با کارکنان خود در تعامل باشید - فرصت امروز

دوشنبه, 28 دی 1394 - 04:40

توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (44)

در زمینه مدیریت روابط عمومی اکثر فعالیت‌ها توسط کارکنان همان شرکت صورت می‌گیرد به همین خاطر نباید نسبت به آن دسته ازکارمندانی که از روابط عمومی خوبی برخوردار هستند غافل شویم. چنین افرادی ایده‌های خوب در زمینه مدیریت روابط عمومی، افزایش توسعه، ایجاد حس صمیمیت و بالا بردن فرهنگ در بین کارکنان دارند. اکثر مدیران سطح ارتباط‌شان با کارکنان‌شان در حد نیاز خودشان است و این در حالی است که کارکنان از سطح رفاهی مشابه برخوردار نبوده و کار برای آنها به معنای کسب درآمد، اجتماعی شدن و مفید بودن در جامعه است و به همین دلیل این میزان از توجه در حد انتظارات آنان نیست.

ایده

شرکتCarphone Warehouse  مانند بسیاری از شرکت‌ها اقدام به چاپ نشریه‌ای برای کارکنان خود کرد که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شرکت شد. تفاوت این مجله با سایر مجلات مشابه این است که به کارکنان ستون‌های بیشتری نسبت به مدیریت برای چاپ مطالب‌شان اختصاص داده شده بود.مطلب منتشره حاوی اطلاعاتی درباره رویداد‌های شرکت، اجلاس‌ها، همایش‌ها، مطالب انگیزشی و دستاورد‌ها و درخواست‌های کارکنان بود و همان‌طور که می‌دانیم هرچه سطح توانایی‌های کارکنان بیشتر باشد به همان میزان امکانات بهتری را در اختیار خواهد داشت و امنیت شغلی آنان نیز کمتر به خطر خواهد افتاد.

اگر چه کلیت این‌گونه مجلات متعلق به ریاست کارخانه است اما در عین حال مطالب آن نیز به کارمندان تعلق دارد که اکثرا به انتشار رویداد‌های اجتماعی خود، قرار ملاقات‌های کاری و تعیین وظایف هفته آتی کارکنان می‌پردازند. شرکت مذکور گرچه نوپاست ولی خلاقیت‌های جالبی به کار برده برای مثال استخدام نکردن کودکان و استقرار دوربین‌های دید در شب که تا آن روز مرسوم نبوده است. در چنین مجلاتی ستون‌هایی را نیز به معرفی افراد موفق جامعه و نحوه شکل‌گیری این موفقیت اختصاص می‌دهند. گرچه این مجله توسط روابط عمومی برای کارکنان شرکت راه‌اندازی شد اما شرکت‌های دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند.

امروزه این شرکت را به کارمندان اهل قلمش می‌شناسند که برای شرکت خود چندین جایزه معتبر را کسب کرده‌اند. این حجم از موفقیت اصلا جای تعجب ندارد زیرا این شرکت به جای استخدام نیروی کار زیاد (که در آن موقع رویه اکثر شرکت‌های نوپا بود) اقدام به استخدام کارکنان کم و در عین حال با مهارت و کارآمد کرد و به خاطر همین حجم کم توانست به بهترین شکل با آنان در تعامل باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-تنها مطالبی را به چاپ رسانید که برای کارمندان مفید و جذاب هستند، انتشار مطالب کم‌اهمیت تنها به اتلاف هزینه و زمان خواهند انجامید.

-در انتشار مطالب روی کار خود متمرکز باشید و آن را به تریبونی برای تبلیغ خود تبدیل نکند.

-کارمندان را به انتشار مطالب مناسب در ستون‌های مربوط به خودشان تشویق کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی