یکشنبه, 28 دی 1393 - 12:59

تـئـوری‌هـای بـازاریابی استراتژیک که توسط مدرسان بزرگ مدیریت تدوین و ارائه شده‌اند، قابل تعمیم در کسب‌و‌کار‌های خرد و کوچک نیز هستند، اما همان‌طور که به کار‌گیری این تئوری‌ها در کسب‌و‌کار‌های متوسط و بزرگ، نیاز به تجربه و بررسی مشاور مدیریت دارد، در اینجا نیز به کار‌گیری تئوری نیاز به ملاحظات و تحلیل و بررسی خاص و البته مشاوره دارد.  در کتابی به نام بازاریابی در کسب‌و‌کارهای کوچک تالیف غلامرضا رحیمی تلاشی در جهت معرفی بازاریابی هوشمند برای کسب‌و‌کارهای خرد و کوچک انجام شده است. در این کتاب مسائلی مرتبط با بازاریابی شرکت‌های خرد و کوچک مانند ویژگی‌های کسب‌و‌کار خرد، بازاریابی هوشمند، راهبردهای نظری و عمومی و بازاریابی برای شرکت‌های خرد تولیدی و خدماتی و خرده فروشی و دارای مشتریان خاص و غیره ارائه شده است.

در بخشی از کتاب با اشاره به اهمیت بررسی روش‌های بازاریابی کسب‌و‌کارهای بزرگ و تولید‌کنندگان مشابه چنین آمده است: «در حقیقت کسب‌و‌کار خرد و کوچکی که تولیدات وی توسط رقبای بزرگ و قدیمی بازار نیز تولید می‌شود، باید برای شناخت مسیر آینده خود به تحلیل راهبردهای آن رقبا پرداخته یا حتی در صورت امکان به اطلاعات درونی آنها پی ببرد، نه آنکه فقط براساس برداشت و تحلیل خود از محیط به ترسیم خط‌مشی و راهبرد بپردازد. منظور تقلید محض نیست، بلکه پیروی هوشمندانه از راهبرد اصلی بزرگان بازار است. تاکید در اینجا برای تعیین راهبرد و چگونگی بازاریابی برنامه‌ریزی‌شده، الگوبرداری از کسب‌و‌کارهای موفق و بزرگ بازار است.»

این کتاب در 147 صفحه به قیمت 9هزار تومان توسط انتشارات پرانتز با همکاری روزنامه جهان اقتصاد و موسسه چاپ بیدار به چاپ رسیده است. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید