پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در گوشه و کنار شهر شرکت‌های زیادی را می‌بینیم که از طریق تابلویی که بر سر در آنها نصب شده، عنوان نمایندگی یک مجموعه بزرگ را یدک می‌کشند. نخستین سوالی که در ذهن ما نقش می‌بندد این است كه این نمایندگی‌ها چگونه تشكیل می‌شوند؟ آیا تنها به شركت اولیه یا شركت مادر اطلاع می‌دهند و بخشی از سود خود را به آنها پرداخت می‌کنند یا مسئله پیچیده‌تر از این حرف‌هاست؟ از سوی دیگر باید در نظر داشت كه اگر قرار است سودی تعلق بگیرد چه میزان است و با چه شرایطی این سود پرداخت خواهد شد. پاسخ این سوالات و همچنین دیگر مسائل مربوط به این حوزه را در گزارش «فرصت امروز» بخوانید.

سود همکاری را تضمین کنید
اگر شما در جایگاه مدیریت یك مجموعه بزرگ هستید و قصد دارید فعالیت خود را گسترش دهید، ناگزیر از اعطای نمایندگی هستید. برای اینكه بتوانید چندین نماینده فروش در مكان‌های مختلف داشته باشید باید به‌گونه‌ای عمل كنید تا افراد دیگر برای اخذ نمایندگی شما سر و دست بشكنند. نخستین قدمی كه در این زمینه باید بردارید خوش‌حسابی و همچنین تبلیغات گسترده است. تبلیغات باعث می‌شود تا برند شما برای افراد آشنا به نظر برسد و همین امر موجب هجوم افراد برای اخذ نمایندگی می‌شود. برای اینكه نماینده داشته باشید باید فعالیت خود را طوری در چارچوب یك سازمان تعریف كنید كه افرادی كه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با شما فعالیت می‌كنند این اطمینان را داشته باشند كه در هر صورت پولی از آنها كسر نخواهد شد و همكاری با شما برایشان سودبخش خواهد بود.

ضرورت اعطای نمایندگی
این روزها تعداد شركت‌های ثبتی رو به ‌افزایش است، اما همه آنها سود‌ده نیستند. اینكه بخواهیم یك شركت سودده و مردمی داشته باشیم باید هم از گزینه تبلیغات گسترده استفاده كنیم و هم طوری فعالیت كنیم كه كارمان به گروهای وسیع‌تری از افراد معرفی شود. مهم نیست كه یك شركت بزرگ داشته باشیم یا یك ساندویچی كوچك. اگر نوع فعالیت خاص و منحصر به فرد باشد می‌توانید برای خود نماینده بپذیرید و اگر فعالیت‌تان با دیگران تفاوتی ندارد فكر پذیرفتن نمایندگی را از سر خود بیرون كنید به این دلیل كه شكست خواهید خورد.


به‌عنوان مثال تا چند سال پیش خیلی عجیب به نظر می‌رسید كه بوقلمون یا اردك در رستوران‌ها و فست‌فودها سرو شود، اما اكنون این اتفاق افتاده و هر رستورانی كه به‌عنوان نخستین‌بار این تجربه را داشته توانسته برند خود را ثبت كند و به بقیه بشناساند. این موضوع تنها به رستوران‌ها و مواد خوراكی خلاصه نمی‌شود، بلكه همه مشاغل را در بر می‌گیرد. مثال دیگری كه در این خصوص می توان زد درباره خدمات است. خدمات اینترنتی یا تعمیر رایانه كه اكنون تبلیغات آن در مترو و سایر تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران مشاهده می‌شود.
درصدهای دریافت و پرداخت
برخی شركت‌ها در شرایط اعلامی اعطای نمایندگی یك سرمایه اولیه ذكر می‌كنند كه برای شروع فعالیت باید آن را در حساب شركت داشته باشید. همچنین برخی شركت‌ها برگزاری نمایشگاهی را برای معرفی برند ضروری می‌دانند که به طور معمول 40‌درصد آن باید توسط همكار تازه وارد و مابقی آن توسط شركت مادر پرداخت شود تا فعالیت كلید بخورد. افرادی كه می‌خواهند نمایندگی یك برند و شركت را برعهده بگیرند باید توجه داشته باشند كه دستورالعمل‌های شركت مادر لازم‌الاجراست و نمی‌توانند به شیوه خود فعالیت كنند. برخی برندها هم هستند كه برند خود را می‌فروشند و همان اول كار مبلغی را دریافت می‌كنند و دیگر كاری به شیوه مدیریتی آنها ندارند. این روش در سایر کشورهای دنیا چندان مرسوم نیست و کسانی که به سودهای بلندمدت فکر می‌کنند، ریسک آن را نمی‌پذیرند.

همكاری‌های موقت
برخی شركت‌ها هم به‌صورت موقت شریك می‌پذیرند؛ مانند شركت‌های هلدینگ كه برای یك پروژه خاص از شرکت‌ها دعوت به همكاری می‌كنند. البته باید بدانید كه این شركت‌ها با اینكه نیاز مبرمی به شریك تجاری و همچنین نقدینگی دارند از پذیرفتن شركت‌های بدسابقه فراری هستند و آنها را حتی در لیست خود هم به منظور همكاری قرار نمی‌دهند. این دسته از فعالیت‌ها در گروه فعالیت‌های موقت دسته‌بندی ‌شده‌اند كه بعد از اتمام پروژه كار دو شركت با هم تمام می‌شود و بر حسب توافقی كه در ابتدای قرارداد شده هر شركت سهم و سود خود را بر‌می‌دارد. در این میان برخی شركت‌ها مانند شركت‌های بیمه هستند كه یك شركت حقوقی ثبت می‌كنند و بعد از آن نمایندگانی برای فعالیت می‌پذیرند كه تعداد كارمند و همچنین چگونگی گردش مالی شركت نماینده شده بر‌عهده مدیر آن مجموعه است و شركت مادر در این‌خصوص هیچ مسئولیتی ندارد. در شركت‌های بیمه‌ای شركت مادر مجوز فعالیت را به نمایندگی‌های خود می‌دهد و آنها طبق دستورالعمل سازمانی فعالیت خود را تعریف و كار خود را آغاز می‌كنند. طبق بررسی‌های انجام شده، افرادی كه قصد دارند نماینده شركتی را بر‌عهده داشته باشند، تمایل‌شان به شركت‌های بیمه‌ای بیشتر است. چرا که پذیرش نمایندگی بیمه از سهولت نسبی و استقلال فعالیت بهره‌مند است. بعد از آن علاقه افراد به نمایندگی‌های عرضه قطعات خودرو بیشتر از سایرین بوده و در نهایت برخی دیگر برندهای معروف رستوران را می‌پسندند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد زیادی با همین رویكرد وارد بازار شدند و اكنون نقش تاثیرگذاری در حوزه کاری خود دارند. تاثیرگذار از این نظر كه می‌توانند با فعالیت گسترده خود هم سرمایه‌شان را افزایش دهند و هم سرمایه شركت مادر را. با پذیرش نمایندگی می‌توان از نام و اعتبار یک شرکت برای درآمدزایی استفاده کرد، البته به شرط آنکه انتخاب خوبی داشته باشیم و با بسنده کردن به همان نام و اعتبار، ریزه‌کاری‌های مدیریتی اداره نمایندگی را فراموش
نکنیم .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JhsG4Sk8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه