جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
کسب‌ و کار زیر سایه تب ناب فوتبال

استفاده برندها از جام جهانی فوتبال: بررسی چند مورد واقعی

9 سال پیش ( 1393/5/27 )
 

جام‌جهانی فوتبال شروع شده است و بازار تبلیغات برندها داغ داغ. یکی تبریک می‌گوید، دیگری تخفیف می‌دهد و آن یکی مشتریان خود را برای تماشای مسابقه‌ها به آن سوی دنیا می‌فرستد. خلاصه مدیران در گوشه‌وکنار دنیا تلاش می‌کنند با استفاده از فرصتی که در نتیجه این رویداد در اختیار آنها قرار گرفته، موقعیت بهتری در بازار برای خود ایجاد کنند. حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی امسال هم فرصت ویژه‌ای نصیب مدیران ایرانی کرده تا موفقیت خود را به موفقیت ورزشکاران پیوند زنند و همپای رقبای خارجی، مقابل چشم میلیون‌ها هوادار فوتبال، موفقیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده فعالیت‌های برندهای داخلی و خارجی در آستانه برگزاری جام جهانی است؛ رویدادی بزرگ که مخاطبان را از هر سن و قشر و جنسیتی به خود جذب می‌کند؛ مخاطبانی که می‌توانند مشتریان بالقوه کسب‌و‌کارهای صاحب‌نام و حتی نوپا باشند.

 

همراه اول، اسپانسر رسمی تیم ملی فوتبال

 

استفاده برندها از جام جهانی فوتبال


به محض آغاز رقابت‌های ورزشی، رقابت همراه اول و ایرانسل، دو رقیب دیرینه حوزه آی تی هم بالا می‌گیرد؛ رقابتی آنقدر داغ که چیزی کم از رقابت تنگاتنگ فوتبالیست‌ها ندارد. با شروع جام جهانی فوتبال هم اپراتورها به رسم چندساله، اقدام به عرضه سرویس‌های ویژه ای می‌کنند، از ارسال اخبار مربوط به جام جهانی از طریق پیامک گرفته تا برگزاری مسابقات پیش‌بینی نتایج بازی‌ها، تشکیل انجمن دوستداران فوتبال و هزاران طرح ریز و درشت دیگر، اما امسال همراه اول گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود ربوده و با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه با فدراسیون فوتبال و شرکت فناپ، نام خود را به عنوان اسپانسر رسمی تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 مطرح کرده است. این همکاری آنقدر جدی است که علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، می‌گوید: ما همراه اول را به عنوان یک مجموعه اقتصادی صرف نمی‌بینیم؛ بلکه آن را به عنوان مجموعه‌ای در نظر می‌گیریم که منافع ملی را دنبال می‌کند.

سفر به سرزمین تکنوگاز، باشکوه‌تر از جام جهانی

 


شرکت تکنوگاز با دستمایه قرار دادن جام جهانی برزیل، پیشنهادی متفاوت‌تر و جذاب‌تر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد: سفر به ایتالیا. به این ترتیب در شرایطی که همه در پی سفر به برزیل و در تب و تاب جام جهانی هستند، این شرکت ادعا می‌کند که سفر به ایتالیا می‌تواند خاطره‌انگیزتر و باشکوه‌تر از سفر به برزیل باشد. تکنوگاز در تلاش است از طریق این اقدام به مشتریان خود یادآوری کند تولیداتش با مدل‌های ساخت ایتالیا برابری می‌کند.

تغییر بسته‌بندی بوف به مناسبت جام جهانی

 


‌«رستوران‌های زنجیره‌ای بوف‌» هم با برگزاری یک جشنواره و تغییر بسته‌بندی غذا‌های خود با این مناسبت همگام شده‌اند. بوف آگهی‌های مختلفی را به این مناسبت طراحی و در شعب خود به اجرا گذاشته‌ است. در این جشنواره که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، تمام شعب بوف حال‌ و هوای جام جهانی را به خود گرفته است. در این شعب، آگهی‌های مختلفی با المان‌های جام‌جهانی طراحی و نصب شده است. با این حال، بوف برای مشتریانی که به شعب مراجعه نکرده و معمولا تلفنی غذای خود را سفارش می‌دهند هم برنامه ای دارد. برای تجربه حال و هوای جام جهانی با بوف در خانه، طراحی جعبه غذاهای بوف تغییر کرده است. بوف در طراحی آگهی‌ها از المان اصلی جام‌جهانی مانند طرح طوطی معروف و رنگ‌های مختلف آن الهام گرفته است. شعار تبلیغاتی استفاده شده روی این آگهی‌ها هم شعارخود بوف به مناسبت جام‌جهانی یعنی دوستدار ورزش و سلامتی است، البته همراه با این شعار از شعار اصلی جام‌جهانی یعنی ‌«همه با یک ریتم‌» All In One Rythemهم استفاده شده‌است. این جشنواره تا دو هفته بعد از جام‌جهانی هم ادامه دارد و در آن به مشتریانی که بیش از 20هزارتومان از بوف غذا خریداری‌ کرده‌اند فیشی داده‌ می‌شود. مشتریان این فیش‌ها را داخل صندوق‌های قرعه‌کشی داخل شعب انداخته و بوف نیز در مراسمی دو هفته بعد از جام‌جهانی از 32 برنده قدردانی خواهد کرد.



چاکلز خورها برزیلی می‌شوند

 


شرکت چاکلز به مناسبت نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال، یک آگهی تلویزیونی آماده کرده که در آن چاکلز مانند رقیب همیشگی خود چی‌توز، از المان‌های جام جهانی و موسیقی معروف برزیلی استفاده کرده است. بازیگران در این آگهی، لباس تیم‌های مختلفی مانند آرژانتین، اسپانیا و برزیل را به تن کرده و با خوردن چیپس چاکلز در فضای جام جهانی و میان تماشاگران قرار می‌گیرند. نکته جالب این آگهی تغییر نام محصول چاکلز است. این شرکت نام محصول خود را هم برزیلی کرده و به چیپس باربیکیو برزیلی چاکلز تغییر نام داده است، همچنین بسته‌بندی محصول این شرکت نیز حال‌وهوای جام جهانی گرفته و عکس توپی روی بسته‌بندی‌ها نقش بسته است. شعار این آگهی «جام‌جهانی همراه با چیپس باربیکیو برزیلی چاکلز‌» است.

چی‌توز توپ طلا هدیه می‌دهد

 


شرکت چی‌توز مانند تمامی مناسبت‌ها از این رویداد هم استفاده تبلیغاتی کرده و با برگزاری مسابقه‌ای مخاطبان خود را در جام جهانی همراهی می‌کند. چی‌توز این بار به مناسبت جام جهانی علاوه بر تغییر طراحی بسته‌بندی محصولات خود به خریداران دراین مدت 10توپ طلا هدیه می‌دهد، البته نکته جالب مسابقه چی‌توز این است که این شرکت روی تمامی بسته‌بندی‌ها از عکس بازیکن‌های خارجی مانند مسی استفاده کرده است. در آگهی تلویزیونی چی‌توز دو بازیگر در فروشگاهی با صدای موسیقی به سمت بسته‌بندی‌ها جلب می‌شوند. با باز شدن بسته چیپس علاوه برایجاد حال‌وهوای جام جهانی از جایزه چی‌توز هم رونمایی می‌شود. در این آگهی چی‌توز از تگ‌لاین همیشگی خود یعنی «چی‌توز طعم خوش لحظه‌ها‌» استفاده کرده و شعار خاصی برای این آگهی طراحی نکرده است.

رقابت کیش با ریو

 


روابط عمومی جزیره کیش هم تصمیم گرفته از فرصت برگزاری جام جهانی برای دعوت گردشگران استفاده کند. آگهی تلویزیونی کیش که به مناسبت جام‌جهانی تهیه شده، مخاطبان را به سفر به جزیره کیش در زمان جام‌جهانی دعوت می‌کند. جزیره کیش به نسبت بقیه آگهی‌های مربوط به جام‌جهانی ملی‌تر عمل کرده و از المان‌های ملی برای طراحی آگهی خود استفاده کرده است. در این آگهی چند جوان پرچم ایران را روی صورتشان نقاشی  و با چمدانی به سمت جزیره کیش سفر می‌کنند، البته سازنده آگهی از تشابه آب‌وهوایی کشور برزیل و جزیره کیش در این آگهی به‌خوبی استفاده کرده است. اسلوگان در نظر گرفته شده برای این آگهی، هیجان جام‌جهانی درجزیره زیبای کیش است.

روغن اویلا به جای کاپ جام جهانی

 


شرکت روغن اویلا به مناسبت حضور تیم ملی ایران در جام جهانی یک آگهی تبلیغاتی را با شعار «سالم، پرانرژی، پیروز‌» در سطح شهر به نمایش گذاشته و در آن به دست بازیکنان یک بطری روغن داده است. در این آگهی بطری روغن اویلا مانند کاپ جام جهانی در دستان بازیکنانی قرارگرفته که قرار است برای کشور افتخارآفرین باشند! حالا اینکه چرا یک ماده غذایی که همیشه حذف آن برای سالم زندگی کردن توصیه می‌شود، در دستان ورزشکاران تیم ملی قرار گرفته، سوالی است تامل‌برانگیز. البته باید در نظر داشت روغن و ورزش کنار هم تضاد جالبی را در این آگهی ایجاد کرده‌اندکه شاید همین نکته باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به آگهی شود. این آگهی این روزها روی بیلبوردها و عرشه پل‌ها قابل مشاهده است.

ال‌جی پول مشتریان را پس می‌دهد

 


در شرایطی که بازار تبریک و تغییر بسته‌بندی و تخفیف به مناسبت جام جهانی داغ است، شرکت گلدیران، نماینده رسمی ال‌جی در ایران، تصمیم گرفته علاوه بر ارائه تخفیف 20درصدی، در یک اقدام متفاوت به ازای هر گل تیم ملی در برزیل، بخشی از پول مشتریان را به آنها پس بدهد، هرچند شاید ال‌جی با در نظر گرفتن هم گروهی‌های قدرتمند ایران در جام جهانی این استراتژی تبلیغاتی جالب را طرح‌ریزی کرده باشد، اما به هر حال این اقدام می‌تواند هیجان تماشای مسابقات فوتبال را حداقل برای مشتریان ال‌جی بیشتر کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eshfJ2CD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه