مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این مطلب که 88 درصد کالای حمل شده از بندر شهید رجایی به داخل کشور از طریق جاده جابه‌جا می‌شود، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا جابه‌جایی بخشی از این محموله‌ها از خشکی به دریا منتقل شده و از طریق توسعه کشتیرانی ساحلی زمینه رونق بنادر دیگر جنوب کشور نیز فراهم شود.
ابراهیم ایدنی اضافه کرد: توسعه کشتیرانی ساحلی علاوه بر اینکه باعث کاهش ترافیک جاده‌ای، استهلاک راه‌ها و آلودگی هوا می‌شود، تقویت ناوگان ملی را نیز در پی خواهد داشت و با بهره‌گیری از شناورهای خارج از سرویس موجود در لنگرگاه، در زمینه توسعه بخش‌ترانشیب می‌توانیم شاهد تحولی اساسی باشیم. وی افزود: بحث استفاده از ظرفیت‌های ریلی در بنادر تجاری کشور به‌ویژه بندر شهید رجایی از جمله دغدغه‌های مهم مسئولان عالی نظام محسوب می‌شود که جلسات متعددی نیز در این باره در بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی برگزار شده است.