دوشنبه, 01 شهریور 1395 - 16:15

آیا می دانستید خصوصیات  بوروکراسی  ازنظر «وبر» متناسب  با سازمان هایی  است  که  چالش  عمده  آنها ایجاد بازده  با کارایی  بالا و قابلیت  پیش بینی  است؟ اینها مربوط  به  شرایط  محیطی  باثبات  است. در اینجا خطوط  روشن  تصمیم گیری  و اختیار، قواعد و رویه های  استاندارد شده، کنترل  و سازوکار پاسخگویی، ارزش های  کلیدی  برای  موفقیت  محسوب  می شوند. 

فرهنگ  سازمانی  متناسب  با این  شکل  سازمانی  یک  محیط  کار رسمی  و دارای  ساختار است. رویه ها بر آنچه  افراد انجام  می دهند حاکم  هستند. رهبران  اثربخش  کسانی  هستند که  بتوانند به خوبی  هماهنگی  ایجاد کرده و سازماندهی  کنند. آنچه  سازمان  در بلندمدت  درپی  آن  است، پایداری، قابلیت  پیش بینی  و کارایی  است.قواعد و خط مشی های  رسمی  سازمان  را سرپا نگه  می دارند.

سازمان هایی  مانند رستوران های  مک دونالد و کارخانجات  تولید اتومبیل  مثال هایی  از آن  هستند. سازمان های  بزرگ  و دولتی  معمولاً  دارای  این  نوع  فرهنگ  هستند. ویژگی  آنها برخورداری  از تعداد زیادی  رویه های  استاندارد شده، سطوح  سلسله  مراتبی  چندگانه  و تأکید بر قواعد است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید