پنج شنبه, 03 مهر 1399 - 10:00

براساس گزارش موسسه مارکاتوس، مشتریان در زمینه خرید از خرده فروشی های حضوری وفاداری بسیار زیادی از خود نشان می ‎دهند. همین امر موجب بروز مشکلاتی برای خرده فروشی های آنلاین در زمینه جلب نظر مشتریان شده است. شاید در نگاه نخست خرید آنلاین سرعت بسیار بیشتر در کنار دردسر کمتر برای برندها به ارمغان بیاورد، اما نکته مهم در این بین لذت خرید به صورت حضوری است. این نکته در مورد خرده فروشی های آنلاین دقیقا برعکس است. بر این اساس اغلب مشتریان در زمینه خرید آنلاین وفاداری بسیار اندکی به برندها دارند. یکی از دلایل اصلی این امر دشواری برندسازی در فضای آنلاین است. خرده فروشی های حضوری در دهه‎ های متمادی با تعامل مستقیم با مشتریان موفق به برندسازی مناسبی شده ‎اند. علی رغم دشواری‎ های فعالیت در زمینه خرده فروشی آنلاین برخی از نکات این حوزه را به دشت سودآور کرده است. شیوع ویروس کرونا در طول ماه‎ های اخیر خرده فروشی های آنلاین را به شدت از رقبای حضوری ‎شان جلو انداخته است. بر این اساس بسیاری از خرده فروشی های حضوری نیز اقدام به ورود به عرصه دیجیتال کرده ‎اند.

جهش صنعت خرده فروشی آنلاین آینده

امروزه خرید آنلاین یک گزینه دلبخواهی نیست. بسیاری از مشتریان برای خرید مطمئن و ایمن چاره‎ ای جز مراجعه به فروشگاه‏ های آنلاین ندارند. این امر با شیوع ویروس کرونا خطرهای زیادی پیش روی مردم قرار داده است. خرده فروشی های حضوری نیز با استفاده از شرایط کنونی در تلاش برای حضور هرچه بهتر در عرصه دیجیتال هستند.

براساس گزارش موسسه مارکاتوس، فروش خرده فروشی های آنلاین در بازه زمانی 5 سال آینده افزایش قابل توجهی خواهد داشت. این افزایش معادل ارزش 250 میلیارد دلاری است. یکی از دلایل اصلی این ارزیابی درگیری بلند مدت با ویروس کروناست. با این حساب رفتار مشتریان در زمینه خرید برای مدتی طولانی معطوف به خرده فروشی های آنلاین خواهد بود. امروزه برندهای بسیار زیادی در معرض کسب سودهای فراوان از خرده فروشی آنلاین هستند. این امر انگیزه سایر برندها برای حضور در این صنعت را افزایش داده است. بر این اساس در سال‎ های آینده شاهد افزایش رقابت میان خرده فروش های آنلاین خواهیم بود.

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی در حوزه خرده فروشی آنلاین

مهمترین چالش پیش روی خرده فروشی های آنلاین مسئله جلب وفاداری مشتریان است. اگر خرده فروشی های توانایی جلب تعامل پایدار مشتریان را نداشته باشند، هزینه ‎های بازاریابی و تبلیغات هنگفتی را متحمل خواهند شد. این امر در طول دوران کرونا کمتر مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. یکی از دلایل اصلی این امر عدم احساس نیاز خرده فروشی های آنلاین به جلب وفاداری مشتریان است. وقتی مشتریان در شرایط کرونایی انتخاب دیگری پیش روی ندارند، توجه به جلب وفاداری آنها مدنظر اغلب کسب و کارها نخواهد بود. برندهای تازه وارد به عرصه خرده فروشی آنلاین باید نسبت به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشند. در غیر این صورت سهم چندانی از سود سرشار حوزه موردنظر نخواهند برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید