چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (40)

برگزاری مناظره

8 سال پیش ( 1394/10/16 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

کمپین‌های اعتراض‌آمیز مهارت خاصی در ایجاد دردسر برای کارخانه‌های مختلف و محصولات‌شان دارند.بدون شک بزرگ‌ترین نوع این کمپین‌ها، کمپین حفاظت از محیط زیست است. کمپین‌های محافظت از محیط زیست خودشان را در مقام یک گروه مهم می‌دانند که در تلاش برای محافظت از سیاره زمین هستند. با در نظر گرفتن اهمیت موضوع محیط زیست کمتر کسی توان سرزنش آنان به‌خاطر فعالیت‌شان را دارد.چنین کمپینی کارخانه‌ها را با دردسرهای زیادی روبه‌رو می‌کند به همین دلیل اغلب با واکنش خصمانه کارخانه‌ها مواجه می‌شود اما باید توجه داشت که حمله مستقیم کارخانه‌ها به دلیل ماهیت بشر دوستانه‌ای که این کمپین دارد به طور حتم با شکست مواجه خواهد شد.

در عوض ایجاد شک و شبهه در مورد میزان پایبندی این کمپین به وظایفش و همچنین صداقت آن با مردم موضوعی است که می‌تواند محافظان محیط زیست را به چالش کشانده و موفقیت را برای کارخانه‌ها به ارمغان بیاورد.

ایده

در طول دهه 80 میلادی تحقیقات انگلیسی‌ها مشخص کرد که لایه ازن در قطب جنوب به شدت آسیب دیده و به اصطلاح سوراخ شده است. لایه ازن به دلیل نقشی که در حفاظت از زمین در برابر نور ماورا بنفش و پرتوهای کیهانی ایفا می‌کند اهمیت زیادی دارد. علاوه براین تحقیقات انگلیسی‌ها نشان داد که علت اصلی سوراخ شدن لایه ازن استفاده از گازها «سی‌اف‌سی» است. در ابتدا کارخانه‌هایی که به طور گسترده از این گاز استفاده می‌کردند تصمیم گرفتند تا در یک برنامه تلویزیونی در مورد اهمیت این گاز در صنایع مختلف صحبت کرده و در واقع مردم و کمپین محیط زیست را به تغییر تصمیم برای حذف این گاز ترغیب کنند.

اما شرکت روابط عمومی «باما» به کارخانه‌ها توصیه کرد تا در برنامه تلویزیونی خود به جای تأکید بر اهمیت گاز «سی‌اف‌سی» به شرح اقداماتی که در آینده برای کاهش و حذف تدریجی این گاز از محصولاتشان دارند بپردازند. در واقع شرکت باما با توصیه خود موقعیت کارخانه‌ها را از موضع منفی به موضع مثبت تغییر داد.علاوه بر این شرکت باما در گفت و گو‌های خود با مقامات دولتی زمینه اعطای تسهیلات به کارخانه‌ها به منظور حذف گازهای مضر را فراهم کرد. با اطلاع مردم از اقدامات کارخانه‌ها کمپین‌های محیط زیست نیز ضمن ابراز رضایت از تصمیم کارخانه‌ها آمادگی خود را برای همکاری با آنان اعلام کردند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

  -سعی کنید به جای مخفی کردن ایرادات وارده به شما آنان را اصلاح کنید.

- اگر ایراد شما توسط رقیب‌تان گرفته شود واکنش شما بسیار مهم و تعیین‌کننده خواهد بود. در این مواقع هرگونه اشتباهی که از شما سربزند می‌تواند به معنای تقدیم کردن بخش اعظمی از مشتریان‌تان به رقبا باشد. پس در اخذ هر تصمیمی دقت کافی به خرج دهید.

- اگر شما توسط شخص یا شرکتی نیرومند‌تر از خود مورد انتقاد و حمله قرار گرفتید نیاز دارید تا به همه نشان دهید که در برابر انتقادهای آنان پاسخ‌های قانع‌کننده در اختیار دارید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PlpUJ1wK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه