اهمیت محتوای جذاب برای موفقیت در خرده فروشی آنلاین - فرصت امروز

شنبه, 13 مهر 1398 - 12:00

بررسی 5 تکنیک تولید محتوا در صنعت خرده فروشی آنلاین

امروزه فروشگاه های آنلاین توسعه بسیار زیادی یافته اند. افزایش علاقه مردم به خرید آنلاین و دردسرهای کمتر این فرآیند برگ برنده اغلب برندهای حاضر در عرصه خرده فروشی آنلاین محسوب می شود. نکته مهم در این میان عدم خرید هر بازدیدکننده از سایت های فروش آنلاین است. بسیاری از کاربران فقط برای مشاهده محصولات تازه و سطح قیمت ها در سایت ها حاضر می شوند. اغلب سایت های خرده فروشی آنلاین محصولات کم و بیش یکسانی را ارائه می دهند. به همین خاطر تفاوت های دیگر اهمیت بسیار زیادی می یابد. به هر حال مخاطب باید یک نکته متفاوت و جذاب در یکی از فروشگاه های آنلاین مشاهده کند. در غیر این صورت خرید وی حالت کاملا شانسی خواهد داشت. در اینجا بحث بازاریابی محتوایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب و ایجاد تفاوت مطرح می شود.

اجازه دهید مثالی عینی برای اهمیت تفاوت ها در فروش آنلاین بزنم. نحوه بسته بندی و ارسال سفارش های در نگاه مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر اغلب برندها در عمل تلاش زیادی برای بسته بندی زیبای محصولات می کنند. در این میان اگر ما سفارش هدیه افراد برای دوستان شان را در قالبی جذاب ارائه کنیم، شانس مان برای جذب سفارش های بیشتر افزایش خواهد یافت. این امر شامل بسته بندی ویژه سفارش های هدیه ای و چسباندن یک شاخه گل بر روی آنها خواهد بود. با همین اقدام ساده ما توجه بیشتری از سوی مخاطب دریافت خواهیم کرد. گاهی اوقات عرصه بازاریابی به همین سادگی است، با این حال برندها کار را برای خود دشوار می کنند. با تکیه بر شیوه های ساده و کاربردی همیشه امکان کسب موفقیت در دنیای بازاریابی وجود خواهد داشت.

تکنیک های تولید محتوا برای خرده فروشی آنلاین

طراحی محتوا برای مخاطب

دنیای آنلاین شرایط کاملا ویژه ای دارد. بسیاری از برندها به دلیل تفاوت میان بازاریابی در دنیای واقعی و حوزه آنلاین در عمل با شکست مواجه می شوند. اشتباه اغلب برندها طراحی محتوا برای خودشان است. به این ترتیب آنها اهمیت نظر و سلیقه مخاطب را فراموش می کنند. به منظور فهم اهمیت سلیقه مخاطب در این مقاله هدف اصلی من بررسی چند تکنیک مهم برای طراحی محتوای جذاب در عرصه خرده فروشی آنلاین است. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب و تبدیل آن به مشتری برندمان افزایش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب اینترنتی

1. اهمیت به اشتراک گذاری دانسته ها

چه چیزی آمازون، علی بابا یا eBay را از سایر فروشگاه های آنلاین معمولی متمایز می سازد؟ بی تردید همه آنها در حال فروش محصولات مختلف به مخاطب هستند. نکته مهم در اینجا نحوه سرمایه گذاری آنها در ایجاد تفاوت است. بسیاری از برندها شیوه های کاملا معمولی برای فروش محصولات را دنبال می کنند. این امر در عمل آنها را بدل به برندهایی معمولی می کند. به این ترتیب نباید انتظار موفقیت های عجیب و غریب از آنها داشته باشیم. خرده فروشی های بزرگ همیشه کارهایی فراتر از فروش صرف محصولات انجام می دهند. به این ترتیب آنها در زمینه جلب نظر مخاطب موفقیت بیشتری خواهند داشت. یکی از مهم ترین اقدامات خرده فروشی هایی نظیر آمازون ارائه دامنه وسیعی از اطلاعات کاربردی در مورد هر محصول است. به علاوه، آنها به طور معمول کارشناس های ویژه ای نیز برای ارزیابی کیفیت محصولات در اختیار دارند. به این ترتیب مخاطب برای خرید کاربردی ترین اطلاعات را در اختیار خواهد داشت. وقتی ما با یک سایت فروش متفاوت مواجه شویم، علاوه بر تقویت انگیزه مان برای خرید، سایت موردنظر را به دیگران نیز معرفی خواهیم کرد. این امر نوعی تبلیغات رایگان و بسیار تاثیرگذار برای خرده فروشی موردنظر خواهد بود، بنابراین اغلب برندها باید اهمیت بازاریابی و تبلیغات با استفاده از مشتریان را در یاد داشته باشند.

2. به اشتراک گذاری ویژگی منحصر به فرد برندمان

همانطور که پیش از این اشاره کردم، موفقیت در حوزه خرده فروشی در گرو توانایی ما برای ایجاد تفاوت است. وقتی صحبت از بیان تفاوت های کسب و کارمان می شود، هیچ چیز به اندازه داستان سرایی تاثیرگذار نخواهد بود. همه ما علاقه شدیدی به داستان های جذاب داریم. به همین خاطر برندها از دیرباز به بیان داستان های جذاب درباره ماهیت کسب و کارشان پرداخته اند. یک داستان جذاب علاوه بر جلب نظر مخاطب هدف باید ساختار منسجمی نیز داشته باشد. به این ترتیب برندها امکان استفاده از داستان مورد نظر برای سال های متمادی را خواهند داشت. آیا کسب و کار شما از حوزه دیگری شروع شده است؟ شاید هم به کلی از کشور متفاوتی قدم به بازار کنونی گذاشته اید. در هر صورت ترکیب تاریخچه برندمان با اهداف، ارزش ها و تعهدات مان کشش بالایی را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب فراهم می شود. این امر ارتباط عمیقی میان ما و مخاطب ایجاد می کند. به این ترتیب ما توان تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب خواهیم یافت. امروزه مخاطب بیش از کیفیت محصولات علاقه مند به شنیدن داستان برندهاست. این امر موجب شناخت بهتر و در نتیجه رابطه نزدیک تر می شود. وقتی اعتماد مشتریان جلب شود، اطمینان از فرصت فروش محصولات متعدد به آنها به دست می آید. امروزه اعتبار یک برند براساس میزان مشتریان ثابت و وفادارش سنجیده می شود، بنابراین ما باید به دنبال جلب مشتریان وفادار باشیم.

مطلب مرتبط: چگونه محتوای جذاب تری برای مخاطب تولید کنیم؟

3. برند ما چگونه به نظر می رسد؟

فروش آنلاین به دلیل شرایط غیرحضوری ویژگی های منحصر به فردی دارد. در اغلب اوقات عمده رابطه میان برندها و مشتریان از طریق نمایش تصاویر متعدد محصولات صورت می گیرد. همین امر گاهی اوقات موجب بی اعتمادی مشتریان برای خرید می شود. همیشه احتمال تفاوت میان تصاویر و محصول واقعی وجود دارد. به همین خاطر وظیفه اصلی ما در اینجا جلب اعتماد مخاطب هدف است.

اگر برند ما توانایی لازم برای نمایش شیوه استفاده عملی از محصولات به مشتری را داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. در اینجا فعالیت در شبکه های اجتماعی اهمیت می یابد. به همین خاطر ما باید آمادگی لازم برای تولید محتوای آموزشی برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی را داشته باشیم. اگر این محتوا از سوی مشتریان ضبط و تهیه شود، تاثیرگذاری آن بسیار بیشتر خواهد بود. این امر مسئله استفاده بهینه از محتوای تولیدی کاربران را پیش می کشد. به این ترتیب امکان جلب نظر و تاثیرگذاری بر روی مخاطب به بهترین شیوه فراهم خواهد شد. نکته مهم در اینجا عدم نیاز به تولید کلیپی در حد فیلم های هالیوودی است. حفظ حالت آماتور و ساده فیلم ها در افزایش تاثیرگذاری شان نقش مستقیم دارد.

4. ایده های خوب همان محتوای خوبند

برندهای فعال در زمینه خرده فروشی آنلاین همیشه نزدیک کریسمس همراه با سفارش مشتریان هدیه های کوچکی نیز قرار می دهند. بی تردید این امر یک ایده کاربردی است. با این حال در طول سال های اخیر استفاده رایج از آن بدل به کلیشه شده است. پیشنهاد من برای کریسمس امسال استفاده از شیوه ای تازه است. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب با غافلگیری وی فراهم خواهد شد.

بی تردید استفاده از ایده ای تازه برای جلب نظر مخاطب نیازمند شناخت سلیقه وی است. بدون این کار تلاش ما نتیجه عملی در پی نخواهد داشت. شناخت سلیقه مخاطب از طریق تحلیل فعالیت وی در شبکه های اجتماعی بسیار ساده است. به این ترتیب ما فرصت کافی برای طراحی برنامه ای مطابق با سلیقه مخاطب را خواهیم داشت. این امر در تبدیل مخاطب به مشتری برندمان تاثیر انکارناپذیری دارد.

مطلب مرتبط: چرا بازاریابی محتوا نیاز هر کسب و کاری محسوب می شود؟

5. اهمیت پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان

کاربران همیشه پرسش های متعددی در مورد نحوه فعالیت فروشگاه ، تخفیف ها و مدت زمان ارسال سفارش ها دارند. بی تردید ما بارها و بارها با پرسش های مشابه مواجه خواهیم شد، با این حال پاسخگویی به تمام آنها ضرورت دارد. در غیر این صورت مخاطب احساس راحتی و نزدیکی با برند ما نخواهد داشت. پاسخگویی عمومی و رسمی به پرسش کاربران در سایت، شبکه های اجتماعی و مصاحبه های عمومی ضروری است. به هنگام پاسخگویی نیز همیشه باید لحن مناسبی داشته باشیم. پیشنهاد من در زمینه پاسخگویی به مخاطب تهیه فهرستی از پرسش های رایج و بارگذاری آن در قالب مقاله ای مجزا در سایت فروشگاه است. به این ترتیب مخاطب با سرعت بالایی پاسخ پرسش های خود را خواهد یافت. استفاده از روبات های چت دارای هوش مصنوعی نیز راهکار مناسبی دیگری خواهد بود. این امر سرعت پاسخگویی به مشتریان را به شدت افزایش می دهد، بنابراین سطح کلی رضایت کاربران نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی