پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (44)

با کارکنان خود در تعامل باشید

8 سال پیش ( 1394/10/28 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

در زمینه مدیریت روابط عمومی اکثر فعالیت‌ها توسط کارکنان همان شرکت صورت می‌گیرد به همین خاطر نباید نسبت به آن دسته ازکارمندانی که از روابط عمومی خوبی برخوردار هستند غافل شویم. چنین افرادی ایده‌های خوب در زمینه مدیریت روابط عمومی، افزایش توسعه، ایجاد حس صمیمیت و بالا بردن فرهنگ در بین کارکنان دارند. اکثر مدیران سطح ارتباط‌شان با کارکنان‌شان در حد نیاز خودشان است و این در حالی است که کارکنان از سطح رفاهی مشابه برخوردار نبوده و کار برای آنها به معنای کسب درآمد، اجتماعی شدن و مفید بودن در جامعه است و به همین دلیل این میزان از توجه در حد انتظارات آنان نیست.

ایده

شرکتCarphone Warehouse  مانند بسیاری از شرکت‌ها اقدام به چاپ نشریه‌ای برای کارکنان خود کرد که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شرکت شد. تفاوت این مجله با سایر مجلات مشابه این است که به کارکنان ستون‌های بیشتری نسبت به مدیریت برای چاپ مطالب‌شان اختصاص داده شده بود.مطلب منتشره حاوی اطلاعاتی درباره رویداد‌های شرکت، اجلاس‌ها، همایش‌ها، مطالب انگیزشی و دستاورد‌ها و درخواست‌های کارکنان بود و همان‌طور که می‌دانیم هرچه سطح توانایی‌های کارکنان بیشتر باشد به همان میزان امکانات بهتری را در اختیار خواهد داشت و امنیت شغلی آنان نیز کمتر به خطر خواهد افتاد.

اگر چه کلیت این‌گونه مجلات متعلق به ریاست کارخانه است اما در عین حال مطالب آن نیز به کارمندان تعلق دارد که اکثرا به انتشار رویداد‌های اجتماعی خود، قرار ملاقات‌های کاری و تعیین وظایف هفته آتی کارکنان می‌پردازند. شرکت مذکور گرچه نوپاست ولی خلاقیت‌های جالبی به کار برده برای مثال استخدام نکردن کودکان و استقرار دوربین‌های دید در شب که تا آن روز مرسوم نبوده است. در چنین مجلاتی ستون‌هایی را نیز به معرفی افراد موفق جامعه و نحوه شکل‌گیری این موفقیت اختصاص می‌دهند. گرچه این مجله توسط روابط عمومی برای کارکنان شرکت راه‌اندازی شد اما شرکت‌های دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند.

امروزه این شرکت را به کارمندان اهل قلمش می‌شناسند که برای شرکت خود چندین جایزه معتبر را کسب کرده‌اند. این حجم از موفقیت اصلا جای تعجب ندارد زیرا این شرکت به جای استخدام نیروی کار زیاد (که در آن موقع رویه اکثر شرکت‌های نوپا بود) اقدام به استخدام کارکنان کم و در عین حال با مهارت و کارآمد کرد و به خاطر همین حجم کم توانست به بهترین شکل با آنان در تعامل باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-تنها مطالبی را به چاپ رسانید که برای کارمندان مفید و جذاب هستند، انتشار مطالب کم‌اهمیت تنها به اتلاف هزینه و زمان خواهند انجامید.

-در انتشار مطالب روی کار خود متمرکز باشید و آن را به تریبونی برای تبلیغ خود تبدیل نکند.

-کارمندان را به انتشار مطالب مناسب در ستون‌های مربوط به خودشان تشویق کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dWZFAKOe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه