمینه خرده فروشی آنلاین به اندازه اکنون نبود. وجود رقابت گسترده در حوزه کسب و کار برای اغلب کارآفرینان جوان چالش‎برانگیز است و بنابراین ما نیاز به یادگیری نکات بسیار مختلفی داریم. نکته مهم در این میان عدم نیاز به نگرانی بیش از حد درباره ورود به حوزه خرده فروشی است. بسیاری از کارآفرینان علی رغم داشتن ایده های جذاب هیچ‎گاه حاضر به فعالیت در این حوزه نمی شوند. دلیل اصلی این امر نگرانی بیش از حد و ترس بی‎مورد از شکست در خرده فروشی آنلاین است.

هدف اصلی ما در این مقاله بررسی وضعیت شروع کسب و کار در حوزه خرده فروشی با کمترین بودجه ممکن است. بدون تردید اغلب برندها توانایی لازم برای پرداخت هزینه های سنگین در ابتدای راه فعالیت در حوزه خرده فروشی را ندارند. به همین خاطر نکات مورد بررسی در این مقاله با فرض بر بودجه محدود برندها تدوین شده است.

شروع کسب و کار خرده فروشی آنلاین با کمترین بودجه

1. تاسیس فروشگاه آنلاین با وردپرس

بسیاری از کارآفرینان برای شروع به فعالیت در زمینه خرده فروشی آنلاین استفاده از پلتفرم هایی نظیر شاپیفای یا Big Commerce را ترجیح می دهند. نکته مهم در این میان توجه به کاهش هزینه ها در عین حفظ کیفیت ساختار فروشگاه آنلاین است. استفاده از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین بهترین گزینه به منظور صرفه‎جویی در هزینه های جاری محسوب می شود. نکته مهم درباره پلتفرم وردپرس امکان استفاده رایگان از آن برای طراحی سایت است. به این ترتیب ما امکان صرفه‎جویی قابل توجه در هزینه های جاری برندمان را خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: خرده فروشی های آینده چه شکلی خواهند بود؟

اگر شما در ابتدای راه برای فعالیت در حوزه خرده فروشی آنلاین هستید، به احتمال زیاد با مشکلات مالی فراوانی دست و پنچه نرم می کنید. این امر تمام بودجه شما را با ارزش خواهد کرد بنابراین تا زمان دسترسی به سود و منبع درآمد پایدار نباید به استفاده از سایر پلتفرم های طراحی سایت خرده فروشی فکر کنید. برخی از کارآفرینان به محض کسب نخستین سود در زمینه خرده فروشی آنلاین اقدام به صرف هزینه های کلان می کنند. این امر اغلب موجب ایجاد چالش های بسیار بزرگ برای برندها می شود.

2. تمرکز عمده بر روی تبلیغات

امروزه تمام برندها نیازمند تبلیغات تاثیرگذار هستند. این امر در دنیای دیجیتال اهمیت بسیار بیشتری دارد. وقتی رقابت در عرصه خرده فروشی، به ویژه الگوی آنلاین، زیاد است، اهمیت بازاریابی و تبلیغات برای توسعه کسب و کار بیشتر به چشم می آید. جلب اعتماد مشتریان در خرده فروشی نیازمند تبلیغات موثر به منظور فروش بیشتر است. هرچه مشتریان تجربه بیشتری نسبت به خرید از ما داشته باشند، امکان جلب اعتماد آنها مساعدتر خواهد شد. بسیاری از خرده فروشی ها به دلیل ناتوانی در زمینه ترغیب مخاطب هدف به خرید بیشتر با مشکلات زیادی مواجه هستند. راهکار این مشکل سرمایه گذاری بر روی بخش تبلیغات است. شاید در ابتدای راه هزینه بسیار زیادی بر برند ما تحمیل شود، اما توسعه نام مان در بدو شروع فعالیت در عرصه خرده فروشی آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد.

بدون تردید بسیاری از برندها در زمینه تبلیغات با محدودیت مالی مواجه هستند. به این ترتیب هزینه بودجه های بالا برای آنها کمتر امکان‎پذیر است. راهکار جایگزین برای چنین برندهایی سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی است. امروزه علاوه بر بازاریابی ارگانیک در شبکه های اجتماعی امکان استفاده از گزینه تبلیغات پولی نیز وجود دارد. به این ترتیب ما با پرداخت هزینه ای بسیار پایین تر از سایر الگوهای تبلیغاتی امکان جلب توجه مخاطب هدف را خواهیم داشت.

3. سرمایه گذاری سود فعالیت های ابتدایی

بدون تردید همه برندها در تلاش برای کسب سود و بهره‎مندی از آن در ازای تلاش سخت در دنیای کسب و کار هستند. نکته مهم در این میان انتخاب میان سود کوتاه‎مدت و رشد سریع کسب و کارمان است. بسیاری از کارآفرینان سود کوتاه‎مدت را ترجیح می دهند. به این ترتیب هرگز به سراغ سرمایه گذاری سودهای اولیه شان نمی روند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای توسعه سریع خرده فروشی آنلاین شان ایجاد خواهد کرد. وقتی ما در بازار رقابتی کنونی در تلاش برای کسب سهمی از عرصه کسب و کار هستیم، باید به طور مداوم برای توسعه کسب و کارمان سرمایه گذاری کنیم. در غیر این صورت توسعه برندمان ماهیت کوتاه‎مدت و مقطعی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 4 چالش بازاریابی خرده فروشی های آنلاین

امروزه بسیاری از خرده فروشی های آنلاین در عرض مدت زمانی کوتاه شکست می خورند. این امر ناشی از ناتوانی مدیران آنها در زمینه درک اهمیت سرمایه‎گذاری سودهای اولیه برای توسعه هرچه بهتر کسب و کار است. فعالیت در عرصه خرده فروشی امری دیربازده است بنابراین سودهای ابتدایی باید به طور مداوم صرف سرمایه‎گذاری برای توسعه فروشگاه شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید