پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دیگر زمان آن گذشته که در دفتر کار خود بنشینید تا مشتری سراغ شما بیاید. در بازار رقابتی امروز که حتی نانوایی ها که روزگاری مجبور بودید در صف های طولانی آنها نوبت بگیرید هم به فکر راه هایی برای جذب مشتری هستند، چاره ای جز مجهز شدن به توانمندی های بازاریابی و فروش وجود ندارد.

این یک اصل است که به هر میزان امکان خرید از شما آسان تر باشد، تعداد افرادی که تمایل داشته باشند تا از شما خرید کنند افزایش خواهد یافت. با این حال همچنان بسیاری از شرکت ها در این زمینه ضعیف عمل کرده و فرصتی مناسب را به راحتی از دست می دهند.

با اینکه سفارش از طریق تلفن امری مناسب به نظر می آید، با این حال باید توجه داشته باشید که این گونه سفارشات برای مشتری هزینه بردار است. همین امر می تواند باعث شود شرکت نتواند به جذب حداکثری دست پیدا کند. همچنین ممکن است فرد بنا به دلایل مختلف، تمایلی به صحبت نداشته باشد و این اتفاق ممکن است به سادگی منجر به این شود که وی از خرید خود صرف نظر کند.

ایده

در حال حاضر فروش به مشتریان به کاری به مراتب سخت تر از گذشته تبدیل شده است. درواقع انتظارات آنها از کیفیت، خدمت رسانی و ارزش کالا افزایش چشمگیری یافته است. علت این امر نیز به این خاطر است که آنها گزینه های بیشتر و اجبار کمتری برای تصمیم گیری سریع دارند. اکثر مشتریان حوصله کمی داشته و همه چیز را فورا می خواهند.

Pizza Magic  نام یک رستوران واقع در شهر گلاسکو (بزرگ ترین شهر اسکاتلند و سومین شهر پرجمعیت) است. اگرچه این رستوران تا چندوقت پیش مانند سایر رقبا اکثر سفارش های خود را به صورت تلفنی انجام می داد و در انجام این کار، آنها بهتر از سایرین عمل می کردند.

با این حال آنها می خواستند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند، به همین خاطر در اقدامی نوآورانه امکان سفارش و خرید آنلاین را ایجاد کردند. درواقع آنها به خوبی می دانستند که در برخی موارد تنها افراد ممکن است حوصله صحبت کردن را نداشته باشند، با این حال خرید اینترنتی این امکان را در اختیار آنها قرار می داد تا تنها با فشردن چند کلید ساده خرید خود را انجام دهند.

یکی دیگر از مزیت هایی که این روش را در مقایسه با سایر روش ها بهتر و کارآمدتر می کرد این بود که در سایت امکان نمایش لیست وجود داشت. درواقع مشتری می تواند با مراجعه به سایت، از فهرست بازدید و در صورت نیاز حتی تغییراتی در لیست ارائه شده اعمال کند.

همه این موارد باعث می شود تا افراد بتوانند بدون نیاز به صحبت یا رودررو شدن با کسی، خرید خود را انجام دهند.

 این امر برای رستوران نیز مزیت بسیاری دارد. برای مثال با این اقدام تغییر لیست راحت تر انجام خواهد شد و کارکنان مجبور نخواهند بود وقت خود را صرف پاسخگویی به تماس ها کنند. همچنین به کمک این روش در صورت بروز خطا امکان بررسی و پیگیری آن امکان پذیر خواهد بود.

اگرچه این رستوران همچنان به طریق حضوری یا تلفنی نیز سفارش دریافت می کند، اما با این اقدام موفق شده است میزان مشتریان خود را چند برابر سازد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- سایت خود را تا جایی که ممکن است به نحوی طراحی کنید که در کنار جذابیت های بصری، سهولت استفاده را نیز داشته باشد.

- امکان ذخیره تمامی سفارشات را برای سایت خود فراهم آورید. با این کار در مواقعی که بنا به دلایلی نیاز به آنها داشته باشید، در دسترس خواهند بود.

- سعی کنید در راستای جذب حداکثری مشتری، امکان سفارش گیری به هر سه روش ذکر شده مهیا باشد.

- در کار خود خلاق باشید و اگر روش بهتری مدنظر دارید حتما آن را امتحان کنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4yvcao67
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه